Programma voor CBR songs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 06-12-2009 14:09
Sinds kort heb ik weer een CD speler erbij, maar wil wel graag zeker weten of de tracks die ik draai ook van goede kwaliteit zijn.
Nou heb ik van Xtremer een programma Tag&Rename gekregen, waar je kan zien dat de track bijv. 320kbps is of VBR320kbps. Als er dus VBR voor staat weetje dat het een vinyl rip is.
Maar is er ook een programma die je kan aantonen of de track ook CBR320kbps is. Dan weet je zeker dat hij dus 320kbps contstant is.

Is hier een speciaal programma voor? Want als ik google kom ik op allemaal CBR files over RAR en ZIP bestanden. Dat is iets heel anders.

Alvast bedankt.

What do you think about Programma voor CBR songs ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 06-12-2009 14:26
VBR is varial bit rate, hoeft echt niet een vinyl rip te zijn. Ik kan zelf ook gewoon nummers converteren naar VBR. Neemt als het goed is minder ruimte in, omdat hij dan op stukken met weinig geluid ook een lage bitrate nodig heeft en gebruikt. In iTunes kun je gewoon zien of iets een VBR heeft of dat hij een CBR (constant bit rate) heeft.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Convert    posted on 06-12-2009 15:55
Hoe kan je dat in Itunes zien want heb iTunes op me pc staan voor me iPod touch.
Xtremer    posted on 06-12-2009 15:56
Poster: Bootstrap
VBR is varial bit rate, hoeft echt niet een vinyl rip te zijn. Ik kan zelf ook gewoon nummers converteren naar VBR. Neemt als het goed is minder ruimte in, omdat hij dan op stukken met weinig geluid ook een lage bitrate nodig heeft en gebruikt. In iTunes kun je gewoon zien of iets een VBR heeft of dat hij een CBR (constant bit rate) heeft.

Je weet ook dat CBR sneller laad in een CDJ dan VBR (in het geval bij een MP3 Disc)?
Wat je zegt over dat het geen vinyl rip hoeft te zijn klopt, ligt er maar net aan hoe iets word ge?xporteerd of geconverteerd. Ik heb Convert zelf ook verteld dat hij gewoon moet gaan luisteren of het een vinyl rip is of WEB. Hoor je gekraak of het starten van de motor dan weetje het sowiesoSmile.

Een andere tip is om eens een vinyl rip te pakken en van dezelfde track de WEB versie. Luister eerst de vinyl en daarna de WEB, dan hoor je wel degelijk verschil.

Wat ik ook wel eens doe is vergelijken met mijn HDJ-2000 of in-ear headset, dan heb je het geluid directer op je oren.

Poster: Convert
Hoe kan je dat in Itunes zien want heb iTunes op me pc staan voor me iPod touch.

Track --> Rechtsklik --> Info Tonen
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 06-12-2009 @ 15:57:11 (16%)
Bootstrap    posted on 06-12-2009 16:33
Ja ik weet inderdaad dat spelers VBR niet fijn vinden.. Sommige spelers lezen het zelfs helemaal niet, dus ik begrijp wel waarom hij CBR wil hebben hoor Happy, laughing

edit: In iTunes kun je trouwens ook bij weergave opties 'bitsnelheid' aanvinken. Dan kun je direct zien of iets VBR of CBR is. Als het VBR is staat het er namelijk bij Happy, laughing
User edit by Bootstrap on 06-12-2009 @ 16:35:21 (100%)
Convert    posted on 06-12-2009 16:41
Ja ik weet inderdaad dat spelers VBR niet fijn vinden.. Sommige spelers lezen het zelfs helemaal niet, dus ik begrijp wel waarom hij CBR wil hebben hoor Happy, laughing

edit: In iTunes kun je trouwens ook bij weergave opties 'bitsnelheid' aanvinken. Dan kun je direct zien of iets VBR of CBR is. Als het VBR is staat het er namelijk bij Happy, laughing

Tag&Rename geeft ook wel aan of er VBR bij staat of niet. Maar dan weet je nog steeds niet zeker of het een vinyl rip kwaliteit is. Of mooie heldere WEB kwaliteit. Winking my eye
Bootstrap    posted on 06-12-2009 16:47
Nee dat is waar, maar dat kun je naar mijn weten ook niet zien aan de bitsnelheid ofzo. Daar zul je, zoals Xtremer al zei, de tracks voor moeten luisteren.
Convert    posted on 24-12-2009 09:34
Hmm dat is wel minder want iTunes geeft alleen vbr tracks weer net als tag&rename.
Wat ik overigens een handig progamma vind. Weet iemand anders een prog. Die laat zien of de track CBR is?
Xtremer    posted on 24-12-2009 09:52
Ik heb nog eens gekeken naar andere programma's als Rekordbox, maar hierbij zie je alleen VBR of een getal (320). Naar mijn weten doet elk tag programma het zo. De getallen zijn CBR (standaard voor MP3's) en als er VBR staat is het ook VBR.

iTunes is handig voor Tags, maar Tag&Rename heeft meer opties. Het is er ook speciaal voor gemaakt om MP3's te taggen.
sonik    posted on 24-12-2009 09:52
Als 'n track ?'n constante bitrate heeft, staat er alleen het getal er bij( Bv 320). Dus als er geen VBR bij staat,

kun je er van uitgaan dat het CBR is.

Edit; Wat Xtremer zegt dus.
User edit by sonik on 24-12-2009 @ 09:53:04 (26%)
Convert    posted on 25-12-2009 15:03
Dat had ik indd al begrepen, alleen had Xtremer nog gezegd dat het ook een vinyl rip kon zijn die converteerd is naar een Constante Bitrate dan hou je nog slechte kwaliteit over lijkt mij. Winking my eye
hoppie    posted on 25-12-2009 16:09
ff oftopic: 2e cdj 800?
Question everything
Convert    posted on 26-12-2009 00:16
Poster: hoppie
ff oftopic: 2e cdj 800?

Die komt er zsm aan! Happy, laughing
jannickv    posted on 26-12-2009 00:25
Poster: Convert
Dat had ik indd al begrepen, alleen had Xtremer nog gezegd dat het ook een vinyl rip kon zijn die converteerd is naar een Constante Bitrate dan hou je nog slechte kwaliteit over lijkt mij. Winking my eye

ja dat is waar.

Je kan dan ook het verschil tussen een rip en de web versie niet zien aan de bitrate of aan CBV/VBR... deze kan je enkel onderscheiden door goed te luisteren...

de kwaliteit van een rip hangt af van wat je hem als 1e had... je kan een track NOOIT verbeteren... zo zie ik soms mensen 128kbps omzetten naar 320... wat dus nutteloos is...

of er een kwaliteits verschil is tussen VBR en CBR zou ik niet durven zeggen... ik denk het niet maar dit ben ik niet 100% zeker.
Bootstrap    posted on 26-12-2009 13:16
Hier wordt zelfs gesteld dat VBR beter is dan CBR, ik lees het net ook voor het eerst. Wel interessant Happy, laughing

Off topic: 1000 posts, woohoo CoolCool
Xtremer    posted on 26-12-2009 13:25
Hier wordt zelfs gesteld dat VBR beter is dan CBR, ik lees het net ook voor het eerst. Wel interessant Happy, laughing

VBR's zijn trager voor je CDJCool.
JollyJunkie    posted on 26-12-2009 13:28
Voor je CDJ?
Bedoel je gewoon voor je cd-speler of geldt dit echt alleen voor CDJ's?
Ik weet wel dat in een DN-S1000 je met een VBR geen loops kan maken en niet kan searchen met de jog, er waren nog een paar dingen die je niet kon maar het is al zo lang geleden dat ik met VBR's gewerkt heb dat ik het niet meer weet.
Bootstrap    posted on 26-12-2009 13:35
Volgens mij zijn ze trager voor zo ongeveer elke cd speler. Ik draai met mn macbook, dus daar heb ik geen last van Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.725 days.
 Post CommentThat would be 190.8 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

372 Users online: 243 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 76.144
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.181