Computer specs/notebook specs (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJob    posted on 02-12-2009 17:11
Hallo,
omdat het hier toch best wel veel met computers word gedaan wil ik wel is weten wat jullie allemaal voor spec's hebben
voor de pc?

Ik heb zelf nu nog een shit computer maar krijg binnenkort een nieuwe.

mvg

What do you think about Computer specs/notebook specs ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 03-12-2009 10:26
Poster: DJob
Wat heb je aan die 16gyg dan?
heb je 64 bits windows 7 ofwat?

Ja ehhh dat is beetje jammer dat ik nog steeds Windows XP 32 bit draai Cool. Ik heb twee van zulke machines staan, ??n is ingericht als server en heeft meer hd capaciteit. Die heeft wel een 64 bit Windows versie die een aantal VM's draait.
Ik hoop voor het einde van het jaar de virtuele servers te upgraden naar Windows Server 2008 64 Bit en mijn eigen PC naar Windows 7 64 Bit.

Ik draai op mijn eigen PC echter ook virtuele machines en verwacht dit in de toekomst wel meer te doen en dan is het wel prettig om veel geheugen te hebben. 16 GByte is waarschijnlijk eind 2010 al niet meer heel extreem veel. Nieuwe DDR3 moederborden kunnen ook al 24GB aan.
Bovendien werkt het prettig als je bijvoorbeeld Ableton Live, Traktor Scratch Pro en Adobe Audition tegelijk wil gebruiken. Hebben ze genoeg geheugen tot hun beschikking.
Mixt-Ape    posted on 03-12-2009 11:43
Ik heb niet lang geleden ook Windows 7 Ultimate 64-bit gekocht. Goed OS, maar Snow Leopard (wat ik op m'n Mac heb staan) is nog altijd gewoon...het voor mij!
tek-zotic    posted on 03-12-2009 11:49
Poster: Cyspoz

Ja ehhh dat is beetje jammer dat ik nog steeds Windows XP 32 bit draai Cool. Ik heb twee van zulke machines staan, ??n is ingericht als server en heeft meer hd capaciteit. Die heeft wel een 64 bit Windows versie die een aantal VM's draait.
Ik hoop voor het einde van het jaar de virtuele servers te upgraden naar Windows Server 2008 64 Bit en mijn eigen PC naar Windows 7 64 Bit.

Ik draai op mijn eigen PC echter ook virtuele machines en verwacht dit in de toekomst wel meer te doen en dan is het wel prettig om veel geheugen te hebben. 16 GByte is waarschijnlijk eind 2010 al niet meer heel extreem veel. Nieuwe DDR3 moederborden kunnen ook al 24GB aan.
Bovendien werkt het prettig als je bijvoorbeeld Ableton Live, Traktor Scratch Pro en Adobe Audition tegelijk wil gebruiken. Hebben ze genoeg geheugen tot hun beschikking.

ja ok maar op u ene pc hebt ge 32 bit windows, die herkent maar 3 gig en gebruikt dus ook maar 3 :p das dus 13 ongebruikt :d terwijl de prijzen van geheugen enorm snel zakken
Cyspoz    posted on 03-12-2009 13:21
Ja dat klopt, alleen de prijzen waren op moment dat ik die machines kocht niet heel erg hoog. Ik zie dat het inmiddels nog wel wat verder is gezakt, maar je kan die 16GB ?alleen als een setje kopen. Dus later?bijkopen was er niet bij.
Het zijn trouwens op dit moment de prijzen van DDR3 die vooral zakken.
Bootstrap    posted on 03-12-2009 15:05
Ik heb deze laptops:

witte MacBook (uit 2007)
2,2 GHz Duo Core
2 gig ram 667 MHz
120 gig HDD 7200 rpm
Snow Leopard (10.6)

Unibody MacBook (uit 2009)
2,4 GHz Duo Core
2 gig 1067 MHz ram (wordt 4 gig)
250 gig HDD 5400 rpm (wordt misschien een 320 gig 7200 rpm schijf)
Leopard (10.5.8) Nog niet geupgrade naar Snow Leopard, omdat Torq daar nog niet soepel op loopt.

Ik heb de tweede MacBook gekocht omdat het scherm van de eerste kapot is gevallen.. Cool Die witte hangt nu lekker aan mijn grote LCD tv Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
DJob    posted on 03-12-2009 15:50
Poster: Cyspoz

24gb?
op zon site zal de naam niet noemen.
Staat een 24 gb kit? en dat zijn 3 slots.
Dus je moederbord kan 6 slots hebben zit je al op 48 GB.
Maar er zijn van die moederborden die kunnen er nog meer geloof ik

Cyspoz    posted on 03-12-2009 16:13
Maar er zijn van die moederborden die kunnen er nog meer geloof ik

Ja maar is dat ook een consumenten moederbord? Ik meende bij de meest recente consumenten moederborden toch een limiet van 24 GB te zien staan zoals bij bijvoorbeeld de Asus P6T Deluxe.
TimmyV    posted on 03-12-2009 16:15
Neem een voorbeeld aan de Mac Pro. Die kan volgens mij ook al 48gb aan. Sowieso de hele Mac Pro is een raadsel, met name hoe het in elkaar zit. 4 videokaarten kan je kwijt. 2 quad xeon processors etc. Heel mooi systeempje als je kijkt hoe het in elkaar zit. Dan ook nog de kast, de indeling ervan. Echt heel mooi gedaan.
Let's go f*cking mental
DJob    posted on 03-12-2009 16:28
@ cyspoz 6 slots is nog te kopen ja dus 48gb zou dat de max. wezen.
@timmyV die 4 videokaarten en 2 procerssors zijn ook nog op de markt tekoop.
vind het alleen zo raar dat apple niet vastloopt.
ze lopen evengoed met alles voor kwa dingen.
qntr0l    posted on 03-12-2009 16:32
Poster: TimmyV
Neem een voorbeeld aan de Mac Pro. Die kan volgens mij ook al 48gb aan. Sowieso de hele Mac Pro is een raadsel, met name hoe het in elkaar zit. 4 videokaarten kan je kwijt. 2 quad xeon processors etc. Heel mooi systeempje als je kijkt hoe het in elkaar zit. Dan ook nog de kast, de indeling ervan. Echt heel mooi gedaan.

Ik vind het ook nog altijd fascinerend om een Mac van binnen te zien. Over alles lijkt gewoon nagedacht. Alles zit zo slim en netjes in elkaar!
/Edit: Oh, ik lees net dat Dell en HP ook dat soort dingen bouwen. Nooit geweten. Ik ga even rondneuzen, en me erin verdiepen.?
User edit by qntr0l on 03-12-2009 @ 16:35:02 (26%)
Cyspoz    posted on 03-12-2009 16:33
@ cyspoz 6 slots is nog te kopen ja dus 48gb zou dat de max. wezen.

Nee, want moederbord zelf ondersteund geen 48 GB. volgens mij kan de gebruikte chipset niet meer dan 24 aan.

@TimmyV Dell & HP hebben ook dat soort systemen, dat zijn gewoon high end workstations. Die hebben ook een mooie indeling in de kast waardoor er ook makkelijk 4 video kaarten in kunnen.?Sinds Apple is overgestapt op dezelfde systeem architectuurt als andere computers is het niet meer speciaal. Het voordeel voor Apple is dat ze maar een paar typen hardware hebben die ze (zelf) ontwikkelen en ze ontwikkelen het OS. Bij Microsoft is dat niet zo, die maken geen hardware en moeten daarbij hardware ondersteunen van vele andere fabrikanten.
DJob    posted on 03-12-2009 16:43
@cys van die chipset wist ik het niet..
Maar die specs van de apple zien er nooit overbluffend uit maar schijnbaar toch zeer goed..
TimmyV    posted on 03-12-2009 16:52
Poster: qntr0l

Ik vind het ook nog altijd fascinerend om een Mac van binnen te zien. Over alles lijkt gewoon nagedacht. Alles zit zo slim en netjes in elkaar!

/Edit: Oh, ik lees net dat Dell en HP ook dat soort dingen bouwen. Nooit geweten. Ik ga even rondneuzen, en me erin verdiepen.?

Ja dell heeft de XPS en nu dus ook de samenwerking met Alienware.
Die XPS heeft ook een hele mooie indeling.Alienware ben ik nog niet echt bekend mee. 2 jaar geleden was de XPS echt nog zo'n 4000 euro. Nu valt het wel weer wat mee.
De lian-li kasten en een paar van Silverstone hebben ook een soortgelijke indeling. Die van lian-li heeft zelfs een kast met 3 echt aparte ruimtes en de openingen voor de dvd branders etc. zitten aan de zijkant. Echt ontzettend mooi. Die van Silverstone is zo ontworpen dat de aansluiten van het moerbord aan de bovenkant zitten. Moet je maar is even googlen. Je komt echt de meest vette kasten tegen met een geweldige indeling. Mijn configuratie komt ook in 1 van die kasten. Als ik straks terug ben van werk zal ik even een foto plaatsen van zo'n soort kast.
Let's go f*cking mental
qntr0l    posted on 03-12-2009 18:18
Poster: qntr0l

Die XPS heeft ook een hele mooie indeling.Alienware ben ik nog niet echt bekend mee. 2 jaar geleden was de XPS echt nog zo'n 4000 euro. Nu valt het wel weer wat mee.

De lian-li kasten en een paar van Silverstone hebben ook een soortgelijke indeling. Die van lian-li heeft zelfs een kast met 3 echt aparte ruimtes en de openingen voor de dvd branders etc. zitten aan de zijkant. Echt ontzettend mooi. Die van Silverstone is zo ontworpen dat de aansluiten van het moerbord aan de bovenkant zitten. Moet je maar is even googlen. Je komt echt de meest vette kasten tegen met een geweldige indeling. Mijn configuratie komt ook in 1 van die kasten. Als ik straks terug ben van werk zal ik even een foto plaatsen van zo'n soort kast.

Vet, ik zal vanacht eventjes kijken, en wacht met smart op foto's!

Moet nu even een schoolfeestje draaien, haha!

TimmyV    posted on 04-12-2009 16:11
@ qntr0l: Mijn kast word een Lian Li Tyr X500. Echt een prachtig design. Zoals je ziet kan je de drives(in mijn geval een blu-ray drive) in de zijkant bouwen. Er hangt ook wel een prijskaartje aan, maar dan heb je wel een kunstwerk die ook zeker op mijn bureau gaat staan in plaats van er onder.
De voorkant kan er af en daaronder zitten 2 fans(in totaal 4 fans in de hele kast). Hele kast is gehairbrushed aluminium Happy, laughing.
Vind een kast met een raam aan de zijkant ook mooi zodat je de hardware kan zien. Maar toen ik deze kast zag was ik gelijk verkocht.
Je moet zelf even googlen voor afbeeldingen en info, want ik zit op me werk via gsm op internet, dus linken gaat moeilijk tot niet.
Let's go f*cking mental
LilQuint    posted on 04-12-2009 16:17
Mac Book Pro
13-inch: 2.53GHzIntel Core 2 Duo-processor4 GB Geheugen250-GB harde schijf1SD card slotBuilt-in 7-hour battery2NVIDIA GeForce 9400M grafische processor
Mathiz    posted on 04-12-2009 16:28
13" macbook white met 2,16ghz en 2Gb ram en harde schijf van 250 Gb. Binnekort komt er een pro.
indra123    posted on 04-12-2009 16:34
Hier mijn specs van mijn pc en laptop

PC:

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.6Ghz
RAM: Geil 3 Gig ram 800mhz
HDD1: Samsung 1000 Gig hdd
HDD2: WD 320 Gig hdd
MONITOR: Samsung T220 22Inch
Videokaart: Nvidea Geforce 8600 GT @ 512mb
OS1: Windows 7 Ultimate 32Bit
OS2: Mac OS X Hackintosh 10. nog wat:D

LAPTOP:

HP Pavilion DV7 2050ed

CPU: AMD Athlon Dual Core QL-65 @ 2.1Ghz
RAM: 4 Gig Ram
HDD: 500 Gig
MONITOR: 17,3 Inch
Videokaart: ATI Radeon HD 4650

Indra
User edit by indra123 on 04-12-2009 @ 16:43:50 (100%)
dacuba    posted on 04-12-2009 16:48

Alienware is een dochterbedrijf van Dell.
DJob    posted on 04-12-2009 17:01
Poster: indra123
Hier mijn specs van mijn pc en laptop

PC:

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.6Ghz
RAM: Geil 3 Gig ram 800mhz
HDD1: Samsung 1000 Gig hdd
HDD2: WD 320 Gig hdd
MONITOR: Samsung T220 22Inch
Videokaart: Nvidea Geforce 8600 GT @ 512mb
OS1: Windows 7 Ultimate 32Bit
OS2: Mac OS X Hackintosh 10. nog wat:D

Indra

hoe krijg je mac op je pc?
of heb je apple pc?
Roalin    posted on 04-12-2009 20:37
hoe krijg je mac op je pc?
of heb je apple pc?

Dat staat erbij, daarom heet het dus ook Hackintosh!
Gewoon ff googlen op hackintosh en je ziet hoe hij het gedaan heeft.
DJob    posted on 04-12-2009 21:44
Roalin : ik wistniet dat dat hackintosh betekende dat het dan nep was.
zal zelf ook ff kijken
Delcone    posted on 05-12-2009 10:50
Wat is het verschil tussen een powermac en een promac?

Alleen de Prosessor?
soundcollector    posted on 05-12-2009 10:58
Macbook pro 15 inch, 500 gb hdd, 4 gb ddr3 ram, sdcard slot in (dus nieuwe versie met de langere batterijduur), nvidia 9400 M grafische kaart + nvidia geforce 9600 M gt, 2,8 ghz.

This is an old Topic

No new postings for 5.634 days.
 Post CommentThat would be 187.8 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 19 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 33.459
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.421.833