Schade topic HDJ2000 (8/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snoey    posted on 30-11-2009 18:37
Beste forumleden,?

Sinds een jaar is de HDJ2000 te koop, een koptelefoon van 300 euro, die lang mee zou moeten gaan.

Echter heb ik deze koptelefoon nog geen maand in mijn bezit en begint de ellende al.

Het magnesium boven op de earpads slijt wel heel erg snel, waardoor hij eruit komt te zien als een koptelefoon die al meer dan een jaar oud is.?

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze koptelefoon die zwakheden ontdekt hebben bij de HDJ2000.?

Hier 2 foto's van de slijtage:

[MOD Edit] Bovengenoemde is geen defect, maar vuil wat zich ophoopt in de ribbels. Even schoon maken en hij blinkt weer...]
www.soundcloud.com/ten-hooven
Mod edit by Lead on 11-12-2009 12:01 (25%)

What do you think about Schade topic HDJ2000 ??

Vote :   

V-Ray    posted on 30-12-2010 14:25
Ik gebruik m'n HDJ2000 misschien 4 keer per week en nu na anderhalf jaar ziet ie er nog steeds als nieuw uit en werkt uitstekend. Ik denk toch dat het aan het gebruik zou moeten liggen. Ik ben zelf altijd bijzonder zuinig met m'n spullen en dat vertaalt zich dan ook in spul wat er altijd goed uit ziet en niet snel door eigen schuld stuk gaat.
Steel niet! De belasting duldt geen concurrentie!
DJMischaa    posted on 30-12-2010 22:36
Poster: Ziax
Bij de verhuurfirma waar ik regelmatig kom hoor ik toch andere dingen.. ohja dat is ook weer een discussie zonder eindSmile

Dan vraag ik me toch af waarom ze op alle festivals als standaard staan, dat ze zij appe pro's gebruikt worden.
En daarnaast, als je met een Allen & Heath of iets dergelijkt slecht omdaat, dan gaat die ook kapot!
Same voor de Pioneers, en ook voor de hp's!
Estacy    posted on 31-12-2010 01:46
waarom Pioneers overal staan? omdat DJ's ze willen. niet meer en niet minder.
over de kapotte HP's:
ik vindt dat als je 300euro voor een HP neerlegt, die bedoeld is voor prof DJ's, dan moet ie gewoon lang meegaan, ook als je wat hardhandiger bent. een HP is geen porseleinen beeldje, maar een gebruiksvoorwerp. tuurlijk moet je er niet op gaan zitten, maar een stootje moet ie toch wel kunnen hebben. kijk naar de oude garde HP's, die al tientallen jaren in productie zijn. De Technics RP-DJ (nogmaals, niet de DH) de pioneer se-5000, de Senn HD 25 en ik meen ook de Sony mdr 7056 (en varianten) die krijg je niet zomaar kapot, en daar hoor je nooit klachten over. waarom zou dat bij nieuwere HP's niet kunnen?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 31-12-2010 01:59
Poster: Dolivieira

Sorry maar dit slaat ook nergens op. Want met de mixers is niks mis. Buiten alleen?de?persoonlijke voorkeuren maar technisch gezien blijven ze het doen.

Even behoorlijk off-topic, maar ik moet toch wel even kwijt dat ik heeeeel vaak DJM 800's met kapotte color FX knoppen, kapotte cue knoppen en kapotte effect on/off knop tegenkom.. Lijkt me een beetje hetzelfde probleem als met de cue/play knoppen op de CDJ's die heel vaak stuk zijn. Alle knoppen zouden hufter-proof moeten zijn, maar dat zijn ze zeker niet. Verder vind ik de DJM 800 wel een hele fijne mixer.

De HDJ2000 heb ik pas 1 keer gebruikt tijdens een gig en toen vond ik het een mooi en goed werkend ding. Maar ik blijf toch lekker bij mn HD25 Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Muis    posted on 31-12-2010 08:38
Naja... of alle hufters moeten van die mixers afblijven... gewoon normaal op de knoppen drukken werkt net zo goed.
Als je op het station een treinkaartje staat te trekken uit de automaat, ram je toch ook niet als een bezetene op die knoppen!?
Bootstrap    posted on 31-12-2010 14:11
Dat is een hele slechte vergelijking, omdat ik er zeker van ben dat die treinkaart automaten heel wat meer te verduren hebben dan een DJM800 bijvoorbeeld. Er wordt overheen gepist, tegenaan getrapt etc maar dat terzijde. Ik vind dat dure DJ apparatuur hufterproof moet zijn. Het moet tegen een stootje kunnen, wat de DJM en CDJ serie op sommige punten klaarblijkelijk niet kan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Snoey    posted on 31-12-2010 18:19
Poster: V-Ray
Ik gebruik m'n HDJ2000 misschien 4 keer per week en nu na anderhalf jaar ziet ie er nog steeds als nieuw uit en werkt uitstekend. Ik denk toch dat het aan het gebruik zou moeten liggen. Ik ben zelf altijd bijzonder zuinig met m'n spullen en dat vertaalt zich dan ook in spul wat er altijd goed uit ziet en niet snel door eigen schuld stuk gaat.

Gebruik je hem thuis, of sleep je hem met je cdmappen 4 keer per week mee naar clubs/cafe's waar je 5 tot 7 uur staat te draaien.

En uiteindelijk breekt elke koptelefoon, het is een gebruikers voorwerp. Alleen dit werd aangekondigd als onverwoestbaar, en wanneer het net zo snel kapot gaat / beschadigt / vies wordt als andere koptelefoons (en soms wel eerder dan andere) dan kan je wachten dat mensen gaan klagen. Zeker wanneer het een stuk duurder is dan de andere A-klasse merken.

En dat bekende dj's een bepaalde koptelefoon gebruiken, wil niet zeggen dat ze bij hun niet kapot gaan. Dit zijn meestal gesponsorde koptelefoons die vaak regelmatig vervangen worden.

Zo heeft vorig jaar, of dat jaar ervoor (weet niet meer uit me hoofd) alle dj's uit de djmag top100 de HDJ2000 gratis in de brievenbus gekregen. Daarom hebben een hoop dj's op eens deze koptelefoon.

En neem Tiesto die zijn kop telefoon vroeger bij elke gig het publiek in gooide, die heeft dus elke keer een nieuwe. En bij zijn concert in 2004 verbruikte hij er meerdere op 1 avond.
www.soundcloud.com/ten-hooven
maarten_geurts    posted on 31-12-2010 19:39
Toevallig dat we het er laatst over hadden dat deze hoofdtelefoon beter en steviger?is dan de mdr-v700 van Sony. Daar hebben we er al heel wat van versleten door de jaren heen.?Nu zijn in 1 week tijd beide hdj-2000`s?kapot. 1 Is gebroken en 1 geeft aan de rechterkant minder geluid dan links. Balen. We gebruiken ze wel intensief maar toch. Volgende week maar even opsturen. Blijkbaar is het toch niet mogelijk om een stevige hoofdtelefoon te bouwen die langer dan 2 jaar mee gaat.

Estacy    posted on 01-01-2011 19:49
headphones die lang meegaan bestaan, en pioneer kan het ook. kijk maar naar de SE 450 en SE 5000. prima dingen! maar tegenwoordig zijn ze idd niet bijzonder stevig meer (om de hdj 1000 maar als goed voorbeeld te nemen).
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
BennoRevelli    posted on 07-01-2011 13:02
Poster: Estacy
headphones die lang meegaan bestaan, en pioneer kan het ook. kijk maar naar de SE 450 en SE 5000. prima dingen! maar tegenwoordig zijn ze idd niet bijzonder stevig meer (om de hdj 1000 maar als goed voorbeeld te nemen).

Ik heb mijn HDJ2000 nu een maandje, en hopelijk blijft hij nog heel lang goed.
Ik ben zeer zuinig op mijn spullen maar hoor toch steeds vaker problemen met de hdj2000, ook op de pioneerforums zelf

De tijd zal het leren..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

This is an old Topic

No new postings for 5.236 days.
 Post CommentThat would be 174.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

241 Users online: 14 Guests (227 Unknown)
Pages generated today : 34.473
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.847