Schade topic HDJ2000 (1/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snoey    posted on 30-11-2009 18:37
Beste forumleden,?

Sinds een jaar is de HDJ2000 te koop, een koptelefoon van 300 euro, die lang mee zou moeten gaan.

Echter heb ik deze koptelefoon nog geen maand in mijn bezit en begint de ellende al.

Het magnesium boven op de earpads slijt wel heel erg snel, waardoor hij eruit komt te zien als een koptelefoon die al meer dan een jaar oud is.?

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze koptelefoon die zwakheden ontdekt hebben bij de HDJ2000.?

Hier 2 foto's van de slijtage:

[MOD Edit] Bovengenoemde is geen defect, maar vuil wat zich ophoopt in de ribbels. Even schoon maken en hij blinkt weer...]
www.soundcloud.com/ten-hooven
Mod edit by Lead on 11-12-2009 12:01 (25%)

What do you think about Schade topic HDJ2000 ??

Vote :   

lightstar    posted on 30-11-2009 18:47
hmm interesant!
nu weet ik ook dus wat het is. Ik heb namenlijk hetzelfde verhaal. Ik heb hem vanaf dat hij net uit was. maar wat mij wel steeds opviel is dat precies waar jij de foto's van hebt gemaakt die groefjes zo vies waren. Ik had namenlijk het idee dat het gewoon vuil was en daarom ga ik er gewoon een keer per week netjes met een doekje over. Maar zoals jij nu al zegt is dat dus los gelaten magnesium.

Ik ben ook echt benieuwd of dit hoort wat ik eigelijk niet geloof. Ben erg benieuwd wat hier uit komt. Als er meerdere foto's nodig zijn voor bewijs of wat dan ook dan lees ik dat vanzelf wel.
Snoey    posted on 30-11-2009 18:54
Ik zit te overwegen om contact op te nemen met de webshop waar ik hem aangekocht heb. Heb alleen geen zin om me headphone een week kwijt te zijn, laat staan een maand.

Ik denk wel wanneer iedereen met het zelfde probleem bij HDJ2000 een foto upload, we sterker staan tegen over de webshops / Pioneer Dj, wanneer dit niet binnen de garantie valt.
User edit by Snoey on 30-11-2009 @ 18:55:37 (100%)
Tomazos    posted on 30-11-2009 18:59
ik heb dit ook, en toen ik het weg wou werken/wrijven werd t dofHappy, laughing

ik heb hem 1 jaar nu, precies t zelfde als jij hebtHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Yorick    posted on 30-11-2009 19:03
Ach is en blijft een gebruiksvoorwerp..
Heb dit zelf ook maar heb er geen last van.
Kan het beste met een vochtig doekje schoon maken, en weg is het.
Snoey    posted on 30-11-2009 19:08
Dus als iets een gebruiksvoorwerp is, dan is het wel 'normaal' dat er binnen een maand slijtage zichtbaar is??

Hier ben ik het dus echt niet mee eens! Zeker niet als het in het hoogste segment zit van Dj koptelefoons. Een koptelefoon is niet alleen een gebruikers voorwerp, maar ook iets dat je draagt tijdens het draaien. Mensen zien dat ding op je hoofd zitten, dus wil ik geen versleten koptelefoon dragen.

User edit by Snoey on 30-11-2009 @ 19:24:51 (1%)
Sebasz    posted on 30-11-2009 19:17
Van zo'n dergelijk duur product zou je niet mogen verwachten dat hij binnen 1 maand al in deze toestand verkeert.
Heb zelf deze HP niet, maar ik ben wel benieuwd hoe dit eventueel verder gaat aflopen.
User edit by Sebasz on 30-11-2009 @ 19:18:19 (3%)
Yorick    posted on 30-11-2009 19:25
De ?band waar Pioneer op staat is aan het vervellen ( doorzichtige top laagje gaat er af ).
Dingen die je gebruik slijten, dat is een feit.?
Het is meer vuil wat er tussen zit.
Heb een nokia E71 met ''ribbel'' achterkant, en daar heb ik dat ook.

En vind het best normaal dat je slijtage na een maand kan zien. Heb je toch ook met autobanden? Of een mobiel?

Maar ga hier niet over in discussie,
User edit by Yorick on 30-11-2009 @ 19:27:41 (37%)
Tomazos    posted on 30-11-2009 19:27
Poster: Yorick
De ?band waar Pioneer op staat is aan het vervellen ( doorzichtige top laagje gaat er af ).

heb ik weinig last van,niet storend ofzo, alleen dat de letters Pioneer vervagen..

je kan hem altijd nog zoals Irwan laten 'blingen/pimpen'
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-11-2009 @ 19:27:48 (11%)
Snoey    posted on 30-11-2009 19:31
@ Yorick

Dan denk jij daar anders over dan ik.?

Auto banden? Volgens mij zijn dat dingen die auto's gebruiken, zodat ze kunnen rijden. Een koptelefoon wordt naar mijn weten niet gebruikt om mee te rijden. Daarnaast komt er nog eens bij kijken dat slijtage bij auto banden algemeen geaccepteerd is, en wanneer de slijtage in zo'n korte tijd zo zichtbaar is, dat dat merk geen goede auto banden heeft gemaakt.

En zoals ik al eerder aangaf, voor andere mensen zijn koptelefoons niet alleen gebruiksvoorwerpen.

Ik heb veel koptelefoons gehad, maar dit heb ik nog niet mee gemaakt.
User edit by Snoey on 30-11-2009 @ 19:38:14 (23%)
niiicola    posted on 30-11-2009 19:34
Bij autobanden staat er druk op en gaan ze de hele tijd over ruwe dingen. Bij een HP is dat niet Tongue
Slechte vergelijking!
Gewoon.
CoenBaas5300    posted on 30-11-2009 20:17
Ik heb er eerlijk gezegt (nog) geen last van?gehad terwijl ik?hem ook al bijna een half jaar heb.

Doe je er bijvoorbeeld dingen mee?waar die eigenlijk niet voor bestemd is, of misschien is zweet wel de?oorzaak.?

In ieder geval succes!?
Meks    posted on 30-11-2009 22:46
Ik heb deze nu ongeveer 6 maand en het enige dat ik gemerkt heb is dat er stof in die groefjes komt.
Maar ik kon ze telkens schoon maken met een stof doekje.?De mijne ziet er nog?steeds als nieuw uit.

Grtz

meschien kan de garantie helpen?
User edit by Meks on 30-11-2009 @ 22:48:16 (17%)
Ilja    posted on 30-11-2009 22:53
300 euro is te veel koop hem op ebay USA en hij id meteen de helft goedkoper
DJADMIN    posted on 30-11-2009 23:04
Poster: Ilja

En dat is vaak ook erg veilig. Betaal ik liever 50 euro meer voor volledige garantie en een origineel model..
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Convert    posted on 30-11-2009 23:18
Leuk zo'n koptel van 300euro. Technics koptelefoons ook geweldige kwaliteit, voor de helft van de prijs en zit ook nog eens lekker!

Ff een algemeen tipje :P
Snoey    posted on 30-11-2009 23:46
Poster: Ilja

(voor iemand die met zijn diploma's en opleidingen loopt te pronken, kom je met zo'n post niet echt slim over Ilja) En dan heb ik nog niet eens over het gebrek bij het gebruik van interpunctie en de typefouten!

Wat voegt dit toe aan dit topic, heb je er een gekocht? Heeft die ook last van zichtbare slijtage??

En wanneer de headphone buiten de Eurozone goedkoper is, is het prijsverschil tussen de HDJ2000 in verhouding met de andere koptelefoons buiten de Eurozone even groot. Dus blijft het de duurste koptelefoon in het segment. Dat is dus voor de duidelijkheid waar het omgaat.

Mensen in Nederland kopen een koptelefoon die aan qua prijs in het hoogste segment zit. Na aankoop blijkt dat de HDJ2000 cosmetisch het snelst slijt dan alle andere koptelefoons in de lagere prijsklassen.
User edit by Snoey on 01-12-2009 @ 07:28:43 (37%)
Reind    posted on 30-11-2009 23:57
Heb die van mij volgens mij al vanaf de release (vlak erna kan ook) en heb nergens last van, wel dat er ranzigheid in die groeven zit maar dat is er zo afgepoetst met een doekje + wat isopropanol.

Zou mij verder ook niet heel bijzonder veel kunnen boeien, zolang hij maar heel blijft qua constructie en geluid blijft geven op het niveau wat hij had bij aanschaf ben ik tevreden. Dat cosmetische verval vind ik persoonlijk niet echt iets om over in te zitten.

Wat je het beste kunt doen is gewoon je shop/pioneer aanschrijven en kijken wat die er van zeggen.
User edit by Reind on 30-11-2009 @ 23:59:05 (100%)
Snoey    posted on 30-11-2009 23:59
Ik morgen maar isopropanol proberen, kijken of het opknapt bij mij.

Ik vind cosmetisch verval minstens zo vervelend als verval van de constructie of geluidskwaliteit. Ik draag dat ding tijdens het draaien, mensen zien dat ding op me hoofd zitten. Dan vind ik het vervelend als ik met een lelijke koptelefoon moet draaien, die eruit ziet of die al jaren oud is.
User edit by Snoey on 01-12-2009 @ 00:09:02 (100%)
Tekhead    posted on 01-12-2009 00:31
Tja, sommige leren nooit, en blijven belachelijk veel geld uitgeven voor een merk dat er maar niet in slaagt van duurzame apparatuur op de markt te brengen, welk z'n geld waard is.

Laten we het anders bezien, wees blij dat ze geen echte kwaliteit maken, anders kost die HDJ-2000 mss 700,00 euro Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sound-Division    posted on 01-12-2009 00:45
Poster: Tekhead
Tja, sommige leren nooit, en blijven belachelijk veel geld uitgeven voor een merk dat er maar niet in slaagt van duurzame apparatuur op de markt te brengen, welk z'n geld waard is.

Laten we het anders bezien, wees blij dat ze geen echte kwaliteit maken, anders kost die HDJ-2000 mss 700,00 euro Cool

Kraak gelijk het hele merk in een keer af Cool
Tekhead    posted on 01-12-2009 01:00
ge oogst wat ge zaaid he !
Sebasz    posted on 01-12-2009 01:19
Poster: Tekhead

Haha ik moest lachen Cool, vooral dat laatste zinnetje :')
Tekhead    posted on 01-12-2009 01:34
Cool en dat meen ik ook sebasz
RiX    posted on 01-12-2009 09:20
Tek: de spijker op de kop. Je kan de HP's van Pio zien als de televisie/video/dvd-combo's van Philips. Deze zitten wel in het assortiment, maar zijn niet core-business voor het bedrijf. Zo liften de HP's van Pio ook mee op het succes van de CDJ's/DJM's...

Persoonlijke mening: The whole is more than all the parts together, oftewel: 1 + 1 = 3.

Ik zorg er graag voor dat mijn losse componenten stuk voor stuk kwaliteitscomponenten zijn. Ik hoef niet per se een booth van 1 merk.

Sommigen van jullie zijn daarin ook te kortzichig i.m.h.o.
Dolivieira    posted on 01-12-2009 09:28

ik denk dat het vuiligheid is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

57 Users online: 5 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 16.542
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.718