Schade topic HDJ2000 (5/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snoey    posted on 30-11-2009 18:37
Beste forumleden,?

Sinds een jaar is de HDJ2000 te koop, een koptelefoon van 300 euro, die lang mee zou moeten gaan.

Echter heb ik deze koptelefoon nog geen maand in mijn bezit en begint de ellende al.

Het magnesium boven op de earpads slijt wel heel erg snel, waardoor hij eruit komt te zien als een koptelefoon die al meer dan een jaar oud is.?

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze koptelefoon die zwakheden ontdekt hebben bij de HDJ2000.?

Hier 2 foto's van de slijtage:

[MOD Edit] Bovengenoemde is geen defect, maar vuil wat zich ophoopt in de ribbels. Even schoon maken en hij blinkt weer...]
www.soundcloud.com/ten-hooven
Mod edit by Lead on 11-12-2009 12:01 (25%)

What do you think about Schade topic HDJ2000 ??

Vote :   

Reind    posted on 10-12-2009 00:32
Poster: Estacy
er is een duidelijk verschil in geluid weergeven en klinken. reind heeft het over klinken, en klinken is iets wat jij ervaart, en jij een mening over hebt. geluid weergeven, dat is iets anders. daarover valt niet te twisten (denk ik dan) maar dat wordt hier niet gezegd!

Je weet heel goed waarover het gaat, maar zodat jij het ook begrijpt... we hebben het dus over een natuurgetrouwe weergave (iets wat ik overigens al eerder aanhaalde, Iedere zichzelf respecterende geluids technicus zal overigens gaan voor een zo transparant / natuurgetrouw mogelijk geluidsbeeld, zeker als het gaat om monitoring en absoluut NIET kiezen voor een geluidsbeeld wat in een bepaalde mate links of rechtsom is aangedikt of iets dergelijks.)

Dat jij een aangedikte bas of mid fijn vind is een voorkeur, dat heeft NIETS met geluidskwaliteit te maken maar met een voorkeur voor een bepaald iets. Op een persoonlijke voorkeur valt verder niets af te rekenen maar zeggen dat een Technics of HD25 BETER klinkt is onzin en de mensen die een HDJ-2000 op de oren hebben gehad zullen dat bevestigen.

Maargoed, als je een hp wilt die ONTIEGELIJK hard gaat, dan is de HDJ 2000 niet de beste.

Hij gaat hard zat, harder dan mijn HD25 en ook zeker net zo hard als een Technics. Die laatste ligt hier namelijk ook op de muziek/werk kamer en dus heb ik dat zojuist even 1 op 1 vergeleken.

als je een heel zware HP wilt, dan is de HDJ 2000 niet de beste.

Geef mij 1 reden waarom je een zware headphone zou willen hebben? Zodat ie niet van je hoofd af valt? Dat doet een HDJ-2000 namelijk ook niet, zelfs niet met dat smalle hoofdje met flaporen zoals ik op mijn nek heb zitten.

als je een gladde kable wil, dan is de HDJ 2000 niet de beste.

Voor 5 euro heb jij een gladde kabel aan de HDJ-2000 zitten (en nee daar hoef je niet het schofterig dure spare part snoer van Pioneer voor aan te schaffen), 2 stekkertjes en een stukje snoer meer heb je niet nodig. Groot voordeel is anmelijk dat de HDJ-2000 gewoon mini XLR aansluiting heeft op de oorschelp en je dus prima een eigen kabel naar wens in elkaar kunt solderen... probeer dat maar eens bij een HD25 te realiseren.

als je een supra aurale HP wilt, dan is de HDJ 2000 niet de beste.

En laat dat nou net een factor zijn waardoor de HD25 bij veel mensen af valt, men wil geen headphone die OP het oor zit omdat dat als vervelend word ervaren en men grijpt vervolgens naar een Technics of Denon headphone.

Er is maar 1 headphone welke EN mooie klinkt EN een nog betere pasvorm heeft (als je tenminste een beetje hoofd hebt) en dat is de Sony MDR-V7509 welke helaas niet meer word gemaakt maar welke naast een onmensenlijk mooi geluid ook nog eens in staat was het bloed uit je oren te trekken met zijn hoge SPL max en die ook nog eens solide in elkaar zat.

Wanneer we het vandaag de dag feitelijk gaan bekijken is de HDJ-2000 over het algemeen gewoon de beste headphone, persoonlijke voorkeur voor het ene of het andere daar gelaten (maar ook DAT gaf ik al veel eerder aan)..... maar daar zul je dan ook een schofterig hoge prijs voor neer moeten leggen. Met de mensen die hem schofterig duur vinden ben ik het overigens grondig eens... Pioneer zou gewoon de oude prijs weer moeten gaan hanteren met dat ding.
User edit by Reind on 10-12-2009 @ 00:35:07 (10%)
Tekhead    posted on 10-12-2009 00:37
Poster: Rstyle
@ snoey :
Kan ik bij die vriend van jou terrecht ??

Want hier in het antwerpse is het gewoon top als je met zon hoofdtelefoon afkomt !?

uiteindelijk vind ik het ook uniek , zeker dat je Dj naam erop vermeld staat !

In de Red & Blue zeker ? Ergens anders lachen ze zich verrot man
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 10-12-2009 07:37
Poster: Rstyle
@ snoey :
Kan ik bij die vriend van jou terrecht ??

Want hier in het antwerpse is het gewoon top als je met zon hoofdtelefoon afkomt !?

uiteindelijk vind ik het ook uniek , zeker dat je Dj naam erop vermeld staat !?

Daarin moet ik je helaas teleurstellen, mijn netwerk houd ik voor vreemden onbekend.
Adrien1989    posted on 10-12-2009 08:46
Niet zo interessant doen, die kraaltjes of wat het ook zijn bestel je voor enkele centen per stuk op een webshop. Bijhorende lijm erbij of iets wat erop lijkt en dan knutsel je de boel zo zelf in elkaar Tongue. Totale kosten nog geen 20 euro denkz. En anders kan je altijd nog voor 50 euro zo'n systeempje kopen. Moet je RemcoV ff inboxen, die heeft het ook zelf gedaan, weet zelf zo snel niet waar ie het apparaatje gekocht heeft.
Snoey    posted on 10-12-2009 08:56
Als het zo simpel was, waarom wordt er dan naar gevraagd? En ten tweede is het een eerlijk antwoord en geen interessant antwoord. En daarbij komt kijken dat de factoor vriendendienst er ook bij komt kijken.
Adrien1989    posted on 10-12-2009 09:02
Omdat het simpel is, maar je moet er gewoon ff op komen en beetje creatief zijn Winking my eye. En ik vind dat je interessant zit te doen met je 'netwerk', maar misschien moet je een dergelijke opmerking ook niet al te serieus nemen Tongue.
Snoey    posted on 10-12-2009 09:10
Is dat serieus je antwoord?!: 'omdat het simpel is'. Cool?

Ow sorry ouwe dat ik het woordje netwerk gebruik. Misschien maar eens een woordenboek lezen, misschien vind je nog wel meer interessante woordjes?SmileCool
Adrien1989    posted on 10-12-2009 09:35
Je weet zelf net zo goed als ik dat hier wel meer vragen voorbij komen waarop het antwoord simpel is. Hoef je niet gelijk zo bijdehand tegen mij te doen, ik ben daar niet van gediend. Ik zeg net al dat je de opmerking niet al te serieus moet nemen, dus je hoeft niet zo op je teentjes getrapt te zijn.
main    posted on 10-12-2009 09:51
wat een gebullshit hier allemaal
@reind: wanneer ga je eens doorhebben dat wij het allemaal over persoonlijke smaak hebben en dat er dus geen 'beste hp' is OP HET GEBIED VAN PERSOONLIJKE VOORKEUR.

ik wil met je wedden voor 10 euro dat je hierop gaat reageren met: ja maar de hdj 2000 is nog steeds het beste bla bla bla. LEUK VOOR JE.

en dan kunnen we nu weer allemaal gezellig mee gaan doen met de startpost ipv dat offtopic gelul.

amen.
Snoey    posted on 10-12-2009 09:55
Kom ik weer bij de vraag: waarom wordt er dan naar gevraagd? Dus wat is je punt nou precies? En nu een goed antwoord aub. En wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, dus voortaan eerst beter nadenken voordat je zo'n reactie post, zeker als het niks toevoegt aan het topic. En inmiddels zijn we weer 6 post verder, die over poep gaan. Dus als jij verder over poep wilt praten, veel plezier. Ik ga er niet meer over door.?

Ik kreeg vandaag trouwens die XLR kabel niet meer in me headphone!! Gelukkig lag er nog een andere koptelefoon. In de bus kreeg ik hem er weer zo aan, vreemd.
Snoey    posted on 10-12-2009 10:03
Poster: main
wat een gebullshit hier allemaal
@reind: wanneer ga je eens doorhebben dat wij het allemaal over persoonlijke smaak hebben en dat er dus geen 'beste hp' is OP HET GEBIED VAN PERSOONLIJKE VOORKEUR.

ik wil met je wedden voor 10 euro dat je hierop gaat reageren met: ja maar de hdj 2000 is nog steeds het beste bla bla bla. LEUK VOOR JE.

en dan kunnen we nu weer allemaal gezellig mee gaan doen met de startpost ipv dat offtopic gelul.

amen.

Je kan zeggen wat je wilt, maar de reviews op aboutdj zijn altijd er specifiek en objectief. Moet je voor de lol eens tellen hoeveel reviews Reind geschreven heeft over gear, dan mag je toch echt wel verwachten dat hij weet waar hij het over heeft. Als hij dat niet deed, dan zou hij ook niet al die gear opgestuurd krijgen.

Waarom zijn studio monitoren in de studio wel zo gewild tov computer speaker setjes? Omdat de meeste studio monitoren niet ergens in het frequentie gebied zijn aangedikt.

En sommige mensen zijn tevreden met die computer speakers omdat ze slechts muziek luisteren ermee, terwijl een andere doelgroep, die meer dan alleen muziek luisteren met speakers doet niet tevreden is met computer speakers.

Dus als dj's exact willen weten hoe de plaat neutraal klinkt, dan is de hdj2000, zoals ik het interpreteer uit Reind zijn posts, een betere koptelefoon. Met de technics met een aangedikt laag, denk je op je koptelefoon dat de bass wel goed in track zit, tot je hem op de speakers zet en de bass toch niet zo sterk is.?
main    posted on 10-12-2009 14:55
sommige mensen moeten beter lezen, dit heeft niks te maken met wat ik zeg.

ik zal het even duidelijk maken wat ik wou zeggen in een korte (en voor iedereen, dus ook basis begrijpbaar) zin.

PERSOONLIJKE VOORKEUR KAN NIEMAND VERANDEREN BEHALVE DE DESBETREFFENDE PERSOON.
Estacy    posted on 10-12-2009 15:01
een 'beste' koptelefoon is echt waar, puur persoonlijk. als ik zeg dat ik niet van dat soort draaischelpen houd, dan is dat zo. Ik vindt de manier waarop mijn technics schelpen draaien ideaal. En over dat supra-aural: ik vindt dat w?l fijn, niet iedereen is hetzelfde. en als je als DJ een HP wilt die 109dB haalt, dan is de HDJ 2000 niet goed genoeg. ?want ie haalt 'maar' 107dB
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 10-12-2009 16:12
Verschil tussen Reind en jij, is dat jij vanuit een subjectieve manier de koptelefoon beoordeeld, en Reind via een objectieve manier de kop telefoon beoordeeld.
Estacy    posted on 10-12-2009 16:30
eerder persoonlijk en algemeen (in de zin dat ik beste zie als iets persoonlijks, en Reind beste ziet als iets wat specs bepalen)
Maargoed, we kunnen hier uren over doorlullen.?
Snoey, hoe zit het met je HDJ? moet je em echt zo vaak schoonmaken?
Stefjuuh    posted on 10-12-2009 16:42
eerder persoonlijk en algemeen (in de zin dat ik beste zie als iets persoonlijks, en Reind beste ziet als iets wat specs bepalen)
Maargoed, we kunnen hier uren over doorlullen.?

Snoey, hoe zit het met je HDJ? moet je em echt zo vaak schoonmaken?

Voor je gaat draaien, even met de binnenkant van je shirt afvegen, dan blijft ie prima!

(As said three times before..)
Estacy    posted on 10-12-2009 16:48
Mischien een heel dom idee, maar is er niet zoiets als een stofje/vloeistof, dat vuil afweert? als je je voetbal schoenen invet vlak voor het voetballen, zijn ze goed als schoon daarna.
Snoey    posted on 10-12-2009 16:53
Elke keer als ik gedraaid heb of alleen een film er mee kijk 's nachts, moet ie weer schoongemaakt worden.
Estacy    posted on 10-12-2009 17:34
das best extreem eigenlijk, zou een beetje Kontakt 61 het niet verhelpen?
Tekhead    posted on 10-12-2009 18:47
das best extreem eigenlijk, zou een beetje Kontakt 61 het niet verhelpen?
 niet krachtig genoeg denk ik
Seca    posted on 10-12-2009 19:45
Poster: Mixt-Ape
Dude...

wtf.

Dude...

What the fuck? ?

Zalig topic! Cool

Een koptelefoon is een gebruiksvoorwerp, dacht ik?
Toch geen sierobject?
User edit by Seca on 10-12-2009 @ 19:46:28 (59%)
Stefjuuh    posted on 10-12-2009 20:20
Poster: Snoey
Elke keer als ik gedraaid heb of alleen een film er mee kijk 's nachts, moet ie weer schoongemaakt worden.

Toch echt vaker je handen wassen, of je hand niet te vaak naar beneden laten gaan, want daar heb ik zelfs geen last van!
Tekhead    posted on 10-12-2009 20:26
Poster: Stefjuuh

Toch echt vaker je handen wassen, of je hand niet te vaak naar beneden laten gaan, want daar heb ik zelfs geen last van!

CoolCool
Seca    posted on 10-12-2009 22:28
Poster: Stefjuuh

CoolCool

Tip: Draag handschoenen wanneer je je gear aanraakt! Cool
User edit by Seca on 10-12-2009 @ 22:29:17 (35%)
Stefjuuh    posted on 11-12-2009 08:57
Poster: Seca

CoolCool

Tip: Draag handschoenen wanneer je je gear aanraakt! Cool

Welke gear?

204 Users online: 15 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 11.475
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.399.849