Schade topic HDJ2000 (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snoey    posted on 30-11-2009 18:37
Beste forumleden,?

Sinds een jaar is de HDJ2000 te koop, een koptelefoon van 300 euro, die lang mee zou moeten gaan.

Echter heb ik deze koptelefoon nog geen maand in mijn bezit en begint de ellende al.

Het magnesium boven op de earpads slijt wel heel erg snel, waardoor hij eruit komt te zien als een koptelefoon die al meer dan een jaar oud is.?

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze koptelefoon die zwakheden ontdekt hebben bij de HDJ2000.?

Hier 2 foto's van de slijtage:

[MOD Edit] Bovengenoemde is geen defect, maar vuil wat zich ophoopt in de ribbels. Even schoon maken en hij blinkt weer...]
www.soundcloud.com/ten-hooven
Mod edit by Lead on 11-12-2009 12:01 (25%)

What do you think about Schade topic HDJ2000 ??

Vote :   

Yorick    posted on 06-12-2009 19:24
Mijne is bij de Correct voor reparatie!
Ben benieuwd!
Tekhead    posted on 07-12-2009 00:35
Poster: Esmee
wat is nou de beste manier om de hoofdband + oorschelpen te reinigen van je koptelefoon?
 Ik doe dat altijd met een microvezeldoek, en dat gaat heel goed, en, geeft een mooi resultaat
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Abram    posted on 07-12-2009 09:52
Vroeger, toen ik oa nog een Stanton headphone had, nam ik vaak even de tijd om alle lederen of nep-lederen onderdelen af te nemen met een warm vochtig doekje. Neemt het vet goed weg zonder schade te veroorzaken. Daarna netjes afdrogen en klaar! Vocht doet wonderen bij leer en dergelijke materialen. Het zorgt er voor dat het materiaal niet gaat scheuren of te stevig wordt.
Sinds ik mijn Sennheiser gebruik is het onderhoud enkel minder geworden. Soms even het vet van de oorschelpen afnemen en that's it.
Snoey    posted on 07-12-2009 09:58
Poster: Yorick
Mijne is bij de Correct voor reparatie!

Ben benieuwd!

Wat is er precies stuk?
main    posted on 07-12-2009 11:44
Poster: Abram
Vroeger, toen ik oa nog een Stanton headphone had, nam ik vaak even de tijd om alle lederen of nep-lederen onderdelen af te nemen met een warm vochtig doekje. Neemt het vet goed weg zonder schade te veroorzaken. Daarna netjes afdrogen en klaar! Vocht doet wonderen bij leer en dergelijke materialen. Het zorgt er voor dat het materiaal niet gaat scheuren of te stevig wordt.
Sinds ik mijn Sennheiser gebruik is het onderhoud enkel minder geworden. Soms even het vet van de oorschelpen afnemen en that's it.
  is dit een must? want ik heb nog nooit mn koptelefoon schoon gemaakt (behalve even wat vuil wegvegenn) ik heb een 'jb systems hp 2000 pro'.
Tomazos    posted on 07-12-2009 12:49
ik maak idd me oorschelpen vaak schoon met warm water,

als je soms ziet hieveel vettig vies vuil van je oren erin blijft zittenHappy, laughing,
maar ze daarom regelmatig schoon, maar dit is normaal volgens mij, beetje onderhoud,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Reind    posted on 07-12-2009 19:40
Poster: Tekhead

Ik heb geen HPJ2000 gekocht, waar haal jij dat vandaan ? Ik zal wat gek zijn om 300,00 euro uit te geven aan een HP made in CHINA, maleisie, of een ander lowrate land, en dat omdat er Pioneer op staat Cool Voor iets meer dan de helft van de Pio prijs, koop ik wel een Sennheiser of AKG, die blijven zowel? technisch als optisch heel lang in nieuwstaat.

Zal allemaal wel zo zijn MAAR ze klinken geen van beiden zo goed als een HDJ-2000, als dat namelijk WEL het geval was geweest had ik mijn HD25 er niet voor ingeruild en die na alle jaren trouwe dienst die hij er al op had zitten gewoon nog lekker op het hoofd gehad.

Feit is echter dat de HDJ-2000 EN beter klinkt EN een hogere SPL max heeft en vooral dat laatste is echt een voordeel ten opzichte van de HD25.

De HDJ-2000 is gewoon een prima dj headphone, zo niet de beste headphone voor dj gebruik... maar daar betaal je dan ook voor. En in tegenstelling tot de 1000 variant is de 2000 wel een degelijke en stevige headpone waar ik net zo zuinig mee om ga als de HD25 welke ik eerder had, en dat is dus NIET zuinig. Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en niets meer dan dat!
Tomazos    posted on 07-12-2009 19:44
had laatst even een Sony en technics op me kop..

zooo dat is wennen als je normaal een hdj 2000 hebt:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Estacy    posted on 07-12-2009 21:33
Poster: Reind

Zal allemaal wel zo zijn MAAR ze klinken geen van beiden zo goed als een HDJ-2000

Feit is echter dat de HDJ-2000 EN beter klinkt

En daar ga je al de mist in: sommige vinden een sennheiser toch echt beter 'klinken'?
moet een hp van 300 E wel klinken? Voor 300 E verwacht ik een HP die het geluid PERFECT weergeeft, en dus niet klinkt. studio kwaliteit zegmaar. Ik zie ook niet in waarom je voor een DJ headphone super goed geluid wil. een mid end (100-140 Euro) geeft vaak genoeg geluid en gaan ook hard zat (voorbeeldje: Technics HP's, Denons etc)?
ook vindt jij de HDJ 2000 de beste HP voor DJ gebruik, IK wil niks anders dan mijn RP-DJ1210, want ik kan anders draaiende schelpen niet leien.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ArTy    posted on 07-12-2009 23:07
@ Estacy: wel eens een hdj-2000, senheiser hd-25 ect. koptelefoon opgehad?

Ik weet namelijk dat reind nogal verstand van zaken heeft en geloof hem 9 van de 10 keer zo op zijn woord.
User edit by ArTy on 07-12-2009 @ 23:07:34 (100%)
Reind    posted on 08-12-2009 11:14
Poster: Estacy
En daar ga je al de mist in: sommige vinden een sennheiser toch echt beter 'klinken'

En zijn dat mensen die zo'n beetje iedere headphone op de markt op de oren hebben gehad en ze ook 1 op 1 naast elkaar hebben kunnen testen? Ik denk het namelijk niet en iedereen die die test wel heeft uit kunnen voeren zal zeggen dat de HDJ-2000 beter klinkt, daar ben ik echt niet de enige in.

moet een hp van 300 E wel klinken? Voor 300 E verwacht ik een HP die het geluid PERFECT weergeeft, en dus niet klinkt. studio kwaliteit zegmaar. Ik zie ook niet in waarom je voor een DJ headphone super goed geluid wil. een mid end (100-140 Euro) geeft vaak genoeg geluid en gaan ook hard zat (voorbeeldje: Technics HP's, Denons etc)

Omdat ik geen genoegen neem met minder dan het beste wat voor handen is en binnen mijn bereik ligt van het betaalbare. Waarom zou ik genoegen nemen met een koptelefoon welke EN minder klinkt EN lang niet zo solide is gebouwt terwijl ik me die wel kan veroorloven.

Een Technics is namelijk een hele mooie koptelefoon MAAR hij klinkt minder EN is minder van build quality aangezien ook deze koptelefoons nog wel eens willen scheuren op het koppelstuk, iets wat ONmogelijk is bij de HDJ-2000 aangezien magnesium niet scheurt, hoogstens breekt bij een hele hoge druk welke echter nooit bereikt zal worden onder dj omstandigheden.

Het is dus heel leuk dat jij er een andere mening op na houd maar de vraag is in hoevere die mening niet al teveel gekleurd is, ik heb mijn keuze kunnen maken op basis van 1 op 1 vergelijkingen (ik was namelijk veel sceptischer dan de meesten hier als het ging om Pioneer headphones, zeker na de HDJ-1000 wat gewoon een pisding is in mijn ogen). Als de HDJ-2000 NIET zo goed was geweest had ik NOOIT de HD25 ingeruild voor de HDJ-2000. Er een mening op na houden is leuk maar er hoeft naar mijn idee pas echt waarde aan gehecht te worden wanneer die mening ook voorzien is van een oordeel op basis van feiten... niet op horen zeggen van iets of iemand.

Is een Technics, HD25 of wat dan ook slecht? Zeker niet, het zijn allemaal prima headphones maar dat betekent niet dat er niets beters dan dat bestaat...

ook vindt jij de HDJ 2000 de beste HP voor DJ gebruik, IK wil niks anders dan mijn RP-DJ1210, want ik kan anders draaiende schelpen niet leien.?

En dat draaien van de schelpen kan ook prima met een HDJ-2000, een groot voordeel van de HDJ-2000 is echter dat hij na verloop van tijd niet scheurt op de koppelstukken zoals dat wel het geval is bij iedere andere headphone na verloop van tijd met uitzondering van de HD25.
DJ-Emotion    posted on 08-12-2009 11:43

Zal allemaal wel zo zijn MAAR ze klinken geen van beiden zo goed als een HDJ-2000, als dat namelijk WEL het geval was geweest had ik mijn HD25 er niet voor ingeruild en die na alle jaren trouwe dienst die hij er al op had zitten gewoon nog lekker op het hoofd gehad.

Feit is echter dat de HDJ-2000 EN beter klinkt EN een hogere SPL max heeft en vooral dat laatste is echt een voordeel ten opzichte van de HD25.

Grappig, de meeste?audio experts?weten immers dat headphones geluidstechnisch goed of slecht kunnen zijn t.a.v. kwaliteit maar uiteindelijk alles afhangt van smaak en de soort muziek die je beluistert.
En van AKG en Sennheiser kun je alles zeggen, maar dat ze slecht zijn beslist niet.
Iets wat van pioneer, zeker in het verleden niet altijd gezegd kon worden.

Over?de "Pioneer prijs" hoeft idd niets meer gezegd te worden.
Uiteindelijk denk ik dat de consument zelf maar moet bepalen wat hij een product waard vind...

User edit by DJ-Emotion on 08-12-2009 @ 11:59:12 (100%)
MaximDJ    posted on 08-12-2009 15:16

En daar ga je al de mist in: sommige vinden een sennheiser toch echt beter 'klinken'?
moet een hp van 300 E wel klinken? Voor 300 E verwacht ik een HP die het geluid PERFECT weergeeft, en dus niet klinkt. studio kwaliteit zegmaar. Ik zie ook niet in waarom je voor een DJ headphone super goed geluid wil. een mid end (100-140 Euro) geeft vaak genoeg geluid en gaan ook hard zat (voorbeeldje: Technics HP's, Denons etc)?

Nu ga jij dus zeggen dat, omdat jij niet inziet dat een DJ een headphone nodig heeft met super geluid zoals de HDJ 2000, want die is toch wel de beste qua prestatie's voor de DJ, dat geen enkele DJ dat nodig heeft. Heb je wel eens met een HDJ 2000 gewerkt? Anders kan je natuurlijk nooit een mening hierover vormen..Ik kan ook geen mening vormen over bijv. de CDJ 2000 ten opzichte van de CDJ 400, omdat ik nog nooit met een CDJ 2000 gedraait heb. Als je wel met een HDJ 2000 gewerkt hebt, dan kan je die mening natuurlijk wel vormen

Als hij een HDJ 2000 kan veroorloven, moet hij dat toch doen? ?Ik ben het met je eens dat hij duur is! Dit komt door de Oligopolistische positie van Pioneer op de markt. Ze hebben een soort van Monopolie op de markt (Iedere club of grote DJ heeft pioneer h?) en daarom kunnen ze hun product zo duur maken. Stel jij bent directeur van Pioneer. Als jij je Headphones voor ?300 MAKKELIJK kan verkopen, waarom zou je ze dan voor ?200 wegdoen? Ik snap Pioneer maar al te goed

Maar bijv. Senheiser/Denon is zeker niet slecht, en zijn ook nog eens goedkoper! Maar als je het geld hebt voor het beste, waarom zou je dan voor slechter gaan??
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 08-12-2009 @ 15:24:44 (35%)
Reind    posted on 08-12-2009 23:39
Poster: DJ-Emotion
En van AKG en Sennheiser kun je alles zeggen, maar dat ze slecht zijn beslist niet.
Iets wat van pioneer, zeker in het verleden niet altijd gezegd kon worden.

Ben ik helemaal met je eens, heb je mij ergens iets anders horen roepen dan? Zaken aanhalen die door MIJ niet geroepen zijn maar ze wel aan mijn persoon toeschrijven is niet helemaal de juiste manier volgens mij...

Daarnaast bestaat er nog zoiets als natuurgetrouw weergeven en dat staat totaal los van het feit of het een beter bij een muziek soort past dan het ander en in dat natuurgetrouw weergeven performed de HDJ-2000 beter dan een HD25 welke iets rommelig klinkt in het mid-laag en ook nog eens wat laag mist of dan een Technics headphone welke een iets aangedikt laag heeft.

Iedere zichzelf respecterende geluids technicus zal overigens gaan voor een zo transparant / natuurgetrouw mogelijk geluidsbeeld, zeker als het gaat om monitoring en absoluut NIET kiezen voor een geluidsbeeld wat in een bepaalde mate links of rechtsom is aangedikt of iets dergelijks.

De HDJ-2000 is om 2 redenen een goede heaadphone en dat is omdat hij EN een goede geluidskwaliteit heeft EN ook nog eens solide in elkaar geschroefd zit, geen enkele andere headphone scoort zo hoog op BEIDE vlakken, de HD25 is welliswaar onverwoestbaar MAAR mist wat laag en mist SPL max. Beide zijn niet in een dusdanige vorm dat ze bijzonder storend zijn maar in vergelijking met de HDJ-2000 verliest hij het wel op dat vlak. De Technics headphones om maar een voorbeeld te noemen verliezen het ten opzichte van de HD25 op zowel geluids als build quality vlak en verliezenn het dus ook automatisch van de HDJ-2000.

Of de meerprijs van de HDJ-2000 dat je allemaal waard is of niet is een persoonlijke kwestie, dat maakt de HDJ-2000 echter geen mindere koptelefoon. Er blijft echter 1 argument waar niet aan te tornen valt wat mij betreft... en dat is een hele simpele, zit ie lekker op je hoofd of niet. Dat laatste is namelijk nog altijd het aller belangrijkste en ook op dat vlak scoorde de HDJ bij mij zijn punten, ik kan namelijk in tegenstelling tot met de HD25 die ik eerder had WEL mijn gehoorbescherming dragen tijdens het gebruik van de koptelefoon.
User edit by Reind on 08-12-2009 @ 23:49:44 (100%)
Estacy    posted on 08-12-2009 23:39
smaak is persoonlijk, thats it. reind vindt een hdj 2000 de beste, mooi, ik niet. klaar. ik probeer alleen te zeggen dat er niet zoiets bestaat als een 'beste' hp. allemaal persoonlijk, en sinds we geen robots zijn, zullen we ook nooit allemaal jouw mening delen.
Reind    posted on 08-12-2009 23:54
smaak is persoonlijk, thats it. reind vindt een hdj 2000 de beste, mooi, ik niet. klaar. ik probeer alleen te zeggen dat er niet zoiets bestaat als een 'beste' hp.

Pure onzin en dat onzin mag dan nog met hele grote letters geschreven worden ook, kwaliteit is niet persoonlijk, zeker niet als het gaat om geluids en build quality. Je hebt een persoonlijke voorkeur maar dat zegt 0,0 niks noppes nade ni?nte iets over de kwaliteit van een product.

Simpel voorbeeld: Er zijn ook genoeg mensen die tevreden zijn met een Sharp LCD TV van 350 euro, feit is en blijft echter dat een full HD scherm van Panasonic nog altijd de vloer aan veegt met zo'n goedkoop LCD scherm... dat is niets persoonlijks, dat is gewoon een feit!
Estacy    posted on 09-12-2009 00:16
grappig hoe iedereen bijt als je je mening post... je zei duidelijk: klinkt. en klinken is nog altijd persoonlijk. en kwaliteit... lees es alle posts in dit topic? check het feit dat er zowiezo al een dergelijk topic is over de ' beste hp op aarde' ? kwaliteit, steen, dat is kwaliteit.
Rstyle    posted on 09-12-2009 01:55
Voor de gene Die de Hdj 2000 al getest hebben tegenover andere HP .
Is de HDJ 2000 zijn geld waart ??

ik ben namelijk aan het twijfelen voor deze aanteschaffen deze week .?

Ik heb altijd gewerkt met de Technics RP-DJ 1210 . was tevreden van mijn hp?

maar ik heb ook geen pioneers getest dus kan ik echt het verschill niet weten?

maar 300 euro vind ik wel veel maar als het een groot verschil geeft met mijn vorige hp , zou ik hem wel graag aanschaffen want uiteindelijk kan je weer even voort . maar ik wil wel zeker weten dat hij zijn geld waart is .

@ Snoey , waar heb je de steentjes laten doen want swarovski op een hdj 1000 kost namelijk 940 euro ofzoiets .?
Blijft het er goed opzitten ? grts
User edit by Rstyle on 09-12-2009 @ 02:22:16 (29%)
Snoey    posted on 09-12-2009 10:20
voor 940 word je goed genaaid! Kennis van mij zit in de sieraden handel, dus die weet waar je die steentjes goedkoop kan halen. Bij me Stanton zijn die plastic steentjes eraf gaan vallen, dus ik weet niet hoelang die swarovski blijven zitten.
main    posted on 09-12-2009 14:03
smaak
is persoonlijk, thats it. reind vindt een hdj 2000 de beste, mooi, ik
niet. klaar. ik probeer alleen te zeggen dat er niet zoiets bestaat als

Pure onzin en dat onzin mag dan nog met hele grote letters geschreven worden ook, kwaliteit is niet persoonlijk, zeker niet als het gaat om geluids en build quality. Je hebt een persoonlijke voorkeur maar dat zegt 0,0 niks noppes nade ni?nte iets over de kwaliteit van een product.

Simpel voorbeeld: Er zijn ook genoeg mensen die tevreden zijn met een Sharp LCD TV van 350 euro, feit is en blijft echter dat een full HD scherm van Panasonic nog altijd de vloer aan veegt met zo'n goedkoop LCD scherm... dat is niets persoonlijks, dat is gewoon een feit!

en dan gaan we nu weer even aardig tegen elkaar doen en elkaar respecteren.

het geluid uit een koptelefoon wordt bepaald door de specs (tenminste, als pioneer niet liegt)
dat is de kwaliteit.
als JIJ het geluid van een andere koptelefoon mooier vindt (persoonlijke smaak/voorkeur) dan betekent dit dus dat JIJ het beter vindt terwijl de specs van die koptelefoon kunnen een stuk minder zijn.

voorkeur kan ook liggen aan: hoe de hp op je hoofd past, of je een voorkeur voor duidelijke bass of duidelijk high/mid (o.i.d.) hebt en natuurlijk design.
voorkeur kan dus ook gaan overklinken.
stel je hebt een voorkeur voor een diepe bass, je bent dus blij met een jb systems hp 2000 pro (bijv.) maar het geluid van een andere (heldere) koptelefoon die de mid/high's beter laat doorkomen maar de bass bijna weghaal vind je slecht geluid, DAN IS DIT VOORKEUR.
en natuurlijk afhankelijk van de smaak van de desbetreffende persoon, als je het over kwaliteit gaat hebben e.d. van het geluid kijk je toch lekker naar de specs? kun je meteen zien wie er gelijk heeft.
maar over smaak valt niet te twisten (VOORKEUR DUS OOK NIET)

Mforge    posted on 09-12-2009 17:27
De Hdj-2000 is zonder twijfel absoluut zijn geld WAARD!!!
Estacy    posted on 09-12-2009 17:32
er is een duidelijk verschil in geluid weergeven en klinken. reind heeft het over klinken, en klinken is iets wat jij ervaart, en jij een mening over hebt. geluid weergeven, dat is iets anders. daarover valt niet te twisten (denk ik dan) maar dat wordt hier niet gezegd!
En specs, als ik de specs van een HDJ 2000 zie, durf ik niet te zeggen of ie goed geluid weergeeft.
roduct Type
50 mm Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range
5 ~ 30.000 Hz
Impedance
36 Ohm
Maximum Input
3.500 mW
Sensitivity
107 dB/mW
Connection Cord
1.2m curled, aprox. 3m stretched
Weight
290g (excluding cord)
Plug
3.5 mm 3P plug?with 6.3 adapter
Socket entrance
gold plated mini-XLR

Maargoed, als je een hp wilt die ONTIEGELIJK hard gaat, dan is de HDJ 2000 niet de beste. als je een heel zware HP wilt, dan is de HDJ 2000 niet de beste. als je een gladde kable wil, dan is de HDJ 2000 niet de beste. als je een supra aurale HP wilt, dan is de HDJ 2000 niet de beste. kortom: er is geen beste HP, elke hp heeft zijn voor en nadelen.
Mathiz    posted on 09-12-2009 17:40
ik vind ook dat het begrip mening te veel word overschreden er bestaat nog altijd iets als feiten waaruit men een hypothese kan stellen dan maakt jouw mening niet uit. dan is da gewoon je preferentie !
Tekhead    posted on 09-12-2009 20:24
Poster: Snoey
voor 940 word je goed genaaid! Kennis van mij zit in de sieraden handel, dus die weet waar je die steentjes goedkoop kan halen. Bij me Stanton zijn die plastic steentjes eraf gaan vallen, dus ik weet niet hoelang die swarovski blijven zitten.
 vastkleven met tec7 of loctite, komt nooit meer los
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Rstyle    posted on 09-12-2009 23:09
@ snoey :
Kan ik bij die vriend van jou terrecht ??
Want hier in het antwerpse is het gewoon top als je met zon hoofdtelefoon afkomt !?
uiteindelijk vind ik het ook uniek , zeker dat je Dj naam erop vermeld staat !?

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

108 Users online: 23 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 34.034
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.408

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use