Poster: EsmeeIk doe dat altijd met een microvezeldoek, en dat gaat heel goed, en, geeft een mooi resultaat
wat is nou de beste manier om de hoofdband + oorschelpen te reinigen van je koptelefoon?
Poster: Yorick
Mijne is bij de Correct voor reparatie!
Ben benieuwd!
Poster: Abramis dit een must? want ik heb nog nooit mn koptelefoon schoon gemaakt (behalve even wat vuil wegvegenn) ik heb een 'jb systems hp 2000 pro'.
Vroeger, toen ik oa nog een Stanton headphone had, nam ik vaak even de tijd om alle lederen of nep-lederen onderdelen af te nemen met een warm vochtig doekje. Neemt het vet goed weg zonder schade te veroorzaken. Daarna netjes afdrogen en klaar! Vocht doet wonderen bij leer en dergelijke materialen. Het zorgt er voor dat het materiaal niet gaat scheuren of te stevig wordt.Sinds ik mijn Sennheiser gebruik is het onderhoud enkel minder geworden. Soms even het vet van de oorschelpen afnemen en that's it.
Poster: Tekhead
Ik heb geen HPJ2000 gekocht, waar haal jij dat vandaan ? Ik zal wat gek zijn om 300,00 euro uit te geven aan een HP made in CHINA, maleisie, of een ander lowrate land, en dat omdat er Pioneer op staatVoor iets meer dan de helft van de Pio prijs, koop ik wel een Sennheiser of AKG, die blijven zowel? technisch als optisch heel lang in nieuwstaat.
Poster: Reind
Zal allemaal wel zo zijn MAAR ze klinken geen van beiden zo goed als een HDJ-2000
Feit is echter dat de HDJ-2000 EN beter klinkt
Poster: Estacy
En daar ga je al de mist in: sommige vinden een sennheiser toch echt beter 'klinken'
En zijn dat mensen die zo'n beetje iedere headphone op de markt op de oren hebben gehad en ze ook 1 op 1 naast elkaar hebben kunnen testen? Ik denk het namelijk niet en iedereen die die test wel heeft uit kunnen voeren zal zeggen dat de HDJ-2000 beter klinkt, daar ben ik echt niet de enige in.moet een hp van 300 E wel klinken? Voor 300 E verwacht ik een HP die het geluid PERFECT weergeeft, en dus niet klinkt. studio kwaliteit zegmaar. Ik zie ook niet in waarom je voor een DJ headphone super goed geluid wil. een mid end (100-140 Euro) geeft vaak genoeg geluid en gaan ook hard zat (voorbeeldje: Technics HP's, Denons etc)
Omdat ik geen genoegen neem met minder dan het beste wat voor handen is en binnen mijn bereik ligt van het betaalbare. Waarom zou ik genoegen nemen met een koptelefoon welke EN minder klinkt EN lang niet zo solide is gebouwt terwijl ik me die wel kan veroorloven.
Een Technics is namelijk een hele mooie koptelefoon MAAR hij klinkt minder EN is minder van build quality aangezien ook deze koptelefoons nog wel eens willen scheuren op het koppelstuk, iets wat ONmogelijk is bij de HDJ-2000 aangezien magnesium niet scheurt, hoogstens breekt bij een hele hoge druk welke echter nooit bereikt zal worden onder dj omstandigheden.
Het is dus heel leuk dat jij er een andere mening op na houd maar de vraag is in hoevere die mening niet al teveel gekleurd is, ik heb mijn keuze kunnen maken op basis van 1 op 1 vergelijkingen (ik was namelijk veel sceptischer dan de meesten hier als het ging om Pioneer headphones, zeker na de HDJ-1000 wat gewoon een pisding is in mijn ogen). Als de HDJ-2000 NIET zo goed was geweest had ik NOOIT de HD25 ingeruild voor de HDJ-2000. Er een mening op na houden is leuk maar er hoeft naar mijn idee pas echt waarde aan gehecht te worden wanneer die mening ook voorzien is van een oordeel op basis van feiten... niet op horen zeggen van iets of iemand.
Is een Technics, HD25 of wat dan ook slecht? Zeker niet, het zijn allemaal prima headphones maar dat betekent niet dat er niets beters dan dat bestaat...ook vindt jij de HDJ 2000 de beste HP voor DJ gebruik, IK wil niks anders dan mijn RP-DJ1210, want ik kan anders draaiende schelpen niet leien.?
En dat draaien van de schelpen kan ook prima met een HDJ-2000, een groot voordeel van de HDJ-2000 is echter dat hij na verloop van tijd niet scheurt op de koppelstukken zoals dat wel het geval is bij iedere andere headphone na verloop van tijd met uitzondering van de HD25.
Poster: Reind
Zal allemaal wel zo zijn MAAR ze klinken geen van beiden zo goed als een HDJ-2000, als dat namelijk WEL het geval was geweest had ik mijn HD25 er niet voor ingeruild en die na alle jaren trouwe dienst die hij er al op had zitten gewoon nog lekker op het hoofd gehad.
Feit is echter dat de HDJ-2000 EN beter klinkt EN een hogere SPL max heeft en vooral dat laatste is echt een voordeel ten opzichte van de HD25.
En daar ga je al de mist in: sommige vinden een sennheiser toch echt beter 'klinken'?
moet een hp van 300 E wel klinken? Voor 300 E verwacht ik een HP die het geluid PERFECT weergeeft, en dus niet klinkt. studio kwaliteit zegmaar. Ik zie ook niet in waarom je voor een DJ headphone super goed geluid wil. een mid end (100-140 Euro) geeft vaak genoeg geluid en gaan ook hard zat (voorbeeldje: Technics HP's, Denons etc)?
ook vindt jij de HDJ 2000 de beste HP voor DJ gebruik, IK wil niks anders dan mijn RP-DJ1210, want ik kan anders draaiende schelpen niet leien.?
Poster: DJ-Emotion
En van AKG en Sennheiser kun je alles zeggen, maar dat ze slecht zijn beslist niet.
Iets wat van pioneer, zeker in het verleden niet altijd gezegd kon worden.
smaak is persoonlijk, thats it. reind vindt een hdj 2000 de beste, mooi, ik niet. klaar. ik probeer alleen te zeggen dat er niet zoiets bestaat als een 'beste' hp.
Poster: ReindPoster: Estacy
smaak
is persoonlijk, thats it. reind vindt een hdj 2000 de beste, mooi, ik
niet. klaar. ik probeer alleen te zeggen dat er niet zoiets bestaat als
Pure onzin en dat onzin mag dan nog met hele grote letters geschreven worden ook, kwaliteit is niet persoonlijk, zeker niet als het gaat om geluids en build quality. Je hebt een persoonlijke voorkeur maar dat zegt 0,0 niks noppes nade ni?nte iets over de kwaliteit van een product.
Simpel voorbeeld: Er zijn ook genoeg mensen die tevreden zijn met een Sharp LCD TV van 350 euro, feit is en blijft echter dat een full HD scherm van Panasonic nog altijd de vloer aan veegt met zo'n goedkoop LCD scherm... dat is niets persoonlijks, dat is gewoon een feit!
en dan gaan we nu weer even aardig tegen elkaar doen en elkaar respecteren.
het geluid uit een koptelefoon wordt bepaald door de specs (tenminste, als pioneer niet liegt)
dat is de kwaliteit.
als JIJ het geluid van een andere koptelefoon mooier vindt (persoonlijke smaak/voorkeur) dan betekent dit dus dat JIJ het beter vindt terwijl de specs van die koptelefoon kunnen een stuk minder zijn.
voorkeur kan ook liggen aan: hoe de hp op je hoofd past, of je een voorkeur voor duidelijke bass of duidelijk high/mid (o.i.d.) hebt en natuurlijk design.
voorkeur kan dus ook gaan overklinken.
stel je hebt een voorkeur voor een diepe bass, je bent dus blij met een jb systems hp 2000 pro (bijv.) maar het geluid van een andere (heldere) koptelefoon die de mid/high's beter laat doorkomen maar de bass bijna weghaal vind je slecht geluid, DAN IS DIT VOORKEUR.
en natuurlijk afhankelijk van de smaak van de desbetreffende persoon, als je het over kwaliteit gaat hebben e.d. van het geluid kijk je toch lekker naar de specs? kun je meteen zien wie er gelijk heeft.
maar over smaak valt niet te twisten (VOORKEUR DUS OOK NIET)
Poster: Snoeyvastkleven met tec7 of loctite, komt nooit meer los
voor 940 word je goed genaaid! Kennis van mij zit in de sieraden handel, dus die weet waar je die steentjes goedkoop kan halen. Bij me Stanton zijn die plastic steentjes eraf gaan vallen, dus ik weet niet hoelang die swarovski blijven zitten.