Poster: main
ik zou een windows mobile kopen (heeft een vriend van me) is heeeeele relaxte telefoon
Ik zou het niet doen, heeeeelemaaal geen relaxte telefoon (ik heb er een).
Ik heb een HTC Touch Diamond 2 met WM 6,1:
- Loopt meerdere malen per week vast.
- 'Verliest' vaak ineens je e-mailinstellingen, waardoor je opnieuw moet opstarten.
- Instellingen zijn een hel, voordat ik fatsoenlijk verbinding had met het netwerk van hi (hi biedt geen 'instelling smsjes aan voor HTC) was ik twee dagen verder.
- Appstore is een groot drama (drama als in: 12 applicaties, waarvan 10 betaald, en 11 onbruikbaar).
- Applicaties blijven aanstaan als je ze wegdrukt, dus dan moet je rechtsbovenin op een mini-vakje klikken waarin je applicaties definitief uit kan zetten.
- Updates: vergeet het maar, nog nooit fatsoenlijk verbinding gekregen met windows-updater.
- Update van 6,1 naar 6,5? Dan ben je dus al je gegevens kwijt als je bijvoorbeeld thuis een apple-computer hebt staan (slim van windows...)
- Synchronisatie met agenda, muziek en contactpersonen is vreselijk omslachtig. Als je op Windows zit krijg je er vage sync-software bij, als je op Mac zit kan je het bijna vergeten (of je moet sotware willen aanschaffen).
Ik heb er bijna elke dag spijt van dat ik geen iPhone heb gekozen, maar die Touch Diamond 2 bij Hi was lekker goedkoop. Ik heb een eerste generatie iPod Touch, wat min of meer een verouderde iPhone is zonder belfuncties. De appstore is geweldig, de user interface is zo intuitief dat zelfs m'n pa er mee kan werken, hij is in 2,5 jaar nog nooit vastgelopen, synchronisatie is een fluitje van een cent, etc etc etc.
HTC maakt wel mooie telefoons, maar ik zou nooit meer een HTC met Windows Mobile kopen...