De Late Leeuw Chat Corner Deel 27 (35/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Bouncy    posted on 09-11-2009 21:23
Het is LAAT!
Er is een LEEUW!

Welkom in de late leeuw!

De late leeuw, het enige topic waar je helemaal los mag gaan (behalve de volgende 3 regels)

Dubbelpostings zijn NIET toegestaan.
Geen illigale downloadlinks plaatsen.
Niet linken naar webshops.

In dit topic accepteren we iedereen, het maakt niet uit wat je muzieksmaak of gearkeuze is!

Mooie dames zijn meer dan welkom! Happy, laughing
User edit by Bouncy on 10-11-2009 @ 15:20:35 (35%)

What do you think about De Late Leeuw Chat Corner Deel 27 ??

Vote :   

Snoey    posted on 22-11-2009 19:09
Poster: matezo
sinterklaas is spijtig genoeg al even voor mij afgeschaft :s

Ik had me schoen gister nog gezet, maar hijs nog steeds leeg!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Snoey    posted on 22-11-2009 19:10
Poster: Saskia
Zooooo ik leef nog
Ik hoefde pas om kwart voor 2 te draaien dus ben vantevoren de hele tijd KAPOT gegaan van de zenuwen Alex (Van Dolce & Alex Muller) was er ook, hij stelde me wel gerust enzo was wel fijn Happy, laughing
al met al top avond!
echt gezellig bedankt stephanie alex en de rest!

Hoe ging het draaien? Gingen ze lekker los? Happy, laughing
DjVictorF    posted on 22-11-2009 19:23
Poster: Saskia
Ja hij woont erg ver van me af, maar heb afsproken dat als ik rijbewijs heb etc dat ik ook cursus kom volgen! Happy, laughing

Haha, Ja ja hij woont ook in Soest! The one and only DJ city! Ghe ghe. Alleen word de cursus in Baarn gegeven. (wat tegen Soest aan ligt.)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Ashley    posted on 22-11-2009 19:56
Poster: DjVictorF

Haha, Ja ja hij woont ook in Soest! The one and only DJ city! Ghe ghe. Alleen word de cursus in Baarn gegeven. (wat tegen Soest aan ligt.)

De laatste keer dat hij werd gegeven was hij toch echt in Soest liefje Winking my eye

Maar idd, D&AM zijn bazen!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Roov    posted on 22-11-2009 20:01
Poster: Ashley
Maar idd, D&AM zijn bazen!

Correct! Winking my eye Cool
Ashley    posted on 22-11-2009 20:11
Poster: Roov

Correct! Winking my eye Cool

roov wanneer gaan we nou is een feestje rockenCool
Maar wat nou als het lukt, mama?
Bootstrap    posted on 22-11-2009 20:12
Haha mn broertje is bezig met een kabouter wesley ringtone CoolIk heb het normale liedje al als beltoon, maar hij wordt nog een beetje 'gepimpt' in Logic. Misschien plaats ik wel een linkje als hij klaar is.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mathiz    posted on 22-11-2009 20:30
ik denk dat ik voor fidget ga als djr mixHappy, laughing goed idee ?
Snoey    posted on 22-11-2009 20:34
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen Fidget, Dubstep en sidestep? :P
Bartjens    posted on 22-11-2009 20:49
Poster: Snoey

Fridget is volgens mij wat de Crookers enzo maken, met die scheurende beats erin.?

Sidestep heb ik nog nooit van gehoord.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 22-11-2009 @ 20:49:38 (2%)
Bootstrap    posted on 22-11-2009 20:59
Ja fidget is electro house met een crookers sound. Met van die smerige synths. Dubstep is een stuk langzamer, vaak wel te mixen met techno/house, omdat dat ongeveer 2 keer zo snel is. Veel mensen denken dat dubstep altijd zo'n wobble geluid heeft, is niet zo. Eigenlijk alleen de commerciele dubstep. Check 2562 maar eens Happy, laughing

Sidestep ken ik ook niet Cool
Mathiz    posted on 22-11-2009 21:07
mmm je gaat me niet vertrellen dat fidget electro house is !! crookers leunen idd naar fidget toe . de echte fidget kan je omschrijven als idd scheurende beats met soms zware synth melodi?n of juist simpele bleepjes. wil je evt een voorbeeld hebben? de melodie van dubstep leunt soms een beetje aan tegen die van dubstep maar zeker niet altijd.
User edit by Mathiz on 22-11-2009 @ 21:08:33 (38%)
Saskia    posted on 22-11-2009 21:15

Hoe ging het draaien? Gingen ze lekker los? Happy, laughing

Stephanie stelde mij voor en toen gingen ze al los (aangezien ik ongeveer 80% daar kende) was erg leuk en daarna op de muziek ook flink? los Happy, laughing
Bootstrap    posted on 22-11-2009 21:21
Nou ik vind het wel onder electro house vallen eerlijk gezegd. Beatport ook btw. Maargoed daar gaat het niet echt om. Wiki van fidget Happy, laughing
main    posted on 22-11-2009 21:22
dit is dan echte dubstep volgens mij, toch?
Snoey    posted on 22-11-2009 22:12
Poster: Bootstrap
Ja fidget is electro house met een crookers sound. Met van die smerige synths. Dubstep is een stuk langzamer, vaak wel te mixen met techno/house, omdat dat ongeveer 2 keer zo snel is. Veel mensen denken dat dubstep altijd zo'n wobble geluid heeft, is niet zo. Eigenlijk alleen de commerciele dubstep. Check 2562 maar eens Happy, laughing

Sidestep ken ik ook niet Cool

Dat is dan toch gewoon ouderwetse Acid House? :P?

Misschien kan iemand wat youtube linkjes posten met typische fidget tracks.
Bootstrap    posted on 22-11-2009 22:19
Poster: main
dit is dan echte dubstep volgens mij, toch?

Sjezus wat een klote nummer Cool Hmm ik zou het niet echt dubstep noemen eerlijk gezegd.. Geen idee waar ik het zou plaatsen. Kijk maar ff een paar filmpjes van 2562 die ik eerder al noemde, is hele rustige dubstep.

Nou mijn broertje heeft dus een ringtone remix van de kabouter wesley tune gemaakt CoolHier is hij te downloaden. Als je de extensie veranderd in .m4r kun je hem gewoon in iTunes openen als ringtone voor je iPhone.
Estacy    posted on 22-11-2009 22:20
Poster: Bart_
Ik zoek een hardstyle liedje (ofja, lichte hardstyle dan. Meer jump/tek).
Met de tekst (ongeveer dan toch): A.K.A break me, A.K.A hit me (?)

Iemand een idee?Smile

die weet ik:
DJ Phil TY - A Kay A
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timmy90    posted on 22-11-2009 22:25
Poster: Bootstrap

Sjezus wat een klote nummer Cool Hmm ik zou het niet echt dubstep noemen eerlijk gezegd.. Geen idee waar ik het zou plaatsen. Kijk maar ff een paar filmpjes van 2562 die ik eerder al noemde, is hele rustige dubstep.

Nou mijn broertje heeft dus een ringtone remix van de kabouter wesley tune gemaakt CoolHier is hij te downloaden. Als je de extensie veranderd in .m4r kun je hem gewoon in iTunes openen als ringtone voor je iPhone.

haha kabouter wesley!!
JollyJunkie    posted on 22-11-2009 22:29

Dubstep heeft 150/75 BPM, dit verdubbelt wel eens in het nummer zoals in deze track.
Het is vaak gebaseerd op drums, en zware baslijnen, het klinkt een beetje alsof het door een band gespeeld is zoals The Prodigy.
Er zitten meestal erg veel verschillende sounds in, en de tracks klinken nooit clean, er is altijd wel wat geruis of rare sounds op de achtergrond.

Fidget is een soort van kruising tussen Acid, Electro en Breaks.
Fidget heeft vaak redelijk simpele beats met oldschool synths, lang niet alles wat Crookers maken is?Fidget, Knobbers is echter wel Fidget.
In Fidget zitten meestal geen zware bassen, vaak wel veel felle tonen.
Sommige muziek die je bij Beatport onder Breaks en Electro-House vindt kan je ook wel Fidget noemen.
Dit is een goed voorbeeld van Fidget.

Sidestep ken ik eerlijk gezegd nauwelijks, maar volgens mij heeft dit nog veel meer een band-sound dan Dubstep, heeft het rond de 100 BPM, en is het redelijk funky.
User edit by JollyJunkie on 22-11-2009 @ 22:37:19 (7%)
Mathiz    posted on 22-11-2009 22:34
ja bootstrap bijna elk hedendaags genre is afgeleid van house maar om daarom te zegge dat het weg heeft van electro house, en zoals de jolly junkie aangeeft gaan de crookers vaak de fidget weg op maar soms ook totaal niet hoor.
Bootstrap    posted on 22-11-2009 22:38
Ik bedoelde ook niet dat alles wat de crookers maken fidget is. Voor mijn gevoel is fidget een sub-genre van electro house. Maar dat is mijn eigen definitie. Ik zou niet zo snel weten waar ik het anders zou moeten plaatsen.

Edit: Ik ontdek ineens dat ik pro ben Happy, laughing Hoezeeeeeee Cool
User edit by Bootstrap on 22-11-2009 @ 22:40:17 (25%)
Mathiz    posted on 22-11-2009 22:39
bekende fidget voorbeelden:
t'is niet de standaard fidget maar de meer alom gekende .... deze tracks kan je ook verwachten in mijn mix....
Snoey    posted on 22-11-2009 22:48
@ Jolly

Thx voor de heldere uitleg!?

Die dubstep filmpje, ik vind deze style vage ritmes hebben, die niet lekker doorlopen. Voor mij lijkt het als of er geen groove in zit. Het is wel vet als dat tempo omhoog gaat, kan me dan voorstellen dat mensen wel los gaan, en in de break weer verder gaan met chillen.?
Ik vind het wel echt die Engelse sound hebben, Pete tong heeft ook af en toe van die tracks in zijn show, waarin je veel Britse bandjes in combinatie met elektronisch invloeden hoort.

Dan vind ik fidget filmpje leuker! Lekker die pitchbendjes erin, beetje een mix van: Dj Jean, Afrojack, Daft Punk. En lekker hatjes derin en shuffeltjes! Kan me dan enigzins voorstellen dat fidget in populariteit kan toenemen.

Van Dubstep verwacht ik niet dat het mainstream wordt.
Mathiz    posted on 22-11-2009 22:50
fidget bij ons meer bekend als rave doet het al wel even goed bij ons. Belgie houd meer van de hardere tunes

120 Users online: 11 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 32.358
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.640.109