Poster: Melle
Ik heb een probleempje, ik leg het kort uit.
Ik heb de idee?n wel voor nieuwe tracks, alleen de sounds kan ik niet vinden. Nou ben ik iemand die presets gebruikt en ervaring met zelf sounds produceren staat op een schaal tot 10 op ongeveer 1.5.
Nou is het dus zo, wanneer ik de sounds niet kan vinden die ik in me hoofd heb, ik niet door kan gaan met me project en overnieuw begin, terwijl het misschien wel een aardig ideetje was.
Heeft iemand tips of weet iemand goeie tutorials voor het maken van goeie sounds? Bijvoorbeeld in Sylenth1, Massive of 3xosc? (Ik gebruik FL)
Ik heb een probleempje, ik leg het kort uit.
Ik heb de idee?n wel voor nieuwe tracks, alleen de sounds kan ik niet vinden. Nou ben ik iemand die presets gebruikt en ervaring met zelf sounds produceren staat op een schaal tot 10 op ongeveer 1.5.
Nou is het dus zo, wanneer ik de sounds niet kan vinden die ik in me hoofd heb, ik niet door kan gaan met me project en overnieuw begin, terwijl het misschien wel een aardig ideetje was.
Heeft iemand tips of weet iemand goeie tutorials voor het maken van goeie sounds? Bijvoorbeeld in Sylenth1, Massive of 3xosc? (Ik gebruik FL)
Poster: Stagiar
Probeer geluiden die er enigzins op lijken door middel van effecten aan te passen, daarnaast hebben de meeste VST's de mogelijkheid om te knoeien met filters, modulation en oscillators. Probeer je daar een beetje in te verdiepen, ik kom zo vaak een heel eind
Ik was er terwijl ik het bericht aan het typen was al een beetje mee bezig, met het editen van sounds. Er komen wel een paar aardige uit! Maar ik weet niet waar alles voor staat, dingen als EQ, Phaser, Flanger, Compressor enz. weet ik wel maar bijvoorbeeld dingen als ?drive? weet ik niet wat dat betekent.
Weet iemand een site of een video waar wordt uitgelegd wat dit allemaal betekent?
Poster: Illusion
Dat is toch een mooie aan producerenJe moet er echt wat voor doen om je sounds te krijgen!
Poster: ferano
Ik ben het hiermee eens, maar als het niet lukt om precies te maken wat je in je hoofd hebt en dan ophoudt, kun je eigenlijk nooit beginnen met producen, tenzij je alleen maar sounds jat.
Soms moet je gewoon proberen met een crappy sound iets te maken of iets anders te verzinnen wat ook leuk klinkt.
Ik was er terwijl ik het bericht aan het typen was al een beetje mee bezig, met het editen van sounds. Er komen wel een paar aardige uit! Maar ik weet niet waar alles voor staat, dingen als EQ, Phaser, Flanger, Compressor enz. weet ik wel maar bijvoorbeeld dingen als ?drive? weet ik niet wat dat betekent.
Weet iemand een site of een video waar wordt uitgelegd wat dit allemaal betekent?
Poster: djdolivieira
Basis maken van een nummer is niet zo moeilijk voor mij, maar het nummer echt tof te laten klinken met sound en effecten daar stuikel ik meer over.
Overnieuw beginnen doe ik al zo vaak. Ik stop nooit. Daarom ben ik nu maar bezig met het editen van sounds, en wat Stagiar zei, synths namaken ben ik ook mee bezig!
@Gagarin12
Ik wil niet ego?stisch overkomen, maar ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik aardig creatief ben.
En ja, ik vind het niet het leukste van muziek maken, sound design, maar ik denk dat wanneer je er goed in bent het erg leuk kan zijn sinds je dan de meest crazy synths kan maken! Maar Sound Design is nog helemaal nieuw voormij. That's the reason why i opened the topic!