Ideeën wel, sounds niet.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 05-11-2009 16:15
Ik heb een probleempje, ik leg het kort uit.
Ik heb de idee?n wel voor nieuwe tracks, alleen de sounds kan ik niet vinden. Nou ben ik iemand die presets gebruikt en ervaring met zelf sounds produceren staat op een schaal tot 10 op ongeveer 1.5.
Nou is het dus zo, wanneer ik de sounds niet kan vinden die ik in me hoofd heb, ik niet door kan gaan met me project en overnieuw begin, terwijl het misschien wel een aardig ideetje was.

Heeft iemand tips of weet iemand goeie tutorials voor het maken van goeie sounds? Bijvoorbeeld in Sylenth1, Massive of 3xosc? (Ik gebruik FL)

What do you think about Ideeën wel, sounds niet. ??

Vote :   

Stagiar    posted on 05-11-2009 16:24
Poster: Melle
Ik heb de idee?n wel voor nieuwe tracks, alleen de sounds kan ik niet vinden. Nou ben ik iemand die presets gebruikt en ervaring met zelf sounds produceren staat op een schaal tot 10 op ongeveer 1.5.
Nou is het dus zo, wanneer ik de sounds niet kan vinden die ik in me hoofd heb, ik niet door kan gaan met me project en overnieuw begin, terwijl het misschien wel een aardig ideetje was.

Heeft iemand tips of weet iemand goeie tutorials voor het maken van goeie sounds? Bijvoorbeeld in Sylenth1, Massive of 3xosc? (Ik gebruik FL)

Probeer geluiden die er enigzins op lijken door middel van effecten aan te passen, daarnaast hebben de meeste VST's de mogelijkheid om te knoeien met filters, modulation en oscillators. Probeer je daar een beetje in te verdiepen, ik kom zo vaak een heel eind Happy, laughing
Dolivieira    posted on 05-11-2009 16:44

Dat probleem heb ik nou ook.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
feestbeest    posted on 05-11-2009 16:50
Ik ben dus niet de enigen die dit probleem heeft!
Ik los het op door uuh nouja weetjewel?:PGewoon te denken !@#$%^&*() en dan stoppen.
Soms ga ik door maar da als nog :P
(Is net de beste oplossing:P!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Illusion    posted on 05-11-2009 16:51
Dat is toch een mooie aan producerenCool Je moet er echt wat voor doen om je sounds te krijgen!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 05-11-2009 @ 16:52:17 (3%)
Melle    posted on 05-11-2009 16:51
Poster: Stagiar

Probeer geluiden die er enigzins op lijken door middel van effecten aan te passen, daarnaast hebben de meeste VST's de mogelijkheid om te knoeien met filters, modulation en oscillators. Probeer je daar een beetje in te verdiepen, ik kom zo vaak een heel eind Happy, laughing

Ik was er terwijl ik het bericht aan het typen was al een beetje mee bezig, met het editen van sounds. Er komen wel een paar aardige uit! Maar ik weet niet waar alles voor staat, dingen als EQ, Phaser, Flanger, Compressor enz. weet ik wel maar bijvoorbeeld dingen als ?drive? weet ik niet wat dat betekent.
Weet iemand een site of een video waar wordt uitgelegd wat dit allemaal betekent?

@Illusion

Dat is natuurlijk waar, maar als jij heel erg enthousiast bent over een idee wat je hebt bedacht en het wil uitwerken maar het lukt niet, dan wordt het na een tijdje toch vervelend als je weinig tot geen ervaring hebt in het zelf maken van sound. :P
User edit by Melle on 05-11-2009 @ 16:53:13 (38%)
Gagarin12    posted on 05-11-2009 18:08
Uhum,
dit is GEEN probleem. Je kan er iets aan doen, het kan gewoonweg niet anders. Om de juiste klanken te kunnen maken moet je moeite doen, moet je oefenen en goed luisteren. Je mag jezelf nog gelukkig prijzen. Je hebt wel inspiratie, iets wat je bij gebrek wel kan stimuleren, maar als je niet creatief bent zit je er maar mee.
Stagiar    posted on 05-11-2009 18:38

Ik was er terwijl ik het bericht aan het typen was al een beetje mee bezig, met het editen van sounds. Er komen wel een paar aardige uit! Maar ik weet niet waar alles voor staat, dingen als EQ, Phaser, Flanger, Compressor enz. weet ik wel maar bijvoorbeeld dingen als ?drive? weet ik niet wat dat betekent.
Weet iemand een site of een video waar wordt uitgelegd wat dit allemaal betekent?

Dat is per VST en effect verschillend, de?'dry/wet' van een flanger is anders dan de?'dry/wet' van een reverb. Uiteindelijk zul je het gewoon moeten doen om het te leren. Verder kun je veel dingen op youtube bekijken mbt het 'namaken' van bijvoorbeeld synths. De dingen die je daarin leert zullen je uiteindelijk een heel eind verder helpen.

Ik heb laatst een interview gelezen met DJ Promo, hij heeft een apparaat nu 15 jaar en gebruikt het nog steeds, hij kent het zo door en door dat hij zo goed als elk geluid dat hij in z'n hoofd heeft uit dat apparaat kan halen.

Oftewel, uitproberen dus, het kost tijd. Maar uiteindelijk lukt het je de komende tijden alleen maar sneller. En daarnaast kun je altijd een vervangend geluidje toevoegen en er later op terugkomen Winking my eye
Sound-Division    posted on 05-11-2009 18:42
Weetje toevallig nog waar dat interview van DJ Promo opstond??
Stagiar    posted on 05-11-2009 18:44
Ik ga even voor je zoeken, lang geleden.

Edit: Kan hem zo ??n twee drie niet vinden, volgens mij was het een PDF krantenartikel, maar kan het me niet meer herinneren.

Edit2: http://www.djpromo.nl/?Aan de linkerkant, zie je midi out staan. Dat is de downloads sectie waar je een hoop interviews in pdf kunt downloaden, daar mo?t ie tussenstaan! Happy, laughing
User edit by Stagiar on 05-11-2009 @ 19:02:36 (100%)
ferano    posted on 05-11-2009 20:00
Poster: Illusion
Dat is toch een mooie aan producerenCool Je moet er echt wat voor doen om je sounds te krijgen!

Ik ben het hiermee eens, maar als het niet lukt om precies te maken wat je in je hoofd hebt en dan ophoudt, kun je eigenlijk nooit beginnen met producen, tenzij je alleen maar sounds jat.
Soms moet je gewoon proberen met een crappy sound iets te maken of iets anders te verzinnen wat ook leuk klinkt.
Melle    posted on 05-11-2009 22:28
Poster: ferano

Ik ben het hiermee eens, maar als het niet lukt om precies te maken wat je in je hoofd hebt en dan ophoudt, kun je eigenlijk nooit beginnen met producen, tenzij je alleen maar sounds jat.
Soms moet je gewoon proberen met een crappy sound iets te maken of iets anders te verzinnen wat ook leuk klinkt.

Overnieuw beginnen doe ik al zo vaak. Ik stop nooit. Daarom ben ik nu maar bezig met het editen van sounds, en wat Stagiar zei, synths namaken ben ik ook mee bezig!

@Gagarin12

Ik wil niet ego?stisch overkomen, maar ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik aardig creatief ben.
En ja, ik vind het niet het leukste van muziek maken, sound design, maar ik denk dat wanneer je er goed in bent het erg leuk kan zijn sinds je dan de meest crazy synths kan maken! Maar Sound Design is nog helemaal nieuw voormij. That's the reason why i opened the topic!
Renzis    posted on 05-11-2009 23:04

Check de tutorials van bijvoorbeeld van Luxx eens. Ik heb nu ff geen link, maar check youtube of de search functie.

Verder zal je echt moeten gaan oefenen met de sounds in FL, ga maar klooien met de sounds die daar in zitten, er zit genoeg bruikbaars ben. Je bent (blijkbaar) creatief, ga dan maar aan de slag met geluiden en instrumenten die je wel vet lijken.

Pak anders?desnoods een basis piano of synth om je idee op in te spelen. Sla die shit gewoon op, kom je het later als je je verder hebt ontwikkeld weer tegen kan je er dan als nog iets mee doen, en dan gelijk ook goed of iig beter. Dan gaat je creatieve idee niet verloren. Succes ermee
Dolivieira    posted on 07-11-2009 11:46
Basis maken van een nummer is niet zo moeilijk voor mij, maar het nummer echt tof te laten klinken met sound en effecten daar stuikel ik meer over.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Stagiar    posted on 08-11-2009 13:30
Poster: djdolivieira
Basis maken van een nummer is niet zo moeilijk voor mij, maar het nummer echt tof te laten klinken met sound en effecten daar stuikel ik meer over.

Een belangrijk aspect om een nummer 'interessant' ?te maken om te luisteren is het toevoegen van FX, kleine foefjes, bliepjes, noises en dergelijke. Ze vallen niet op als ze er zijn, maar als ze er niet zijn valt het op dat ze er niet zijn Winking my eye
main    posted on 08-11-2009 13:54
daar ga ik in mee, de afwerking is bij mij altijd het lastigst (vooral ook omdat ik dit saai vind om te doen en ik er nog totaal geen pro in ben)
ferano    posted on 08-11-2009 17:16

Overnieuw beginnen doe ik al zo vaak. Ik stop nooit. Daarom ben ik nu maar bezig met het editen van sounds, en wat Stagiar zei, synths namaken ben ik ook mee bezig!

@Gagarin12

Ik wil niet ego?stisch overkomen, maar ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik aardig creatief ben.
En ja, ik vind het niet het leukste van muziek maken, sound design, maar ik denk dat wanneer je er goed in bent het erg leuk kan zijn sinds je dan de meest crazy synths kan maken! Maar Sound Design is nog helemaal nieuw voormij. That's the reason why i opened the topic!

Dan ben je toch goed bezigWinking my eye Ik begon gewoon met jatten^^ gewoon ergens van die gratis synths downen.
Prozei    posted on 08-11-2009 18:06
probleem is dat mensen veel vst's op hun pc willen.
en met alles aan de slag gaan.
pak 1 goede vst ala sylenth en leer die helemaal kennen en verdiep je daar in.
main    posted on 08-11-2009 18:09
die tip ga ik onthouden prozeiWinking my eye
ik ga is hard aan de slag met die gratis vst's van bambam

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

247 Users online: 55 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 60.022
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.466.656