Eerst en vooral is de situatie waarin ik veel draai heel moeilijk te snappen; Wij zitten op een campus met 10 studenten kringen en een feestzaal. Ik heb reeds een vrij goede reputatie en draai vrij veel. DIe zaal huren kost alles bij elkaar 250 euro, en daar eindigt ook het budget.
Ik vraag momenteel een bodemprijs van 20 euro per uur om te draaien en gezien mijn reputatie is dat nog net aanvaardbaar voor de meeste kringen. Als ik echter ga beginnen met extra eisen te stellen staat er direct tien man klaar om mijn set gratis over te nemen, desnoods met een laptop en iTunes...
Ik heb in de tijd zelf ook leren draaien op denon, maar of je nu een 4500, 4000 of oude met nog rode en groene play cue knoppen hebt, het principe is altijd al hetzelfde geweest en is vandaag de dag totaal achterhaald. na mijn denon ben ik overgeschakeld op timecode vinyl en Technics (trouwens waar halen jullie het dat ik technics slecht vind, nooit beweerd.) echter voor of feesten prefereerde ik de stabiliteit van CD's ?en ben al lang gewoon aan pioneer. ?En dan zelf nog niet de hot cue's want die gebruik ik niet. vinyl mode, bijsturen gaat allemaal stukken preciezer als op denon. EN ja ik kan nog op denon draaien maar ik heb het gevoel als ik daarop draai dat ik door het materiaal mijn set niet 100% kan spelen zoals ik hem zou willen spelen. alles gaat trager, bijsturen is een stuk minder precies (voor een all round dj zoals mij is scratchen ook belangrijk om bvb van house naar R&B te gaan) al deze kleine dingen maken mijn set minder perfect.
Het enige dat ik aan rodec verwijt is dat enkel de 50j special edition een split cue functie heeft! draai maar eens in die zaal zonder monitor met veel echo uit de zaal en ofwel een kanaal of alle twee even luid. op een djm800 kan je perfect volumes instellen en nog goed mixen. De enige effecten die ik frequent gebruik zijn filter en echo. voor de rest probeer ik effecten te mijden.
Algemeen om ruzie met goede kennissen te vermijden wou ik mijn materiaal laten verzekeren, zodanig dat ik niet continu met angst moet zitten en het geen onprettige situaties later kan opleveren. ?In die studentenzaal vliegt trouwens vrij regelmatig een beker met nog een bodem bier in door de lucht. ?Zelf zet ik uiteraard geen bier naast mijn materiaal...