DJ gear verzekering (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 31-10-2009 16:03
Ik ga nu toch regelmatig op pad met mijn flightcase met 2x CDJ 1000mk3 en een DJM 800, nu draag ik daar wel extreem veel zorg voor maar men wete nooit wat er kan gebeuren.
heb al eens zitten zoeken maar bij de meeste bank/verzekeraars vind ik niet direct een soort verzekering waarmee men materiaal kan verzekeren, heeft hier soms iemand ervaring met bepaalde firma's? (liefst belgische)
DJ - Producer

What do you think about DJ gear verzekering ??

Vote :   

Tekhead    posted on 03-11-2009 23:13
Poster: Bart_

Dan zal er wel iets mis met mij zijn, maar ik zie daar geen arogantie in?
In de frituur zeg jij ook toch: ik wil/doe mij maar een grote friet met een frikandel.
Is dat dan ook arogantie?

Idd, maar ik zeg er niet bij, .... want een gehaktbal is kots eten.... en btw Gery is ook een Belg, dus wij begrijpen zijn uitdrukking (vlaamse) echt wel hoor,
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 04-11-2009 00:00
Poster: Flexii

Als je niet ingeschreven staat bij de Kvk heb je daar sowieso weinig aan zo'n contract

Het is ook meer een overeenkomst dan een contract. Ik maak afspraken met de organisatoren over wie er verantwoordelijk is voor de spullen en door deze overeenkomst heb ik dit zwart op wit staan. Voelt toch wel een stuk fijner dan een mondelinge overeenkomst. Dan kan iemand namelijk altijd zeggen dat hij het er toch niet mee eens was.?
Daarnaast heb ik een inboedel verzekering (binnen- en buitenshuis verzekerd). Maar die vergoeden alleen spullen die ik zelf kapot maak, betaal ik ongeveer 100 euro per jaar voor geloof ik.?
Wat je mijns inziens dus het beste kunt doen is ten eerste een goede inboedelverzekering afsluiten die binnen- en buitenshuis dekt. Daarnaast moet je zwart op wit afspraken maken met de organisatoren over hun verantwoordelijkheid.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Dolivieira    posted on 04-11-2009 15:16
Toch blijf ik het vinden dat als je je eigen spullen meeneem, je zelf verantwoordelijk voor ben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sandr    posted on 04-11-2009 15:42
Poster: Tekhead

Idd, maar ik zeg er niet bij, .... want een gehaktbal is kots eten.... en btw Gery is ook een Belg, dus wij begrijpen zijn uitdrukking (vlaamse) echt wel hoor,

Niks mis mee als de man achter de balie vraagt: Wil je er misschien een gehaktbal bij als jij dan zegt.. nee die zijn niet lekker...

Poster: djdolivieira
Toch blijf ik het vinden dat als je je eigen spullen meeneem, je zelf verantwoordelijk voor ben.

Als jij hebt afgesproken (en zwart wit hebt staan) met je opdrachtgever dat je niet verantwoordelijk bent dan ben je dat niet, lijkt me vrij simpel.

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 04-11-2009 @ 15:43:27 (89%)
Dolivieira    posted on 04-11-2009 17:57
Poster: Sandr

Als jij hebt afgesproken (en zwart wit hebt staan) met je opdrachtgever dat je niet verantwoordelijk bent dan ben je dat niet, lijkt me vrij simpel.

Kunnen ze toch onderuit komen. Je kan alles verzekeren. Maar als er uitbetaald moet worden dan wordt het ineens een stuk moeilijker. maar als jij in sprookjes blijft geloven?wens ik je veel succes.

Ik heb hier zoveel zwart op wit staan maar dat zegt helemaal niks. ??
User edit by Dolivieira on 04-11-2009 @ 18:00:20 (92%)
maarten_geurts    posted on 04-11-2009 18:53
De apparatuur van onze drive-inn show is verzekerd middels een zogenoemde instrumentenverzekering. Wij staan niet officieel ingeschreven, doen het voor de hobby. We betalen een bepaald percentage over de nieuwwaarde en zijn verzekerd voor schade. Dit kan van alles zijn. Ik heb bv een keer mijn i-pod laten vallen, kregen we vergoed minus een eigen risico.?Deze verzekering was?vroeger via de Amev en nu via de Fortis.

Op het moment dat jij bv met het vervoer van je spullen zonder aparte verzekering?een auto ongeluk krijgt is de apparatuur maar tot ongeveer 1000 euro verzekerd via je auto all risk verzekering. Kun je en een nieuwe auto kopen en nieuwe apparatuur. Bij een eventuele inbraak in je huis valt vaak de geluidsapparatuur maar?tot een bepaald deel onder de standaard inboedel verzekering. Met een pio setje en een paar speakers zit je daar al boven.

Kortom, heb je een set boven de 10k dan kan ik een verzekering iedereen aanraden.

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/docs/polisvoorwaarden/amev/schade_particulier/wonen/instrument.pdf

Wat je ook kunt doen en wat niet veel mensen weten is je aankopen betalen via een creditcard. Meestal zijn je aankopen dan een half jaar verzekerd tegen diefstal en schade. Niet bij alle overigens en ze hebben allemaal andere voorwaarden.
Dolivieira    posted on 04-11-2009 19:32
Poster: maarten_geurts
De apparatuur van onze drive-inn show is verzekerd middels een zogenoemde instrumentenverzekering. Wij staan niet officieel ingeschreven, doen het voor de hobby. We betalen een bepaald percentage over de nieuwwaarde en zijn verzekerd voor schade. Dit kan van alles zijn. Ik heb bv een keer mijn i-pod laten vallen, kregen we vergoed minus een eigen risico.?Deze verzekering was?vroeger via de Amev en nu via de Fortis.

Op het moment dat jij bv met het vervoer van je spullen zonder aparte verzekering?een auto ongeluk krijgt is de apparatuur maar tot ongeveer 1000 euro verzekerd via je auto all risk verzekering. Kun je en een nieuwe auto kopen en nieuwe apparatuur. Bij een eventuele inbraak in je huis valt vaak de geluidsapparatuur maar?tot een bepaald deel onder de standaard inboedel verzekering. Met een pio setje en een paar speakers zit je daar al boven.

Kortom, heb je een set boven de 10k dan kan ik een verzekering iedereen aanraden.

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/docs/polisvoorwaarden/amev/schade_particulier/wonen/instrument.pdf

Wat je ook kunt doen en wat niet veel mensen weten is je aankopen betalen via een creditcard. Meestal zijn je aankopen dan een half jaar verzekerd tegen diefstal en schade. Niet bij alle overigens en ze hebben allemaal andere voorwaarden.

Ja zo kan het wel. Je hebt instumenten vezekering. Maar je kan de opdrachtgever niet aansprakelijk stellen voor je spullen zoals hier bepaalde mensen beweren. Als opsdrachtgever ben je niet aansprakelijk voor de drive in die je huurd.

Zal mooi zijn zeg, dat als je als klusjes man je kapote gereedschap gaat verhalen op je opdachtgever. Al laat je je spullen achter bij je opdrachtgever en je heeft het in je contract staan is het niet rechtgeldig. Jij werkt er mee het is van jou dus het is jou risico, niet van je opdrachtgever. En als je een op een feest staat van een goed feest dan staat alles er al.
Tekhead    posted on 04-11-2009 19:36
De uitbater is enkel aansprakelijk bij brand, diefstal (na sluitingstijd)vandalisme
Dolivieira    posted on 04-11-2009 19:49
Jij snapt het teminsten Tek. Probeer die wijsneuzen maar te overtuigen met hun contracten.
Tekhead    posted on 04-11-2009 19:57
alhoewel bij schade er wel een mouw aan te passen is, nl familiale verzekering van iemand aanspreken, die zogezegd de schade heeft veroorzaakt, en zo toch een verzekering laten opdraaien. (wij Belgen zijn daar nogal redelijk creatief in)Het is eigenlijk fraude, maar ja.....
Dolivieira    posted on 05-11-2009 01:35
Ja dat wordt hier in Nederland ook gedaan natuurlijk. Maar als de orginisatie niet wil bewegen dan zit je gewoon met de gebakken peren ?
Tekhead    posted on 05-11-2009 01:39
Deze verzekering is alleen voor particulieren, en zowat elke belg met kinderen en/of huisdieren heeft dat wel, daarom kan je het ook vragen aan iemand die er totaal niks mee te maken had/heeft.
Dolivieira    posted on 05-11-2009 01:40
Ja een soort aansprakelijkheids verzekering bedoel je.
Tekhead    posted on 05-11-2009 01:44
ja, vooral voor schade aan derden, stel, je bent met de kids op bezoek bij vrienden, en plots valt er iemand van je kids over een draad van de tv, en die valt op de grond en is stuk, o.a.daarvoor dient deze verzekering, of als je hond iemand een knapje heeft gegeven, of je knalt met je fiets op iemand, ...
Dolivieira    posted on 05-11-2009 01:46
Ja zo`n verzekering heb ik ook, Die moet je wel hebben als je kids heeft. en trouwens je zelf kan ook nog wel eens iets kapot maken.
Tekhead    posted on 05-11-2009 01:48
ik ook uiteraard, maar heb ze nog steeds niet nodig gehad
Sandr    posted on 05-11-2009 09:41
Poster: djdolivieira

Kunnen ze toch onderuit komen. Je kan alles verzekeren. Maar als er uitbetaald moet worden dan wordt het ineens een stuk moeilijker. maar als jij in sprookjes blijft geloven?wens ik je veel succes.

Ik heb hier zoveel zwart op wit staan maar dat zegt helemaal niks. ??

Waarom heb je het zwart op wit staan dan?

Maar ik vraag me af of jij een voorbeeld kan geven hoe ze daar onderuit willen komen dan? Geef eens een voorbeeld van iets dat kan gebeuren (bijvoorbeeld glas bier over je cd speler)?waar duidelijke afspraken over zijn hoe ze daar onderuit komen.

Het is niet dat ik je niet geloof, maar op de manier waarop jij verteld klinkt het wel erg zwart wit.

Als een organisatie zegt: "Sorry dat betalen we niet" Dan ben je dus klaar?

Graag meer duidelijkheid hierover want ik ben nog niet overtuigd..
Dolivieira    posted on 05-11-2009 12:37
het voorbeeld geef jij nu zelf hier.

Wat doet dat glas bier in de buurd van de apparatuur? Ja maar wij nhebben nioet gezegt dat je daar een bier glas moet zetten? Dus wij vergoeden niet. dat is dan u eigen schuld.

Trouwens als jij in de buurt van mijn spullen met een glas bier komt krijg jij een stomp voor je harses.

Edit : Als de verzekering er achter komt dat je door dat soort nalatigheid de spullen kapot zijn gegaan krijg je bniks vergoed, he
User edit by Dolivieira on 05-11-2009 @ 12:39:42 (41%)
Sandr    posted on 05-11-2009 13:53
Maar als je een overeenkomst sluit met een bedrijf dat no matter what zij verantwoordelijk zijn...

Als ik met me auto op iemand knal kan ik toch ook niet zeggen, ja wat deed die auto hier?in mijn?buurt...

En wat andersom, als ik in een discotheek sta te draaien met een set van de discotheek en ik?blaas iets op?

En waarom zet jij nog dingen zwart op wit als het helemaal niks uitmaakt...
User edit by Sandr on 05-11-2009 @ 13:53:40 (25%)
Dolivieira    posted on 05-11-2009 14:07
Ik heb al in menig Dicotheek gedraait en daar ging ook wel eens wat kapot. En er is nog niemand die mij of mij collegas djs de rekening gepresenteerd krijgt. Risico van het Vak.

En het het verkeer werkt dat anders daar gaat het over fout of geen fout.
User edit by Dolivieira on 05-11-2009 @ 14:08:10 (1%)
Sandr    posted on 05-11-2009 14:18
Okej dat zijn jouw ervaringen...

Maar in de praktijk (bij mij tenminste) blijkt toch wel vaak dat de organisatie bereid is om te vergoeden. Helemaal als je daar van tevoren in goed overleg afspraken over hebt gemaakt.

Maar misschien dat jij een paar keer pech hebt gehad in dat soort gevallen. Dat is mij?in ieder geval nog bespaard gebleven.

Ikzelf heb een bedrijfsverzekering die eventuele schadegevallen kan dekken tot een groot genoeg bedrag. Ben zelf niet zo angstig dus maar ik blijf van mening dat je er in goed overleg 95% van de gevallen uitkomt.

Resteerd mij nog 1 vraag: Waarom zet jij nog dingen zwart op wit als het niks uitmaakt?

Naar mijn mening maakt het namelijk best wel wat uit als jij het zwart op wit hebt staan. Of iets rechtsgeldig is of niet is nooit zo duidelijk, voor een bedrijf ook niet. En als die afspraak gemaakt is zullen ze toch makkelijker over de brug komen dan wanneer je niks hebt staan.

Dolivieira    posted on 05-11-2009 16:42
Ja maar met een bedrijfverzekering is het een ander verhaal, die vergoed jou spullen, tenzij je zelf nalatig ben geweest of dingen opzetelijk kapot maakt. die heb ik ook. Zwart op wit. Tuurlijk ?kan een orfganisatie met jou dat afspreken maar ze zijn het niet verplicht. en dat is meestal het heikelpunt.
Gery    posted on 08-11-2009 03:22
Eerst en vooral is de situatie waarin ik veel draai heel moeilijk te snappen; Wij zitten op een campus met 10 studenten kringen en een feestzaal. Ik heb reeds een vrij goede reputatie en draai vrij veel. DIe zaal huren kost alles bij elkaar 250 euro, en daar eindigt ook het budget.
Ik vraag momenteel een bodemprijs van 20 euro per uur om te draaien en gezien mijn reputatie is dat nog net aanvaardbaar voor de meeste kringen. Als ik echter ga beginnen met extra eisen te stellen staat er direct tien man klaar om mijn set gratis over te nemen, desnoods met een laptop en iTunes...
Ik heb in de tijd zelf ook leren draaien op denon, maar of je nu een 4500, 4000 of oude met nog rode en groene play cue knoppen hebt, het principe is altijd al hetzelfde geweest en is vandaag de dag totaal achterhaald. na mijn denon ben ik overgeschakeld op timecode vinyl en Technics (trouwens waar halen jullie het dat ik technics slecht vind, nooit beweerd.) echter voor of feesten prefereerde ik de stabiliteit van CD's ?en ben al lang gewoon aan pioneer. ?En dan zelf nog niet de hot cue's want die gebruik ik niet. vinyl mode, bijsturen gaat allemaal stukken preciezer als op denon. EN ja ik kan nog op denon draaien maar ik heb het gevoel als ik daarop draai dat ik door het materiaal mijn set niet 100% kan spelen zoals ik hem zou willen spelen. alles gaat trager, bijsturen is een stuk minder precies (voor een all round dj zoals mij is scratchen ook belangrijk om bvb van house naar R&B te gaan) al deze kleine dingen maken mijn set minder perfect.
Het enige dat ik aan rodec verwijt is dat enkel de 50j special edition een split cue functie heeft! draai maar eens in die zaal zonder monitor met veel echo uit de zaal en ofwel een kanaal of alle twee even luid. op een djm800 kan je perfect volumes instellen en nog goed mixen. De enige effecten die ik frequent gebruik zijn filter en echo. voor de rest probeer ik effecten te mijden.
Algemeen om ruzie met goede kennissen te vermijden wou ik mijn materiaal laten verzekeren, zodanig dat ik niet continu met angst moet zitten en het geen onprettige situaties later kan opleveren. ?In die studentenzaal vliegt trouwens vrij regelmatig een beker met nog een bodem bier in door de lucht. ?Zelf zet ik uiteraard geen bier naast mijn materiaal...Cool
DJ - Producer
Gery    posted on 08-11-2009 03:23
en wat scheelt er hier toch met die interface, telkens ik iets typ worden nieuwe regels en paragrafen blijkbaar gewoon genegeerd...
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 5.785 days.
 Post CommentThat would be 192.8 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 104 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 12.598
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.989