wat het ik nodig als beginner (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Floris70    posted on 11-10-2005 02:24
beste mensen/Dj-s,

ik ben beginnend (DJ). Nu wil ik graag kunnen mixen via mijn pc. ik heb een hoop mp3tjes die ik op feesten lekker wil mixen. Nu heb ik alleen geen idee wat ik daar voor nodig heb. Ik doe het nu op geluid en eigen timing wat soms niet goed gaat en onhandig is. Ik zoek dus een mixer die ik op mijn pc of via mijn versterker kan  gebruiken om mp3 mooi te kunnen mixen.

Een maatje van mij heeft al een paar opties gegeven om te gebruiken maar ik wl graag jullie mening. Hij beschreef het zo:

je wilt dus via pc mixen. mp3 die op pc staan wil je kunnen mixen en je console aansluiten op je pc en versterker voor het geluid. Wat voor software  heb je nodig en heb je als je een kant en klare console (link neerpleuren) nog een mengpaneel nodig bijvoorbeeld

Een aantal opties:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/F3282689C8C19E4FC1256DCD004A35AD.htm
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12772
http://www.guido.be/desktopmodules/articledetail.aspx?mid=351&itemid=908&tabid=71&pageid=120
http://www.behringer.com/BCD2000/

Graag jullie mening. ik heb ongeveer 1000 te besteden.

Mijn specs nu:
2 x B&W boxen
NAD C352 versterker. Komt in mijn mening voor nu genoeg musiek uit
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2. Als het anders moet, zeg het maar!

bedankt!

What do you think about wat het ik nodig als beginner ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 11-10-2005 12:44
Ik draai normaal niet met de pc, maar ik heb er wel ervaring mee. Ik heb me namelijk es de DJ Console van Hercules gekocht, maar daar was ik niet zo tevreden over... de pc reageert namelijk een beetje laat op het dj-console en hij wil nog wel eens crashen tijdens het draaien. Die heb ik dus weer gauw verkocht... Nu heb ik me de BCD2000 van Behringer besteld. Het blijft speelgoed, maar deze vind ik stukken beter dan de DJ Console van Hercules. In jouw geval zou ik dus voor de BCD2000 van Behringer gaan...
Floris70    posted on 11-10-2005 13:06
ok bedankt voor de reactie.

Je noem het "speelgoed" en ik wil goed spul. Ik heb 1000 euro te besteden. Wat is dan een betere optie?

Bedankt
PatrickBeuken    posted on 11-10-2005 13:21
Cd-spelers of draaitafels he...
Wammes    posted on 11-10-2005 14:17
Ik zou ook gewoon voor cd-spelers gaan... als ik mix met m'n PC gebruik ik Ableton, maar dat is niet realtime. Wel ideaal om mixtapes / compilaties mee te maken trouwens. Voor zover bij mij bekend is er nog geen professionele DJ controller i.c.m. een pc... op Final Scratch na dan.
User edit by Wammes on 11-10-2005 @ 14:18:37 (11%)
Dj_Danny    posted on 11-10-2005 14:20
Met een budget van €1000 euro kun je best veel. Je zou kunnen kijken voor een goeie numark dubbele cd-speler met een Dateq XTC mixer, dan heb je goed spul en je houd nog over om ze in fligtcase te doen!
Wammes    posted on 11-10-2005 14:25
Ik zou toch echt voor Pioneer gaan...
Floris70    posted on 11-10-2005 15:26
OK dat zijn een aantal dingen maar is er nou echt niks wat realtime met je pc kan werken? Dat moet toch wel....

Final Scratch....

Maar bedankt en laat de ideeen maar lopen. ik zou graag nog meer advies willen hebben.

Dank!
Mifex    posted on 11-10-2005 15:42
mwaah je moet maar es met cd spelers aan het werk gaan of draaitafels, dan wil je geen pc meer.. haha. Maargoed let op:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8422

Je zou bv voor dat kunnen gaan, net zoiets als een dubbele cd speler maar dan met de computer.

Gr
robbert    posted on 11-10-2005 16:20
@dj danny

Ik zou voor een iets goedkopere mixer gaan (er zijn namelijk ook kwalitatief goede mixers voor minder) en dan een iets duurdere numark dubbele cd-speler.

@wammes

Er is is meer dj-spul op de wereld dan pioneer..

En ja sommige dingen zijn gewoon beter
Dj_Danny    posted on 11-10-2005 16:48
2 robbert

Ben ik volledig met je eens, maar noemde eigenlijk een voorbeeld. De optie die jij noemt is gunstiger waarschijnlijk, omdat je dan een speler heb met meer opties..

2 wammes

Als je zou kunnen reken had je gezien dat je als je volledig voor Pioneer gaat, niet genoeg aan €1000,- hebt. De cdj-100's zijn de goedkoopste spelers van pioneer, en die kosten €449,- per stuk..., dat keer twee is €898,- goedkoopste mixer is € 429,-  dus is totaal €1327,-
User edit by Dj_Danny on 11-10-2005 @ 16:54:20 (100%)
FrankyN    posted on 11-10-2005 16:59
Ja Duure hobby maar als je iets koopt moet je het wel gelijk goed doen anders heb je er egt spijt van.
Ik heb ook een Numark cdx gekocht maar daar doe ik niks meer mee..
PatrickBeuken    posted on 11-10-2005 17:17
Poster: Floris70
OK dat zijn een aantal dingen maar is er nou echt niks wat realtime met je pc kan werken? Dat moet toch wel....

Final Scratch....

Maar bedankt en laat de ideeen maar lopen. ik zou graag nog meer advies willen hebben.

Dank!

Als je vastberaden bent bij je pc te blijven, dan is de BCD2000 van Behringer de nieuwste en beste optie, lijkt mij...

De controller
Screenshot van bijbehorende Software
robbert    posted on 11-10-2005 20:08
@ frank

Waarom doe je niks meer met de cdx als ik vragen mag?
Mifex    posted on 11-10-2005 21:58
Poster: Dj_Danny
2 robbert

Ben ik volledig met je eens, maar noemde eigenlijk een voorbeeld. De optie die jij noemt is gunstiger waarschijnlijk, omdat je dan een speler heb met meer opties..

2 wammes

Als je zou kunnen reken had je gezien dat je als je volledig voor Pioneer gaat, niet genoeg aan €1000,- hebt. De cdj-100's zijn de goedkoopste spelers van pioneer, en die kosten €449,- per stuk..., dat keer twee is €898,- goedkoopste mixer is € 429,-  dus is totaal €1327,-

DJe kunt de UMX van gemini nemen (mixer) die is 200 euro (eigelijk 500) maar in de aanbieding. EEN hele lekkere mixer, met VCA vaders (net als in de pioneer).. maar vond je die controler niks die ik je liet zien?
Floris70    posted on 11-10-2005 22:18
ok mensen.

Nu zie ik dat jullie heel erg veel van cd's houden ipv van de pc. Leg mij is uit waarom? Dan overveeg ik naar cd/platem te gaan. 

ik ga op volledig op jullie af. Als jullie cd's beter vinden wil ik graag weten waarom.

Mifex    posted on 11-10-2005 23:37
Cd speler ziet er vetter uit, proffesioneler, meestal wel wat sneller, makkelijker te bedienen omdat jeje handen heb, de scrach (als dat erop zit) is realistischer enz enz..

Of je met platen draait of met cd's moet je zelf weten, met cd's heb je veel meer mogelijkheden en dat is heel erg in tegenworoden :D.. maar platen zijn ook geweldig. Je moet het zelf uittesten.
djjw    posted on 11-10-2005 23:45
Kijk wil je dj worden, en op feestjes draaien,
(hoe klein dan ook in het begin) zien mensen liever
een dj met cd/vinyl dan een dj met pc..

De keuze is natuurlijk helemaal aan je zelf,
wel is de keuze tussen cd of vinyl wat makkelijker,
dit veelal met het budget, een plaatje kost je al gauw
10 euro perstuk, terwijl je een cd vol hebt voor 20 euro.

Dj-D    posted on 15-10-2005 16:42
wajoo. ik heb toch wel even een vraag... hoe kan iemand een post maken met mijn profiel ? (vin strange) heb namelijk net profiel aangemaakt en ik zie dat ik (zogenaamd) dit topic heb gestart
Maartenb    posted on 15-10-2005 18:15
Misschien heb je op een openbare computer gezeten en heb je jezelf niet afgemeld...
Lead    posted on 15-10-2005 19:33
Probleem is verholpen, ook voor in de toekomst Winking my eye
Let the BASS be louder
Dj-D    posted on 16-10-2005 15:35
Poster: Maartenb
Misschien heb je op een openbare computer gezeten en heb je jezelf niet afgemeld...

Dit is niet zo.. als je namelijk ging kijken naar de data dan was dit topic ongeveer 4 dagen voor mijn aanmelding aangemaakt

Poster: Lead
Probleem is verholpen, ook voor in de toekomst

Oke dan
Carrera    posted on 21-10-2005 23:18
Mixen met mp3's?

Hmmm... de goedkope oplossing is inderdaad de hercules DJ console. Die heb ik mij ook aangeschaft. Was er in het begin vrij enthousiast over. Ik dacht: dit is het. Goedkoop, compact, alles wat je nodig hebt qua features (pitch, tempo, loops, sampler, enz...)

Echter zakte mijn enthousiasme naar een lager peil omwille van volgende zaken:
* Je hebt echt een goede pc nodig om bepaalde programma's deftig te gebruiken (VirtualDJ is zeer goede software maar je hebt er zeker 1024 MBRAM voor nodig en min. een PIV processor, echt geen gezever).
* Er zit wel degelijk vertraging op. Als je je fader bedient dan komt de reactie 0,2 seconden later. Lijkt weinig, is echter veel als je deftig wil mixen).
* Het echte DJ gevoel krijg je er niet mee. Ik bedoel maar, stel jezelf eens achter een NUO5 mengpaneel met links en rechts van je de PIONEER CDJ800 of beter nog CDJ 1000... Dan voel je je gewoon goed ! Je bent ganse tijd in de weer...
Het voelt lekker.
Als je met de dj console draait, tja, dan moet je alles doen op een bakje van 20 of 20 cm. Het is écht gewoon niet zo cool.

Alternatieven voor de Hercules DJ Console. Je kan gaan voor de BEHRINGER B-CONTROL DJ BCD2000. Die ziet er al een pak stoerder, sterker en gewoon beter uit.
Hij is wel nog niet verkrijgbaar, maar het zal niet lang meer duren. Misschien hierop wachten.

Nog een ander alternatief is de Allen & Heath XONE 3D. Dit ziet er gewoon AF UIT. Je krijgt een 4 kanaals mixer met aan beide zijden een MP3 control unit. Moet je zeker eens info over opzoeken (staat hier ook ergens op forum).

Wat ik persoonlijk zou aanraden is het volgende: Koop 2 table top CD-spelers met MP3 functie. Dan kun je een heleboel mp3' op cd branden (voordeel want je moet geen 30 cd kisten meeslepen naar je feestjes). De beste maar ook duurste die dit kan in de PIONEER CDJ1000. Ook de DENON S3500 kan dit denk ik. Iets minder duur in de PIONEER CDJ200. Die kost nu een goede 500 EUR per speler. Als je nog goedkoper wil gaan kun je ook de nieuwe CD200 van JBsystems eens bekijken. Die kost een 350 EUR.

Nog veel succes met je keuze!

Laidback    posted on 22-10-2005 01:09
wacht ff, de cdj-1000 kan geen Mp3's afspelen, en dan moet je nog kisten vol cd's meeslepen,  de Denon S3500 kan dit echter wel!. de cdj-200 ook!.....  en jah als je echt veel geld ergens vind, HDX van numark,  gewoon een laptop harde schijf erin drukken, en je hoeft verder nix meer te doen!

greetesz,Robert@
Carrera    posted on 22-10-2005 14:28
CDJ-1000 mkII kan wel mp3's afspelen...  Dat werd mij deze week toch verteld door verdeler (ok, ik had mkII erbij moeten zetten)
Gilles    posted on 22-10-2005 14:36
en ook die kan het niet.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 4 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 1.197
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.700.218