Mixen met mp3's?
Hmmm... de goedkope oplossing is inderdaad de hercules DJ console. Die heb ik mij ook aangeschaft. Was er in het begin vrij enthousiast over. Ik dacht: dit is het. Goedkoop, compact, alles wat je nodig hebt qua features (pitch, tempo, loops, sampler, enz...)
Echter zakte mijn enthousiasme naar een lager peil omwille van volgende zaken:
* Je hebt echt een goede pc nodig om bepaalde programma's deftig te gebruiken (VirtualDJ is zeer goede software maar je hebt er zeker 1024 MBRAM voor nodig en min. een PIV processor, echt geen gezever).
* Er zit wel degelijk vertraging op. Als je je fader bedient dan komt de reactie 0,2 seconden later. Lijkt weinig, is echter veel als je deftig wil mixen).
* Het echte DJ gevoel krijg je er niet mee. Ik bedoel maar, stel jezelf eens achter een NUO5 mengpaneel met links en rechts van je de PIONEER CDJ800 of beter nog CDJ 1000... Dan voel je je gewoon goed

! Je bent ganse tijd in de weer...
Het voelt lekker.
Als je met de dj console draait, tja, dan moet je alles doen op een bakje van 20 of 20 cm. Het is écht gewoon niet zo cool.
Alternatieven voor de Hercules DJ Console. Je kan gaan voor de BEHRINGER B-CONTROL DJ BCD2000. Die ziet er al een pak stoerder, sterker en gewoon beter uit.
Hij is wel nog niet verkrijgbaar, maar het zal niet lang meer duren. Misschien hierop wachten.
Nog een ander alternatief is de Allen & Heath XONE 3D. Dit ziet er gewoon AF UIT. Je krijgt een 4 kanaals mixer met aan beide zijden een MP3 control unit. Moet je zeker eens info over opzoeken (staat hier ook ergens op forum).
Wat ik persoonlijk zou aanraden is het volgende: Koop 2 table top CD-spelers met MP3 functie. Dan kun je een heleboel mp3' op cd branden (voordeel want je moet geen 30 cd kisten meeslepen naar je feestjes). De beste maar ook duurste die dit kan in de PIONEER CDJ1000. Ook de DENON S3500 kan dit denk ik. Iets minder duur in de PIONEER CDJ200. Die kost nu een goede 500 EUR per speler. Als je nog goedkoper wil gaan kun je ook de nieuwe CD200 van JBsystems eens bekijken. Die kost een 350 EUR.
Nog veel succes met je keuze!