Beginnende DJ met ervaring. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Razing    posted on 21-10-2009 18:59
Hallo,

Ik ben een (beginnende) dj, en kan al zeer goed beatmixen, ik heb het altijd gedaan met TraktorDJ op een dual screen en veel hotkeys op 't toetsenbord gezet.

Nu wil ik eens iets verder gaan, ik maak overgins ook nog radio.

Ik ben opzoek naar leuke cd-spelertjes + een mixer en misschien nog een hoofd-telefoon.
Ik heb goede recensies gehoord over de Reloop serie. Maar ik weet echt niet wat 'k moet aanschaffen...

Ik verdien gemiddeld 150 euro per maand. En heb al aardig wat opgespaart, maar het is bijna weer jaarwisseling dus daar gaat ook weer heel veel geld heen.

Ik heb ookal gekeken naar een CDJ-1000 of 2000.

En dan moet 'k ook nog eens cd's branden, niet dat dat zo'n probleem is, maar ik bedoel alles indelen enzo en de cd's kopen. Zijn zulke cd-mappen niet "kant en klaar" te koop, vol met cd's en ge-ordened?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

What do you think about Beginnende DJ met ervaring. ??

Vote :   

RemcoV    posted on 21-10-2009 19:06
Kwa DJ-set kun je uit heel veel kiezen, dit is afhankelijk van je budget.

Dus daarom mijn vraag, hoeveel wil je uitgeven in totaal?

En cd's zul je echt zelf moeten gaan branden er zijn weinig kant en klare cd mappen te koop.
Soms zie je het op marktplaats omdat een dj er mee stopt, maar ik zou je dit persoonlijk niet aanraden.

Als je alle muziek zelf koopt/download en brand op cd's ken je al je muziek en je hele cd map uit je hoofd.
Het kost wat tijd, maar het is het waard!
JZL    posted on 21-10-2009 19:09
Als je wat geld hebt.. ga dan gerust voor de 2x CDJ400 - DJM400 combo set.
Je kan daar echt niet mis mee gaan. De ideale beginnerset in mijn mening!

Je kan gewoon een grote cd map kopen maar het ordenen doe je best zelf vindk.
Kruipt wel wat werk in maar je kan alles doen wat je wil.

Bvb is het handig zelf met Word je cd tracklists te maken en uit te printen of zelf schrijven.
Elke CD vol zetten en ze dubbel schrijven. Zo schrijf je wss iets minder CD's en hoef je niet in te zitten
van "damn ik wil die tracks mixen maar ze staan op dezelfde cd" :P
FML    posted on 21-10-2009 19:31
Poster: Razing
Ik ben opzoek naar leuke cd-spelertjes + een mixer en misschien nog een hoofd-telefoon.
Ik heb goede recensies gehoord over de Reloop serie. Maar ik weet echt niet wat 'k moet aanschaffen...

Ik verdien gemiddeld 150 euro per maand. En heb al aardig wat opgespaart, maar het is bijna weer jaarwisseling dus daar gaat ook weer heel veel geld heen.

Ik heb ookal gekeken naar een CDJ-1000 of 2000.

En dan moet 'k ook nog eens cd's branden, niet dat dat zo'n probleem is, maar ik bedoel alles indelen enzo en de cd's kopen. Zijn zulke cd-mappen niet "kant en klaar" te koop, vol met cd's en ge-ordened?

2x cdj 1000 + mixer ben je al zon 3000 euri kwijt. 3000/150 = 20 maandjes sparen Happy, laughing...
gelukkig heb je al wat gespaard zou ik idd kijken voor cdj 400 en een rmx 40 of als je portomonee het toelaat een djm 800.

kant en klaar cd map zou ik niet kopen. ik koop namelijk alleen de liedjes die ik leuk vind. zo dat er dus geen kut plaat op men cd's staan. en dubbel branden doe ik niet, als ik die toch pers? wil hebben dan pleur ik heb in traktor =)...
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
RemcoV    posted on 21-10-2009 19:34
Ik brand meestal 5-10 tracks per cd, dubbele cd's vind ik onhandig.

1. Het past amper in je cd mapje.
2. Het kost je veel meer cd's op de lange termijn.

En naar mate je meer cd's krijgt heb je ook niet meer dat probleem dat bepaalde nr's op dezelfde cd staan.

Als ik je een advies mag geven voor een beginners set.
Ik vind persoonlijk Reloop een hele goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Mocht je meer geld hebben, ga dan eens kijken voor Denon of Pioneer.
Ik heb zelf gelijk CDJ800 mk2's gekocht en heb er geen seconde spijt van gehad.
Als mixer heb ik nu de Reloop rmx-40 dsp.

Zoals ik al zei: het hangt van je budget af! Happy, laughing
Razing    posted on 21-10-2009 19:35
Bedankt voor alle snelle reacties!

Ik wil geen miskoop doen, en heb slechte recensies gehoord over de CDJ400, en omdat de CDJ1000 toch nog steeds de club-standaard is, ben ik daar na gaan kijken.

Binnenkort verdien ik ongeveer 250/300 per maand. En ik denk dat je makkelijk de CDJ-1000 2ehands voor 1800 op de kop kan tikken, momenteel zit ik ongeveer aan de 300 euro. Ik zou ook lekker kunnen sparen en voor een CDJ-1000 kunnen gaan.

Als ik weet hoe ik de cd's moet branden, dan is het geen probleem, en welke cd-map handig is, UDG? Ik wil zobiezo de cd's dubbel branden, anders krijg je dat gezeik zoals JZL al zei: als je 2 tracks wilt mixen, en ze staan op dezelfde cd, dan gaat 't niet h? Winking my eye).
jannickv    posted on 21-10-2009 19:43

Ik wil geen miskoop doen, en heb slechte recensies gehoord over de CDJ400, en omdat de CDJ1000 toch nog steeds de club-standaard is, ben ik daar na gaan kijken.

Binnenkort verdien ik ongeveer 250/300 per maand. En ik denk dat je makkelijk de CDJ-1000 2ehands voor 1800 op de kop kan tikken, momenteel zit ik ongeveer aan de 300 euro. Ik zou ook lekker kunnen sparen en voor een CDJ-1000 kunnen gaan.

Als ik weet hoe ik de cd's moet branden, dan is het geen probleem, en welke cd-map handig is, UDG? Ik wil zobiezo de cd's dubbel branden, anders krijg je dat gezeik zoals JZL al zei: als je 2 tracks wilt mixen, en ze staan op dezelfde cd, dan gaat 't niet h? Winking my eye).

zijn cdj-1000 niet wat overkill voor een "kind" (sorry ja dat ben je op 14 jarige leeftijd nog) dat zijn eerste setje wil gaan kopen en toch wel al 300 euro heeft gespaard? -_-'
Razing    posted on 21-10-2009 19:48
Bedankt voor je reactie.

Wordt volgende maand 15, en dat klinkt al "wat" ouder. Maar je hebt wel gelijk. Maargoed ik wel gelijk goed beginnen.

Ik heb dit in 2/3 maanden gespaart.
Estacy    posted on 21-10-2009 19:50
als je al 300 euro hebt, zou ik nog ff 2 maandjes doorsparen. 2e hands kun je met 600 euro best wat moois kopen. je wilt trouwens helemaal geen CDJ 1000's, als je het daarop leert, kun je het straks niet op slechtere gear (lang niet op elk feest staan CDJ 1000''s)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ziax    posted on 21-10-2009 19:52
De cdj 2000 is sowieso overkill en absoluut niet nodig (ik vind zelf niet dat die speler echt op de markt moest komen. Naar mijn gevoel gaat het echte dj'en weer een stuk meer de mist in, maar daar gaat het nu niet over!)

Als je het echt kan betalen en er geen probleem mee hebt zoveel geld aan een set uit te geven (ongeacht de leeftijd), waarom niet?

De enige reden waarom ik voor thuis voor cdj 1000 zou kiezen boven de cdj 800MKII zijn de hotcue's (verdomd leuk speelgoed Thumbs Up)
Voor de rest blijven deze spelers hetzelfde gevoel hebben op de grote lijnen(met de jog op het zwaarste).

Qua mixer heb je keuzes in overvloed en kan je zover gaan als je wilt. Probeer ook eens iets anders dan enkel een pioneer mixer en staar je er niet op blind dat dit d? mengpanelen zijn. Maar dat is persoonlijke smaak. (maar dan moet je ook objectief je smaak kunnen kiezen, niet gebaseerd op wat anderen zeggen :D)
Stagiar    posted on 21-10-2009 20:44
Die laatste vraag, omg.
Razing    posted on 21-10-2009 20:46
Poster: Stagiar
Die laatste vraag, omg.

Woow jij woont in een mooie plaats!
jannickv    posted on 21-10-2009 20:53
Poster:?Stagiar
Die laatste vraag, omg.

lekker nuttige reactie -_-' zeg dan niks...

Ook dit is niet echt nuttig te noemen xD je eigen topic bevuilen hoe durf je :D
btw voor eerste set heb ik reloop altijd schitterend gevonden Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 21-10-2009 21:02
Met ervaring?
Traktor kan je geen ervaring noemen in mijn ogen, dat merk je eerlijk gezegd ook wel aan jou laatste vraag, het is namelijk de bedoeling van DJ dat je een eigen samengestelde CD-map hebt, waarin alleen de vetste tracks zitten, waarmee je een eigen sfeertje creert, en het publiek op je eigen manier vermaakt, door middel van een eigen trackkeuze waarbij ordening kan helpen.
En je hebt pas echt ervaring als je een keer voor publiek gedraait hebt (mening)

Maar als je geen CD's wilt branden dan zou ik gewoon gaan voor 2x Denon DN-S1200, hele mooie apparaatjes voor een mooie prijs, een mixer zou ik iets van A&H of Ecler nemen.
User edit by JollyJunkie on 21-10-2009 @ 21:05:06 (100%)
Razing    posted on 21-10-2009 21:06
Bedankt voor je reactie Jolly.

Maar ik heb gezien dat de CDJ-1000's ook als MIDI werken: http://www.youtube.com/watch?v=7yzMqWO0RJY&hd=1
JollyJunkie    posted on 21-10-2009 21:12
Bedankt voor je reactie Jolly.

Maar ik heb gezien dat de CDJ-1000's ook als MIDI werken: http://www.youtube.com/watch?v=7yzMqWO0RJY&hd=1

Voor zover ik weet hebben de CDJ-1000's geen MIDI, dat filmpje is waarschijnlijk met Timecode gedaan.
RiX    posted on 21-10-2009 21:16
Joh, zet die 1000's uit je hoofd... veel te duur en te pro voor jouw kunnen op dit moment. Koop een setje van 400 a 500 euro (das toch 1100 gulden nog steeds...jaja, je kan nog steeds terugrekenen om jezelf te behoeden voor een grote miskoop).

Als je nu te duur koopt, moet je met flinke korting weer verkopen als het toch niet bevalt na een paar maandjes. En geloof me, je bent niet de eerste waarbij dat zou gebeuren...

Voor midi kan je ook andere apparatuur kopen. Ik begrijp dat je niet wilt beginnen met cd-collectie aan te leggen, maar direct digitaal (mp3's ofzo) wilt draaien? Koop dan een controller met een stukje software.
Lomme_    posted on 21-10-2009 21:21
Ipv de CDJ400 & DJM400 bundle, laat je die DJM400 eruit, en neem je een Xone:22. Ik draai er nu een 7-tal maanden mee. Topding hoor Winking my eye
jannickv    posted on 21-10-2009 21:35
dat filmpje is met serato scratch Winking my eye geen midi op CDJ-1000
Boyd    posted on 21-10-2009 21:42

Ten eerste zou ik gaan kijken voor de cdj800mk2. Deze speler heeft alle functies die een doorsnee DJ nodig heeft. Als je dan een keer op een CDJ1000, een DVJ1000 of een cdj900 of cdj2000 moet draaien is dat allemaal geen probleem. Ze werken kwa opzet nagenoeg het zelfde.

Als mixer kun je kijken naar bijv. de DJM400(mijne is te koop). Je kan deze ook te klein vinden met te weinig kanalen, dan kun je gaan kijken naar een pioneer djm700 of djm800. Verder vind ik de Xone42 van Allen&heath ook een hele mooie keuze.
JollyJunkie    posted on 21-10-2009 21:47
Poster: BoydGrift

Ten eerste zou ik gaan kijken voor de cdj800mk2. Deze speler heeft alle functies die een doorsnee DJ nodig heeft. Als je dan een keer op een CDJ1000, een DVJ1000 of een cdj900 of cdj2000 moet draaien is dat allemaal geen probleem. Ze werken kwa opzet nagenoeg het zelfde.

Als mixer kun je kijken naar bijv. de DJM400(mijne is te koop). Je kan deze ook te klein vinden met te weinig kanalen, dan kun je gaan kijken naar een pioneer djm700 of djm800. Verder vind ik de Xone42 van Allen&heath ook een hele mooie keuze.

Boyd, deze kerel heeft nog nooit gear aangeraakt, is een CDJ-800, en een DJM-700/800 of Xone 42 dan niet lichtelijk overdreven?
Je word er een goede DJ van als je met basis gear begint, als je dan alles goed onder de knie hebt kan je voor uitbreiding gaan kijken als een soort van extra stukje mogelijkheden wat je aan je basis-techniek kan plakken.
Trouwens Razing: Als je 14 bent (ben ik ook) hoe verdien je dan 250-300 in een maand?Cool
Ik wou dat ik zoveel verdiende.
-Richard-    posted on 21-10-2009 22:06
Zoals de andere DJR'ers ook al voorleggen; weet je zeker dat je meteen voor een djm-800 en twee cdj-2000's wil gaan bij wijze van spreken!?
Want dan ga je van de basis die je, hoe het ook zij met hotkeys zoals je zegt enzo, met de pc gelegd hebt, meteen naar het topsegment waar menigeen hier zijn of haar vingers bij aflikt. Mooi, natuurlijk, maar is het ook nodig kun je je afvragen...Ik persoonlijk denk van niet!

Niet waar je vanuit gaat natuurlijk maar voor hetzelfde geld valt het 'echte' mixen (no offence maar bedoel echte gear in vergelijking met pc-djen) je wel tegen, en dan zit je met je topset, die je eveneens een topprijs heeft gekost.

Velen van ons hier zullen ook begonnen zijn met leuke OEM spelertjes bijvoorbeeld, en dan een leuke Reloop RMX-40DSP ertussen ofzo, en je kunt zeker een tijd vooruit op je tevens nette 'echte' gear.
Dan heb je mooi spul om jezelf eens aan de tand te voelen met het mixen op de cd-spelers en met 'n mixer, plus ben je niet meteen duizenden euro's kwijt. Dat kan altijd nog.

Nogmaals, heb niets tegen pc-djen, maar bedoel alleen dat het z? anders is dan wanneer je een echte set voor je hebt staan, en doel er alleen op jou te behoeden voor een ?rg grote uitgave voor een vooralsnog onzeker iets, want het draait echt heel anders!

Wil je toch pers? voor de merken (Pioneer begreep ik)gaan kijk dan ipv OEM cd spelers naar een paar gebruikte CDJ-800's.
Heb ze ook hier (al waren mijn eersten ook OEM Spelers hoor!) en dan ben je alsnog een dijk minder geld kwijt dan dat je meteen de 1000's of 2000's neemt...

Hoop dat je er wat mee kunt.
User edit by -Richard- on 21-10-2009 @ 22:08:59 (6%)
Boyd    posted on 21-10-2009 23:05
Poster: JollyJunkie

Boyd, deze kerel heeft nog nooit gear aangeraakt, is een CDJ-800, en een DJM-700/800 of Xone 42 dan niet lichtelijk overdreven?

Je word er een goede DJ van als je met basis gear begint, als je dan alles goed onder de knie hebt kan je voor uitbreiding gaan kijken als een soort van extra stukje mogelijkheden wat je aan je basis-techniek kan plakken.

Trouwens Razing: Als je 14 bent (ben ik ook) hoe verdien je dan 250-300 in een maand?Cool

Ik wou dat ik zoveel verdiende.

Ik had nog niet naar zijn leeftijd gekeken, maar dat weeg ik ook niet mee.

Hij zegt zelf al iets over cdj900/2000. Hij heeft trakor al helemaal uitgepluist en hefet hier 2 schermen voor gebruikt. Hij maakt radio, en wil sirrieus beginnen met draaien?

Als ik alles geweten had, en het helemaal overnieuw had moeten doen. Dan had ik meteen 2 cdj800mk2's gekocht.

Dolivieira    posted on 22-10-2009 08:53
Ik zou ook eerst kijken wat er nog meer te koop is dan alleen pioneer. Zoals Reloop bv.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
nils7    posted on 22-10-2009 11:13
Poster: jannickv

lekker nuttige reactie -_-' zeg dan niks...
Ook dit is niet echt nuttig te noemen xD je eigen topic bevuilen hoe durf je :D

btw voor eerste set heb ik reloop altijd schitterend gevonden Happy, laughing

Anders lees je de laatste vraag zelf... en ik begrijp zijn reactie wel.
Laatste vraag:

Poster:?Razing

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Net alsof je kant-en-klaar DJ kunt spelen door ergens naar een winkel te gaan ff een mapje en een setje te kopen.
Okee hij heeft z'n leeftijd niet mee maar dat is wel erg naief.

Als advies kan ik mee geven koop maximaal een CDJ400 en een DJM400 maar ga liever voor de Reloops (die zwarte, ken het type cd speler niet). Die zijn qua lay out niet veel anders dan een CDJ van Pioneer. Wil je graag MP3's draaien ga dan voor een CDJ400, dan kan je gewoon een USB stickje inpluggen, scheelt je weer een hoop cd's! Alleen als je dan op locatie gaat draaien moet je maar hopen dat er ook CDJ400, 900's of 2000's staan. Maar met jouw leeftijd zou ik me daar niet zo druk over maken, als je ergens gevraagd zal worden is dat meestal icm je setje denk ik aangezien je qua leeftijd nog wel verwijderd bent van een plekje in de horeca/feest.
Daarnaast liggen 2000's ver buiten je bereik, je zegt al 300 euro gespaard te hebben en je gaat straks 300 euro per maand verdienen. Even vanuit gaande dat je van je zuur verdiende centjes niks op maakt en je bij de 2000's ook een DJM800 wil dan ben je al snel kwijt: 2x 1800 + 1200 = 4800 euro.
Dat is 16 maanden sparen! En dan mag je niks uitgeven... ik zou me dat geld en een hoop leed besparen als ik jou was en voor een veel goedkoper setje gaan. Mocht je het na 2 jaar nog steeds leuk vinden en je komt op feestjes of je krijg een vaste draai plek dan kan je eens gaan uitkijken naar een "beter" setje!
User edit by nils7 on 22-10-2009 @ 11:19:52 (41%)
Stagiar    posted on 22-10-2009 11:38

Dankje.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

54 Users online: 4 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 9.136
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.366