Poster: ArCee
Wat is een deejay volgens jouw eigenlijk?
, hoe serieus ben je erin?
, hoever ga je?
Poster: Sandr
Ik ben het meer met Arty eens dan met de meeste andere.
Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt.
Iedereen die dit doet mag zichzelf DJ noemen (door de digitalisering mag je het uiteraard wat breder trekken) en wie zijn wij om te bepalen dat de een wel DJ is en de andere niet?
Is een voetballer alleen een voetballer als hij 4x in de week traint en nooit een wedstrijd mist?
Is een voetballer alleen een voetballer als hij champions leaugue heeft gevoetbald en een EK of WK heeft meegedaan?
Is een scholier alleen een scholier als hij nooit spijbelt en alleen maar voldoendes haalt?
NEE!
Dat je je afspraken hoort na te komen is je verantwoordelijkheid als mens... en niet omdat je toevallig DJ bent. Uiteraard is dit niet goed te praten en moet je gewoon je afspraken nakomen of die afspraken niet maken, maar dit heeft toch niks te maken met iemand die een afspraak niet nakomt?
Een DJ in mijn ogen is iemand die muziek draait en daar plezier uithaalt. Of je dat nou op je kamer doet of voor 15.000 man.
Edit: Door vele andere bezigheden ben ik anderhalf uur bezig geweest met typenDaarom miste ik een paar posts.
@ Tomasoz
Ik deel je mening. Er zijn inderdaad veel verschillende DJ's. Ik vind een bedroom DJ ook een DJ alleen in een andere orde dan iemand die elke week voor publiek draait.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.