Deejay Wat is het  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 19-10-2009 09:58
Het valt mij op dat veel mensen zich tegenwoordig al vrij vlot deejay noemen. Een paar plaatjes kunnen draaien is tegenwoordig al een deejay in ogen van vele. Nou zijn er veel vragen gesteld hier op dit forum van: Waarom ben je deejay geworden, hoe ben je begonnen etc. Mijn vraag is dan ook eigenlijk: Wat is een deejay volgens jouw eigenlijk? Daaraan gekoppelt, hoe serieus ben je erin?
Ik heb namelijk de afgelopen 2 jaar jaar redelijk aan den lijve ondervonden dat veel mensen in mijn ogen de "titel" deejay al snel misbruiken of gewoon niet waard zijn. Weinigen zijn er echt?serieus in, als je in verhouding bekijkt hoeveel mensen zich deejay noemen. Bij deejay zijn komt natuurlijk een stukje eigen verantwoording om de hoek kijken. Wel elke keer opbrengen om dat feestje te draaien of in mijn straatje, wel elke week die set maken voor je radio uitzending en daar zie je vaak dat het fout gaat. Veel (jonge), meestal jochies, noemen zich deejay, maar de eigen verantwoording of volwassenheid om de afspraken na te komen ontbreekt ze gewoon. Moeten op een feest draaien, komen gewoon niet en gaan ze gewoon met eigen vriendjes stappen. Moeten een radio show maken, doen ze gewoon niet, waarbij het in mijn straatje opvalt dat dit wel erger lijkt te zijn bij de Nederlandse deejays als ik het vergelijk met de vele buitenlanders waar ik mee werk die toch serieuser lijken te zijn. Ik zal geen namen noemen, maar van de deejays die er bij ons zijn uitgeknikkert in de afgelopen 2 jaar zijn het merendeel Nederlanders en dan ook nog "deejays" die via dit forum bij ons kwamen, zeker een stuk of 8. Ik denk dat het voor de meeste ook meer een hobby is, maar echte verplichtingen willen zij niet aangaan. Af en toe een "mixje" maken voor vrienden of op een forum zetten is eigenlijk meer dan genoeg.?Dan ist opeens niet leuk meer als je ene zaterdag in Den Helder zit, de andere zaterdag weer in Maastricht, of elke week een mix van een uur afleveren bij een radio zender is toch opeens best veel werk? Een ECHTE deejay vliegt natuurlijk van hot naar haar om te kunnen draaien, al is het maar een setje van een uur. Doet veel, heel veel om zichzelf te promoten, als je er echt serieus in bent en wat mee wil bereiken.

Dus: Wat is een deejay volgens jouw eigenlijk? Daaraan gekoppelt, hoe serieus ben je erin, hoever ga je?
User edit by ArCee on 19-10-2009 @ 10:02:33 (15%)

What do you think about Deejay Wat is het ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 19-10-2009 10:03
Een Deejay is volgens mij iemand zoals jij het beschrijft. Iemand die geregeld op Feesten/festivals draait, en niet alleen op zijn slaapkamer. Dan ben je meer HDJ ?(Hobby DiscJockey) Als je af en toe een keer een mix maakt, voor op het forum, youtube of iets dergelijks vind ik het niet echt DJ.

Voor mij persoonlijk geldt, dat het mijn full-time baan is. Gemiddeld draai ik zo'n 2 ? 3 keer in de week, en sta minstens 2 uur per dag te oefenen. Ik noem mijzelf wel DJ, aangezien ik erg veel draai, en overal in Nederland.

Hoever ga ik? Als ik op een zaterdagavond/nacht de kans krijg om 3 keer te kunnen draaien, doe ik dat. Al is het ook Zwolle/Leeuwarden/Amsterdam, ik ben er. Ik haak niet af als ik moet draaien, zelfs al ik ziek ben niet, aangezien ik de verantwoordelijkheid heb.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 19-10-2009 @ 10:14:03 (79%)
Esmee    posted on 19-10-2009 10:06
Wat is een DJ?
Een Deejay is iemand die mensen vermaakt dmv muziek te draaien.

Hoe serieus ben je erin?
pff hoe serieus...
Ik zie het gewoon als een leuke hobby. Als je ergens voor gevraagt wordt en ik zeg er ja op, kom ik altijd mn beloftes na.

Hoe ver ga je?
Als het mij niet teveel geld kost en niet teveel tijd eist die ik dan niet meer kan besteden aan school, ver. Mits mn ouders mij het niet verbieden.....
Bouncy    posted on 19-10-2009 10:13
Ik ben het echt met je eens Arcee, ik erger me echt dood aan die gasten.

Een DeeJay is voor mij iemand die plaatjes draait (hoe, maakt me niet uit, al gebruikt ie cassette bandjes) en daarmee het publiek VERMAAKT! en dat vermaken zie je vaak fout gaan, waar ik me zo dood aan erger zijn die DJ's die wel kunnen mixen, maar geen hond de vloer op krijgen, en dan zeggen: "Ja, de mensen zeggen dat ze m'n muziek wel chill vinden, maar ze kennen elkaar te goed en staan te veel met elkaar te kletsen!" GVD het publiek is NOOOOOOIT de schuld, het is ALTIJD de DJ, jij moet die gasten entertainen, dus JIJ doet iets verkeerd!

Ik doe niet zo heel veel feesten per jaar (stuk of... 30 ofzo?) (t word steeds meer (A) ). En ik hou me veel bezig met Gear en alles daaromheen, voor mij zijn mijn feesten in mijn ogen eigenlijk nooit geslaagd, ik ben nooit tevreden met m'n performance (ookal gaat letterlijk de hele zaal los en t dakeraf).

Mja, een globale opvatting van DJ is dus zoals ik hier boven heb beschreven. Moet een DJ kunnen beatmatchen? NO-F*cking WAY! Ik heb vrienden die laten een zaal los gaan zonder ook maar 1 plaat te matchen, ikzelf match op allround feesie's ook alleen als ik daar zin in heb Happy, laughing! (en vaak match ik dan ook nog eens 10 seconden voor einde vorige plaat, maar dat effe achterwege).
nils7    posted on 19-10-2009 13:03
Tjah wat is een DJ...
Als je hier in NL al plaatjes aan elkaar praat op de radio ben je al DJ. In Belgie noemen ze je dan gewoon presentator!

Ik denk dat Arcee gewoon de verkeerde mensen zijn tegen gekomen, het zijn denk ik vaak "jongeren" die gewoon al uit zichzelf weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben (uitzonderingen daar gelaten) en de desinteresse. Die willen gewoon wat nieuws na verloop van tijd en ipv netjes afmelden bij je doen ze er gewoon geen zak voor. En in het geval van de buitenlandse DJ's, die kijken toch op tegen NL (niet voor niets 2 van de 3 uit de top 100 zijn NL'ers) en zien het als een eer om hier te draaien of hun mix op de radio te laten horen.

Een DJ moet het publiek kunnen vermaken: draai je idd all round dan hoef je niet te kunnen beatmatchen (zou soms wel leuk zijn maar is niet noodzakelijk), draai je elektronische muziek vind ik dat wel noodzakelijk.

Daarnaast vind ik DJ's (die op enig niveau al draaien) dat die ook wel iets extra's moeten kunnen, ben vaak wel op feestjes geweest waar een "bekende" DJ qua niveau niet veel van mij vandaan meer zit (misschien meer eigen dunk maar okee). Die draait dan gewoon plaatjes aan elkaar, heel tof hoor maar dat kreeg ik een nitwit na twee weken oefenen ook wel geleerd.

Ik zag DJ'ing als een hobby maar op dit moment leef ik ervan dus neem het heel erg serieus. Ik kan dan ook niet "gratis" twee uur rijden verderop draaien (kost me helaas meer dan het oplevert aangezien mijn auto ook niet op water loopt).

Ook heb ik een concept gemaakt voor een plaatje (wel iets wat commercieel) en dat ligt nu ter beoordeling bij een platenlabel van een bekende DJ, zij hebben aangegeven er heel graag mee door te willen alleen doordat er een bekende melodie in zit moeten ze uitzoeken of we dit mogen gebruiken (desnoods tegen bepaalde kosten) en dan gaan we hem echt produceren Happy, laughing. En dan zal het wel heel serieus worden. Ik draai het conceptje nu wel eens maar dan gaan echt alle handen de lucht in?Smile en dat is wel heel kicken!

Het is gewoon heel erg lastig voor DJ's om echt door te breken. En zo iets moet je overkomen maar je kan er wel achteraan jagen. Je kan niet stil zitten en er op hopen!

Ik zie er heel veel op 1 genre blijven hangen maar die blijven ook hangen meestal op de slaapkamer of feestje bij vrienden. Ga er eens op uit en leer eens voor publiek draaien! Dan zullen ze al snel merken dat het meer is dan een setje van een uurtje en het gewoon plees schoonschrobben is na 6 uur draaien in een bar/dancing! Maar zo doe je ervaring op en kan je wat "bekender" worden. Met een keer een incidenteel feestje kom je er niet (als je ergens vast draait kan je dat er altijd wel bij doen).
ArCee    posted on 19-10-2009 13:19
Nils, wat "verkeerde" mensen tegenkomen betreft, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat mensen hun beloftes niet nakomen, of dat nu qua radio of feesten is, om redenen die heel divers kunnen zijn. 1, toch wel veel werk, en tijd. B, school (met examens) komen tussendoor fietsen. C, het achteraf gewoon niet leuk vinden. D, we kunnen niet in de koppies van mensen kijken.
Daarbij moet je het ook in de juiste verhouding zien, op bijna 160 draaiende deejays, en bijna 70 niet aangenomen deejays erbij valt het aantal nog reletief gezien mee.

Uiteindelijk blijf je met een "harde kern" over die echt serieus zijn, echt willen, zelfs al bezig zijn met produceren etc.
Niet elke deejay droomt ervan om een pro te worden en veel zijn relistische genoeg om te weten dat het maar voor een klein aantal weg gelegd is om ervan te kunnen leven uiteindelijk. Voor die mensen is het een hobby, maar toch verplicht op een feest verschijnen als je geboekt bent maar eigenlijk geen zin hebben vergt toch wel een bepaalde instelling / disipline?die niet iedereen heeft of kan (wil)?opbrengen. Voor sommige is het "verplichte" deel, of dat nu live draaien of radio is, juist de reden waardoor het opeens geen hobby meer is, zij vinden de verplichting juist de boosdoener. Dat soort mensen moeten ook feitelijk gewoon lekker blijven hobby draaien om de lol er voor zichzelf in te houden. Dat is de groep die er dus niet van dromen en keihard voor werken om pro te worden, en daar is op zich niets mis mee. Ze zijn dus niet "fout" ze heben een ander idee van hun manier van draaien.
Het is soms alleen jammer, als je ze geboekt hebt of een show geeft, dat zij er pas achter komen op het moment dat er iets van je verlangt word.
Daarom mijn vraag?ook, wat is een deejay eigenlijk( voor jouw)?en hoe serieus ben je en hoever ga je? ?Wil je het maximale eruit halen ten kostte van veel, of is het gewoon een leuke hobby voor je? Een deejay is tegenwoordig namelijk zowat de vroegere muziekant. Geen pianoles of gitaarles meer, deejay worden.
User edit by ArCee on 19-10-2009 @ 13:20:48 (2%)
Lucalicious    posted on 19-10-2009 13:21
ik denk dat een die iemand is die de zaal kan vermaken met zijn muziek.
iemand die de heledag bezig is met muziek.
iemand die van muziek houdt.

als dj moet je op zoveel mogelijk feesten willen draaien als mogelijk vindt ik. als jij wordt gebelt om op een feest te draaien moet je dat aannemen omdat je dat hoort te willen. niet het afslaan omdat je net met je vrienden wat ging doen.

@ bouncy: ik vindt dat een dj wel degelijk technische skills moet hebben. ik kan me persoonlijk kapot ergeren aan een dj die geen mooie overgangen maakt en als je op echt grote feesten wil draaien, waar het publiek een stuk kritischer is dan in een kleine kroeg. dan moet je gewoon goede overgangen kunnen maken en je set antrekkelijk maken met loops e.d.
Stefjuuh    posted on 19-10-2009 14:45
Ik vind dat je DJ niet in 1 hok kan plaatsen. Er zijn veel verschillende DJ's, de allrounders, en degene die een bepaalde stijl hebben. Sommige houden van commercieel, andere houden er een mengvormpje op na, en weer andere gaan totaal underground in hun stijl. Van ieder soort verwacht ik iets anders.

Ikzelf wil niet naar allround gaan, omdat ik gewoon geen zin heb om andre hazes tussen riverside door te plakken dmv beetje play/pause werk.

Het liefst zie ik DJ's die niet direct naar de knallers grijpen, maar die technisch veel kunnen, en lekkere onbekende plaatjes met de wat bekendere clubtracks mixen.

Hoe serieus ben ik hier in? Met het draaien en uitzoeken van mn tracks ben ik best serieus, mijn map wordt steeds meer 1 waarvan ik ELKE track kan pakken dat ik weet dat het een lekkere is, en niet zoals eerst, eentje waarvan er ook mindere tracks tussen zitten. Qua skills probeer ik wel dingen met een 3de deck, maar vaak bedenk ik het net even te laat om het ook nog uit te voeren, al is het wel heerlijk om sneller door te kunnen mixen! Qua promotie hou ik het nu even rustig, ik draai af en toe hier en daar, en vind het wel prima. Dit komt ook deels door een dubbelschool/examenjaar.

Ik wil hier zeker mee verder gaan, op een in-the-scene hoog niveau, zodat ik elke week een aantal keer gewoon lekker mn ding kan doen.
Devotion    posted on 19-10-2009 14:51
Ik ken ook heel wat gasten die zich DJ noemen en de ene plaat laten aflopen en bij het einde een nieuwe plaat er in gooien. Dus vaardigheden zijn echt wel nodig; platenkeuze en kennis is in mijn ogen nog veel belangrijker. Pas in Amersfoort gedraaid met een gast die een setje deephouse van 1,5 uur draaide. Technisch perfect, maar slaapverwekkend. Na een halfuur kwamen de gasten vragen of-ie een ander nummer op wilde zetten (ze dachten dat ie nog maar een track had opgezet).

Doorbreken is veel geluk hebben, in the game blijven is veel moeilijker (zeker nu...)
ccc    posted on 19-10-2009 15:01
Misschien moeten jullie ook een onderscheid maken tussen soorten DJ's en goed/slecht.(?)

Als jij heel goed kunt draaien, maar je draait 1x per jaar ben je in mijn ogen geen DJ.
Stel je draait slecht, maar draait wel elke week in het feestcafe bij jou in de buurt vind ik dat je je wel DJ mag noemen.
Estacy    posted on 19-10-2009 15:19
ik snap je verhaal wel ArCee, als je als jonge dj (net als ik trouwens) en je maakt een afspraak, moet je die gewoon nakomen. dat is op school zo, dat is met dj'en zo, dat is overal zo. Voor mij is dj'en niet meer dan een hobby tot nu toe. ben ook nog maar 14, dus om nou al in clubs ofzo te draaien...

Overigens vindt ik beatmatchen en goede overgangen ECHT wel een vereiste voor een goede DJ. op alle feesten waar ik tot nu toe ben geweest waren de overgangen samen met de overgang erg belangrijk voor de sfeer. voorbeeld: met effecten de muziek heel lang rekken, iedereen verwacht de climax, maar je gaat nog even door en gooit er vervolgens een ***** hard nummer in.

Oh: wat je ook doet, heb plezier in wat je doet, en sta niet als een zoutzak achter de tafels!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 19-10-2009 @ 17:37:17 (1%)
ArTy    posted on 19-10-2009 15:43
Ik vind dat jullie een beetje aan het overdrijven zijn met opmerkingen als je gebeld word moet je die klus aannemen omdat je DJ bent.. Beetje onzin.

Ik doe gewoon wat ik als eerst afgesproken heb, als ik al 3 maanden geleden afgesproken heb om iets te gaan doen met vrienden en nu belt iemand met een standaard klus dan zeg ik daar gewoon nee op hoor.

Verder draai ik ongeveer elke week in een danscaf? maar mijn vriendin vraagt wel eens of ik een keer
niet wil draaien, dan draai ik die week ook gewoon niet (meld me wel af). Nog nooit een klacht over gehoord.

Ook het verhaaltje dat als je 1 keer in het jaar ergens draait je geen DJ bent,?dus iemand die thuis gitaar speelt en niet optreed mag zich geen gitarist noemen?

Een DJ is in mijn ogen gewoon iemand die weet hoe de gear werkt en netjes platen aan elkaar plakt (op wat voor manier dan ook). Dat hij afspraken wel of niet nakomt heeft verder totaal niks met het DJ zijn te maken maar gewoon of je manieren hebt of niet.
JollyJunkie    posted on 19-10-2009 15:45
Estacy, ik denk niet dat iedereen het fijn vind dat je ***** hard zegt, ik heb er zelf geen problemen mee, en ik snap het ook wel omdat je dat op msn wel vaak gebruikt en als je dan iets snel typt op DJR je het ook zegt, maar niet iedereen is er blij mee denk ik...
Laatmaar Winking my eye
User edit by JollyJunkie on 19-10-2009 @ 17:40:16 (10%)
Bouncy    posted on 19-10-2009 17:03
Nog even over die motivatie:
Iets wat ik ook veel mis inderdaad bij DJ's van mijn leeftijd is de motivatie en de passie. Veel mensen van mijn leeftijd (en jonger) willen graag popiejopie zijn, en denken dan, ik word effe DJ... maar zo makkelijk is het niet.. K zie ook veel mensen die na een jaar hun setje weer verkopen. Verder zeek ik laatst iemand een beetje af (maar verder wel netjes gebleven, t was opbouwende kritiek) omdat ie mij een mixtape stuurde die nergens op sloeg, vond ie dat ik een grote bek had en dat ik eigenlijk maar een klein mannetje was want hij had in een grote club gedraait (hij noemde nog een naam... weet ik effe niet meer..). Dus ik zij tegen hem... zoooooooo... vet... maareuh... moet ik nou onder de indruk zijn?

Hij: ja, jij hebt het nog niet bereikt.

Ik: Ja, dus? ik bereik andere dingen op DJ gebied, maareuh, heb je daar een beetje goed gedraait?

Hij: Jacker!

Ik: Hmm, dus je mocht weer terug komen.

Hij: Nee...

K bedoel... ALLE feesten die ik heb gedraait heeft de opdrachtgever gezegd: jou willen we de volgende keer weer hebben, DAT is iets om trots op te zijn!

Maar ik dwaal af.. T komt er op neer dat die persoon waar ik het net over had geen DJ meer is.

Verder weetikeffeniksmeertezeggen....
User edit by Bouncy on 19-10-2009 @ 17:03:32 (1%)
FML    posted on 19-10-2009 17:23
DJ is a way of life
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 19-10-2009 @ 17:24:43 (90%)
Estacy    posted on 19-10-2009 17:38
Poster: JollyJunkie
Estacy, ik denk niet dat iedereen het fijn vind dat je ** hard zegt, ik heb er zelf geen problemen mee, en ik snap het ook wel omdat je dat op msn wel vaak gebruikt en als je dan iets snel typt op DJR je het ook zegt, maar niet iedereen is er blij mee denk ik...

k had net New Kids gekeken... heb het al weggehaald
TheOutTaker    posted on 19-10-2009 17:43
Poster: Esmee
Wat is een DJ?
Een Deejay is iemand die mensen vermaakt dmv muziek te draaien.

Hoe serieus ben je erin?
pff hoe serieus...
Ik zie het gewoon als een leuke hobby. Als je ergens voor gevraagt wordt en ik zeg er ja op, kom ik altijd mn beloftes na.

Hoe ver ga je?
Als het mij niet teveel geld kost en niet teveel tijd eist die ik dan niet meer kan besteden aan school, ver. Mits mn ouders mij het niet verbieden.....

Zelfde, mijn ouders zeggen, doe je hobby, als jij meer met muziek hebt. Het maak niet uit wat het is. Zolang jij er lol in hebt.
Lucalicious    posted on 19-10-2009 18:36
Poster: Bouncy

Iets wat ik ook veel mis inderdaad bij DJ's van mijn leeftijd is de motivatie en de passie.

dat merk ik ook. veel mensen denken van, oh een dj is populair dus wordt ik dat ff. zo werkt t niet. alle grote dj's hebben een passie voor muziek en als je niet alles er in steekt om het te maken als dj, zul je het ook niet maken. punt.
ArCee    posted on 19-10-2009 21:07
Poster: ArTy
Ik vind dat jullie een beetje aan het overdrijven zijn met opmerkingen als je gebeld word moet je die klus aannemen omdat je DJ bent.. Beetje onzin.

Ik doe gewoon wat ik als eerst afgesproken heb, als ik al 3 maanden geleden afgesproken heb om iets te gaan doen met vrienden en nu belt iemand met een standaard klus dan zeg ik daar gewoon nee op hoor.

Verder draai ik ongeveer elke week in een danscaf? maar mijn vriendin vraagt wel eens of ik een keer
niet wil draaien, dan draai ik die week ook gewoon niet (meld me wel af). Nog nooit een klacht over gehoord.

Ook het verhaaltje dat als je 1 keer in het jaar ergens draait je geen DJ bent,?dus iemand die thuis gitaar speelt en niet optreed mag zich geen gitarist noemen?

Een DJ is in mijn ogen gewoon iemand die weet hoe de gear werkt en netjes platen aan elkaar plakt (op wat voor manier dan ook). Dat hij afspraken wel of niet nakomt heeft verder totaal niks met het DJ zijn te maken maar gewoon of je manieren hebt of niet.

Arty you miss the point. Natuurlijk hoef je niet elke klus aan te nemen die je word aangeboden, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel, sommige nemen wel een klus aan, maar op de avond zelf laten ze zonder afbericht verstek gaan omdat ze iets anders hebben, geen zin of wat dan ook.
Die vergelijking van die dj die 1 x per jaar staat te draaien is geen dj, maar de dj die elke week slecht?staat te draaien is er wel 1 ontgaat mij ook. Dat is voor mij net zo min een dj omdat het hem waarschijnlijk geen reet uitmaakt wat hij aan het doen is. Kwaliteit leveren staat in ieder geval niet in zijn boekje, da's duidelijk. Gaat m volgens mij meer om het geld te cashen?
niiicola    posted on 19-10-2009 21:14
Ik ben 13 en kan nog niet goed beatmatchen en ik mag nog niet op echte feesten draaien. Maar als ik eens op een klassenfeest draai, gaat iedereen uit z'n dak! Ik heb toch wel technieken om alles goed te laten overlopen ZONDER beatmatchen. Muziek is m'n lust en leven. Ik hou me bijna nergens anders meer mee bezig. Mag ik mezelf dan wel DJ noemen?
Gewoon.
User edit by niiicola on 19-10-2009 @ 21:17:39 (30%)
ArCee    posted on 19-10-2009 21:14

Iets wat ik ook veel mis inderdaad bij DJ's van mijn leeftijd is de motivatie en de passie. Veel mensen van mijn leeftijd (en jonger) willen graag popiejopie zijn, en denken dan, ik word effe DJ... maar zo makkelijk is het niet.. K zie ook veel mensen die na een jaar hun setje weer verkopen. Verder zeek ik laatst iemand een beetje af (maar verder wel netjes gebleven, t was opbouwende kritiek) omdat ie mij een mixtape stuurde die nergens op sloeg, vond ie dat ik een grote bek had en dat ik eigenlijk maar een klein mannetje was want hij had in een grote club gedraait (hij noemde nog een naam... weet ik effe niet meer..). Dus ik zij tegen hem... zoooooooo... vet... maareuh... moet ik nou onder de indruk zijn?

Hij: ja, jij hebt het nog niet bereikt.

Ik: Ja, dus? ik bereik andere dingen op DJ gebied, maareuh, heb je daar een beetje goed gedraait?

Hij: Jacker!

Ik: Hmm, dus je mocht weer terug komen.

Hij: Nee...

K bedoel... ALLE feesten die ik heb gedraait heeft de opdrachtgever gezegd: jou willen we de volgende keer weer hebben, DAT is iets om trots op te zijn!

Maar ik dwaal af.. T komt er op neer dat die persoon waar ik het net over had geen DJ meer is.

Verder weetikeffeniksmeertezeggen....

Dat ken ik. Laatst had ik een demo van een Saoedische deejay, op zich klonk het leuk maar zijn beatmatchen was sleeeeeeeecht. Dat vertelde ik hem dus op hele nette wijze.
Ik hoop namelijk dat als ik dat netjes doe, iemand eraan gaat werken en na een half jaar een perfecte demo stuurt die wel geschikt is waardoor we er weer een goede dj bijhebben.
Maar nee, wat dacht ik wel niet. Mijnheer had al 18 afleveringen gedraaid op Radio Ayatolla (of zoiets, weet ik veel).
Ik zeg, dat is hardstikke mooi, maar ik ben 45, zit vanaf 1988 in de house muziek op diverse manieren, heb zo rond de 300 demo's gehoord de afgelopen 2 jaar dus ik denk dat ik ongeveer doorheb? als er iets mankeerd aan een mix? Dt ik enig recht van spreken heb?
Kreeg ik meteen een excuus, hij wilde niet respectloos zijn maar hij had al lang geen kritiek gehoord op zijn sets etc,etc, bla, bla. Maar hij bedankte me wel en ging er aan werken, en stuurd me nu soms een mix ter beoordeling en hij gaat vooruit.
Hardstikke mooi toch als het zo kan?? Cool
Kijk dat is iemand in mijn ogen die echt wil, gemotiveerd is en daar wil ik best mee werken.
User edit by ArCee on 19-10-2009 @ 21:16:26 (5%)
Bouncy    posted on 19-10-2009 21:30
Stukje respect mis ik ook, ik heb echt respect voor m'n collega's. (ik heb zoiezo dikke respect voor iedereen die ook maar iets met muziek doet, en dat GOED doet!). K bedoel, als je ook ziet hoe relaxt dat de grote jongens zijn... dat maakt ze ook groot, respect voor anderen!! (betekend niet dat ik daarmee ook groot word, k bedoel, de top wil ik niet bereiken (en zal ik ook nooit doen))

Wat je ziet bij de "nep" dj's is vaak dat ze GIGANTISCH arrogant zijn, en van alles denken te kunnen flikken, zichtzelf te kunnen beoordelen blablabla, dat zegt voor mij vaak al genoeg! (t zelfde geld trouwens voor mensen die zichzelf voorstellen met hun DJ naam en niet hun echte naam gebruiken, dat zegt voor mij ook al veel (dan zijn het mensen die DJ zijn voor het stoere vaak!))
Estacy    posted on 19-10-2009 22:00
lol, de helft van de klas weet niet eens mijn dj naam... niemandin mijn klas is zowiezo fan van house, dus om nou dj te worden om populair te doen... Kan er trouwens ook zo gauw maar een opnoemen die alleen maar dj'et om populair te doen (ahum valerio ahum) En Niiicola, jij mag jezelf dj noemen?Cool als je er maar niet mee gaat pronken
Tomazos    posted on 19-10-2009 22:09

Wat je ziet bij de "nep" dj's is vaak dat ze GIGANTISCH arrogant zijn, en van alles denken te kunnen flikken, zichtzelf te kunnen beoordelen blablabla, dat zegt voor mij vaak al genoeg! (t zelfde geld trouwens voor mensen die zichzelf voorstellen met hun DJ naam en niet hun echte naam gebruiken, dat zegt voor mij ook al veel (dan zijn het mensen die DJ zijn voor het stoere vaak!))

inderdaad, de grote jongens zijn Super relaxt, ken je mee lachen, drinken, feesten enzo..
ikzelf behandel mensen hoe ze mij behandelen.. gaan jochies die net komen kijken super arrogant doen en dwars lopen zitten.. dan besteed ik er al geen aandacht meer aan, en ga maar lekker verder met je rot leventje:P,terwijl ik met andere ook gewoon in dagelijks leven prima kan opschieten en dingen mee onderneem.. iedereen is gelijk tochHappy, laughing

maargoed, wat zie je als een "dj"
Officieel is het een "Disc jockey" Disc - schijf..

en een jockey is een: JOCKEY
-berijder van een renpaard..

naja, dat zullen we maar niet zo zien volgens het woorden boek..

maar iemand die 'Schijven bestuurd' of bespeeld lijkt me beter..
met een Disc of Schijven word volgens mij Vinyl plaat bedoeld maar een Compact Disc kan ook (anders had pioneer niet voor CDJ gekozen ipv DJ)..

maargoed,
naar mijn idee hoeft een DJ niet eens te hoeven mixen om dj genoemd te worden..
ik zie een DJ meer als iemand die het publiek vermaakt op muzikale wijze..

kijk maar naar de bekende Apreski jongens.. die worden ook DJ genoemd, terwijl ze vaak op het goeie moment naar een goeie plaat over switchen met veel gepraat tussendoor..

dus..
een DJ is iemand die het publiek vermaakt op Muzikale wijze.. dmv een digitale muziek bron
(vinyl/cd/laptop)

en dan kan je zeggen, is iemand een Beginnend dj.. of een gevorderdeWinking my eye
daar is meer onderscheid in te makenHappy, laughing

(raar he als je het zo bekijkt)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 19-10-2009 @ 22:12:59 (7%)
Tomazos    posted on 19-10-2009 22:21
ps..

hier even een mooi filmpje dat de grotere dj's gewoon super chill zijn:
(was tijdens mijn Blanes avontuur in spanje, op een afterparty bij de vila van 1 van de dj's)

KLIK

en

KLIK

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Sandr    posted on 19-10-2009 22:45
Ik ben het meer met Arty eens dan met de meeste andere.

Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt.

Iedereen die dit doet mag zichzelf DJ noemen (door de digitalisering mag je het uiteraard wat breder trekken) en wie zijn wij om te bepalen dat de een wel DJ is en de andere niet?

Is een voetballer alleen een voetballer als hij 4x in de week traint en nooit een wedstrijd mist?
Is een voetballer alleen een voetballer als hij champions leaugue heeft gevoetbald en een EK of WK heeft meegedaan?
Is een scholier alleen een scholier als hij nooit spijbelt en alleen maar voldoendes haalt?

NEE!

Dat je je afspraken hoort na te komen is je verantwoordelijkheid als mens... en niet omdat je toevallig DJ bent. Uiteraard is dit niet goed te praten en moet je gewoon je afspraken nakomen of die afspraken niet maken, maar dit heeft toch niks te maken met iemand die een afspraak niet nakomt?

Een DJ in mijn ogen is iemand die muziek draait en daar plezier uithaalt. Of je dat nou op je kamer doet of voor 15.000 man.

Edit: Door vele andere bezigheden ben ik anderhalf uur bezig geweest met typenWinking my eye Daarom miste ik een paar posts.

@ Tomasoz
Ik deel je mening. Er zijn inderdaad veel verschillende DJ's. Ik vind een bedroom DJ ook een DJ alleen in een andere orde dan iemand die elke week voor publiek draait.
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 19-10-2009 @ 22:48:46 (26%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

121 Users online: 13 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 13.477
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.268.542

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use