CDJ-400 icm DJ Software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Didier82    posted on 11-10-2009 16:59
Momenteel ben ik bijna een jaar de eigenaar van een setje CDJ400 cdspelers, die ik gebruik voor mijn drive-in show. Onlangs heb ik de keuze gemaakt om nog 2 CDJ400 cdspelers bij te kopen voor thuisgebruik.

Tot nu toe heb ik alleen cd's gebruikt en heel af-en-toe eens een mp3-stick, maar de CDJ400 kan natuurlijk veel meer! Zoals jullie weten zit er een midi-controller en geluidskaart in, dus je kunt er DJ-software mee aansturen.

Graag had ik van jullie advies gehad over welke software aan te schaffen icm CDJ400. Ik wil zowel de midi alsook de soundcard functie van de CDJ400 gebruiken, 2 USB kabeltjes in de laptop en klaar is Kees.

Onlangs heb ik Virtual DJ 6.0 eens bekeken, maar dat is niet wat ik zoek. Ik zoek namelijk een programma dat ik ook als "stand alone jukebox" kan gebruiken voor achtergrondmuziek (zoals BPM Studio).? Dus gewoon even snel wat nummertjes aanklikken, die dan automatisch geselecteerd worden als "volgende nummer".
Kan dit wel met de Pioneer DJS software?
User edit by Didier82 on 11-10-2009 @ 17:01:17 (5%)

What do you think about CDJ-400 icm DJ Software ??

Vote :   

Estacy    posted on 11-10-2009 18:54
Waarom download je niet gewoon wat demos van verschillende DJ software?
Enkele voorbeelden:
Traktor
Serato Scratch Live
Final Scratch
Torq
Deckadance
Mixvibes
Numark Cue
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Twello    posted on 11-10-2009 20:09
de CDJ400 is trakor ready en werkt ook met serato. De CDJ word dus ondersteunt door beide programma's. Werkt met HID dus je hoeft zelf niks in te stellen.

Demo van traktor kan je downloaden bij native instruments. Traktor duo is er al vanaf 80 euro dacht ik...
DJDenz    posted on 12-10-2009 09:13
Volgens mij moet het ook wel met DJS kunnen Happy, laughing
ajk2007    posted on 12-10-2009 10:41
hallo?

Even voor de goede orde?? de cdj400

kan alleen maar gebruikt worden met djs? 100%

bij alle andere? Programma's moet er een kastje tussen !

ja er word ook gesproken V.a midi? maar dat is ook maar?gedeeltellijk waar.
Programma's als:
Traktor
Serato Scratch Live moeten v.a een kastje?,Om dat die programma's? de cdj's niet zien.
Dit is ook logisch want de? mensen die dit pakket koppen? moeten? +- 600,- betalen
en dan is een cdj400? wel?erg goedkoop.

??
ajk2007    posted on 12-10-2009 10:46
Kan dit wel met de Pioneer DJS software?

Nee? niet via de cdj400 wel met de software!!
viva_la_bram    posted on 12-10-2009 12:45
Ik heb zelf ook 2 cdjs en werk met traktor pro, en dit werk perfect. Wat ajk2007 hierboven verteld is niet waar.
Ik heb beide cdj400's via usb(midi) aangesloten op mijn mac en via traktor pro werken ze prefect al midi controller.
Met de scrollbutton kan ik de nummers selecteren en daarna goedzetten met de platter, zelfs de loop en cue button werken perfect.
Lead    posted on 12-10-2009 12:47
Poster: ajk2007
hallo?

Even voor de goede orde?? de cdj400

kan alleen maar gebruikt worden met djs? 100%

bij alle andere? Programma's moet er een kastje tussen !

ja er word ook gesproken V.a midi? maar dat is ook maar?gedeeltellijk waar.
Programma's als:

Traktor

Serato Scratch Live moeten v.a een kastje?,Om dat die programma's? de cdj's niet zien.
Dit is ook logisch want de? mensen die dit pakket koppen? moeten? +- 600,- betalen
en dan is een cdj400? wel?erg goedkoop.

Wat een onzin verhaal dit !

CDJ-400 is volledig MIDI, maar ondersteunt ook HID. MIDI stuurt het knoppen-drukken door naar de computer, HID stuurt een signaal dat gebruikt wordt door tijdcode systemen. Traktor kun je gebruiken zonder module en/of de tijdcode schijven. Serato heeft de module nodig als dongle voor de software beveiliging. Het tijdcode signaal krijgt de software van de CDJ-400.

En nogmaals: Traktor ondersteunt de Pioneer CDJ's native, dus gelijk uit de doos. Ik heb Traktor met de CDJ-2000 zelfs al getest en werkt prima met alleen een USB kabel tussen de CDJ en mijn Macbook.
Let the BASS be louder
Nood    posted on 12-10-2009 13:08
Wat raad jij aan Lead? De DJS software of toch eerderTraktor?
ccc    posted on 12-10-2009 14:07
Als ik 1 CDJ-400 zou hebben icm zo'n software, kan ik dan switchen tussen de speler in het betreffende programma en zo dus mixen?

Dus ik doe mijn ding op de CDJ-400 voor speler A in het programma, hij speelt dan, dan selecteer ik speler B en laat hem dan overlopen.
RiX    posted on 12-10-2009 14:13
Poster: ccc
Als ik 1 CDJ-400 zou hebben icm zo'n software, kan ik dan switchen tussen de speler in het betreffende programma en zo dus mixen? Dus ik doe mijn ding op de CDJ-400 voor speler A in het programma, hij speelt dan, dan selecteer ik speler B en laat hem dan overlopen.

Ja dat kan. in elk geval in traktor scratch. Je moet dan bij de instellingen wat wijzigen. Maar of het ideaal is?
ccc    posted on 12-10-2009 14:26
Nee ideaal zal het niet zijn, maar 2 cdj's zijn me te duur.
Didier82    posted on 12-10-2009 21:22
Ondertussen heb ik uitgevonden dat Virtual DJ wel "stand alone" kan draaien, maar dan moet je de tracks toevoegen aan een playlist. Nog niet echt ideaal, maar ik kan me ermee helpen.

Overigens werkt de combi CDJ400/Virtual DJ ook meteen, slechts USB-kabeltje erin en spelen maar.

Ik ben benieuwd naar DJS en Traktor, binnenkort maar eens proberen. (als ik tijd over heb Cool)
Didier82    posted on 24-05-2010 21:36
Update:

Inmiddels een Macbook White aangeschaft met Leopard & Traktor Pro v1.2.1

Pluspunten:
- Standalone functie voor achtergrond muziek (CRUISE)
- Perfecte integratie met iTunes (gebruik ik voor beheer muziekcollectie & iPod)

Verbeterpunten:
Verschillende essentiele functies werken (bij mij nog) niet op de CDJ400, die met een CD wel werken:
- jogwheel werkt alleen als scratch, niet als pitch bend.
- cdj400 effecten
- tijd weergave kan niet 'aflopend' gezet worden
- pitch niet naar 100%

Is er iemand die deze issues al heeft opgelost?
User edit by Didier82 on 24-05-2010 @ 21:58:05 (1%)
Xurion    posted on 24-05-2010 21:44
Ga naar de instellingen en daar kun je je pitch range instellen.
Didier82    posted on 24-05-2010 21:59
Poster: DJJS
Ga naar de instellingen en daar kun je je pitch range instellen.

Klopt, maar ik bedoel dat de pitchfader-instellingen niet via de CDJ400 gekozen kunnen worden...
Dyno    posted on 24-05-2010 22:06
Poster: ccc
Als ik 1 CDJ-400 zou hebben icm zo'n software, kan ik dan switchen tussen de speler in het betreffende programma en zo dus mixen?

Dus ik doe mijn ding op de CDJ-400 voor speler A in het programma, hij speelt dan, dan selecteer ik speler B en laat hem dan overlopen.

Volgens mij doe je dat door het indrukken van de EJECT knop.
Heb het ook eens getest met 1 CDJ-400.

Met Traktor heb ik best lang met de instellingen moeten rommelen voordat ik eindelijk geluid had.
Maar toen het eenmaal werkte vond ik het een prima dj software pakket.
Met DJS werkte het in 1 keer. Dat was programma installeren, USB-kabels aansluiten en gaan.
Groot nadeel van DJS is echter het importeren van tracks. Dat ging echt zeer langzaam. Ik gebruikte wel een wat oudere laptop, dus dat kon ook daar aan liggen.
Verder vond ik DJS een prima no-nonsense programma voor de 400, want alle knoppen op de machine werkte zo goed als allemaal het zelfde in het programma.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Didier82    posted on 24-05-2010 22:40
DJS valt voor mij af, want het is (nog) niet verkrijgbaar voor de Mac...
Dolivieira    posted on 24-05-2010 22:43
Poster: Didier82
DJS valt voor mij af, want het is (nog) niet verkrijgbaar voor de Mac...

Ik denk dat die ook niet voor de Mac meer komt. Pioneer is er niet meer zo mee bezig.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roalin    posted on 24-05-2010 22:52
Poster: Didier82
Inmiddels een Macbook White aangeschaft met Leopard & Traktor Pro v1.2.1

Verbeterpunten:
Verschillende essentiele functies werken (bij mij nog) niet op de CDJ400, die met een CD wel werken:
- jogwheel werkt alleen als scratch, niet als pitch bend.
- cdj400 effecten
- tijd weergave kan niet 'aflopend' gezet worden
- pitch niet naar 100%

Is er iemand die deze issues al heeft opgelost?

- Jogwheel werkt ook als pitchbend, even 'vinyl-mode' uitzetten.
- Klopt, je kunt de effecten niet gebruiken, Traktor Pro heeft heel veel midi-mapable (huh, wa is da? even googlen en in Traktor Pro verdiepen) effecten.
- Kan wel, maar daar is een (leuk midi-mapping)?trucje voor. Je gaat naar je midi-preferences, selecteert de CDJ-400, klikt op 'Add out', selecteert de phase monitor o.i.d. en 'Time Elapsed'. Dit doe je voor beide spelers (in beide mappings dus) en dan zie je op het schermpje van de CDJ het 'Time Elapsed' icoontje branden.
- Kan wel, is een instelling in Traktor Pro.

Werkt dit niet bij jou zoals het hier beschreven is? KOOP dan Traktor Pro, zodat je er zeker van bent dat alles goed werkt (of vraag om een betere uitleg Cool). Ik heb ??n avond met zo'n illegale 1.2.1 gewerkt en drie vastlopers gehad... Dan voel je je echt kut! En al helemaal om dat je weet dat het voorkomen had kunnen worden door een stukje software van ? ?100,-

Poster: Dyno

Volgens mij doe je dat door het indrukken van de EJECT knop.
Heb het ook eens getest met 1 CDJ-400.

Nee, dat is iets dat je zelf in de software in moet stellen i.c.m. een midi-signaaltje.

Traktor werkt inmiddels native met Traktor Pro, dus geen gedoe meer met moeilijke instellingen enzo, gewoon plug en play. Je zegt dat de CDJ's net zo werken als de software, maar dat doet Traktor tegenwoordig ook. Alles (bijna dan, geen effecten enzo, wat kleine dingetjes dus)?werkt precies hetzelfde als op de CDJ's (pitchbenden, loopen, play/cue-en, enzovoort...).
Didier82    posted on 24-05-2010 23:33
Poster: Roalin
Werkt dit niet bij jou zoals het hier beschreven is? KOOP dan Traktor Pro, zodat je er zeker van bent dat alles goed werkt (of vraag om een betere uitleg Cool). Ik heb ??n avond met zo'n illegale 1.2.1 gewerkt en drie vastlopers gehad... Dan voel je je echt kut! En al helemaal om dat je weet dat het voorkomen had kunnen worden door een stukje software van ? ?100,-

Reden dat ik traktor nog niet gekocht heb, is dat ik eerst wil weten of het wel echt allemaal werkt op de CDJ400. Cool
Als jij me kunt garanderen dat een CDJ400 icm Traktor volledig werkt wanneer ik hem koop, dan bestel ik hem deze week nog.?Zo niet, dan ga ik wellicht overstappen op een Denon HC5000 met Itch softwareConfused

- Als ik 'vinyl mode' uitzet op de CDJ400, blijft hij scratchen. Misschien heb ik een verouderde mapping??

Kun je wellicht ook uitleggen wat HID support betekent? Ik kom er niet uit via Google. Cool
User edit by Didier82 on 24-05-2010 @ 23:38:07 (5%)
Roalin    posted on 24-05-2010 23:51
Garanderen? Neuh, ik geef je niet je geld terug als het niet werkt... Cool?De CDJ-400's werken echt volledig met Traktor Pro.

- Misschien komt het doordat je een verouderd programma hebt (jij hebt 1.2.1 en inmiddels zijn we bij 1.2.5 geloof ik).

HID is een protocol, net als midi, dat gegevens van en naar een apparaat kan verzenden. HID werkt net iets anders en in dit geval ook beter dan midi. Zie ook: AboutDJ?Midi vs HID tutorial.
Dolivieira    posted on 25-05-2010 07:57
Poster: Roalin

- Misschien komt het doordat je een verouderd programma hebt (jij hebt 1.2.1 en inmiddels zijn we bij 1.2.5 geloof ik).
.

?We zitten al bij versie 1.2.6.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.514 days.
 Post CommentThat would be 183.8 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

40 Users online: 17 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 3.882
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.210.634