Poster: Snoey
Studio monitoren zijn geen must voor een dj, echter zijn ze in de studio (voor producers) onmisbaar. Dus verkoop je monitoren en koop een setje speakers van de mediamarkt. Als het voor jou hard genoeg kan gaan is het prima, je draait plaatjes. En geluid is sowieso persoonlijk, de een vind het ene mooier dan het andere. Ga dus naar een winkel waar je speakers kan luisteren en laat je niet gek praten door een verkoper die verteld dat monitoren het best zijn. Voor thuis draaien geldt, dat je moet kiezen waar jij het lekker vind om op te draaien.
Poster: Estacy
amenbeter zou ik het niet kunnen verwoorden!
Poster: Dubbel_Fristie
Momenteel is er weinig budget om te upgraden, dus dat zal gewoon niet gaan.
Poster: Winston
Upgraden is alleen nodig als je verbetering hoort of zal horen in de geluidskwaliteit.
Wel lullig, als je denkt dat je goedkope speakers niet goed genoeg zijn en je wil pronken met duurdere die niet klinken. Staar je dus niet dood op monitors.
Twee speakers met exact dezelfde specs: kun je toch krijgen dat 1 een warme bass heeft en 2 een kille bass. Je wilt dan waarchijnlijk de warme. En dat haal je niet uit de specs.
Dus testen in de winkel, liefst met je eigen mixer of demomodel van de winkel van hetzelfde type met een cd die je meeneemt.
Maak een afspraak met een paar winkels op een niet drukke dag. Als ze de moeite niet willen doen voor je koop je gewoon niet.
Let ook op of er verschil was in de ruimte waarin je luisterde van de goedkope speakers en de monitors.
Of misschien wil je nog een equalizer ertussen zetten.
Poster: Dubbel_Fristie
Denken jullie dat ik het meer in de Hi-Fi hoe moet zoeken, dan heb ik zo'n budget van 200,- voor speakers + versterker, of kan ik beter opzoek naar een 'computer' setje
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.