CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (5/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Sandr    posted on 21-09-2009 20:18
Poster: MaD

Ehm...heeft het een onderbouwing nodig dat prijsstijgingen (in dit geval) belachelijk zijn?

Als je niet het precieze verhaal achter de prijsstijging weet zou ik wel onderbouwing willen ja.

Als ze de prijs verhogen omdat de CEO van pioneer elke maand een nieuwe bentley wil kopen vind ik het belachelijk.

Als ze dit doen omdat ze moeten reageren op externe factoren waar zij zelf niks aan kunnen doen vind ik ze niet belachelijk...
Play that funky music white boy....
Xtremer    posted on 21-09-2009 21:24
Pioneer Launch party foto: LINK (By Prozei)
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
TheDutchDecks    posted on 21-09-2009 22:43
er is al in een heel vroeg stadium gezegd door Lead dat dit niet voor mensen thuis is.
anders gezegd je kunt klagen wat je wilt over de prijzen van deze spelers,
maar ik weet dat mensen die vaak buiten de deur draaien dit als een goede verbetering zien.
dit zie ik dan ook als een luxe 800 of 1000 wat alles heeft voor dj's die vaak onderweg zijn.
ze kunnen voorbereiden?zonder?ook maar 1 stap in de club te hebben gezet.
gewoon laptop aan sluiten en gas en gaan, zonder gedoe met cd's.
DonBasco    posted on 21-09-2009 22:45
Poster: TheDutchDecks
gewoon laptop aan sluiten en gas en gaan, zonder gedoe met cd's.

USB stick insteken... niks laptop!!
TheDutchDecks    posted on 21-09-2009 22:51
Poster: DonBasco

USB stick insteken... niks laptop!!

Rekordbox werkt op je pc dus, de rest hoef ik niet in te vullen...
en op je laptop kun je meer muziek kwijt als op 1 USB Cool

Prozei    posted on 22-09-2009 00:43
Poster: Jorrit
Even vluchtig het pioneerprodjforums.com topic doorgelezen, en daar viel de vraag "waarom wordt rekordbox niet gratis te downloaden?"

Het zou natuurlijk het potentieel van dit apparaat flink verminderen, als niet elke DJ toegang heeft tot de software waarmee hij/zij z'n USB-stick CDJ-proof maakt....
 Recordbox gaat naar mijn weten ook niet los verkocht worden.Dus wordt alleen gebundeld met cdj.
Mod edit by Prozei on 22-09-2009 00:45 (12%)
Basrose    posted on 22-09-2009 00:45
Vandaag de cdj-2000 en de cdj-900 getest.

Vond het erg mooie spelers. Het zoeken van de nummers via een usb stick ging makkelijker dan ik dacht.

Verder vind ik de 4 beat loop een mooie functie waarbij je dus met een extra druk op de knop je loop kan verkleinen. (dit kan je meerdere malen doen)

Vandaag ook stiekem wat van recordbox gezien. Ik vind het mooi en georganiseerd. Je kan echt je tracks goed ordenen en info zoals je ID3tag aanpassen.

Wat ik verder een verbetering vind aan de cdj-2000 is het duidelijke kleurenscherm. Deze staat ook schuin en is perfect af te lezen. Het koppelen van de cdj-s is echt ideaal zodat je je tracks vanaf 1 usb stick op alle spelers kunt laden.

Zo zijn er nog veel meer nieuwe functies maar ik wou het hier even bij laten.

ik vind het een erg mooie speler en ik denk dat de usb media veel gebruikt gaat worden. Zelf (prive) zal ik hem niet aanschaffen maar hoop wel dat ik hem veel in clubs tegen ga komen.
Prozei    posted on 22-09-2009 00:57
In rekordbox vindt ik de koppeling met iTunes ideaal.
Je kan op je iPhone een playlist maken en deze in rekordbox exporteren naar je opslagmedia.

Ook wordt er een history opgeslagen.
Ga je draaien in een discotheek USB stick erin.
De volgende dag stop je de USB stick in je pc en daar krijg je een lijst met tracks die je de vorige avond gedraaid hebt.
Ook is deze lijst later weer te openen in een cdj zodat je de set nog eens kan draaien.

Dit zijn functies die de top dj's echt intressant vonden.
Snoey    posted on 22-09-2009 01:26
In het all-round cerquit is dit ook allemaal geweldig. Alleen zullen er altijd van die tenten bestaan die dit niet willen aanschaffen. Dus dan zit je weer met cds.?

Die software komt echt wel op internet terecht, dan wel niet legaal, maar wel verkrijgbaar.
www.soundcloud.com/ten-hooven
baath    posted on 22-09-2009 01:27
zo net thuis van de pioneer lauch @ the sandd

moet zeggen dat ik heel de presentatie heb gemist.. kut files en tot te laat weer is gewerkt.
maar zeker wel mooie spelers :D jammer dat er maar 1 900 stond...

helaas was de software ook nergens te zien maar toen het afgelopen was lead nog maar is aan gesproken Winking my eye en uiteindelijk toch nog heel de software kunnen zien.

en moet zeggen zag er mooi uit vooral het verhaal over HID zeker mooi spelertje
hoop ze binnenkort echt ff een x goed te kunnen testen op het gemak ..

btw voor bambam heb jij niet beetje mooi foto's foto's geschoten vanavond.?

ga nu maar is slapen morgen weer vroeg dag..
Snoey    posted on 22-09-2009 01:29
Waarom wist ik en andere leden niks van die launch in the Sand? :P
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 22-09-2009 @ 01:29:32 (32%)
Winston    posted on 22-09-2009 02:22
Poster: Jorrit
Even vluchtig het pioneerprodjforums.com topic doorgelezen, en daar viel de vraag "waarom wordt rekordbox niet gratis te downloaden?"

Het zou natuurlijk het potentieel van dit apparaat flink verminderen, als niet elke DJ toegang heeft tot de software waarmee hij/zij z'n USB-stick CDJ-proof maakt....

Misschien dat er gauw dit jaar nog een betaalbare CDJ-300 aankomt waarbij je rekordbox gratis bij krijgt. Cool

Ben benieuwd hoe succesvol dit manusje van alles concept zal worden. Ik heb een beetje gelezen hier en daar. Vandaar dat ik het gevoel heb dat een ieder wat mee kan, maar dat er toch grote groepen zullen zijn die iets specialers willen. Met name de DVS en ableton DJs's, maar ook de CD DJ's die thuis gewone players hebben en geen legale rekordbox. En niet te vergeten de Stephanies (DVJ-ers).

De toekomstige standard club DJ booth wordt dus volgens mij geen Pioneer CDJ-2000, maar een lege plank met 2 XLR kabels die naar de amps gaan. Cool
Tic Toc
Reind    posted on 22-09-2009 02:29
Poster: Basrose
ik vind het een erg mooie speler en ik denk dat de usb media veel gebruikt gaat worden. Zelf (prive) zal ik hem niet aanschaffen maar hoop wel dat ik hem veel in clubs tegen ga komen.

Ik denk dat het gebruik van USB media nog wel mee zal gaan vallen... of denk je echt dat morgen alle clubs hun CDJ-1000's gaan vervangen voor een nieuwe set 2000's. Ik weet namelijk wel zeker dat dat niet gaat gebeuren met als gevolg dat het nog een hele lange tijd duurt voor dit een nieuwe standaard word qua mediums en dat tot die tijd iedereen zijn midi controller of dvs systeem wel mee sleept als er belang word gehecht aan een grote collectie.

Wat ik begreep van recordbox is dat men nog niet weet wat er exact gaat gebeuren, gaat men het ter download aanbieden, gaat men het alleen leveren bij cdj's e.d. Feit is dat je geen serial nodig hebt en dat wanneer er eenmaal een versie op het net rond zweeft iedereen de software zonder enig probleem zou kunnen gebruiken.

Pioneer zal het wel gewoon ter download aan gaan bieden denk ik, als je de CDJ's niet gebruikt heb je er tenslotte toch niet bijster veel aan.

Wat betreft pics, http://www.aboutdj.nl/nieuws/1280-pioneer-perspresentatie-cdj2000.html

Ik vond de pers presentatie overigens maar matigjes, heel veel marketing geblaat wat weinig hout zaagde met links en rechts wat halve waar/onwaarheden... zal wel komen doordat Jeroen op vakantie is geweest toen hij gemaakt werd Winking my eye
baath    posted on 22-09-2009 07:49
Poster: Snoey
Waarom wist ik en andere leden niks van die launch in the Sand? :P

tja dan had je toch op 1 of andere manier een uitnodiging moeten hebben Winking my eye
baath    posted on 22-09-2009 07:52
Poster: Reind

Ik denk dat het gebruik van USB media nog wel mee zal gaan vallen... of denk je echt dat morgen alle clubs hun CDJ-1000's gaan vervangen voor een nieuwe set 2000's. Ik weet namelijk wel zeker dat dat niet gaat gebeuren met als gevolg dat het nog een hele lange tijd duurt voor dit een nieuwe standaard word qua mediums en dat tot die tijd iedereen zijn midi controller of dvs systeem wel mee sleept als er belang word gehecht aan een grote collectie.

Wat ik begreep van recordbox is dat men nog niet weet wat er exact gaat gebeuren, gaat men het ter download aanbieden, gaat men het alleen leveren bij cdj's e.d. Feit is dat je geen serial nodig hebt en dat wanneer er eenmaal een versie op het net rond zweeft iedereen de software zonder enig probleem zou kunnen gebruiken.

Pioneer zal het wel gewoon ter download aan gaan bieden denk ik, als je de CDJ's niet gebruikt heb je er tenslotte toch niet bijster veel aan.

Wat betreft pics, http://www.aboutdj.nl/nieuws/1280-pioneer-perspresentatie-cdj2000.html

Ik vond de pers presentatie overigens maar matigjes, heel veel marketing geblaat wat weinig hout zaagde met links en rechts wat halve waar/onwaarheden... zal wel komen doordat Jeroen op vakantie is geweest toen hij gemaakt werd Winking my eye

in je nieuws bericht staat dat de cdj 900 er niet was...
weet niet waar je hebt rond gelopen maar hij stond er dus echt wel :P
Bouncy    posted on 22-09-2009 09:29
Denk er idd aan, de 2000 is nog GEEEEEEN standaard en dat zal het voorlopig ook niet worden!!
De 1000MK3 kun je eindelijk een beetje standaard noemen!! Om een product tot "standaard" uit te roepen moet het zichzelf eerst flink bewijzen. Neem als voorbeeld de Shure SM58, DAT is een STANDAARD! Dat ding heeft zichzelf al 25 jaar ofzo bewezen!
DUS: CDJ2000/900 is GEEN standaard, zal het voorlopig nog niet zijn, dat duurt nog wel een jaartje, misschien wel 2!
Jorrit    posted on 22-09-2009 09:45
Ik baal nu toch wel dat ik niet naar The Sand ben gekomen (heb de uitnodiging wel ontvangen), maar kon het echt niet combineren met de studie?Cool
Whoot    posted on 22-09-2009 09:47
Ik volg al een tijd de diverse forums aangaande de nieuwe pioneers heel goed, ik lees met name heel veel en post zelf bijna niets. Desalnietemin wil ik wel iets toevoegen aan de discussie, wat mij namelijk opvalt aan de discussies is dat een hoop mensen de nieuwe CDJ's niet vernieuwend genoeg vinden. Ik ben het hier mee eens, want het is eigenlijk min of meer een update van de CDJ 1000mk3. Echter hoeveel valt er nog compleet te vernieuwen aan?een CD mixer, behalve wat extra features, zoals nu is gedaan? Op een gegeven moment is het hele concept uitontwikkeld lijkt mij. Kijk naar?de draaitafels op een gegeven moment is het af en kan je wel wat extra features toevoegen, maar compleet vernieuwen wordt lastig, dont change a winning concept! Dat pioneer het in de markt zet als iets compleet nieuws is mijn inziens overdreven, maar toch is het weer een geweldige update, waar genoeg nieuwe features opzitten.
Ik ben overtuigd en zou er graag 2 willen inruilen voor mijn huidige CDJ's!!! Zonder het nu verder over de prijs te hebben, waarvan ik overigens verwacht dat deze over een jaar wel iets zullen dalen.....
KingDing3ling    posted on 22-09-2009 10:09
Poster: TheDutchDecks

Rekordbox werkt op je pc dus, de rest hoef ik niet in te vullen...
en op je laptop kun je meer muziek kwijt als op 1 USB Cool

Neem liever 10x USB sticks of 1x een 2TB USB Drive mee dan 4 laptops...Cool
Basrose    posted on 22-09-2009 10:18
Poster: Reind

Ik zeg ook niet dat dit morgen door iedereen gebruikt zal worden... Dit moet toch groeien net zoals toen de eerste cdj uitkwam. Ik denk dat de eerstkomende jaren de djs wel met cd's blijven lopen. Ik denk ook dat je een combinatie krijgt van usb en cd's. Maar als je kijkt naar resident dj's. En ze hebben deze in de club staan dan zal het wel degelijk veel gebruikt gaan worden. En voor de rest is het afwachten of de grote artiesten deze speler in de rider op zullen nemen. Als dit gebeurt zal de overgang ook wel wat sneller verlopen.
Whoot    posted on 22-09-2009 10:19
Ik weet wel zeker dat de grote artiesten dit in hun 'rider' gaan opnemen, waarom niet? Het is gewoon een sterk verbeterde CDJ 1000
Basrose    posted on 22-09-2009 10:29
nog even @ Reind

Ik las op je site dat de cdj-900 nog niet te bewonderen was maar er stond er wel degelijk 1. Aan de rechter kant bij de test setjes stond hij op het 2e tafeltje.
Ronn-Sastro    posted on 22-09-2009 10:42
Van het weekend nog naar het programma IBIZA 24/7 gekeken op RTL 5, Nicky Plessen liep een dagje mee met Tiesto, Ze haalde hem op van het vliegveld om naar zijn huisje te gaan op IBIZA.

En wat denkje dat er in?zijn woonkamer stond??? Juist? 2 x Pioneer CDJ2000 en een DJM 800.
Life=Music=Life
Ywe    posted on 22-09-2009 10:53
ai dat had ik dan weer even gemist....
stewy    posted on 22-09-2009 11:15
ik heb die aflevering ook gezien maar dat waren 2 dvj's

83 Users online: 12 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 16.995
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.405.369