CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic (6/50)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

niiicola    posted on 17-09-2009 16:56
Hey DJR,

Aangezien het andere topic bijna vol is open ik hierbij deel 2!! Tongue

Pioneer-CDJ-2000

Pioneer-CDJ-900

Pioneer-Rekordbox

hier is deel 1.

Grtz. Nicola
Gewoon.
Mod edit by Lead on 02-12-2009 17:44 (42%)

What do you think about CDJ-2000/CDJ-900 & Rekordbox Topic ??

Vote :   

Bartjens    posted on 22-09-2009 11:16
Poster: stewy
ik heb die aflevering ook gezien maar dat waren 2 dvj's

Ik ook ja, en volgens mij waren het inderdaad 2 DVJ's
www.djbrowbeat.com
baath    posted on 22-09-2009 11:17
Poster: stewy
ik heb die aflevering ook gezien maar dat waren 2 dvj's

dat zeker 2000's nog niet Winking my eye dat zijn alleen nog maar de sample modelletjes
Ewoud    posted on 22-09-2009 14:33
Wel een mooi apparaatje mar voor mij veel te duur Thumbs Up. Denk dat die 2000 wel beetje te veel functies heeft. Uiterlijk ziet er wel zeer vet uit. Cool
DJ Ecs
bambamstudio    posted on 22-09-2009 14:58
Ik heb een filmpje gemaakt van de presentatie gisteren in Amsterdam: www.youtube.com
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DonBasco    posted on 22-09-2009 17:11
Iets wat ik in alle reacties nog niet heb gehoord is de kans dat er een?virus op de USB stick staat.
Is voor clubs, verhuurbedrijven?etc toch wel tricky om zomaar iemand een usb stick in je (te) dure apparaat te laten steken.
Iemand daar al iets over gehoord?
TheDutchDecks    posted on 22-09-2009 18:14
Poster: KingDing3ling

Neem liever 10x USB sticks of 1x een 2TB USB Drive mee dan 4 laptops...Cool

je gaat ook geen 4 laptops mee nemen Cool
ik zou dan laptop plus een paar USB sticks doen.
Bouncy    posted on 22-09-2009 18:58
Poster: DonBasco
Iets wat ik in alle reacties nog niet heb gehoord is de kans dat er een?virus op de USB stick staat.
Is voor clubs, verhuurbedrijven?etc toch wel tricky om zomaar iemand een usb stick in je (te) dure apparaat te laten steken.

dan ben je KANSLOOS!!
Snoey    posted on 22-09-2009 19:01
Wil nog niet zeggen dat er een bepaald risico is, en het niet gebeurt...
www.soundcloud.com/ten-hooven
bambamstudio    posted on 22-09-2009 19:07

al aan gedacht dat je iets kunt bouwen dat alleen maar audio data leest?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tairip    posted on 22-09-2009 19:12

Wie gaat nou appart een virus ontwikkelen voor de software die op een CDJ-2000 draait?
Bartjens    posted on 22-09-2009 19:50
Poster: tairip

Wie gaat nou appart een virus ontwikkelen voor de software die op een CDJ-2000 draait?

Er lopen eikels zat rond op deze wereld....
www.djbrowbeat.com
Collin    posted on 22-09-2009 20:47
Gekke vraag misschien,

gaan die hoge prijzen van de CDJ-1000 ook nou omlaag , vanwege de intro van de CDJ-900 en de CDJ-2000 ? ,

DonBasco    posted on 22-09-2009 21:13
Poster: tairip

Het hoeft toch ook niet een virus te zijn wat specifiek voor de CDJ2000 is. Als ik het goed begrijp is de CDJ2000 eigenlijk gewoon een kleine computer met een bepaald O/S. Ik vraag me daarom gewoon af of dit een risico zou kunnen zijn. Het kan ook betekenen dat we als DJs een risico lopen dat we een virus binnenhalen via gebruik van onze USB sticks buiten de deur.

off-topic:
Ik verdien dagelijks mijn brood met operational risk management dus ben gewend om te kijken waar de risico's liggen. Ben daardoor ook gewend aan mensen die reageren op de manier zoals velen hier. Bagataliseer het maar, maar dat doen vele bedrijven ook aan de lopende band en ik kan?pagina's vullen met voorbeelden waar niemand aan had gedacht.?
Klein voorbeeldje: De back up van de meeste IT-systemen in de Twin Towers in NY stonden in de andere toren. Wie had ooit gedacht dat ze allebei tegelijk zouden vallenConfused?
LLCoolP    posted on 22-09-2009 21:42
Ik ben van plan (na nog geen jaar) mijn CDJ400's en DJM400 in te gaan ruilen voor een grote set.
Heb vaker met de 800 gedraaid en tja , met zo'n groter Jog wiel is het toch een stuk fijner!

Nu ben ik aan het kijken voor de 900's?of de?2000's. Het is voor drive-in en tja ik wil meer house gaan mixen, meer effecten en tja op de nieuwe cdjs kun je muziek fijn opslaan!
Ben wel zeer tevreden over Pioneer (op de Jog van de 400 dan na).

Welke zouden jullie m aanraden?
Join the party and become famous!
Mixt-Ape    posted on 22-09-2009 22:21
Poster: Collin
Gekke vraag misschien,

gaan die hoge prijzen van de CDJ-1000 ook nou omlaag , vanwege de intro van de CDJ-900 en de CDJ-2000 ? ,

Denk het niet.
Reind    posted on 22-09-2009 23:57

Het hoeft toch ook niet een virus te zijn wat specifiek voor de CDJ2000 is. Als ik het goed begrijp is de CDJ2000 eigenlijk gewoon een kleine computer met een bepaald O/S. Ik vraag me daarom gewoon af of dit een risico zou kunnen zijn. Het kan ook betekenen dat we als DJs een risico lopen dat we een virus binnenhalen via gebruik van onze USB sticks buiten de deur.

Je kunt er voor kiezen om de basis van het OS niet beschrijfbaar te maken en te voorzien van een "watchdog procedure" waarbij als er een fatale fout op treedt in het systeem er automatisch terug gegaan word naar de basis. Niets nieuws aan overigens want zo'n procedure kom je al tegen in de meeste digitale tv decoders van dit moment om maar een voorbeeld te noemen.

Daarnaast is het OS gewoon een gesloten source met een zeer beperkte kernel waarvan het overgrootte deel waarschijnlijk niet eens beschrijfbaar is.

Uiteindelijk zal het dus wel mee vallen en besides that... hoe interessant is het nou om een virus te schrijven voor een cd speler.

Poster: bambamstudio
al aan gedacht dat je iets kunt bouwen dat alleen maar audio data leest?

No can't do... spelers als deze zullen namelijk ook via firmware updates gaan krijgen, bugfixes, nieuwe features e.d. dus ze zullen wel degelijk ook andere data moeten kunnen verwerken.
User edit by Reind on 22-09-2009 @ 23:59:51 (30%)
Snoey    posted on 23-09-2009 01:07
Haha geweldig stukje?van about Dj, ik heb zo'n vermoede wie dat geweest is Winking my eye

Iets wat bij mij ook in het hoofd is blijven hangen is de uitspraak van een Pioneer medewerker een paar jaar geleden op ADE, MP3 zou geen toekomst hebben, het was een hype die wel weer over zou waaien en men zou een hogere kwaliteit eisen. Nu een paar jaar later komt men met een product wat zwaarder leunt op de complete digitale muziek industrie dan alle andere Pioneer apparaten bij elkaar. Wat zou ik die man nog graag eens ontmoeten om hem de volgende uitspraak eens goed in te wrijven?"ik zei toch dat IK gelijk had en JIJ niet".

www.soundcloud.com/ten-hooven
Reind    posted on 23-09-2009 01:36
Tsja ik heb het nooit zo op marketing mensen, en dit was een mooi voorbeeld. (Het was overigens niet Jeroen maar een engelsman, ik geloof dat de man Jason Pook heette)

Wat dat betreft ga ik liever in een rokerig hok met Jeroen zitten. Ondanks het feit dat we het vaak genoeg ONEENS zijn met elkaar word het gesprek wel op enig niveau gevoerd en dat is het belangrijkste naar mijn mening. Of ik iets dan wel of niet spectaculair vind of Jeroen vind dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb doet er dan niet echt meer toe... het gaat er om dat iemand weet waarover ie het heeft en of ie dan gelijk heeft of niet is een detail wat later wel uitgevochten kan worden.

Overigens is het wel aan te raden het gehele stuk te lezen... kreeg een mail van iemand die dacht dat ik gesponserd werd door een firma welke begint met D en eindigt op enon omdat het eerste stukje een beetje zeikerig over kwam... schijnbaar stoppen mensen halverwege met lezen en lezen ze het belangrijkste gedeelte niet en dat is dat het Pioneer schijnbaar toch weer gelukt is om met iets te komen wat goed in elkaar zit en waar iedereen toch weer moeiteloos op overstapt....

Moet wel eerlijk zeggen dat het een beetje tegen lijn verwachtingen van het merk in druiste, ik was er namelijk bang voor na de prijs stijgingen dat Pioneer met weinig baanbrekends zou komen dit jaar en zijn verlies voor dit jaar maar even voor lief zou nemen om zo de boel eens even flink in het gareel te zetten. Wat dat betreft zat ik er dus compleet naast.
User edit by Reind on 23-09-2009 @ 01:39:34 (6%)
baath    posted on 23-09-2009 07:46
Poster: Reind
Tsja ik heb het nooit zo op marketing mensen, en dit was een mooi voorbeeld. (Het was overigens niet Jeroen maar een engelsman, ik geloof dat de man Jason Pook heette)

Wat dat betreft ga ik liever in een rokerig hok met Jeroen zitten. Ondanks het feit dat we het vaak genoeg ONEENS zijn met elkaar word het gesprek wel op enig niveau gevoerd en dat is het belangrijkste naar mijn mening. Of ik iets dan wel of niet spectaculair vind of Jeroen vind dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb doet er dan niet echt meer toe... het gaat er om dat iemand weet waarover ie het heeft en of ie dan gelijk heeft of niet is een detail wat later wel uitgevochten kan worden.

Overigens is het wel aan te raden het gehele stuk te lezen... kreeg een mail van iemand die dacht dat ik gesponserd werd door een firma welke begint met D en eindigt op enon omdat het eerste stukje een beetje zeikerig over kwam... schijnbaar stoppen mensen halverwege met lezen en lezen ze het belangrijkste gedeelte niet en dat is dat het Pioneer schijnbaar toch weer gelukt is om met iets te komen wat goed in elkaar zit en waar iedereen toch weer moeiteloos op overstapt....

Moet wel eerlijk zeggen dat het een beetje tegen lijn verwachtingen van het merk in druiste, ik was er namelijk bang voor na de prijs stijgingen dat Pioneer met weinig baanbrekends zou komen dit jaar en zijn verlies voor dit jaar maar even voor lief zou nemen om zo de boel eens even flink in het gareel te zetten. Wat dat betreft zat ik er dus compleet naast.

toch een heel vaag nieuws bericht op je site..

"het was er allemaal. Nouja bijna allemaal want de CDJ-900 was nog niet te bewonderen op het presentatie event, wel de nieuwe CDJ-2000 waar we een shitload aan foto's van hebben gemaakt."

weet niet of je de hele avond met jeroen in een rokerig hok hebt gezeten.
maar de cdj-900 stond er wel degelijk!
Basrose    posted on 23-09-2009 09:35
@ baath dat had ik een paar pagina's terug ook gepost Cool
baath    posted on 23-09-2009 09:38
Poster: Basrose
@ baath dat had ik een paar pagina's terug ook gepost Cool

zag het later Winking my eye maar vind het beetje vreemd dat reind der niet op wil reageren :P en het ook gewoon niet aan past Winking my eye
Basrose    posted on 23-09-2009 09:45
misschien heeft hij het nog niet gelezen.
Reind    posted on 23-09-2009 10:35
Poster: baath
maar de cdj-900 stond er wel degelijk!

Ik ben niet de enige die hem niet heeft gezien... sterker nog iedereen die ik gesproken heb heeft hem niet gezien en ik heb er ook niemand over gehoord. Beetje raar dat men er niet meer neer heeft gezet, ik ben ook nog geen nieuws site uit NL tegen gekomen die er foto's van heeft gepubliceerd of er over heeft gerept met ??n woord. Zelfs in de video van Pioneer aangaande het event in Amsterdam rept met geen woord over de CDJ-900.

Zie het inderdaad nu pas en zal het aanpassen (wanneer ik er aan denk)... toevallig ook iemand die er foto's van heeft?
main    posted on 23-09-2009 10:41
volgens mij zegt het aantal reacties op dit topic en het 'speculatie' topic genoeg over het toch niet zo indrukwekkende product van pioneer.
Victor    posted on 23-09-2009 10:53
Het is best een mooi product (lijkt me, ik heb nog wat vraagtekens bij de mogelijkheden om snel tracks te vinden zonder toetsenbord) maar als je van tevoren de hype zo groot maakt als Pioneer heeft gedaan ("dawn of a new species" wekt toch wat verwachtingen) dan ben je al gauw wat teleurgesteld. En dan de prijs nog...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

381 Users online: 136 Guests (245 Unknown)
Pages generated today : 51.982
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.666.344