iTunes 9.0 probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 13-09-2009 21:52
Hoi
Ik heb een heel erg nette iTunes muziek collectie, volledig aangepast aan de manier van werken in iTunes.
Maar sinds 9.0 is er iets verandert. Mijn collectie staat altijd gesorteerd op 'Album op artiest' . Het album van A.R. Rahman voor de film Slumdog Millionaire staat bijvoorbeeld bovenaan en helemaal onderaan staat een album van Zombie Nation.(bij de V van V.A. vind je verzamelalbums op alfabetische volgorde)? Dit is gewoon om even de boel uit te leggen.

Maar als ik bijvoorbeeld een cd had met m??r dan 1 cd, dan had ik bij ieder nummer ook in de mp3tag staan, op welke disc dit nummer stond en wat het tracknummer was. Tot en met versie 9 sorteerde hij dit mee, maar sinds versie 9 zie ik? een album van 2 cd's gesorteerd staan als track 1, daaronder track 1, daaronder track 2, dan weer track 2, terwijl dit voorheen track 1,2,3 etc en dan weer track 1,2,3 was.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Want dit haalt bijvoorbeeld gemixte cd's in de war.
(nu zit ik eraan te denken om te downgraden naar 8, want al dat 'wit' in de albumview bijvoorbeeld bevalt me toch niet)
Gr Erik

What do you think about iTunes 9.0 probleem ??

Vote :   

Ridalio    posted on 13-09-2009 22:50
Wat wel helpt is dat je achter de album naam CD1 en CD2 typt.
Dan sorteert ie ze wel weer gewoon goed, maar ik weet niet of je dat zo wil.
Prozei    posted on 14-09-2009 01:38
weet je zeker dat je op album by artist sorteerde.
wat je nu zegt is ook wat er bij de oude itunes gebeurde.

zoals jij het wilt is het sorteren op album artist en niet op album by artist.
bij het sorteren op album artist sorteert itunes in de volgorde: album artiest >album>cdnr>tracknaam
sorteer je op album by artist is het: albumartiest>album>tracknaam en wordt het cd-nr nooit meegesorteerd.

je kan wel een tab album artist toevoegen en daar op sorteren dan staan de cd nr's wel op volgorde

dus de oplossing is sorteren op album artist

Mod edit by Prozei on 14-09-2009 01:47 (31%)
Lead    posted on 14-09-2009 09:21
ik had eerst ook alles in itunes ivm ipod, maar gebruik nu mediamonkey. Synced ook met ipod/iphone, maar kan ook folders 'in de gaten' houden (geen dubbelingen meer bij herhaaldelijk importeren).

Werkt ook veel overzichtelijker en heeft veel meer sorteer/exporteer opties dan itunes.... Je kunt op vrijwel iedere id3 tag sorteren.
Let the BASS be louder
Twizz    posted on 14-09-2009 12:16

Poster: Ridalio
Wat wel helpt is dat je achter de album naam CD1 en CD2 typt.
Dan sorteert ie ze wel weer gewoon goed, maar ik weet niet of je dat zo wil.

Hmm, ik vind dat zo slordig staan.

Poster: Prozei
weet je zeker dat je op album by artist sorteerde.
wat je nu zegt is ook wat er bij de oude itunes gebeurde.

zoals jij het wilt is het sorteren op album artist en niet op album by artist.
bij het sorteren op album artist sorteert itunes in de volgorde: album artiest >album>cdnr>tracknaam
sorteer je op album by artist is het: albumartiest>album>tracknaam en wordt het cd-nr nooit meegesorteerd.

je kan wel een tab album artist toevoegen en daar op sorteren dan staan de cd nr's wel op volgorde

dus de oplossing is sorteren op album artist

Hoe kun je dat doen? Want je kunt 3x op de album knop drukken, album (dus alfabetisch), album op jaar, en album op artiest. Maar de functie op albumartiest(waar hij in versie 8 op sorteerde, want stel dat de tag geen albumartiest bevatte, dan zou hij wel sorteren op artiest, dan zou bij bijvoorbeeld een verzamelalbum het hele album verspreid zijn over mijn bibliotheek met bijvoorbeel een liedje van artiest a in het begin en met h middenin enzo) heb ik nog niet zien staan, maar het lijkt me dat hij echt wel ingeschakeld is...
Poster: Lead
ik had eerst ook alles in itunes ivm ipod, maar gebruik nu mediamonkey. Synced ook met ipod/iphone, maar kan ook folders 'in de gaten' houden (geen dubbelingen meer bij herhaaldelijk importeren).

Werkt ook veel overzichtelijker en heeft veel meer sorteer/exporteer opties dan itunes.... Je kunt op vrijwel iedere id3 tag sorteren.

Hmm, mijn broer gebruikt dit ook inderdaad. Ziet er heel handig uit, maar heeft voor mijn doen veel te veel functies waardoor hij soms wat onoverzichtelijk is(iTunes is erg straight forward, wat me wel bevalt met zo'n grote digitale collectie) en vooral bij iTunes vind ik de directe connectie met de iTunes Store zo super handig.. Dus dan stap ik liever terug naar versie 8 dan dat ik MediaMonkey ga gebruiken(zou sowieso betekenen dat ik mijn hele collectie weer moet gaan aanpassen naar die Mediaplayer)
Prozei    posted on 15-09-2009 04:39
Poster: Twizz
Hoe kun je dat doen? Want je kunt 3x op de album knop drukken, album (dus alfabetisch), album op jaar, en album op artiest. Maar de functie op albumartiest(waar hij in versie 8 op sorteerde, want stel dat de tag geen albumartiest bevatte, dan zou hij wel sorteren op artiest, dan zou bij bijvoorbeeld een verzamelalbum het hele album verspreid zijn over mijn bibliotheek met bijvoorbeel een liedje van artiest a in het begin en met h middenin enzo) heb ik nog niet zien staan, maar het lijkt me dat hij echt wel ingeschakeld is...

probeer eens de rechter muisknop ipv de linker.?dan kom je ineens tot de ontdekking dat je op nog veel meer manieren kan sorteren.Cool?
je kan dan een hele berg ander kolommen met andere id3 info laten weergeven.
Mod edit by Prozei on 15-09-2009 04:41 (2%)
Twizz    posted on 15-09-2009 17:07
Poster: Prozei

probeer eens de rechter muisknop ipv de linker.?dan kom je ineens tot de ontdekking dat je op nog veel meer manieren kan sorteren.Cool
je kan dan een hele berg ander kolommen met andere id3 info laten weergeven.

Weet ikHappy, laughing
Twizz    posted on 25-09-2009 13:12
Als het goed is is het na het installeren van update 9.0.1 opgelost. Ik was niet de enige die het opgemerkt had: stukkie vanuit nieuwsbericht:
Other changes include a fix for a sorting issue that affected albums with multiple discs

Mooi!

(kan dus slotje op)
User edit by Twizz on 25-09-2009 @ 13:14:35 (9%)

This is an old Topic

No new postings for 5.827 days.
 Post CommentThat would be 194.2 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 120 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 6.707
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.485