Wie wilt er uiteindelijk prof DJ worden? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Koray    posted on 26-09-2005 19:18
Ik weet dat er aardig wat mensen op deze site komen, en dat er dus zat mensen zijn die plaatjes draaien, zowel met cd's als met vinyl  of beiden!

Maar nu wil ik (en misschien meer ) weten, wie er stiekem van dromen om een bekende Dj te worden
Of er mensen zijn die er echt voor willen gaan, en er al mee bezig zijn!

En natuurlijk met wat voor muziek stijl !

What do you think about Wie wilt er uiteindelijk prof DJ worden? ??

Vote :   

djmamo    posted on 27-09-2005 20:00
vind niet dat het komt omdat je geluk hebt.

als je goed kan draaien kom je er wel maar je moet er wel wat voorover hebben, het is niet zo dat je overstraat loopt en "kijk daar ligt zomaar een dj carriere op straat" tuurlijk niet...

je moet het erg goed kunnen, je moet geweoon erg veel mensen kennen (maakt niet uit wat je uit eindelijk gaat doen is altijd handig) en je moet er voor gaan..

en dan zal het wel goed komen.

okal wordt je niet als dj tiesto maar een beetje resident dj gaat ook met een paar hondert euro naar huis voor een zaterdagavond, en das ook niet verkeerd

dus het heeft niet zoveel met geluk te maken
www.moonentertainment.nl
Dj_T.im    posted on 27-09-2005 20:00
bijv met connecties

Lukaz    posted on 27-09-2005 20:10
moet je zelf maken
Nvie    posted on 27-09-2005 20:13
bijv. hier...
djmamo    posted on 27-09-2005 20:42
het kan natuurlijk zo zijn dat je je connectie hier vandaan haalt, wat volgens mij niet erg rieeel is.

en als je goed draaid maak je demo's en die stuur je op naar clubs , discotheken, cafe's andere dj's en zo krijg je ook je connecties.

en je connecties hoeven niet altijd uit de muziek te komen hoor, bijvoorbeeld je bent met je drive-in show aan het draaien en (wat je altijd moet doen) iemand neemt je visite kaartje of je folder mee, een paar dagen later wordt je gebeld of je kan komen draaien op een ander feest met je drive-in show... en zo kan het ook gaan en meschien doe je dan plosteling wel hele grote dingen bijv. evenementen.

ik heb het zo gehad dat ik aan het draaien was in het cafe waar ik altijd draai.
toen er een man naar mij toe kwam, en vroeg of ik mischien voor hem wilde draaien als ik niet in het cafe hoefde te draaien.

dat heb ik gedaan en doe nu vrij grote evenementen en dan praat ik over 1000 man?

wat ook erg goed werkt zijn dj contesten, je leert er erg veel van en je weet meteen hoe goed je bent. en meestal hangt er nog een leuke prijs aanvast.
www.moonentertainment.nl
Leon    posted on 27-09-2005 21:10
En of ik prof dj en producer wil worden. Droom van me sinds dat ik een jaartje of 11/12 ben.
Ben er misschien alweer te lang uitgeweest zo'n jaartje of 4/5 (heb het sinds een half jaartje pas weer allemaal opgepakt en ben nu 20)
Maar ben nu thuis zowat iedere dag thuis aan het oefenen en ga binnenkort es wat setjes opnemen en opsturen aan discotheken of andere regio-hardstyle DJ's. Want zo moet je je er toch tussen werken. En ook talentenjachten etc.

Wat ook gaaf is dat je bijv. zoals in de Peppermill in Heerlen iedere keer voordat een bekende DJ komt, draait. Als je daar goed kunt opvallen en dat soort DJ's horen dat kan dat ook alleen maar positief werken.

Geheel kansloos ben je nooit heb ik het id. Je moet er net gewoon tussenuit springen. In een interview met Michel de Hey las ik dit: "Ik heb talloze dingen gedaan om te komen waar ik nu ben. Nu hoor je soms beginnende Dj's zeggen: 'Maar we komen er niet tussen'. Maar wat verwacht je na twee maanden platen kopen? Bovendien is het niet waar, want als je goed bent lukt het je wel. Je moet alleen iets hebben dat je bijzonder maakt. Geef tien mensen dezelfde stapel platen, en bij de een reageert het publiek euforisch en bij de ander loopt de zaal leeg."

Maar goed, ik zeg altijd zo. Droom niet je leven maar leef je droom. En daar ben ik nu keihard voor aan het oefenen en flink tijd in aan het steken.
djmamo    posted on 28-09-2005 10:50
kijk das nog eens mooi gezegd, alleen is he wel zo dat de meeste dj's die voor een bekende dj draaien meestal de resident dj's zijn

www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 28-09-2005 11:21
Wie niet Winking my eye
djmamo    posted on 28-09-2005 11:24
is er eigenlijk al iemand hier die eigenlijk al leeft van het plaatjes draaien...
www.moonentertainment.nl
Koray    posted on 28-09-2005 11:32
ik niet , maar ik ben het zeker wel van plan!

djmamo    posted on 28-09-2005 11:47
ik verdien er wel geld mee en het wordt steeds meer dus gaat de goede kant op
www.moonentertainment.nl
Lukaz    posted on 28-09-2005 13:25
ik wel met de drive-in show..  gemiddelt 50,- per avond..  niet de duurste dus..
djmamo    posted on 28-09-2005 13:35
als ik met een drive-in moet draaien vraag ik 275 euro, en omdat ik geen drive-in meer heb huur ik de spullen bij een kennis voor 75 euro en 125 voor een grote set dus hou ik er leuk aan over. maar vroeg ook al zoveel als ik wel met mijn drive-in shows deed verdient lekker

en ben ook niet de duurste wel een van de betere
www.moonentertainment.nl
darkshifty    posted on 11-10-2005 12:57
ik ben  nu ook zeer hard aant werk om me aan de mense te verkope en zow der un beetje door te kome maar ben pas 16 dus k hb nog lker veel tijd
Wammes    posted on 11-10-2005 16:45
Ik wil net als de meeste mensen hier pro worden: minimaal 3 miljoen euro per jaar verdienen, dikke sportwagens rijden, de lekkerste chicks naaien, de wereld overvliegen voor gigs, produceren met m'n mobiele studio in hotelsuites, aan het zwembad zitten bij m'n villa in Ibiza en zo nu en dan een interviewtje doen.

SonicWalker    posted on 11-10-2005 17:03
Poster: TheTapDanceR
ik wel met de drive-in show.. gemiddelt 50,- per avond.. niet de duurste dus..

En je onkosten? Reiskosten, onderhoud / verbruik / afschrijving van de apparatuur, nieuwe platen, etc.? En hoeveel uren sta je dan achter de decks?
User edit by SonicWalker on 11-10-2005 @ 17:04:20 (2%)
trance    posted on 12-10-2005 20:08
indd onkosten, reiskosten, onderhoud,  verbruik, afschrijving apparatuur, nieuwe platen etc, mocht je pro dj willen worden/zijn kun je ervan uitgaan dat je zo rond de 100 euro per uur moet vragen voor een optreden.  anders hou je niks over, voor je eigen levensonderhoud.

plus dat het voor degene die je boekt heel veel geld is, dus zul je alles maar dan ook alles moeten geven en uit de kast moeten halen om te zorgen dat je telkens weer wordt geboekt of bekendheid krijgt.

plus dat we momenteel in een mindere periode zitten qua economie (weet iedereen) dus ook de dance industrie leid er nu onder vroeger, laten we zeggen 3 jaar geleden kon ik overal komen te draaien, geld speelde geen rol (want de zaken liepen toen goed) (zat immers altijd vol). nu is het zo dat de clubs die vroeger voor een bepaald geluid/style stonden nu elke avond wat anders moeten doen om de zaak te vullen. vrijdags dance classic zaterdag dance aangevuld met urban/regeaton en zondag house etc. dus voor de dj die een specifieke eigen geluid draait, heeft het momenteel best moeilijk. meer moeite voor boekingen doen meer kosten etc etc. dus het wordt steeds moeilijker voor de dj om ervan te leven. ik zou zeggen dat het zeer moeilijk is pro te worden en ervan te leven. tenzij je tiesto heet en 3 nieuwe auto's per jaar kan kopen of gewoon een vette nr 1 hit scoort. 

ik kan er inmiddels goed van leven, maar dat heeft ook jarenlang geduurd voordat dat mogelijk was. 

This is an old Topic

No new postings for 7.277 days.
 Post CommentThat would be 242.6 months
or a whopping 19.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

183 Users online: 119 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 10.923
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.918.215