Wat is jou meest gênante situatie  (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 31-08-2009 13:25
Wat is de meest schaamtelijke situatie die jij ooit meemaakte of zag?
Van mij:
-Mijn hoofdtelefoon die plots uit mijn mengpaneel floepte door een kappotte plug
-Ik viel over de draad van mijn hoofdtelefoon
-De kabel van de speaker viel uit de stekker, tot 3 keer toe!
en dat alles op 1 dag!
LOL

What do you think about Wat is jou meest gênante situatie ??

Vote :   

dj-zero    posted on 03-12-2011 09:08
@ bonchanoize, oei de bass weglaten bij dat liedje dan is idd het effect weg:P?
verder duchtige plaat om alles op zn kop te zetten!
LilQuint    posted on 03-12-2011 09:37
Moest ergens draaien, moest er 2 weken van te voren eigelijk ook al draaien.
Maar dat werd afgezegt omdat er iemand was overleden uit het bestuur.
Ik mocht mijn eigen style draaien.
Dus wat doe ik. Heel vrolijk de accepella van dat Jack gebeuren op zetten.
Weet ik veel dat die man die was overleden jack heten... Cool
Ze vonden het niet erg gelukkig, kwamen mij er even over informeren, dus zette die accepella maar snel uit!
Bonchanoize    posted on 03-12-2011 12:42
Ook een tegenvaller Happy, laughing
Let the magic begin
Thias    posted on 03-12-2011 13:03
Stond op een buitenpodium, sfeer was goed en ik was de laatste dj die avond. Was op een festival, alle podiums gingen sluiten en bij mijn stage was de verzamelplek voordat echt alles dicht ging rond 01.30 [allround house/ hits]. Monitor stond goed zijn werk te doen op het podium. Had em een paar keer uitgedraaid en op het veld klonk het ook prima. Monitor weer aan en door!?

Totdat een kwartier voor tijd de organisatie besloot dat het toch echt veel te hard stond en de geluidsman de speakers een behoorlijk eind dicht moest draaien. Dit gebeurde netjes vanuit de FOH, merkte hier zelf natuurlijk niets van.

Gevolg: Ik stond vol los te gaan, nog even dat laatste restje energie uit jezelf en het publiek proberen te halen. Alleen het veld keek steeds verbaasder en er werd nog amper gedanst. Bleek dat er van de laatste paar platen ongeveer niets meer iets te horen was. Ik vroeg me al af waarom die vlammers aan het eind niet aansloegen. Optreden ging als een nachtkaars uit... Was verder een prima avond, maar wilde jullie dit toch niet onthouden.?

Hopelijk voor niet al te veel mensen herkenbaar.

A dj with mixed feelings
djmstr223    posted on 03-12-2011 14:56
Op een schoolfeest waar ik moest draaien. ik was gewoon rustig aan het opbouwen met de muziek enzo mix ik de hey boy's hey girls's remix van rene kuppens in en op vol volume. klappen alle stoppen in de hele school eruit we kregen niets meer aan. we hebben uiteindelijk een deel van de truss afmoeten breken om alle mac 525 uit te zetten. had een of andere mongool het licht en geluid op de zelfde groep gezet.
www.bramvanbergen.nl
Estacy    posted on 03-12-2011 15:02
Poster: LilQuint

Dus wat doe ik. Heel vrolijk de accepella van dat Jack gebeuren op zetten.
Weet ik veel dat die man die was overleden jack heten... Cool

tja das ook lullig....
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Maracas    posted on 04-12-2011 12:47
Poster: Thias
Totdat een kwartier voor tijd de organisatie besloot dat het toch echt veel te hard stond en de geluidsman de speakers een behoorlijk eind dicht moest draaien. Dit gebeurde netjes vanuit de FOH, merkte hier zelf natuurlijk niets van.

Gevolg: Ik stond vol los te gaan, nog even dat laatste restje energie uit jezelf en het publiek proberen te halen. Alleen het veld keek steeds verbaasder en er werd nog amper gedanst. Bleek dat er van de laatste paar platen ongeveer niets meer iets te horen was.

Dat gebeurt ook echt vaak op starbeach, en dan niet aan het einde van de avond, maar gewoon onder het feest door :P Sta je daar van wtf. Meeste DJs daar draaien de monitoren om en zetten die voluit :P

Hmm mijn meest genante situatie is bij een gare DJM800 lekker met colour filters te spelen, en 2 tellen later ineens een afgerukte knop in je handen te hebben, en een filter die natuurlijk geblokkeerd staat op max Cool Gelukkig heb je de knopjes aan de zeikant nog?Cool
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
vanilladj    posted on 04-12-2011 13:25
O ik heb een keer op een locatie een cd laten verdwijnen Happy, laughing
Ze hadden daar twee dubbelaars een MEP7000 en een Denon (geen idee welke).
De slot-ins zaten boven elkaar.
Dus ik wil er een cd in schuiven... dat lukte ook, maar de player pakte 'm niet.
Ik verbaasd kijken Cool vuile cd ofzo (dat kan)??
Kijk ik nog eens, geeft ie aan dat ik niet op eject kan drukken, want er zat niks in...
Ik werd nog verbaasder CoolCool

Misschien niet ver genoeg er in geduwt..
Nope dat was het ook niet...

Ik goed kijken: ja hoor precies in die 6mm die tussen de slot ins zat van beide cd spelers... had ik mijn cd geschoven?Cool

Was voorheen: Nils7
vatogonzalez    posted on 06-12-2011 10:57
Tijdens GIRLSLOVEDJS in de Time Out op de voorste monitor speaker te staan MC'en voor Billy The Klit en gewoon volgas tussen 't podium en de monitorspeakers in vallen. Ik heb een week als een gangster rondgelopen met zo'n knikje in mijn wandelgang. Na de val nog net met een glimlach van 't podium af strompelen en dan backstage half kapot gaan en de plukjes haar/huid van m'n been af kunnen trekken..
Dirty House / Crowd Control
DJADMIN    posted on 06-12-2011 11:10
Poster: vatogonzalez
Tijdens GIRLSLOVEDJS in de Time Out op de voorste monitor speaker te staan MC'en voor Billy The Klit en gewoon volgas tussen 't podium en de monitorspeakers in vallen. Ik heb een week als een gangster rondgelopen met zo'n knikje in mijn wandelgang. Na de val nog net met een glimlach van 't podium af strompelen en dan backstage half kapot gaan en de plukjes haar/huid van m'n been af kunnen trekken..

Allways keep on shining !!

ps....pro+ status...ik weet dat sommigen hier (lees : ikzelf dus niet) er een moord zouden doen, die spammen hier heel het forum vol om dat te worden...!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Gidi    posted on 06-12-2011 11:30
pro+ na 20 posts?
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
MrQreeny    posted on 06-12-2011 11:37
FF serieus... Lekker boeiend hahahaha...

Tenslotte is hij wel de ?chte pro hier xD dusss
'Music is the universal language of mankind...'
Gidi    posted on 06-12-2011 11:38
ik heb ook niks tegen hem absoluut niet, veel respect dat hij hier beginnde wil helpen. Maar er zijn hier veel andere die ook mensen graag helpen en inderdaad een moord doen voor pro+.
MrQreeny    posted on 06-12-2011 11:44
Ja maar dat bedoel ik dus... Waarom zou je erom geven wat er onder je nickname staat, dat zegt toch niets over je kwaliteiten :P
Gidi    posted on 06-12-2011 11:51
Poster: Gidi
er zijn hier veel andere die ook mensen graag helpen en inderdaad een moord doen voor pro+.

nuf said? ik heb er ook niks mee, maar omdat er nu een celeb op het forum komt, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die hierover gaan zeuren.
Lead    posted on 06-12-2011 11:55
Poster: Gidi
pro+ na 20 posts?

Ja, ik heb hem Pro+ gemaakt.

Pro+ is het enige level wat uitsluitend vergeven kan worden en dit kun je dus niet 'verdienen'? door postings te maken (bijv heel veel spam-posts). Dat level hebben we in het leven geroepen om mensen die kennis hebben te kunnen belonen. Ik denk dat dat in dit geval niet te betwijfelen valt. Ik hoop dat veel mensen van Vatos kunnen leren door de reacties die hij hier geeft.

Deze status kan aangevraagd worden (zoek het forum hoe) en kan alleen worden toegekent door de admins. Ik heb Vatos dit level gegeven om bovenstaande reden en om de mensen die hem niet kennen in ieder geval duidelik te maken dat iemand kennis in huis heeft.

Wie denk hier ook aanspraak op te maken kan online het request indienen... Maar deze wordt beperkt vergeven...

En aan het einde van de rit is het een titel, een paar letters die onder je naam staan...

Wie mijn beslissing in twijfel trekt mag me altijd een mail of PM sturen waarin ik dingen wil toelichten.

--------------

Graag in dit topic weer terug naar het onderwerp : Wat is jou meest g?nante situatie
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-12-2011 12:03 (39%)
MrQreeny    posted on 06-12-2011 13:15
Nou goed in dat geval Winking my eye :

Volgens mij heb ik wel is een keer gehad dat ik ff de verkeerde player cue'de.... Bam, stil... OEPS :P

Gewoon de genanste avond dan maar? :
Ook een keer ergens gedraaid waar de spullen al klaar stonden, was sowieso een baggerfeest (lees: 50-jaar-zit-verjaardag). Maar goed de spullen waren klaar gezet en toen bleek dat er een of andere highpass-filter op de versterker was ingesteld, waardoor er alleen hele hoge tonen uit de tops kwamen. Dat hoeft niet zoveel uit te maken ?ls je maar een subwoofer hebt... En die kabel was precies ff kaduuk. Dus het halve feestje in de piepende herrie gezeten. Uiteindelijk toch achterop de versterker het filterknopje gevonden, dus het geluid was enigszins gered.
Maar goed, misschien was nog wel het genanste van de avond dat er mensen naar me toe kwamen toen ik 'Praise you' van Fatboy Slim draaide, omdat ze die te hard vonden. En dat ze vervolgens vroegen of ik geen Andre Rieu had... Wat een baggeravond lol. Nou vind ik klassieke muziek best mooi, maar daar had ik me niet echt op voorbereid... De rest van de avond gewoon een beetje met de laptop liedjes aangeklikt.
Na afloop zei de klant-in-kwestie dat ze het helemaal geweldig vond. Ik dacht: hahahahaha, oke joh, mooi (en tot nooit)...

Gidi    posted on 06-12-2011 13:27
Haha leuke verhalen hierboven. Mijn genanste is toch echt de verkeerde cue knop bij de climax van een hardstyle plaat OP EEN HARDSTYLE FEEST! Ik weet niet meer welke plaat het was, maar ik pak als voorbeeld een defqon anthem. De build up kwam, het punt was er dat iedereen defqon1 moest roepen en net op dat moment druk ik op cue van de afspelende cdj. Iedereen roept luid defqon1 en verwachte de drop. Dus iedereen springt 1x hevig maar kwam er daarna achter dat die drop niet kwam. Aiii pijnlijk. Kon wel janken!
sweebee    posted on 06-12-2011 17:09
iemand zich over de booth leunde om mij wat te willen vragen, waar achter direct de cdspeler stond en hij/zij dus perongelijk de hotcue in drukt van de cd speler :')... begon de plaat opnieuw, en iedereen natuurlijk mij aan kijken :p

en eenmaal toen alle stroom uitviel... bleken er led parren in dansblokken te zitten die kortsluiting veroorzaakten door drank.. die dus achter de zelfde zekering zaten als het geluid/licht.
User edit by sweebee on 06-12-2011 @ 17:15:14 (83%)
vatogonzalez    posted on 08-12-2011 10:59
@Sweebee; Stroomuitval is ook altijd een geweldige reden om je dood te schamen. Als DJ's krijgen wij dan altijd als eerste de schuld, want het publiek kijkt ons altijd als eerste aan. Het was afgelopen Salsa Lounge in Hotel Arena in Amsterdam niet de laatste keer dat ik met een CDspeler omhoog sta te vragen of iemand nog batterijen heeft. De versterker van de monitor speakers maakte sluiting. Liep overigens wel uit in de langste drumsolo van D-Rashid en Andrei Russo ooit, maar toch zak ik iedere keer toch liever een klein beetje door de grond.

Dat mensen over je CDspelers hangen vind ik ook tricky, zeker als je met USB sticks draait. Een klein tikje is genoeg. Maar goed, zoals @DJAdmin zei; 'Always keep on shining' en daar zit wel een kern van waarheid in. De vraag is meer, hoe hebben jullie elke genante situatie vervolgens weer opgelost? Terwijl ik zonder stroom achter de booth zat bij Salsa Lounge was ik al aan het bedenken hoe ik elke CDJ weer zou instellen en welke combo van een paar tracks ik mee zou openen als de stroom er weer op zou komen. Dat heeft m'n ass nog redelijk gered, maar niet bij elke situatie heb je zoveel bedenktijd.
Dirty House / Crowd Control
Danielvb    posted on 08-12-2011 11:22
Op een schoolfeest was iedereen lekker los aan het gaan op een plaat. En er was de heletijd iemand die verzoekjes vraagde van nummers die ik niet kende. Toen zei ik kijk maar even in mijn cd map, om er vanaf te zijn. Wat doet zij. Leunt op de spelende cdj die in scratch mode stond. Dus de muziek begon te haperen. Gelukkig had ik de volgende track al klaar staan namelijk seven nation army. Had geen betere track klaar kunnen hebben staan om erin te gooien op zo'n moment Happy, laughing.

Maar het is echt een naar gevoel als iedereen aan het dansen is en opeens iedereen's gezicht joun kant op omdat de muziek stopt.
DJ_OB    posted on 08-12-2011 12:39
Ook wel is het bekende probleem gehad dat de stroom uitviel. Lichten en geluid stonden op dezelfde groep en de 'lightjockey' vond het wel mooi om even alles wat ze in huis hadden tegelijk aan te zetten...

Vervelende is dat iedereen inderdaad naar de dj kijkt terwijl de lightjockey zich een beetje verscholen houd achter ze computer :S

En inderdaad meteen wat nummers bedacht om mee door te gaan, beginnend met de vocal 'are u ready' en dan een knaller erin
Airstate    posted on 09-12-2011 22:56
had een x, was in een danscafe met niet al te veel bezoekers gelukkig, hahah. stond ik insomnia van faithless te draaien, maar dan met een cue point op het melodietje, en op een gegeven moment vond ik het blijkbaar nodig om op pauze te klikken, waarom weet ik niet meer maar ik raakte dus dat que point :p heel erg was t niet, de plaat begon weer gwoon bij de melodie maar werd natuurlijk wel ff aan gekeken erom
DJ_OB    posted on 09-12-2011 23:43
Net schoot me nog wel een foutje te binnen, Na een meltdown wilde ik na een andere climax, en dacht dat ik deze onder hotcue b had staan, stond echter onder hotcue a en onder b stond de meltdown dus die begon opnieuw?Cool

Daarna maar snel m.b.v delay een soort van opbouw naar de climax gemaakt en die er alsnog ingegooid

This is an old Topic

No new postings for 5.013 days.
 Post CommentThat would be 167.1 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

180 Users online: 126 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 41.403
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.948