Lead zoekt het op in China (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 31-08-2009 06:57
Poster: W.i.M

Lekker op vakantie Cool

Ik verwacht eigenlijk wel een aparte topic met alle spannende gebeurtenissen Cool
  Op verzoek dan maar een eigen topic. Ik ben even op vakantie in China.... Dit is dan een soort van reisverslagje. Geen idee of mensen het interresant vinden... Maar ben zelf nogal onder de indruk. Heb een lokaal gsm pre-paid kaartje, maar GPRS lijkt te werken zonder hem te activeren. Zolang het werkt kan ik gewoon internetten hier. De muntjes hier hebben verschillende namen, quay, rmb en er moet er nog 1 zijn... Niet dat het hier zo mooi is, maar 7 uur tijdverschil en je stap in een compleet andere wereld. Een taxi chauffeur boeit het niet wat en of je iets te vertellen hebt, luisteren kunnen ze niet... Of dat moet komen omdat ik geen woord chinees ken (behalve bami pangang) en niemand hier engels lijkt te kunnen. Kwam hier om 9 uur 's morgens aan. Toen met taxi naar hotel en gelijk maar -even een lokale sushi bar in gedoken. Nu omkleden en de stad in gaan, op zoek naar alcohol Winking my eye
Let the BASS be louder

What do you think about Lead zoekt het op in China ??

Vote :   

Ilja    posted on 07-09-2009 19:30
Poster: Basrose

Dus je moet nog beginnen met draaien begrijp ik uit het vorige topic Happy, laughing

Gast ik draai zelf pas 4 maanden, dus ik ga mij nog niet voor de leeuwen gooien, ik promoot dj's met heel wat jaren club en event ervaring.
Lead    posted on 07-09-2009 20:43
Poster: Yorick

Noem is voorbeelden?:D

Die Lead zit volgens mij elke dag flink aan de baco als ik het zo leesWinking my eye!

Komt er ook nog een foto reportage?

Waarom dit halve topic over baco gaat.... Tja dat is het drankje waar ik gewoon voor ga. In nederland ben ik altijd de Bob dus als dat even niet hoeft neem ik het ervan. Tevens hadden we 2,5 liter meegenomen na onze tussenstop in Helsinki, dus die moet opgemaakt worden. Winking my eye

En als je al in het hotel begint met een baco drink je dat beter de hele avond, switchen vandrank komt vaak niet goed, dan begint je buik eerder met draaien.... Oh en een TIP voor de mensen die ooit in China komen: vermijd drinken van kraanwater ! Zelfs de locals koken het eerst voordat het gedronken wordt... Ijsblokjes worden vaak ook van kraanwater gemaakt, mijn baco's bestel ik dus ZONDER ijs (ook veelal gemaakt van kraanwater), bij tanden poetsen gebruik ik flesjes water...

Vandaag overigens op reis geweest. Zit inmiddels niet meer in Shanghai, maar in Beijing. Met een binnenlandse vlucht 'verhuist' naar het noorden. Het is hier 5 graden kouder, in de avond heb ik voor het eerdst lange mouwen nodig gehad, morgen avond neem ik mijn jasje maar mee. 2 uur vliegen, maar beetje klimaar van midden Frankrijk. Overdag lekker met korte mouwen, maar nu toch longsleeve aangetrokken.

Na de vlucht even op het plein van de hemelse vrede' geweest (waar ooit iemand is dood gereden door een chinese tank). De stad straalt echt communisme uit gezien de statige gebouwen en de portretten die overal hangen (heb mooi t-shirt ermee geklocht als aandenken). Het strijken van de vlag gezien, is een dagelijks/wekelijksa (weet niet hoe vaak) ritueel dat druk bezocht wordt door voornamelijk chinezen.

Zit nu in een nogal vaag hotel (dat krijg je als je vooraf dingen niet regelt en alles ter plekke moet doen). Motel 168, goedkoop, maar met een spiegel boven mijn bed en een raam naar de douche/badkamer... Moet ik er nog meer over zetten. Niet echt schoon hier, behalve het beddengoed. Bed is overigens ook rond.... Beetje foute keus, maar ja Winking my eye

In de avond op zoek geweest naar een KTV (karaoke) maar niet gevonden. Eindigde in een krogen gebied waar veelal slechte chineze live bands/artiesten stonden op te trefen. Natuurlijk de nodige (komt hij dan) BACO's op, eindelijk op volle sterkte. In shanghai waren ze minder sterk, hier een stuk beter. Het is hier nu 02:40, snel tukkie doen, morgen genoeg op de planning staan.
Let the BASS be louder
Gerhard    posted on 07-09-2009 20:59
Leuk om te lezen, veel plezier daar !

Ben nu 15 maar wil over 5 jaar ofzo naar Japan waar mijn oom woont.
Basrose    posted on 07-09-2009 22:29
goed om te horen dat je het naar je zin hebt Happy, laughing?? Ben je de magneettrein al tegen gekomen?? dat lijkt me echt gaaf om een keer mee te maken met 400 a 500 km per uur in dat ding :D
timmy90    posted on 07-09-2009 23:17
klinkt echt wel als een hele ervaring om daar te zijn!
succes ginder nog!
Bartjens    posted on 08-09-2009 00:03
Poster: Lead

Vandaag overigens op reis geweest. Zit inmiddels niet meer in Shanghai, maar in Beijing.?

Hoe zit dat met die 9000000 bicycles daar? Cool
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 08-09-2009 @ 00:20:59 (5%)
Stagiar    posted on 08-09-2009 00:08
Poster: Bartjens

Hoe zit dat met die 9000 bicycles daar? Cool

Het waren er toch 9 miljoen? Winking my eye
Toffe shit om te lezen, ooit nog wel een droom om daar eens te mogen draaien. Gewoon omdat het kan zeg maar Happy, laughing
Bartjens    posted on 08-09-2009 00:20
Poster: Stagiar

Het waren er toch 9 miljoen? Winking my eye

Achja, is ook zo. aangepast?Cool Paar nullen meer of minder?Cool
www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 08-09-2009 18:03
ik denk niet dat er foto's online komen, weet niet of mijn vakantie kiekjes daar interresant genoeg voor zijn Winking my eye

Even 1 dingetje recht zetten, ik noemde eerder dat het start tarief in een taxi 11 Yuan is, dat klopt, alleen is dit omgerekent niet 11 euro, maar 1,10 euro (10 yuan = 1 euro ongeveer)... Dat scheelt nogal.

Een baco kost 40-45 yuan, dus zo'n 4,50 euro... (dit is de enigste keer dat ik baco noem in deze posting, nou, die ene die ik net voor het slapen gegaan gedronken heb niet meegeteld dan Happy, laughing ). Het OV (metro) is erg goedkoop 2-5 yuan per ritje naar en van waar dan ook in Beijing. Ze gebruiken hier naast normale kaartje een soort pre-paid kaart a-la ov-chipknip.... Werkt echt perfect zo'n prepaid kaart waarmee je een ritje kunt betalen, werkt hier prima, alleen in nederland geeft dat ding dus problemen bij invoering....

Al die miljoenen fietsen heb ik hier niet gezien, er zijn natuurlijk wel fietsen, maar dat zijn hele kleintjes. Ze verkopen ze bij de supermakt voor zo'n 300 yuan (30 euro), maar ze zijn erg klein/laag, lijken net kinderfietsen. Had graag zo'n goedkopen typische chinese fiets gehad voor in Nederland, maar ze hebben mijn maat niet.

Vanmorgen naar de verboden stad geweest, heel erg indrukwekkend om daar rond te lopen. Zeker omdat ik er het nodige over gezien had op tv. Het is echt bizar groot ezelfs als je alleen de opengestelde delen meerekent. Tof om in het echt te zien hoe het eruit ziet. Niet iets waar ik nog een keer heen zou gaan, want na 3 tempels//gebouwen zie je alleen maar hetzelfde. Wat ik wel indrukwekkend vond was een marmn paneel van 3 meter breed, 1,5 meter dik en 35 meter lang (weegt 200 ton). Die hebben ze op zijn plaats gekregen door inde winter een ijsbaan te maken waar ze dat ding overheen geduwt hebben. De entree is indrukwekkend, kan me echt voorstellen wat voor idee mensen vroeger gehad moeten hebben toen ze op audientie gingen bij de keizer.

Vanmiddag naar een tempel geweest(naam vergeten, vul ik later nog wel in),. Alles is/wordt hier gerestaureerd, en er wordt toegang voor gevraagt. De verborgen stad kost 60 yuan, die tempel 35 (nog goedkoop), maar ik denk dat daar kapitalen mee worden binnen gehaald, hoeveel mensen ik vandaag al in de verborgen stad heb gezien is bijna niet te beschrijven (10.000 per dag lkjkt me niet onmogelijk).

Daarna maar gaan shoppen (supermakt) aangezien we morgen een hele dag een bus met chauffeur hebben gehuurt voor een tripje (morgen meer). Heb maar snacks ingeslagen om de dag door te komen, verwacht onderweg geen eet tentjes te zien dsie iets verkopen wat ik lust/eet.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 08-09-2009 18:06 (4%)
Lead    posted on 09-09-2009 19:43
vandaag weer een aardige cultuur dag, met een Mini Van naar de muur geweest. Een ritje van 2 uur om er te komen met een gekke chinees (mr. jack) die reed als een dolle om er te komen. De weg stopt bij een parkeer plaats waar vele souvenier shops zijn. Van daar neem je de kabel baan omhoog voor de laatate paar hondserd meter. De kabelbaan stopt net onder de muur. De laatste meters moet je echt een trap op.

Eenmaal op de muur kun je er een stuk overheen lopen. Niet de hele muur zoals hij geweest is staat er nog, wat je nu ziet is gerestaureerd. Je kunt wel een onwijs stuk lopen, maar omdat de muur gebouwd is op de hoogste punten van de bergen loopt hij stijl met vele onregelmatige trappen. De wacht toren hebben een mooi uitzicht over het landscxhap en je ziet vele kilometers muur lopen. Niet dat je dat allemaal kunt/wilt lopen, want de hitte (29 graden) en de stijlheid ervan putten je behoorlijk uit.

In de avond maar naar de KTV geweest, een karaoke bar met de nodige prive kamers... Dat was me het feestje wel. Een fles bacardi kost 300 yuan (30 euro), voor hier behoorlijk aan de prijs, maar was errugh gezellig Happy, laughing

Redelijk op tijd weer terug bij hotel, iedereen heeft genoeg gedronken... Zoals iedere avond Happy, laughing
Let the BASS be louder
Lead    posted on 10-09-2009 19:39
Een dagje redelijk relaxed vandaag... Ben naar het olympisch dorp geweest van de olympische spelen (Beijing 2008) en ben in 2 bekende gebouwen geweest: het Watercube zwembad, gemaakt van plastic en het Birdsnest, een ateletiek stadion met een stalen constructie wat op een vogelnestje lijkt. Had van beide gebouwen al specials gezien op Discovery Channel, over hoe deze gebouwd zijn. Echt tof om daar dan zelf in rond te kunnen kijken.

Je kon niet overal komen, het opwarm bad in de Watercube was nog in gebruikt, de rest van de gebouwen (en van het hele olympische dorp) was afgesloten en is sinds de spelen niet meer gebruikt.

Ik moet het de chinezen wel nageven, ze slaan overal geld uit, want voor beide gebouwen moest je natuurlijk toegang betalen (30 en 50 yuan, 3/5 euro). Toegangsgeld is niet veel, maar net zoals de Verboden Stad komen er echt drommen met mensen dus dat tikt wel aan. Ik neem aan dat het iedere dag minimaal zo druk is als vandaag.

Verder een beetje Thai gegeten en eens niet aan de baco gezeten.... Had nog wel een litertje Jack Daniels die we met zijn 6-en soldaat hebben gemaakt in het hotel. Is weer redelijk laat geworden (is nu 01:35) en hoop nog even wat slaap te pakken, morgen staat een 11 uur durende trein reis geplanned...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-09-2009 19:42 (35%)
Basrose    posted on 10-09-2009 20:33
Zo dat is een flinke treinreis zeg... ga je met de trein terug naar nederland? haha :D
Lead    posted on 12-09-2009 18:31
de treinreis ging van Beijing naar Xi'an... Met een uur vertraging voordat we vertrokken duurde het ritje ook nog eens 13 uur. Om 14:45 stapte we in en om 05:30 stapte we weer uit. Gebroken, voor de chinezen is zoiets niets, er staan hier ritjes in het spoorboekje van 33 uur!

Aan boord kon je weinig te eten kopen, dat wist ik dus had een lading koekjes/chips etc ingeslagen. In de restauratie wagon hadden ze wel degelijk voer, maar da's voor de lokale chinezen niet te betalen. Wat je kon kopen waren stukken koude kip en gefrituurde kippepoot... Maar dan ook echt gefrituurde kippepoot, niet het kippeboutje wat je kent in nederland Winking my eye

Ik had een zogenaamde 'soft sleeper' plek, een bedje dus met dekentje... Een wagon had feitelijk 20 3-hoge stapelbedden... Deelde mijn 'slaapkamer' dus met zo'n 60 anderen, kun je nagaan hoe het daar rook aan het einde van de rit confused

En dan 's morgens vroeg aankomen in een stad waar echt niemand engels spreekt en alle taxi chauffeurs je een poot proberen uit te draaien. De eerste wilde ons voor 100 Yuan naar het hotel brengen... Zonder meter natuurlijk. Degene die ons bracht zette zijn meter aan en toen koste het ritje 13 Yuan....

Vandaag de rest van de dag een beetje bij komen... Een rondje door de stad gewaggeld en bij eentempel en klokkentoeren gaan kijken. Zonder baco, maar wel iets anders gevonden, ze verkopen hier voorgemixte flesjes met Jack Daniels/cola.... Wat een straf.... Gelukkig hebben ze hier wel de nodige westerse invloeden, laat in de middag een Starbucks gevonden voor een degelijk broodje en een goede Capuccino.

Wist je trouwens dat Xi'an de oudste stad is waaar ze nog de originele stadsmuur hebben die om de stad loopt. Op de kaart is het een groot vierkand waar je nogsteeds op maar een enkele plaats de stad in kan komen, zoals ze het in de oude dynisty ooit hebben ontworpen? En morgen op naar de volgende toeristische sightseeing waar Xi'an om bekend staat.
Let the BASS be louder
Esmee    posted on 12-09-2009 18:36
klinkt allemaal erg leuk! ik wil ook graag ooit nog eens naar China.

was het bed wel lekker? of was het ook nog eens zo'n flut doorgezakt stapelbed?
Ilja    posted on 12-09-2009 22:26
Damn 13 yuan voor een taxi, wil hier ook zulke prijzen hebben.
ArCee    posted on 13-09-2009 11:51
Lead, neem ff een bak Nasi mee, maar wel graag zonder hondenvlees erin, die Tjeu la Pings vreten dat namelijk (en nog veel meer misselijkmakende dingen). Cool
Lead    posted on 13-09-2009 18:25
De bedden hier in china zijn in het algemeen behoorlijk stevig, maar daar hou ik wel van dus dat is geen probleem. Het bed in de trein was daarop geen uitzondereing.... Naast hard was hij ook nog te kort voor mij om languit in te liggen (voeten over het randje) en te smal. Mijn knie bleeef hangen achter de beugel die moest voorkomen dat ik eruit viel dus heb de tijd doorgebracht in 1 standje... Niet ideaal maar te overleven Winking my eye

@ Arcee: nasi is een indonesiche maaltijd, dat hebben ze niet hier in China. Vergeet alles maar wat je bij de chinees in de buurt kunt halen, want da's allemaal indonesisch. Hier eten ze andere dingen... En de meeste probeer ik maar niet eens Winking my eye

Vandaag een tripje gemaakt langs het oudste dorp wat ze opgegraven hebben hier in de buurt van Xi'an, 6000 jaar oud. De naam is me even ontschoten, weet wel dat ze hun dode naast de hutten begraafden ivm wilde dieren die de doden ander zouden oppeuzelen. In dit dorp stonden 42 hutten en was omgeven door een 3 meter diepe greppel.

Daarna naar een zijde fabriek geweest waar me een nieuw dekbed met zijde vulling is aangesmeert/verkocht. Ben benieuwd hoe dat gaat slapen, maar daar kom ik donderdag avond (de 17e) al achter. Tof om te zien hoe zijde wordt gemaakt van rups coconen. Vroeger werd dat allemaal met de hand gedaan, tegenwoordig wordt veel machinaal gedaan. Indrukwekkend om allerlei zijden borduringen te zien die nog wel handmatig worden aangebracht. Luxe kleding en figuren zijn overigens het enigste wat nog handmatig wordt gedaan.

In de middag bij de grote attractie geweest waar, naast zijde, Xi'an bekend om is: het terracotta leger. Dat liet wel een diepe indruk achter. Een boer (ook gezien, hij leeft nog) graafde een gat voor een waterput in 1974 en vond daarbij wat aardewerk. Bij verdere opgravingen kwam dat leger tevoorschijn. Die boer is afgekocht door de chinese overheid en doet nu niets anders dan interresant zijn in een van de gebouwen op dat terrein, en hij deelt handtekeningen uit. Is een chinese held geworden die rijkelijk beloont is voor het opgeven/verkopen van zijn land aan de overheid.

De flesjes jack/cola vonden we weer dus heb daar maar de nodige van genuttigd. Bacardi of rum kun je hier niet zomaar kopen. Of in iedee geval konden we geen liquor-store vinden. Deze flesjes stonden gewoon in een warenhuis. Met z'n tweeen 8 flesjes weg gewerkt, was de hele voorraad in de winkel. Wie dus aandelen bacardi in heeft geslagen na het lezen van mijn eerdere berichten kan maar beter ook de aandelen van Jack Daniels in de gaten houden Happy, laughing

Snel weer slapen, vlieg morgen weer naar Shanghai.
Let the BASS be louder
DJNOMEN1997    posted on 13-09-2009 19:52
Klinkt heel leuk!
Lead    posted on 15-09-2009 11:22
weer in Shanghai te zijn aangekomen doe ik weinig meer dan relaxen, heb wel even genoeg activiteiten gedaan en alles wel zo'n beetje gezien. Een beetje shoppen op in fake market (niet te veel meenemen, 3 stuks mag je maximaal invoeren) maar wel leuk onderhandelen. Je moet max de helft betalen wat ze ervoor vragen... En dan nog zit je aan de hoge kant.

Gisteren naar een fantastische japanner geweest en 1,5 fles sake naar binnen gewerkt. Toen was ik redelijk warm gelopen om 's avonds nog even wat barretjes te bezoeken.... Ik kan iedereen de comi van sake en baco AFRADEN
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 15-09-2009 13:13
haha:p ging het niet goed sake en baco? haha. Hoe lang ben je daar nog? Ben je al een behoorlijke tijd volgens mij. Mooi dat je er veel plezier hebt!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

This is an old Topic

No new postings for 5.827 days.
 Post CommentThat would be 194.2 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

230 Users online: 122 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 81.406
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.443