Vacature gevonden, wat nu
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoV    posted on 26-08-2009 16:36
Ik heb een vacature gevonden bij een drive-in show die me wel aanspreekt.
Nou vragen zij het volgende:
"Maak een mailtje met jou motivatie en een foto en een mixje van minimaal 25 minuten ALLROUND muziek en we praten snel verder"

Ik moet dus een mix van minimaal 25 minuten allround muziek in elkaar gaan zetten.
Ik heb dit nog nooit gedaan, uiteraard wel allround muziek gedraait op feestjes maar nooit echt opgenomen als mix.

Heeft iemand tips hoe dit het beste te doen?

Ik zat zelf te denken om 4-5 stijlen te nemen en dan 3-4 nummers per stijl te doen en het in blokken op te delen, zodat de overgangen wat gelijkmatiger zijn.

Graag jullie adviesSmile

What do you think about Vacature gevonden, wat nu ??

Vote :   

Lead    posted on 26-08-2009 17:14
Post de inhoud van de vacature eens.. Als ze een DJ zoeken en je moet nu nog uitzoeken hoe je een mixje moet maken denk ik niet dat je geschikt bent voor deze vacature.

Ze vragen een mix zodat ze kunnen horen hoe je het live zou doen... denk ik dan Thumbs Up
Let the BASS be louder
RemcoV    posted on 26-08-2009 17:16
Vanwege onze grote groei zijn we op zoek naar dj,s.

Onze opdrachten varieren van jongeren feesten tot bruiloften van cafe's tot evenementen.
Oftewel je kan op een kinderfeest komen te staan terwijl je de week erna op een bruiloft zou kunnen draaien.

Het is dus erg belangrijk dat je van jong tot oud weet te vermaken, je kan een microfoon aan en weet ook wanneer je je mond moet houden.
We zoeken dus geen adhd dj,s die de hele avond plaatjes aan elkaar praten dat is onze stijl absoluut niet en zo willen wij ook never nooit gezien worden (tenzij anders wordt aangegeven of gevraagd)

Onze eisen.
- Allround muziek collectie
- Geen mic vrees
- Eigen vervoer
- Flexibel
- Normale prijzen we zoeken namelijk geen tiesto.

Maak een mailtje met jou motivatie en een foto en een mixje van minimaal 25 minuten ALLROUND muziek en we praten snel verder.
We zoeken al mensen voor deze maand!

We zitten niet te wachten op lijsten met plaatsen waar je gedraait heb dat zegt me niets er is genoeg verborgen talent ik hou van enthousiaste mensen die gemotiveerd zijn en niet mensen die proberen te teren op hun gedraaide plekken.

Goed lijkt me erg duidelijk allemaal mailen kan naar info(apenstaart)sound-party.nl

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet best hoe ik een mix moet maken, maar ik wil gewoon graag indruk maken door een leuke mix in te sturen.
Daarom vraag ik wat advies over hoe jullie het zouden doen, zodat ik misschien nog iets beters neer kan zetten.

Stefjuuh    posted on 26-08-2009 17:31
Bedenk dat je een mix moet maken die entertaint, en geen supertight mix! Neem desnoods iets op van een feestje!
RemcoV    posted on 26-08-2009 17:37
Poster: Stefjuuh
Bedenk dat je een mix moet maken die entertaint, en geen supertight mix! Neem desnoods iets op van een feestje!

Ja dat is een goed idee, ik draai dit weekend op een verjaardagsfeest dus dat word sowieso allround draaien. Misschien maar ff proberen te recordenSmile
RemcoV    posted on 26-08-2009 17:37
Dubbelpost, again.. Cool
User edit by RemcoV on 26-08-2009 @ 17:38:25 (95%)
Tomazos    posted on 26-08-2009 20:18
als ik die Prijzen zo lees op de website, moet je als dj daar blij zijn met paar 10'tjes..
want die drive in prijzen incl dj zijn wel erg laag,

maargoed,
ook maar de vraag wat hun voor je gaan doen, ik heb het zelf nooit zo gedaan voor een 'entertainment bedrijf' omdat ik om me heen zie dat goeie dj's vaak op een bruiloft e.d komen te staan, en een boeking voor schoolfeest/disco maar zeeer zelden is,

ook als ik zie wat hun voor verlichting e.d hebben in de Verhuur (waar ze waarschijnlijk ook hun eigen shows mee moeten draaien), moet je er niet Al teveel van verwachten..

maar je kan altijd informerenHappy, laughing,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 26-08-2009 @ 20:20:52 (40%)
RemcoV    posted on 26-08-2009 20:21
Oke dat is inderdaad een goede tip!
Ik probeer ergens een vast plekje te krijgen en een kroeg/club o.i.d. is lastig in de omgeving omdat alles al bezet is.
Ik heb al een aantal keer in Rumours Amersfoort gedraait, maar die zoeken echt iemand met meer ervaring.
Ik heb er in ieder geval een klein netwerkje opgebouwt dankzij dj Twinnie.

Hoe ben jij begonnen Tomazos?
Luxx    posted on 26-08-2009 20:22
Poster: Tomazos
als ik die Prijzen zo lees op de website, moet je als dj daar blij zijn met paar 10'tjes..
want die drive in prijzen incl dj zijn wel erg laag,

maargoed,
ook maar de vraag wat hun voor je gaan doen, ik heb het zelf nooit zo gedaan voor een 'entertainment bedrijf' omdat ik om me heen zie dat goeie dj's vaak op een bruiloft e.d komen te staan, en een boeking voor schoolfeest/disco maar zeeer zelden is,

ook als ik zie wat hun voor verlichting e.d hebben in de Verhuur (waar ze waarschijnlijk ook hun eigen shows mee moeten draaien), moet je er niet Al teveel van verwachten..

maar je kan altijd informerenHappy, laughing,

WOW ja idd zeg! o_o
ze hebben prijzen alsof ze gesubsidieerd worden
www.mothermusic.nl
Tomazos    posted on 26-08-2009 20:28
Poster: RemcoV
Hoe ben jij begonnen Tomazos?

geen idee, gewoon ingerolt, al tijdje bezig en zorgen dat de grotere en betere in de regio jou ook als een goeie vriend/ gewaardeerde collega zienHappy, laughing, die gaan je dan aanbevelen bij andere discotheken. en op gegeven moment heb je een goeie referentie/ervaring lijst dat je bij de grotere mag komen draaien,

maar je moet er maar net tussen komen..

en dat lukt sommige wel, en sommige niet.
..
ik wil bijv ook heeeel graag Hardstyle of echt Underground club ernaast gaan draaien, heel zwaar..
echt van die 'afterparty' club muziek..

maar ik heb geen idee hoe ik daar beetje goed in kan rollen,
ja.. ik ken wel beetje rare/foute mensen die van die feesten organiseren die Niet hetero zijn.. maar ik heb er ook weinig tijd voor om zoiets erbij te gaan doen.. miss over 10 a 15 jaar als ik te oud word voor kinder feestjes.. en genoeg ervaring heb op gedaan om zoiets te gaan doen met ouder club publiek.

je moet niet te groot willen beginnen.. beter 1 klein plekje waar je het naar je zin heb.. dan 1 hele grote waar je met tegen zin heen gaatWinking my eye..

ga eens bij bar-dancings e.d proberen.. bied jezelf aan, Gratis avondje proef draaien.. zorgen dat iedereen tot einde blijft hangen, en niet de tent leeg is om 3uur..
succes gegarandeerdHappy, laughing
User edit by Tomazos on 26-08-2009 @ 20:33:22 (100%)
RemcoV    posted on 26-08-2009 20:33
Veel netwerken is dus blijkbaar de keySmile

Daar ben ik vol op mee bezig, daar komt bij dat ik nog veel moet leren.

Ik zal geduld moeten hebben, dat is iets waar ik moeite mee hebCool

Thanks voor de tips.
Tomazos    posted on 26-08-2009 20:35
geduld niet zo zeer..

meer geluk (kijk maar naar bijv het succes van hardwell.. voornamelijk omdat hij gewoon het goeie geluk had paar jaar terug op het goeie moment),

en de mensen die jou helpen ook blijven waarderen ipv ze aan de kant te schuiven..
en je kan 'vies' netwerken (mensen gebruiken) en goed netwerkenHappy, laughing.. ik kies voor de vriendelijke versie, en sommige voor de 1e optie Happy, laughing
RemcoV    posted on 26-08-2009 20:43
Sowieso ben ik voorstander van het goede netwerken, omdat je ook een soort van vriendschap met die mensen opbouwt.
Deze personen zijn namelijk ook de mensen die mij een en ander leren, het zou nogal lelijk zijn als ik ze compleet zou dumpen als ik eenmaal bereikt heb wat ik zou willen.

Voor nu wil ik gewoon ergens een plekje vinden waar ik vast of zo nu en dan kan draaien.
Ik heb namelijk gemerkt dat ik veel leer door in een club voor publiek te draaien.

Maargoed ik ben nu 1,5 maand bezig, misschien loop ik iets te hard van stapelCool
Tomazos    posted on 26-08-2009 20:45
dan loop je idd te hard van stapel, ga eerst lekker thuis draaienHappy, laughing, en een jaartje of 1a2 later ga je het in een club proberen, anders klinkt het zo 'amaturistisch',

maar die vacature zou in jou positie wel goed zijn.. niet teveel eisen gewoon solliciterenHappy, laughing,

ik heb een meisje flink geholpen met draaien, 2 jaar geleden met haar begonnen en ze wou al snel teveel en te snel doen kwa draaien..
ik steeds: doe rustig aan, komt vanzelf eerst leren Lopen, dan gaan we leren springen en rennen..

ze doet lekker rustig, elke dag thuis draaien met haar vader en soms mij erbij om dingen te verbeteren
en dit jaar staat ze op extrema outdoor,misteryland en afentoe op bezoek bij slam fm/tmf met 17 jaarWinking my eye..

omdat ze altijd aardig blijft tegen de mensen die haar helpen Happy, laughing
User edit by Tomazos on 26-08-2009 @ 20:50:17 (100%)
RemcoV    posted on 26-08-2009 20:54
Oke, je hebt waardevolle tips voor mijSmile
Bedankt!

Ik ga gewoon een mix in elkaar draaien en het opsturen, nooit geschoten is altijd mis.
Ik denk dat het een leuke leerschool kan zijn voor me, zeker omdat ik een allround dj wil worden.

Dat heb je trouwens netjes gedaan met die meid! Wie is het?Smile
Tomazos    posted on 26-08-2009 21:09
Oke, je hebt waardevolle tips voor mijSmile
Bedankt!

Ik ga gewoon een mix in elkaar draaien en het opsturen, nooit geschoten is altijd mis.
Ik denk dat het een leuke leerschool kan zijn voor me, zeker omdat ik een allround dj wil worden.

Dat heb je trouwens netjes gedaan met die meid! Wie is het?Smile

(miss) capital D,

echt een goeie dj en een schat van een meidHappy, laughing,

maja, succes!
Roov    posted on 26-08-2009 21:45
Sowieso ben ik voorstander van het goede netwerken, omdat je ook een soort van vriendschap met die mensen opbouwt.
Deze personen zijn namelijk ook de mensen die mij een en ander leren, het zou nogal lelijk zijn als ik ze compleet zou dumpen als ik eenmaal bereikt heb wat ik zou willen.

Voor nu wil ik gewoon ergens een plekje vinden waar ik vast of zo nu en dan kan draaien.
Ik heb namelijk gemerkt dat ik veel leer door in een club voor publiek te draaien.

Maargoed ik ben nu 1,5 maand bezig, misschien loop ik iets te hard van stapelCool

Ten eerste mag je heel blij zijn dat je uit Soest komt! Wij Soesters zijn volgens mij al erg goed vertegenwoordig op DJR Winking my eye. Wat je dus als eerst kunt doen is wat contact opzoeken met mede Soesters en kijken wat zij zoal voor feesten draaien! Als je daarmee bevriend raakt kun je misschien een keer een feestje van ze overnemen o.i.d Winking my eye
Netwerken is inderdaad de key Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 26-08-2009 22:21
Poster: Tomazos

(miss) capital D,

echt een goeie dj en een schat van een meidHappy, laughing,

maja, succes!

En bedankt hea..! Mja, das een ander verhaal!
RemcoV    posted on 26-08-2009 22:27
Poster: Roov

Ten eerste mag je heel blij zijn dat je uit Soest komt! Wij Soesters zijn volgens mij al erg goed vertegenwoordig op DJR Winking my eye. Wat je dus als eerst kunt doen is wat contact opzoeken met mede Soesters en kijken wat zij zoal voor feesten draaien! Als je daarmee bevriend raakt kun je misschien een keer een feestje van ze overnemen o.i.d Winking my eye
Netwerken is inderdaad de key Happy, laughing

Ja nou je het zegt haha, het valt me op dat er veel zijn.
Adri?n ken ik al sinds mijn jeugd, via hem ben ik hier ook eigenlijk terecht gekomen.

Maar jij komt uit ook uit Soest, waar draai jij zoal dan?
Roov    posted on 27-08-2009 01:25

Ja nou je het zegt haha, het valt me op dat er veel zijn.
Adri?n ken ik al sinds mijn jeugd, via hem ben ik hier ook eigenlijk terecht gekomen.

Maar jij komt uit ook uit Soest, waar draai jij zoal dan?

ik heb je in een PM mijn msn adres gegeven, kunnen we DJR schoonhouden met ons tweepersonengesprek Winking my eye
Tomazos    posted on 28-08-2009 12:32
Poster: Stefjuuh

En bedankt hea..! Mja, das een ander verhaal!

oja jij had verloren he.. of kwam niet door de voorrondes.. of was het wat anders?:P
WalterRavensberg    posted on 28-08-2009 13:06
wat betreft het mixje:
zorg dat het hetvolgende bevat:
verschillende soorten overgangen, dus van doorstarts tot mixen.
als je punten wilt scoren laat ook zien dat je kan presenteren, dus pak die mic en kondig een plaatje aan. veel dj's durven/doen dit niet... dus als je dit wel kan/durft heb je gelijk extra punten...

en je motivatie... tsja, gewoon zeggen dat je van muziek houdt en graag graag voor mensen draaid.
geef ook aan dat live draaien anders is dan het maken van zo'n mixje... fouten in je mixje kun je overdoen, live kan dit niet...

succes

This is an old Topic

No new postings for 5.856 days.
 Post CommentThat would be 195.2 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

421 Users online: 360 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 87.946
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.861