Proppy & Heady - Summer of Hardstyle
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snaad    posted on 26-08-2009 00:10
Oke, ff de situatie. De hardstyle scene wordt dezer dagen steeds commercieler. De 2 die naar mijn mening hierheen het meest verantwoordelijk zijn, zijn de makers van de nieuwe hit Summer of Hardstyle, Headhunterz & The Prophet. De heren zijn momenteel(the prophet natuurlijk al langer) mateloos populair, MAAR pompen er dan ook zo veel mogelijk platen uit. Summer of Hardstyle maakt gebruik van oldskool sounds, vanuit de eerste jaren van hardstyle, gecombineerd met nu hardstyle kicks. Nou las ik laatst ergens een interview met Headhunterz, waarin hij zei dat dit nummers is geproduced met het oog op het verleden, om te laten zien dat zij toch true to the sound willen blijven. Ik ben het hier totaal niet mee eens, gezien zijn producties,(ondanks dat ze vaak donders lekker zijn) er bijzonder ver van afwijken. Ik vroeg mij toch af wat mijn mede hardstyle DJ's hiervan vinden?

What do you think about Proppy & Heady - Summer of Hardstyle ??

Vote :   
Prozei    posted on 26-08-2009 00:20
ik merk toch dat de oude reversed bass vaker terug komt in nieuwe platen.
heb er zelf geen problemen mee.
en dat er te veel platen released worden is ook geen probleem zolang de kwaliteit van die platen er niet op achteruit gaan.

Snaad    posted on 26-08-2009 00:22
Inderdaad de reversed bass komt veel meer terug, wat heel erg gaaf is. Wat kwaliteit betreft gaat het er niet heel erg op achteruit vind ik. Wat ik alleen zelf vind, is dat heel veel platen van eenzelfde artiest heeeeel erg op elkaar gaan lijken.
Sound-Division    posted on 26-08-2009 01:04
Ik vind het zelf jammer dat rond 2005/2006 de hardstyle veranderde, van reversed bass naar snoeiharde kicks (data kunne afwijken, maar zo ongeveer naar mijn mening).
Erg jammer, en ik hoor ook in steeds meer platen dat de reversed bass terug komt (hopelijk komt de oude sound weer een beetje terug).
Het grote verschil vind ik de variatie in nummers, ineens moeten in al die nieuwe hardstyle om maar zo te zegge, blije melodietjes + de bass of kick die meegaat in toonhoogte, terwijl de early hardstyle gewoon lekker varierend is, en er niet zo een standaard voor nummers was.

Het is misschien overdreven wat ik zeg, maar zo ervaar ik het, ik draai zelf dus wel de nieuwe sound, maar ben een voorstander van oude.
Xtremer    posted on 26-08-2009 07:36
Summer of Hardstyle is eigelijk een combi van de early sounds en nu-style.
Ik vind het zelf een lekker beukertje, hij doet het geweldig voor publiek en ik denk dat deze track daar ook hoofdzakelijk voor bedoeld was. Ik maak mij niet druk om het feit: ze zeiden dat ze dit zouden maken, daar zit qua producties heel veel speling in hoorWinking my eye. Vind dan ook een goede zet die ze gedaan hebben. En dat ze zoveel tracks bouwen is logisch, als je naar Willem kijkt is hier iedere morgen van 10 tot 2 uur snachts: In the studio again.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
dp_    posted on 26-08-2009 08:28
Niet veel aan, doe mij maar Zenith - Scream.Zenith is echt een koning met producties! Doe mij zowieso maar early ipv nu-stijl. Om de 4 minuten zo'n handjes in de lucht break, brr wordt er gek van Cool
User edit by dp_ on 26-08-2009 @ 08:33:56 (100%)
kuituhh    posted on 26-08-2009 11:46
wat denk je van de anthem van defqon australi? van Zany ook early sounds erin! ik vind het persoonlijk erg lekker hoor.
Spin that Sh!t BAM!
Snaad    posted on 26-08-2009 11:49
Begrijp me niet verkeerd, die early sounds vind ik geweldig! Maar de manier waarop dat die 2 heren het maken en beredeneren was ik het niet zo mee eensHappy, laughing Zany is sowieso een held!
Illusion    posted on 26-08-2009 12:51
Poster: Sound-Division
Ik vind het zelf jammer dat rond 2005/2006 de hardstyle veranderde, van reversed bass naar snoeiharde kicks (data kunne afwijken, maar zo ongeveer naar mijn mening).
Erg jammer, en ik hoor ook in steeds meer platen dat de reversed bass terug komt (hopelijk komt de oude sound weer een beetje terug).
Het grote verschil vind ik de variatie in nummers, ineens moeten in al die nieuwe hardstyle om maar zo te zegge, blije melodietjes + de bass of kick die meegaat in toonhoogte, terwijl de early hardstyle gewoon lekker varierend is, en er niet zo een standaard voor nummers was.

Het is misschien overdreven wat ik zeg, maar zo ervaar ik het, ik draai zelf dus wel de nieuwe sound, maar ben een voorstander van oude.

Je bekijkt het wel een beetje oppervlakkig. Want er zijn producers die dezelfde sounds zijn blijven produceren. Italian hardstyle bijv. Heeft altijd nog de lekkere kicks + reversed basses. Daarnaast worden er nog steeds early tracks gereleased.
Ik vind Newstyle een giga grotere variatie hebben dan early. Moet je maar eens goed luisteren. Het is niet zo dat newstyle allemaal vrolijke melodietjes hebben. Ik vind de newstyle een perfecte stijl om je emotie in te laten zien. Bijvoorbeeld de Trots dat je zo ver bent gekomen, hier kun je een nummer overmaken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sound-Division    posted on 26-08-2009 13:37
Misschien bekijk ik het te opervlakkig ja, maar ken genoeg mensen die mijn mening delen, ik kan daar wel over in discussie gaan, vooral wat betreft het variatie gedeelte, maar het is toch het meeste nu hetzelfde (wat ik er ook bij schreef, mijn mening).

En wat als je laatste zegt, de trots dat je zo ver gekomen bent, die nummers hoor je al veel te vaak haha, ik zal een naam noemen: Showtek, dan moet je toch genoeg weten.
kuituhh    posted on 26-08-2009 15:27
showtek is btw ook lekker zijn nummers aan het omzetten naar early sounds en lager bmp. noem "partylover australian edit" of remix whatever. Volgens mij willen ze daar in australi? zowieso meer early sounds erin brengen. Misschien om daaruit weer op te bouwen ofzo? Misschien willen die aussies wel alleen maar early horen ik weet het ook niet Happy, laughing

Btw niet vorige qlimax maar 2 terug ofzo heb ik in zo'n info boekje gelezen een interview met de prophet en zany en daarin stond dat ze op qlimax dus B2B draaide want ze vonden toen dat het veels te hard begon te worden (de hardstyle dan) en dat het te veel richting hardcore ging en men maar eens een stapje terug moest doen.

Die qlimax was ook meteen de meeste saaie qlimax waarbij ik ooit ben geweest?:S

maar goed!
Spin that Sh!t BAM!
Snaad    posted on 26-08-2009 15:42
Wat muziek zelf betreft vind ik Showtek zelf niet heel erg commercieel, ze pompen er niet om de 2 weken weer wat uit. Ze perfectioneren hun nummers heel erg en brengen het pas een jaar later uit. Alleen ze draaien wel gigantisch veel in het buitenland, wat het wel commercieler maakt. Doch Showtek wel er voor zorgt dat het in het buitenland populairder wordt, wat het aantal DJ uit het buitenland weer groter maakt.
Sound-Division    posted on 26-08-2009 17:05
haha sorry maar the world is mine is toch echt super fout, weer zo een fts hahaha
dp_    posted on 26-08-2009 18:27
Je kan zeggen over showtek wat je wilt, maar wat hebben die gasten een stel lekkere nummers gemaakt zeg! Cool FTS vind ik persoonlijk ook goed nummer, zeker vet op feestjes.

Er zijn zeker een aantal nu-stijl nummers die heel goed zijn, maar er zit zoveel bagger tussen. Veel te vrolijke melodietjes en te lange geforceerde breaks. En dan nog niet te beginnen over de namen die allemaal op een ZZZzzz moeten eindigen.
Gelukkig komen de oude invloeden nog wel eens terug zoals oh my god(). Gelukkig worden dat soort nummer nog steeds gemaakt (al is het maar heel af en toe), daarom is hardstyle voor mij nog steeds niet dood en blijf ik hopen dat de stijl binnekort weer met flinke reverse bass wordt!
Snaad    posted on 26-08-2009 19:28
Poster: dp_
Je kan zeggen over showtek wat je wilt, maar wat hebben die gasten een stel lekkere nummers gemaakt zeg! Cool FTS vind ik persoonlijk ook goed nummer, zeker vet op feestjes.

Er zijn zeker een aantal nu-stijl nummers die heel goed zijn, maar er zit zoveel bagger tussen. Veel te vrolijke melodietjes en te lange geforceerde breaks. En dan nog niet te beginnen over de namen die allemaal op een ZZZzzz moeten eindigen.
Gelukkig komen de oude invloeden nog wel eens terug zoals oh my god(). Gelukkig worden dat soort nummer nog steeds gemaakt (al is het maar heel af en toe), daarom is hardstyle voor mij nog steeds niet dood en blijf ik hopen dat de stijl binnekort weer met flinke reverse bass wordt!

Sowieso mee eens! FTS blijft idd een koningsnummer. Showtek heeft een heerlijke sound, net als de rest van DMW vind ik. Ook the world is mine vind ik toch weer een toppertje, maar misschien ga ik nu net iets teveel de fanboy kant op. Fusion blijft nog steeds naar mijn mening het beste label. Oh my god is een van de lekkerste nummers van afgelopen jaar(jaren). Meneer Cristiano Giusberti heeft al zoveel ervaring, en zit al zo lang in de scene(wat met 10 years of Technoboy wel bewezen is, Utrecht was echt een topfeest!) Misschien moet ik het van de andere kant bekijken en evolueert de hardstyle gewoon, en moet ik niet te conservatief blijven. De hardcore van nu klinkt immer ook anders dan vroeger.
Illusion    posted on 26-08-2009 20:57
Poster: kuituhh

Btw niet vorige qlimax maar 2 terug ofzo heb ik in zo'n info boekje gelezen een interview met de prophet en zany en daarin stond dat ze op qlimax dus B2B draaide want ze vonden toen dat het veels te hard begon te worden (de hardstyle dan) en dat het te veel richting hardcore ging en men maar eens een stapje terug moest doen.

Die qlimax was ook meteen de meeste saaie qlimax waarbij ik ooit ben geweest?:S

maar goed!

Dit was mijn eerste qlimax. Qlimax 2007, The Power of the Mind. Hier hebben The Prophet en Zany samen gedraaid idd. Kwamen ze op, en Dov kwam op met zo'n dikke gun in z'n hand?Cool

Maar idd, ze begonnen keihard. Ze begonnen met de track Zany & The Prophet - 384.000 (hijo de la luna remix). Vond het zelf ook allemaal wel hard, maar toch voor mijn 1e qlimax was het een top feest.

Toch op de grootste feesten, luister ik het liefst naar de Italian hardstyle van Tatanka of Technoboy!!!

Zie hierboven in de post van Snaad over FTS. Dit is een van de trackjes die weinig dj's meer draaien... hij is uitgedraaid, en de tekst is iets veranderd. Komt uit een house nr uit de 90ties dacht ik. Zelf vind ik hem wel leuk, maar niet bijzonder. Daarnaast heeft Showtek wel lekkere producties, en een goede eigen sound. Respect.

En over de evolutie van hardstyle, het kan weer veranderen. Showtek is opzich altijd wel hetzelfde gebleven. Technoboy opzich ook wel. Ik denk dat we snel een evolutie zien omdat we de laatste jaren veel nieuwkomers erbij hebben gekregen. Bijv. Bassmodulators, Beatproviders, Psykopunkz, Da Tweekaz. Allemaal newstylers met keiharde kicks. Zeg niet dat het verkeerd is. Maar ik hou zelf ook het liefst van keiharde kicks en Reversed basses.

@ Dp_ : Oh My God is gewoon typisch Italian Hardstyle! Holadijee!!!?Smile Wat een aanradertje dan voor je is is deze::: Vind het zelf een van de vetste tracks op het moment:
Volgens mij is ze italiaans. Zit bij Scantraxx en deze wordt nog gereleased.
User edit by Illusion on 26-08-2009 @ 21:01:52 (13%)
dp_    posted on 27-08-2009 02:12
Gostosa is niet italiaans maar Brazilians, ze is de vriendin van HHZ Cool Haar eerste optreden is ze al zwaar geflopt (als in headhunterz moest nog op play drukken om de van te voren gemixte mix op te zetten). Heb beetje het idee dat ze concurentie moet voorstellen voor stephie (activator's chick) en vyolet (zatox's chick), maar deze 2 kunnen zelf gewoon goed mixen terwijl gostosa overal nieuw in is. Ben benieuwd wat ze op Q-base gaat doen! Feit blijft dat het gewoon headhunterz producties blijven

Dat FTS weinig wordt gedraait is maar goed ook, maakt de keren dat hij gedraait wordt alleen maar mooier! Dat is echt zo'n nummer dat maar op bepaalde feesten/momenten echt zijn 'energie' overdraagt, soms kan dat nummer echt magisch zijn! Maar meestal is het saai overplayed nummer.

In nieuwe opkomende artiesten zoals psyko punkz en bass modulators zit zeker heel veel talent, maar vind dat altijd zo jammer: snoeiharde intro en dan in de break in climax wordt het weer slappe boel Cool

Voor de mensen die van de oude reverse bass houden is deze mashup misschien wat: klik Cool
Snaad    posted on 27-08-2009 11:15
Om het hele verhaal van Gostosa nog wat erger te maken, weet ze gewoon helemaal niks van muziek. Willem(HHZ) en zij hebben elkaar ontmoet op Gran Canaria, ze sprak geen woord Engels of Nederlands, dus hoe ze communiceren is me een volkomen raadsel, en ze zit alleen bij scantraxx omdat ze voor haar verblijfsvergunning in Nederland werk moest hebben. Dat Willem haar producties maakt is natuurlijk logisch. Als je geen idee hebt hoe je ook maar de play knop in moet drukken, wordt produceren verdomd lastig. Op Qbase ga ik er eigenlijk een beetje vanuit dat Willem alles zelf zal gaan doen. Nog zoiets, zoals dp_ al zegt, concurrentie voor Stephy en Vyolet. Heeft iemand anders het, moet Scantraxx het ook. Zo ook met de Australische act Toneshifterz, die laatst bij Fusion is gesigned. Het Australische duo Bioweapon wordt gecontracteerd bij Scantraxx. Ze lopen overal een beetje achteraan, ze komen er niet zelf mee vind ik. Gaat een beetje opvallen. Beetje te dominant op het moment.

Dat was weer ff mijn klaaggezang over Scantraxx:P

Moet ook nog ff instemmen met Illusion, Showtek houdt heel erg hun eigen sound, hele aparte kicks ook. Niet het snoei en snoei harde, maar toch wel erg lekker.
Illusion    posted on 27-08-2009 13:25
Lijkt me toch dat ze dan niet zomaar op Q-Base komt te draaien. Of staat ze B2B met Willem? Ik weet het niet, maar ben opzich wel benieuwd. Heb haar nog niet gehoord.

Als ze nergens iets van af wist, kreeg ze ook geen release op Scantraxx, of draaide ze op grote evenementen.

Of het moet vriendjespolitiek wezen? Ze kunnen bij scantraxx alles wel voor mekaar krijgen.

Maar over het produceren gebeurt wel vaker. Michel Pollen maakt bijv. ook de producties van Dozer.
dp_    posted on 27-08-2009 14:14
Of het moet vriendjespolitiek wezen?
Gostosa is de vriendin van Headhunterz, dat noem ik aardige vriendjespolitiek Cool

Ook staat ze op Qbase aangekondigd als HHZ presents: Gostosa. Kortom Headhunterz draait samen met haar.
Snaad    posted on 27-08-2009 14:58
Poster: Illusion
Lijkt me toch dat ze dan niet zomaar op Q-Base komt te draaien. Of staat ze B2B met Willem? Ik weet het niet, maar ben opzich wel benieuwd. Heb haar nog niet gehoord.

Als ze nergens iets van af wist, kreeg ze ook geen release op Scantraxx, of draaide ze op grote evenementen.

Of het moet vriendjespolitiek wezen? Ze kunnen bij scantraxx alles wel voor mekaar krijgen.

Maar over het produceren gebeurt wel vaker. Michel Pollen maakt bijv. ook de producties van Dozer.

Kei en keiharde vriendjes politiek. Ik had trouwens gelijk, Bioweapon is vanaf vanmiddag gecontracteerd bij Scantraxx. Maat van me heeft zowel de website van Bioweapon gemaakt als die van Gostosa, al beweert hij dat het geen vriendjes politiek is etc. Maar goed dat is mijn mening.

Michel Pollen maakt idd voor heel veel mensen hun producties. Uiteraard voor zn eigen The Pitcher, voor Zany, Dozer, Jesselyn, Donkey Rollers(die hij samen met Zany gestart heeft) en ga zo maar door. Staat een mooi interview met em op harderview. Maar zo hebben de Noisecontrollers ook Communicate/Raven van Pavo gemaakt.

This is an old Topic

No new postings for 5.872 days.
 Post CommentThat would be 195.7 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

260 Users online: 59 Guests (201 Unknown)
Pages generated today : 5.973
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.479.746