Flightcase (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 20-08-2009 22:08
Hee ik heb een vraag, want ben opzoek naar een flightcase.

Wat vind jij, waar een flightcase aan moet voldoen (wat moet er in, voeding?) en wat vind jij een mooi bedrag voor een flightcase.
www.moonentertainment.nl

What do you think about Flightcase ??

Vote :   

Sandr    posted on 26-08-2009 13:31
Poster: Yorick

Volgens mij bedoelde hij Powercon,

Lijkt alle 2 op elkaar, dus kan gebeueren dat je ze door elkaar haald

Dat bedoel ik jaWinking my eye

Poster: Bart_

Bij jou huur ik geen setje, stel dat ik perongeluk de 'shuko-speakon' kabel met spanning erop in de uitgang van m'n versterker doe? dan is het niet dag sinterklaasje dag, maar dag versterker dagCool

Jou verhuur ik geen setje, stel je voor dat je per ongeluk een schroevendraaier in me mengpaneel steekt.....
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 26-08-2009 @ 13:33:28 (3%)
stefanmplayer    posted on 27-04-2010 12:45
@ Bart (en de rest)
Mits je iemand met verstand zo'n powercon gebeuren laat maken hoef je je NOOIT druk te maken om powercon met spanning op je versterker of je speaker te steken want ondanks dat ze veel op elkaar lijken zijn speakon en Powercon toch echt 2 verschillende pluggen (probeer maar uit:p)
eekaat    posted on 27-04-2010 13:31
powercon kan onmogelijk in een speakon chassis gestoken worden...
?
?
Verder zou ik kiezen voor drie aparte kistjes wegens het gebruiksgemak.

Zomo of Roadready zijn goede merken.
Een goede kist kost tussen de 100 en 200 euro...
User edit by eekaat on 27-04-2010 @ 13:31:57 (6%)
DJBas    posted on 27-04-2010 13:50
Ik heb zelf prodjuser kistjes voor mn 1000's.
ik vind losse kisten echt ideaal omdat ik niet altijd mn hele set meeneem maar bijv. maar 1 speler..
toch vind ik 1 grote kist er wel altijd strak uitzien!
marcelp    posted on 27-04-2010 15:03
Als ik jou was zou ik 3 losse case's nemen.

Zelf heb ik 1 flightcase (zomo) voor 2xCDJ-400 en 1xDJM-700... het is nog net te tillen, kun je nagaan wat het gaat wegen met 2xCDJ1000 erin.

Wat betreft de aansluitingen zou je even naar m'n DJ-Booth kunnen gaan om te kijken hoe ik het opgelost heb.

////www.djresource.eu/Djsets/display/9541/Marcels-DJ-Booth-Update-3/

User edit by marcelp on 27-04-2010 @ 15:04:51 (8%)
Desp    posted on 28-04-2010 12:47
Ik gebruik zelf een Road Ready CDJDNS12W flightcase voor mijn 2 x CDJ800 en RMX usb.
Heb lang getwijfeld over losse cases, maar ben blij dat ik uiteindelijk voor 1 case gekozen heb;
- Geen gedoe meer met kabels, alles sluit je 1 x goed aan en werk je weg
- Slepen kan wat zwaarder zijn, maar de case past in iedere auto. Tevens heeft die flightcase de mogelijkheid om te rollen
- je kan de 'deksel' van de flightcase gebruiken om het geheel een 10 cm hoger zetten. Vaak moet je ergens draaien waar de tafel net iets te laag is waardoor je last krijgt van je nek
- het ziet er gewoon beter uit
?
?
?
?
http://soundcloud.com/desp
User edit by Desp on 28-04-2010 @ 12:48:31 (4%)
DonBasco    posted on 28-04-2010 15:48
Poster: Desp
Ik gebruik zelf een Road Ready CDJDNS12W flightcase voor mijn 2 x CDJ800 en RMX usb.
Heb lang getwijfeld over losse cases, maar ben blij dat ik uiteindelijk voor 1 case gekozen heb;
- Geen gedoe meer met kabels, alles sluit je 1 x goed aan en werk je weg
- Slepen kan wat zwaarder zijn, maar de case past in iedere auto. Tevens heeft die flightcase de mogelijkheid om te rollen
- je kan de 'deksel' van de flightcase gebruiken om het geheel een 10 cm hoger zetten. Vaak moet je ergens draaien waar de tafel net iets te laag is waardoor je last krijgt van je nek
- het ziet er gewoon beter uit

Je argumenten vind ik niet heel sterk...
3 losse cases passen zeker in elke auto,
ook bij losse cases kan je de deksel gebruiken om het geheel hoger te zetten.
En dat het er mooier uitziet is een kwestie van smaak.
?
Ik ben het met DJBas eens dat een groot voordeel is dat je soms ook alleen maar?1 of 2 van de cases meeneemt. Zo heb ik ook wel eens mijn CDJs meegenomen als handbagage in het vliegtuig (vriend van me had de andere case)
Ik heb zelf zowel 1 grote als 3 losse?cases gehad en voor mij zijn de losse cases wel beter.
Seca    posted on 28-04-2010 22:34
Poster: djmamo

waarom geef jij de voorkeur voor 3 losse en niet 1 grote case?
om het gewicht?

Ik heb ervaringen met:

Een flightcase, Waar 2x Technics SL 1200's + 1x 19' Mixer inpassen.

1) Krijg je maar amper in je auto, als je een gewone, middelmatige auto hebt.
2) Weegt veel meer ( Alleen tillen? No way.. )
3) Je kan het niet opstellen zoals je wilt, je kan je draaitafels dus niet schuin tenopzichte van je mixer zetten ofzo.
User edit by Seca on 28-04-2010 @ 22:52:55 (7%)
Desp    posted on 29-04-2010 11:12
Poster: DonBasco

Je argumenten vind ik niet heel sterk...
.........

'En dat het er mooier uitziet is een kwestie van smaak.'
Denk dat uberhaupt de keuze tussen losse of een vaste een kwestie van smaak is Cool
Ligt ook puur aan de situatie, waar je draait, en of je inderdaad beiden spelers meeneemt of vaker maar ??n.
Dan is een grote case niet handig, maar goed...blijft een mening natuurlijk.
?
?
http://soundcloud.com/desp
eekaat    posted on 29-04-2010 12:58
enige minpunt dat ?cht van tel is: drie cases kosten samen meer dan ??n grote
RAS    posted on 29-04-2010 13:14
Ik heb zelf gekozen voor een all-in-one flightcase. Echter is het zeer persoonlijk waar je voor kiest. Het hangt sterk af van je gewoontes bij het opbouwen en vervoer van je apparatuur.
?
Over de all-in-one:
1) Hoewel het zwaar is, is het nog wel in je ??ntje te sjouwen als het geen grote afstand is. Ik denk hierbij aan de trein instappen waarbij het niet handig is als je 3 koffers bij je hebt ipv 1. Je hebt immers maar 2 handen en de tas op je rug zitten je cd's al in.
?
2) Je hebt je gear makkelijk op ??n niveau staan. Om mijn apparatuur op een fijne werkhoogte te krijgen moet ik er vaak wat onder zetten. Als ik mijn versterker onder de all-in-one flightcase plaats, dan staat alles in ??n keer op de juiste hoogte, terwijl 3 losse cases niet op de versterker zouden passen.
?
3) Het is sneller aan te sluiten zogauw je op locatie bent. Op de zijkant zit een powercon en 2x xlr output. Aan de binnenkant aan beide kanten een stekkerblok met 2 aansluitpunten. Zo heb je zelfs nog een stopcontact over.
?
flightcase in aanbouw
?
?

This is an old Topic

No new postings for 5.491 days.
 Post CommentThat would be 183 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

223 Users online: 19 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 54.975
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.662.726