Flightcase (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 20-08-2009 22:08
Hee ik heb een vraag, want ben opzoek naar een flightcase.

Wat vind jij, waar een flightcase aan moet voldoen (wat moet er in, voeding?) en wat vind jij een mooi bedrag voor een flightcase.
www.moonentertainment.nl

What do you think about Flightcase ??

Vote :   

TimmyV    posted on 20-08-2009 22:34
Wat voor soort flightcase zoek je?
Let's go f*cking mental
Dolivieira    posted on 20-08-2009 22:34
Voor wat wil je die flightcase gebruiken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 20-08-2009 22:46
geef wat meer info over je vraag.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djmamo    posted on 20-08-2009 23:19
Poster: djmamo

Wat vind jij, waar een flightcase aan moet voldoen (wat moet er in, voeding?) en wat vind jij een mooi bedrag voor een flightcase.

een standaart set 2x 1000 en 1 x djm 800
www.moonentertainment.nl
DonBasco    posted on 20-08-2009 23:39
Ik vind dat je dan 3 flightcases moet hebben Happy, laughing

Verder qua eisen:
- klepje boven het gedeelte van de kabels
- ingebouwde stekkerdoos
- stapelbare bolhoeken
User edit by DonBasco on 20-08-2009 @ 23:41:04 (100%)
djmamo    posted on 21-08-2009 00:08
Poster: DonBasco
Ik vind dat je dan 3 flightcases moet hebben Happy, laughing

Verder qua eisen:
- klepje boven het gedeelte van de kabels
- ingebouwde stekkerdoos
- stapelbare bolhoeken

waarom geef jij de voorkeur voor 3 losse en niet 1 grote case?
om het gewicht?
www.moonentertainment.nl
skyline643    posted on 21-08-2009 02:54

waarom geef jij de voorkeur voor 3 losse en niet 1 grote case?
om het gewicht?

Ja, ik denk het wel. Zo een all-in-one case weegt al gauw 25kg, als het niet meer is.
Camino    posted on 21-08-2009 02:57
Ik heb een voorkeur voor 3 losse cases niet voor het gewicht, maar omdat het makkelijker in de auto te krijgen is... En sja hoe duurder hoe beter de kwaliteit in het algemeen, dus het hangt er van af hoe vaak je van plan bent je set te transporteren...
djmamo    posted on 21-08-2009 03:31
Poster: DeafDJ
En sja hoe duurder hoe beter de kwaliteit in het algemeen

dat vraag ik me nu ook wel een beetje af, of?het prijs kaartje?ook meteen voor de?kwaliteit staat.
www.moonentertainment.nl
TimmyV    posted on 21-08-2009 13:40

dat vraag ik me nu ook wel een beetje af, of?het prijs kaartje?ook meteen voor de?kwaliteit staat.

Je zou even kunnen kijken naar de flightcases van Zomo. Hele degelijke kisten voor een betaalbare prijs.
Ik ken nog wel een goeie duitse webshop in het nederlands die veel keuze heeft in flightcases.
Stuur maar een PM dan stuur ik je de link wel.
Let's go f*cking mental
djmamo    posted on 21-08-2009 13:43
gaat er niet zozeer om wat ik ga kopen, maar waar jullie opletten bij een flightcase voor je spullen.
www.moonentertainment.nl
TimmyV    posted on 21-08-2009 13:44
Let btw op de sluiting van de flightcase. Ik heb er zelf ??n met vlindersluiting en die vind ik persoonlijk niet lekker werken.
Let's go f*cking mental
djmamo    posted on 21-08-2009 13:47
Poster: TimmyV
Let btw op de sluiting van de flightcase. Ik heb er zelf ??n met vlindersluiting en die vind ik persoonlijk niet lekker werken.

mag ik vragen waarom je dat niet fijn vind?
www.moonentertainment.nl
TimmyV    posted on 21-08-2009 13:54

mag ik vragen waarom je dat niet fijn vind?

Volgens mij is vlindersluiting een verzamelnaam. Mijn fout.
De sluiting die ik heb draai je dus gemakkelijk door en dan sluit de kist niet helemaal goed meer af.

Heb er een foto van maar weet niet zo snel hoe ik die 1,2,3, ?hier kan posten.

Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 21-08-2009 @ 13:55:14 (42%)
djmamo    posted on 21-08-2009 13:57
oke, ja een goed vlinderslot kun je (bij normaal gebruik) niet slopen. want er zit een stop op, stukje metaal.

www.moonentertainment.nl
TimmyV    posted on 21-08-2009 14:10
Ik gebruik mijne ook op een normale manier. Zou natuurlijk een fabrieksfout kunnen zijn.
Verder kijk ik naar de prijs, kleur(heb ze graag allemaal in 1 kleur)sluiting, ruimte voor kabels, eventueel opstapelbaar wat al werd aangegeven en het liefst ook losse case, dus niet 1 grote. Aan een grote zit je toch wel vast denk ik. Vooral als je misschien je mixer wilt verkopen voor een betere die misschien groter is. Dit maakt in jou geval niet zo heel veel uit omdat je al een DJM-800 hebt waar je denk ik nog wel even zoet mee bent.
Let's go f*cking mental
Hilko-B    posted on 25-08-2009 18:09
Ik heb zelf een flightcase van Walklasse, de WMCD12. Dit is een case waar 2 cdspelers een een 12" mixer in kunnen. Zeer degelijke case met rubberen voetjes, stapel hoeken en goede vlindersluitingen. Hij is passend voor eigenlijk alle cdspelers omdat er opvulstukjes en blokjes bijgeleverd zitten zodat je ze goed vast kunt zetten. Naatuurlijk past alle bovengenoemde apparatuur er gewoon in.
Nood    posted on 25-08-2009 18:27
Is zo een flightcase die nauw aansluit aan je cd-spelers niet gevaarlijk voor oververhitting van je apparatuur? ik draai soms met apparatuur uit flightcases en ik zet altijd blokjes onder de pootjes zodat er voldoende lucht onder kan om te koelen.
djmamo    posted on 25-08-2009 20:10
bij de pootjes van de cdj 1000 hoef er niets onder worden gelegd, en de 800 heeft daar geen koeling nodig.

www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 25-08-2009 23:14
Ik zou ook voor losse cases gaan omdat:

A: Je de spullen misschien niet altijd als set verhuurd en dus zoiezo losse cases nodig hebt om iets apart te verhuren.
B: Als mensen de set huren en met de auto kunnen ophalen past het lang niet altijd in de auto als het 1 grote kist is.
C: Een dergelijke kist is redelijk onhandelbaar, het kost je flink moeite om hem in je eentje op een tafel o.i.d. te krijgen.

Je hebt uiteraard klepjes nodig om je cd's te kunnen inladen en ruimte voor je stroom en tulp kabels.

Een verder aandachtspunt is dat de vulling in het deksel zo geplaatst zit dat het de cd speler strak op zijn plek houdt maar niet op het jogwheel drukt.

Als je toch besluit om alles in 1 kist te doen zou ik zorgen voor 1 stroomkabel voor de hele kist (speakon oid.)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Play that funky music white boy....
Bart_    posted on 25-08-2009 23:26
Poster: Sandr
Als je toch besluit om alles in 1 kist te doen zou ik zorgen voor 1 stroomkabel voor de hele kist (speakon oid.)

Bij jou huur ik geen setje, stel dat ik perongeluk de 'shuko-speakon' kabel met spanning erop in de uitgang van m'n versterker doe? dan is het niet dag sinterklaasje dag, maar dag versterker dagCool

Mijn mening:

Alles in een kist, want je neemt toch kisten voor compactheid en je apparatuur te beschermen?
Anders moet je nog kabeltjes gaan leggen ook.

Gewoon case waar alles ingaat, klepje erboven, kabels netjes in case weggewerkt.
Leuk aansluitpaneeltje met powercon en 2x XLR erin en gaan.

User edit by Bart_ on 25-08-2009 @ 23:32:24 (100%)
djmamo    posted on 26-08-2009 10:25
oke, en wat vinden jullie een redelijke prijs voor losse kisten?en?een?redelijke prijs voor een?grote kist
www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 26-08-2009 10:53
Poster: Bart_

Bij jou huur ik geen setje, stel dat ik perongeluk de 'shuko-speakon' kabel met spanning erop in de uitgang van m'n versterker doe? dan is het niet dag sinterklaasje dag, maar dag versterker dagCool

Volgens mij bedoelde hij Powercon,
Lijkt alle 2 op elkaar, dus kan gebeueren dat je ze door elkaar haald
Als je voor 1 grote kist gaat zou ik persoonlijk:
1 x input voor me power maken.
2 x XLR Master out
2x XLR Monitor out
Dan is het gewoon Plug & Play

2 x XLR Master out
2x XLR Monitor out

2 x XLR Master out
2x XLR Monitor out
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

80 Users online: 23 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 23.073
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.404.948