Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (37/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 17-09-2009 11:00
Poster: dJORD

welke 900/2000?

lol
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
FouConcept    posted on 17-09-2009 11:00
Het is niet d? grote vernieuwing natuurlijk. De meeste features bestonden al maar Pioneer heeft in mijn ogen momenteel wel d? speler die ze allemaal mooi combineerd in 1 apparaat. 'k heb er nog niet mee gewerkt, maar het lijkt wel goed te zitten met een gebruiksvriendelijke bediening. De prijs vind ik serieus aan de hoge kant en kan wel eens een reden worden (zeker in het huidige economische klimaat) dat men niet (direct) massaal overstapt op de nieuwe cdj.

Al bij al vind ik het wel een zeer mooie speler. De speler voldoet in mijn ogen perfect aan de huidige digitale noden en creativiteit van dj's. Je hebt ook keuzevrijheid om te blijven bij cd of Traktor Pro/Scratch Live. De software is wel handig om alles beetje voor te bereiden. Heb je direct al je muziek voor je en ja ok je kon vroeger ook wel cue's enzo op een sd-kaartje zetten bij de 1000 maar op een pc gaat dit volgens mij een stuk makkelijker gaan.

Aangezien Pioneer momenteel zo beetje d? standaard heeft in clubs, zal men bijna 100% zeker op termijn overal deze speler staan hebben (ook al is het "maar omdat het Pio is"). Maar op deze manier is er wel een device voorhanden dat als standaard wordt gebruikt. Geen geklooi met kabels versteken, audio8 of iets dergelijks aansluiten; gewoon echt "plug&play" en dat zal het hem doen.

Just my 2 cents Happy, laughing
http://soundcloud.com/fouconcept/
Dolivieira    posted on 17-09-2009 11:07
Poster: FouConcept
Het is niet d? grote vernieuwing natuurlijk. De meeste features bestonden al maar Pioneer heeft in mijn ogen momenteel wel d? speler die ze allemaal mooi combineerd in 1 apparaat. 'k heb er nog niet mee gewerkt, maar het lijkt wel goed te zitten met een gebruiksvriendelijke bediening. De prijs vind ik serieus aan de hoge kant en kan wel eens een reden worden (zeker in het huidige economische klimaat) dat men niet (direct) massaal overstapt op de nieuwe cdj.

Al bij al vind ik het wel een zeer mooie speler. De speler voldoet in mijn ogen perfect aan de huidige digitale noden en creativiteit van dj's. Je hebt ook keuzevrijheid om te blijven bij cd of Traktor Pro/Scratch Live. De software is wel handig om alles beetje voor te bereiden. Heb je direct al je muziek voor je en ja ok je kon vroeger ook wel cue's enzo op een sd-kaartje zetten bij de 1000 maar op een pc gaat dit volgens mij een stuk makkelijker gaan.

Aangezien Pioneer momenteel zo beetje d? standaard heeft in clubs, zal men bijna 100% zeker op termijn overal deze speler staan hebben (ook al is het "maar omdat het Pio is"). Maar op deze manier is er wel een device voorhanden dat als standaard wordt gebruikt. Geen geklooi met kabels versteken, audio8 of iets dergelijks aansluiten; gewoon echt "plug&play" en dat zal het hem doen.

Just my 2 cents Happy, laughing

Compleet mee eens
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
KingDing3ling    posted on 17-09-2009 11:07
User edit by KingDing3ling on 17-09-2009 @ 11:08:25 (32%)
KingDing3ling    posted on 17-09-2009 11:09
@FouConcept pcies!
Bartjens    posted on 17-09-2009 11:16
Hoe gaat het nu met het wisselen van dj's tijdens een avond?

Als ik het goed begrijp lopen de cdj's op 1 stick of sd kaart als ze zijn doorgelinkt met elkaar.

Wat gebeurd er als de volgende dj zijn stick in de andere cdj propt? Word deze herkent door beide spelers ? en wat gebeurd er dan met de stick van de vorige dj?
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 17-09-2009 @ 11:17:25 (23%)
bambamstudio    posted on 17-09-2009 11:18
stick van de vorige dj gaat eruit, jou stick erin, niets aan de hand. De cdj slaat niets op, hij leest alleen de data van de stick
LouisCasper    posted on 17-09-2009 11:20
Poster: bambamstudio
stick van de vorige dj gaat eruit, jou stick erin, niets aan de hand. De cdj slaat niets op, hij leest alleen de data van de stick

Dan zit je dus een minuut zonder muziek
http://www.louiscasper.com
Kessler    posted on 17-09-2009 11:20
Dikke shit die cdj2000 en 900
Dolivieira    posted on 17-09-2009 11:22
Poster: Bartjens
Hoe gaat het nu met het wisselen van dj's tijdens een avond?

Als ik het goed begrijp lopen de cdj's op 1 stick of sd kaart als ze zijn doorgelinkt met elkaar.

Wat gebeurd er als de volgende dj zijn stick in de andere cdj propt? Word deze herkent door beide spelers ? en wat gebeurd er dan met de stick van de vorige dj?

Krijgen we nog wel te horen hoe dat moet. ik denk dat daar wel aan gedacht is.
Bartjens    posted on 17-09-2009 11:25
Poster: Look

Dat was mijn gedachten dus ook. Maar zoals djdolivieira al zegt, zal vast wel aangedacht zijn.

Vroeg het me af of er iets over bekent was. Cool

Poster: djdolivieira
Krijgen we nog wel te horen hoe dat moet. ik denk dat daar wel aan gedacht is.

www.djbrowbeat.com
Bouncy    posted on 17-09-2009 11:48

Creatief zijn... mic pakken... IK WIL DIE HANDEUUUHHH ZIIIEEEENNNN VOOOR BOUNCYY!!! (ofzo)
MaximDJ    posted on 17-09-2009 11:52
KWIJL KWIJL KWIJL

Dat ding is ubergeil!!Cool?kan niet wachten om erop los te gaan!!!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Mforge    posted on 17-09-2009 11:52
Al zou je de speler icm Traktor gebruiken, heb je nog steeds een midi controller nodig om traktor zijn effecten te gebruiken...
Ik vraag me af op pioneer nou eindelijk eens een keer gaat komen met een mixer a la xone 4d...
bambamstudio    posted on 17-09-2009 11:56

nee, want je stopt je stick in de cd speler waar nog geen stick inzet.
En trouwens, er is wel vaker geen muziek tijden het wisselen van een DJ, daar hebben we ook MC's voor. En er bestaan ook nog steeds cd's Winking my eye
Saskia    posted on 17-09-2009 12:05
Zo dat ziet erg vet uit.. Maar ingewikkeld.. Dat wordt oefenen :P
Sebasz    posted on 17-09-2009 12:09
Poster: Didier82
Heavy prijzen! Handig dat de CDJ900 de beatloop functies van de CDJ800 meegekregen heeft Cool

Op zich niet zo verwonderlijk.

Zou me niks verbazen als de CDJ 900 gewoon de 800 is, maar dan met een andere behuizing en een firmware upgrade samen met een extra usb aansluiting.

Zelfde geldt voor de CDJ 2000 icm de 1000. Cool

Het uiterlijk is trouwens denk ik even wennen. Op dit moment vind ik ze ook niet echt mooi, maar dat komt misschien wel als je ze in het echt gezien hebt Cool
dJORD    posted on 17-09-2009 12:09
marktplaats en djr (selling/buyings) komen binnenkort vol te staan met:

[TK] CDJ-1000 mk3
[TK] cdj 800 mk2
Ywe    posted on 17-09-2009 12:10
de functie en ondersteuning van traktor zorgt ervoor dat ik wel even nadenk wat ik ga doen... ik denk dat ik eerst ga voor een goede macbook icm tactor en daaruit zien hoe dat gaat met de prijzen van de MK3

dus spannende tijd!
Saskia    posted on 17-09-2009 12:10
Denken jullie dat deze gelijk in clubs komen te staan?
Bartjens    posted on 17-09-2009 12:15
Ja! Denk het wel. Zal enige maanden duren, maar uiteindelijk zal iedereen wel overgaan.
www.djbrowbeat.com
Ywe    posted on 17-09-2009 12:18
Poster: Saskia
Denken jullie dat deze gelijk in clubs komen te staan?

grote events wel, clubs gaat wel tijd overheen...
Dolivieira    posted on 17-09-2009 12:19
Poster: Bartjens

Dat was mijn gedachten dus ook. Maar zoals djdolivieira al zegt, zal vast wel aangedacht zijn.

Vroeg het me af of er iets over bekent was. Cool

Lead moet ook nog met het een en ander komen binnen nu en een paar dagen, qua info. Waar is die man eigelijk zit tie al in het vliegtuig? Nah, we zien het wel misschien is die druk bezig met inpakken hij zou toch vandaag terug komen toch.

Poster: Ywe
de functie en ondersteuning van traktor zorgt ervoor dat ik wel even nadenk wat ik ga doen... ik denk dat ik eerst ga voor een goede macbook icm tactor en daaruit zien hoe dat gaat met de prijzen van de MK3

dus spannende tijd!

?Ik denk precies het zelfde

User edit by Dolivieira on 17-09-2009 @ 12:26:58 (71%)
Adrien1989    posted on 17-09-2009 12:22
Hebben?Cool
Dolivieira    posted on 17-09-2009 12:25
Poster: Adrien1989
Hebben?Cool

Wil jij ze ook hebben ?

273 Users online: 15 Guests (258 Unknown)
Pages generated today : 46.323
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.434.697