BamBam, ik koop mijn muziek, not to worry, maar dat betekend niet dat ik het illegaal downloaden niet begrijp. Iedereen maakt(e) zich er wel eens schuldig aan, dus niet de onschuld gaan spelen, en of dat nu muziek, een spelletje, een programma?of een film is maakt ff niet uit. Feit is dat deze ontwikkeling niet meer te stoppen is en min of meer zelf gecreert is door de muziek branch zelf. Nu begrijp ik heel goed dat artiesten of mensen die net iets uitbrengen er erg boos om worden, je wil graag een paar centen verdienen aan datgene wat je doet. Maar dat betekend niet dat ik dat ik de plugger, de adverteerder, de assistente, de kantoorjuf, de bmw van de plateneigenaar, de feestjes van de plateneigenaar, het jacht van de plateneigenaar, de 5 illegale vriendinnen van de plateneigenaar, de 500 gram coke van de plateneigenaar en de allementatie van de plateneigenaar hoef te betalen. Als een verkocht werk iets van 5 euro kost en er gaat 3.50 naar jouw toe, helemaal goed. Maar de situatie dat jij 0,75 cent krijgt, en de rest naar nutteloze dingen gaat zoals boven beschreven wat de prijs van geluidsdragers kunstmatig hoog houd, daar

?ik een beetje van. Okay, er komen kosten bij die niet te weerhouden zijn. Hoes ontwerpen, persen van de cd, beetje advertentiekosten, btw etc. Allemaal goed, maar als jij kijkt wat een single daarwerkelijk kost om hem in de schappen te krijgen, en dan de vraagprijs in de winkel, belachelijk gewoon.