muziek op je website zetten (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 06-08-2009 22:58
ik heb effe een vraag mag ik zo een mix op internet zette ?
en dan wel 1 waar muziek van gewoon cd's in worde gebruikt of mga dat niet met wetten etc.

b.v.d

What do you think about muziek op je website zetten ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 08-08-2009 11:35
Poster: bambamstudio
Kijk en luistergeld gaat naar de staat, hier krijgen muzikanten/producers/componisten niets van. En het zijn niet alleen de platenb azen die geld opstrijken. Iedereen mag verdienen. Als er op een pioneer een x aantal procent marge zit is het prima. Als een platenbaas/artiest iets verdient weer niet.

Dat is dan het probleem de staat.

Edit: ik heb er niets tegen dat een artiest krijgt waar die recht op heb dat wil ik ook. En dat er een stichting is die de belangen behardigt. Maar Ik vind het toch over die radio wel overtrokken. En dat de staat daar ook nog eens een vinger in de pap wil houden vind ik schandalig.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-08-2009 @ 11:45:40 (74%)
bambamstudio    posted on 08-08-2009 11:46
welkom in een democratie....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Dolivieira    posted on 08-08-2009 11:50
Bambam het is niet anders.

FF of topic hoe duur gaan cursus Ableton kosten?
bambamstudio    posted on 08-08-2009 11:55
169 euro
Dolivieira    posted on 08-08-2009 11:57
ok je hoort wel wanneer en hoeveel dagen zijn dat.
ArCee    posted on 08-08-2009 16:31
Poster: bambamstudio
zelfs mijn eigen muziek, waar IK de rechten van heb mag ik niet zomaar om mijn EIGEN website zetten omdat ik een contract heb met de Buma waar de auteursrechten van die muziek gedeponeerd zijn.

En ga aub niet roepen dat kut, kut buma, kut stena eikels klootzakken...ik ben BLIJ dat MIJN muziek beschermt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat zeg ik wel BamBam. 1 omdat ze een kansloze oorlog vechten, en 2 omdat ze in bepaalde zaken compleet doorgeschoten zijn. Ik zal je de onzin brieven en details besparen van Buma, Sena en Brein, maar als je soms kijkt wat er op de deurmat van TFM Radio binnen rolt, waar je?kostbare tijd aan kwijt bent, en wat volgens mij alleen door een kansloze randdebiel met teveel tijd?over, te korte scholing?of tekort aan aandacht bedacht kan zijn, dan weet je wat ik bedoel. Opkomen voor de rechten van artiesten is 1, mensen lastig vallen met idioterie is een ander verhaal en daar blinken deze instanties in uit. Alsof ze de inkomsten van het illegale downloaden willen recht trekken op partijen die WEL netje alle afdracht doen, misselijk word je ervan en je zou zowat weer een piraat willen worden. Cool
User edit by ArCee on 09-08-2009 @ 08:43:58 (5%)
Dolivieira    posted on 08-08-2009 16:37
dat bedoelde ik nou. Maar hier in Nederland zijn ze met meer dingen doorgeschoten. Kan niet over Belgie oordelen want heb daar niet in verdiept. Ik vind dat een rechthebbende alle recht heb heb om betaalt te worden voor zijn of haar creatie. Maar al die andere maloten die hun zakken zitten te vullen op succes van een artiest. Mogen van mij door de st**nt zakken.
ArCee    posted on 09-08-2009 08:51
Waarom denk je dat het illegaal downloaden zo'n ontzettende vaart heeft genomen? Door de veel te hoge prijzen van geluidsdragers(lp, singles,?cassette, 12 inch, cd). Er moeten teveel mensen/partijen van betaald worden. Dan komt er nog een plukkie voor de regering bovenop, want die moet zelfs aan een scheet laten iets verdienen, en als laatste de winkelier die er wat opgooit om ook beleg op zijn boterham te hebben. En omdat ze allemaal liefst 4 plakken ham op de boterham hebben, hebben ze nu zo langzamerhand alleen nog maar droog brood te vreten. Zelf de markt verkloot toen ze monopoliepositie hadden, en nu ze buiten spel zijn gezet door huin eigen inhalige gedrag, nu gillen ze moord en brand. Ik heb geen medelijden hoor, terwijl zij lekkere dure feetjes voor zichzelf vierden met champagne en kaviaar omdat een album weer zoveel opgebracht had door zoveel verkochte exemplaren en ik gewoon aan een tosti zat, nu is het mijn beurt om een lange neus te trekken omdat ze zichzelf buiten spel hebben gezet, neh neh!! Dag Sony, dag Arcade, dag Universal, dag andere maatschappijen, auf toetie CoolDe toekomst is nieuwe kleine maatschappijen, labels van eigen artiesten die dingen in eigen beheer gaan doen, bijna 1?op 1 met de klant, en daar heb ik best een paar centen voor over, niet voor al dat gajes wat er rond hangt en interessant loopt te doen en zonder 1 pukkel verstand van muziek vervolgens met de dikst gevulde zak loopt.!
User edit by ArCee on 09-08-2009 @ 08:56:15 (38%)
bambamstudio    posted on 09-08-2009 10:44
te hoge prijzen. Auto's zijn ook duur, gaan we die dan ook jatten? Een huis, ook duur ook dus ga je die dan ook jatten? GA ook eens na waarom prijzen van geluidsdragers zo duur blijven

Maar blijf maar lekker downloaden jongens...niet janken straks dat nieuwe artiesten geen kans meer krijgen, dat we heffingen gaan betalen op mp3 spelers.

En ik ben zeker voor muziek kopen bij de artiest zelf, dit zie je steeds vaker. Maar ja, dan zijn er weer radio stations die de Buma eikels vinden en missen die artiesten weer een stukje inkomsten.....

iets van boter op je hoofd komt in mij op.............
User edit by bambamstudio on 09-08-2009 @ 10:47:45 (100%)
Dolivieira    posted on 09-08-2009 11:12
Batalen voor muziek, OK. Maar ik betaal niet voor zakkenvullers die er om heen zitten. Dat is mijn mening.
Ik heb in het verleden ook aan?Muziek projecten meegedaan. Dus ben ook artiest en ben nog steeds aan het produceren. Heb jaren bij BasicBeat gewerkt dus weet hoe de muziek wereld in mekaar zit. En kwam ook elke week bij de groothandels zoals Moxmusic, Midtown, News NL, Astral, Pias en Rhythm Import. Waar meer dan de helft niet meer bestaat.?En de tijd is aangebroken om (allang eigelijk al)?dat er een bezem?door de organisatie gaan. Kijk ik begrijp volkomen wat jij bedoeld Bambam maar ik ben het ook met ArCee eens over bepaalde punten.?De Muziek wereld heb dit te laat zien aankomen om hier een passend antwoord op te vinden. Maar het is wel tijd om bepaalde tussenpersonen te schrappen en organisaties en instantie`s ?te reorganiseren. dat is met alles zo dus ook hier. En die heffing op MP3 spelers als dat er komt, gaat het geld ook niet naar de artiest.?ALs je ziet wat Beatport en Traxxsource voor een MP3tje vraag is ook schandalig. Kijk ik moet wel want ik wil ook de nieuwste van de nieuwste hebben, Maar de prijzen zijn nog steeds hoog. ??
ArCee    posted on 09-08-2009 12:17
BamBam, ik koop mijn muziek, not to worry, maar dat betekend niet dat ik het illegaal downloaden niet begrijp. Iedereen maakt(e) zich er wel eens schuldig aan, dus niet de onschuld gaan spelen, en of dat nu muziek, een spelletje, een programma?of een film is maakt ff niet uit. Feit is dat deze ontwikkeling niet meer te stoppen is en min of meer zelf gecreert is door de muziek branch zelf. Nu begrijp ik heel goed dat artiesten of mensen die net iets uitbrengen er erg boos om worden, je wil graag een paar centen verdienen aan datgene wat je doet. Maar dat betekend niet dat ik dat ik de plugger, de adverteerder, de assistente, de kantoorjuf, de bmw van de plateneigenaar, de feestjes van de plateneigenaar, het jacht van de plateneigenaar, de 5 illegale vriendinnen van de plateneigenaar, de 500 gram coke van de plateneigenaar en de allementatie van de plateneigenaar hoef te betalen. Als een verkocht werk iets van 5 euro kost en er gaat 3.50 naar jouw toe, helemaal goed. Maar de situatie dat jij 0,75 cent krijgt, en de rest naar nutteloze dingen gaat zoals boven beschreven wat de prijs van geluidsdragers kunstmatig hoog houd, daar Cool?ik een beetje van. Okay, er komen kosten bij die niet te weerhouden zijn. Hoes ontwerpen, persen van de cd, beetje advertentiekosten, btw etc. Allemaal goed, maar als jij kijkt wat een single daarwerkelijk kost om hem in de schappen te krijgen, en dan de vraagprijs in de winkel, belachelijk gewoon.
bambamstudio    posted on 09-08-2009 12:51
Poster: ArCee
... Maar dat betekend niet dat ik dat ik de plugger, de adverteerder, de assistente, de kantoorjuf, de bmw van de plateneigenaar, de feestjes van de plateneigenaar, het jacht van de plateneigenaar, de 5 illegale vriendinnen van de plateneigenaar, de 500 gram coke van de plateneigenaar en de allementatie van de plateneigenaar hoef te betalen. ...

de plugger wil salaris, adverteerder is voor jou plaat, kantoor personeel wil ook salaris en ook jij wil graag BMW rijden dus gelul allemaal.
Ik heb zelf een label gehad een kleine 6 jaar. De artiesten hebben daar meer verdiend van ik, omdat ik veel terug stak ik releases van andere artiesten en promotie.

Denk dat ondernemen geld kost. Pand, voorzieningen, betalsting, admistratie, stemra, persen van geluidskdregens, hosting, domeinen, ontwerp van websites, hoezen, logo's, contracten laten maken, notaris en? advocaat kosten verzekeringen moet ik nog even door gaan?

Ik weet wat een single kost, maar ik denk dat jij geen flauw benul hebt wat er allemaal bij komt kijken. Maar ik hou op met deze discussie. Je wilt het niet begrijpen.
Stagiar    posted on 09-08-2009 14:44
ArCee overdrijft een beetje, verdiep je er eens in voordat je dingen gaat roepen die nergens op slaan. Als je het echt niet eens bent met het systeem, moet je het gewoon zelf gaan doen. Dan ben je zelf gewoon de grote man achter alles.
Je zult alleen van een koude kermis thuiskomen Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

176 Users online: 31 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 61.200
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.152