Poster: djdolivieira
Reind luister ik kan nog niet oordelen over de prestatie van een de nieuwe denon. En ik kraak hem ook niet af.
Je vraagt je echter wel af of alle functies die er extra op zitten wel heel zullen blijven en of zo'n apparaat wel tegen bier kan... volgens mij gaf ik daar een prima antwoord op.
Maar om terug te komen op auto`s waar ik toevallig heel veel verstand van heb omdat ik zelf monteur ben geweest. Is gebleken dat in nieuwe auto`s juist meer storingen in de electra voorkomt. ABS storingen, Motormanegment?storingen. en noem maar op. Ben chauffeur momenteel en rij elke dag in een niuewe Mercedes Citaro Bus en vergeleken bij de oudere bussen is er constant wat met de?electronica. Daarvoor heb ik ook nog taxi gereden en heb verschillende mensen moeten ophalen bij de Mercedes en?BMW dealers omdat er weer storingen waren opgetreden in de electronica van de nieuwste wagen. En zag het ook bij?de wagens van?taxibedrijven waar ik voor gereden had. Dat waren weer Nissans, Toyatas Fords en Opels. Zijn niet de minste merken. Dus die vergelijkeng zal ik niet doen als ik jou was. Want hoe meer er op die auto zitten hoe meer er kan storen. Maar een auto rijd buiten. Een mixer staat meestal binnen.
En ik kan lezen, en dat betekent dat ik ook statistieken van bedrijven als de ANWB, ADAC e.d. kan lezen en daaruit blijkt dat auto's door de jaren heen betrouwbaarder, veiliger, zuiniger you name it zijn geworden. Daar hoef je dus geen monteur voor te zijn...
Wat wel het geval is (en daar moet ik je dan wel gelijk in geven) is dat bij oudere auto's het makkelijker is een probleem op te lossen. Ik heb al wel eens met de oude 106 die hier voor de deur staat stil gestaan ne het moet heel gek lopen wil dat niet aan de snelweg zelf kunnen worden gefixt... bij een nieuwe auto is het veel vaker direct afslepen naar de garage en aan de PC.
ECHTER rijdt ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeel liever in een auto die over het algemeen genomen betrouwbaarder is dan mijn oude 106, die veiliger is en die zuiniger is. Die ene keer dat ik dan een keer afgesleept moet worden omdat ik pech heb neem ik graag voor lief.
Het probleem is dat de meeste Top DJs op safe spelen. Die zijn niet zo vooruit strevend als wij die wel met nieuwe technische snufjes bezig zijn, een aantal uitzonderingen daar gelaten.
De laatste keer dat ik op een festival was zag ik meer en meer de notebook naar voren komen en in sommige stromingen word de cd speler al helemaal over geslagen en gaat men over op de PC. Er zullen altijd mensen in het vertrouwde wereldje blijven hangen maar het is al lang niet meer zo erg als toen ik 5 jaar geleden met AboutDJ begon, toen was de gemiddelde dj prima te vergelijken met iemand van de zwarte kousen kerk qua conservatief gedag.... vandaag de dag gaat dat heel rap de andere kant op.
Ik zeg ook dat Denon best wel 2 hele goede producten op de mark hebt gezet die best misschien wel hoge ogen gaan gooien. Denon is in mijn ogen altijd goed bezig geweest.
2 goede producten? Maak er daar maar minstens 4 van, de S1200 welke de vloer aan veegt met de CDJ-400 op het gebied van features en de uitwerking daarvan, de X1100 als mooie basic mixer zonder poespas, de S3700 als serieuze aanval op de CDJ-800 en CDJ-1000 en de X1700 welke op alle vlakken behalve de color FX de vloer aan veegt met de DJM-800...
Besides that, de verschuiving vind al langzaam aan plaats en begint onderaan de ladder... als ik om me heen hoor dat de Pioneer verkopen ten opzichte van vorig jaar bij sommige shops met wel 80% zijn gedaald en dat de Denon verkopen met hetzelfde getal is gestegen dan is die verschuiving van onder af aan al gaande. En waar de thuis dj mee begint en groot mee word zal ie ook graag blijven gebruiken... het is net Calv? pindakaas wat dat betreft

Poster: Mixt-Ape
Om de geluidskwaliteit van een Xone te overtreffen moet er toch al iets speciaals gebeuren...
Dat zit tussen je oren voor 98%, als je namelijk 10 personen via een test opstelling een AB-X test zal laten doen tussen een DJM-800, Xone:92, X1700 en een EVO5 om er maar een paar te noemen zal geen hond de Xone er tussen uit kunnen halen. Meetbaat zal er allicht wat verschil tussen de apparaten zitten, de vraag is alleen of je het ook daadwerkelijk kunt horen en laten die 2 zaken nou net een eindje uit elkaar liggen in het dagelijks leven