Denon DN-X1700 ervaringen (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 31-07-2009 17:17
Hallo, allemaal
sinds kort is er een nieuwe mixer van Denon DJ uitgekomen de Denon DN-X1700!!
Wat vinden jullie van deze mixer en waarom, Brand maar los zou ik zeggen!

Denon DN-X1700
Dit is hem ^

Greetzzz DJ Helixon!

Hier is de hidden message niet voor "Heb al gezocht over een topic dus geen reacties zoals "gebruik de search knop!" en " Er is hier over al een Topic""
User edit by Helixon on 31-07-2009 @ 17:18:08 (1%)
Mod edit by Lead on 31-07-2009 18:12 (76%)

What do you think about Denon DN-X1700 ervaringen ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 31-07-2009 17:24
Is al nieuws, dat uit is sinds Music Messe een hele tijd geleden.
dj2dj.nl
Estacy    posted on 31-07-2009 17:45
yep. klik maar op het 'news' knopje bijvoorbeeld. waar is die HM voor?

edit: apart dat je het niet vondt

////www.djresource.eu/News/news/359/DN-X1700-announcement/
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 31-07-2009 @ 17:46:02 (100%)
Helixon    posted on 31-07-2009 17:46
Poster: Estacy
yep. klik maar op het 'news' knopje bijvoorbeeld. waar is die HM voor?
edit: apart dat je het niet vondt

Omdat ik al meerdere keren heb gehoord --> er is hier al een topic over Cool

greetzz
Winston    posted on 31-07-2009 17:46
Lijkt me een heerlijke mixer. Plus zijn de 2 onboard efx units.
Tic Toc
Estacy    posted on 31-07-2009 17:56
nou, om toch maar een mening te geven dan: Ik denk dat dit inderdaad een heerlijke mixer is, jammer dat ie ong. even duur is als zijn naam (E. 1700) dus echt een concurrent voor de DJM800 gaat het niet worden
Lead    posted on 31-07-2009 18:10
Je bedoelt deze in de Geabrase : Denon DN-X1700 audio mixer.
Heb je topic een betere titel gegeven....
Let the BASS be louder
Helixon    posted on 31-07-2009 18:52
@ Lead dankjewel Cool
@ Estacy ik heb hem al voor ? 1.500 gezien, Ik denk juist wel een een concurent van DJM800, vanwege de effecten, look, enz.

Dat schermpje is TouchScreen lijkt mij wel chille
wannes951    posted on 31-07-2009 19:28
het lijkt me een heerlijke mixer
Dolivieira    posted on 31-07-2009 19:44
Lijkt mij ook een vette mixer, Wel veel te veel lampjes. Maar denon houd daar van, vooral als je de laatste gear van de afgelopen 3 tot 4 jaar van deze fabrikant bekijkt. Maar een ding staat voor op Denon is altijd wel oer degelijk. Kan wel tegen een stootje. Ben er wel benieuwd naar. Ga wel een keer kijken in de shop en uitproberen. Ben wel altijd geinterseert in nieuwe dingen. ???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Snoey    posted on 31-07-2009 20:29
Bij about dj staat nu een volledige review
www.soundcloud.com/ten-hooven
Ilja    posted on 31-07-2009 20:54
Op AboutDJ.nl ?is er een hele goeie review van de mixer, ?ik denk dat ik maar even door spaar. ?En gewoon deze denon neem.?Cool
( nou ik hoop eigenlijk zeer graag dat PIO is een keer flink gaat pijn lijden, ?DN-X1700 hoort gewoon de DJM-800 te vervangen in clubs ).
User edit by Ilja on 01-08-2009 @ 02:24:58 (100%)
Flaged
Dolivieira    posted on 31-07-2009 21:01
Mooie review is dat hoor. zeer uitgebreid.
JollyJunkie    posted on 01-08-2009 11:32
nou, om toch maar een mening te geven dan: Ik denk dat dit inderdaad een heerlijke mixer is, jammer dat ie ong. even duur is als zijn naam (E. 1700) dus echt een concurrent voor de DJM800 gaat het niet worden

DJM-800 is ook 1700 hoor...

Lijkt me een zeer mooie mixer!
Victor    posted on 01-08-2009 22:34
dat ie ong. even duur is als zijn naam (E. 1700) dus echt een concurrent voor de DJM800 gaat het niet worden

Waarom niet? Zo te zien geeft dit ding de DJM-800 aan alle kanten een pak slaag (zowel betere analoge als digitale verwerking, betere bouwkwaliteit, meer mogelijkheden, TFT color scherm, twee effectunits etc.).
Estacy    posted on 01-08-2009 23:11
klopt, maar als club eigenaar zou ik niet die nieuwe denon kopen als de DJM kapot is. Stel dat je een feest houdt met een bekende DJ (you name it) die alleen met DJM's draait, bijv. Vato. Bovendien ben je al bekend met Pioneer, en je werkt er al lang mee. Dan zou ik als baas gewoon weer bij het oude vertrouwde blijven. Als bekende DJ's, echt super bekende zoals Tiesto, eenmaal die denon gaan gebruiken, dan zal de overstap wel zo gemaakt zijn. Ik hoop trouwens wel dat dat gebeurt!
User edit by Estacy on 01-08-2009 @ 23:11:48 (6%)
polly    posted on 01-08-2009 23:44
Ben het met estacy eens.
Het is zeker een mooier mixer maar voor thuis gebruik wel een beetje duur (vind ik)
Bart_    posted on 01-08-2009 23:46
Mja, ongeveer 1/30ste van DJR heeft hier een DJM800 thuis staan die ook 1700-1800 euro kost... (wat ik ook veelste veel geld vindt overigens Cool)
polly    posted on 01-08-2009 23:54
Ach als die mensen het waard vinden is het goed toch. Iedereen werkt er hard genoeg voor. Alleen het zou niet mijn keus zijn maar dat is een persoonlijke kwestie Cool
Dolivieira    posted on 01-08-2009 23:56
Poster: Bart_
Mja, ongeveer 1/30ste van DJR heeft hier een DJM800 thuis staan die ook 1700-1800 euro kost... (wat ik ook veelste veel geld vindt overigens Cool)

idd
Reind    posted on 02-08-2009 01:38
klopt, maar als club eigenaar zou ik niet die nieuwe denon kopen als de DJM kapot is. Stel dat je een feest houdt met een bekende DJ (you name it) die alleen met DJM's draait, bijv. Vato. Bovendien ben je al bekend met Pioneer, en je werkt er al lang mee.

Het begin moet toch een keer ergens gemaakt worden....

Hoe dan ook, de X1700 is het eerste Denon product waarvoor ik 0,0 documentatie over na heb hoeven slaan om er alles uit te kunnen halen. Denon is wat dat betreft echt wel op de goede toer want als er iets is waar ze nooit goed in waren en wat ook wel het "Denon syndroom" genoemd kon worden was veel features maar geen gebruiksvriendelijkheid.

Met de nieuwe producten is het echter EN veel features EN gebruiksvriendelijkheid en iedere debiel die op een DJM-800 kan draaien kan dat ook op een X1700. Anders dan bij bijvoorbeeld een EVO5 of Xone:4D waarvoor je toch wel een beetje een nerd (en das geen slecht iets want ik reken mezelf ook wel tot die groep) moet zijn om er mee te kunnen werken is dat met de X1700 niet het geval.

Daarnaast is duur een relatief begrip, als je ziet WAT er allemaal in de mixer is gestopt en dat er ook echt nergens op beknibbeld is dan vind ik duur nogal een overdreven reactie... als ik hem vergelijk met een DJM-800 vind ik die laatste namelijk duur en de Denon waar voor je geld ondanks het feit dat de 800 alles behalve een slechte mixer is.

Denon ZOU meer geld voor de mixer kunnen en gezien de kwaliteiten ook moeten vragen maar ik heb zo'n idee dat de Japanners profiteren van de huidige situatie en door middel van goede producten en competatieve prijzen marktaandeel proberen te winnen.

En geef ze eens ongelijk, nu Pioneer de prijzen omhoog heeft gegooid en iedereen die ik spreek hoor over terug lopende verkoop van Pioneer producten is het ook HET moment om te proberen markt aandeel weg te snoepen bij de concurrent. En als ik dan ook om me heen zie dat Denon toch aardig in trek is bij veel dj's vanwege de vrij gunstige prijs/feature/kwaliteits verhoudingen schijnt ze dat nog te lukken ook.

Van mij mag het nog wel heel even zo door gaan zodat er straks 2 of meer grote spelers zijn die tegen elkaar op moeten boksen voor een industry club standaard, uiteindelijk word er namelijk in dat geval maar 1 groep beter van en dat zijn wij als dj's. Innovatie en ontwikkeling gaat namelijk het hardst wanneer de concurrentie hevig is.
voltcontrol    posted on 02-08-2009 01:41
Poster: Estacybijv. Vato.
 Lol, als die gast de powerchords van de apparatuur niet gebruikt maakt het ook niet uit wat er staat lijkt me zo.. (Hij KAN het prima, daar nite van hoor)..

Magoed, ik gok zo dat Reind (van Aboutdj) de enige (of iig zeker een van de zeer weinigen) in NL is die de X1700 heeft aangeraakt.

Wat ik zeker weet is dat de gebruikte ALPS K serie faders heerlijk aanvoelen (wist tot nu toe niet dat ze ook in 60mm gemaakt werden) en dat de gebruikte DAC en de rest van de specs behoorlijk goed klinken op papier. De X1700 ZOU dus de pan aan kunnen gaan vegen met de DJM800 en de EVO4/EVO5 (En als je er een 1D naast zet met de 4D)
De melding in de Aboutdj review dat NI weigert de X1700 te certificeren voor Traktor is dan weer een zorgelijke ontwikkeling.
Dolivieira    posted on 02-08-2009 01:53
Poster: Reind

Het begin moet toch een keer ergens gemaakt worden....

Hoe dan ook, de X1700 is het eerste Denon product waarvoor ik 0,0 documentatie over na heb hoeven slaan om er alles uit te kunnen halen. Denon is wat dat betreft echt wel op de goede toer want als er iets is waar ze nooit goed in waren en wat ook wel het "Denon syndroom" genoemd kon worden was veel features maar geen gebruiksvriendelijkheid.

Met de nieuwe producten is het echter EN veel features EN gebruiksvriendelijkheid en iedere debiel die op een DJM-800 kan draaien kan dat ook op een X1700. Anders dan bij bijvoorbeeld een EVO5 of Xone:4D waarvoor je toch wel een beetje een nerd (en das geen slecht iets want ik reken mezelf ook wel tot die groep) moet zijn om er mee te kunnen werken is dat met de X1700 niet het geval.

Daarnaast is duur een relatief begrip, als je ziet WAT er allemaal in de mixer is gestopt en dat er ook echt nergens op beknibbeld is dan vind ik duur nogal een overdreven reactie... als ik hem vergelijk met een DJM-800 vind ik die laatste namelijk duur en de Denon waar voor je geld ondanks het feit dat de 800 alles behalve een slechte mixer is.

Denon ZOU meer geld voor de mixer kunnen en gezien de kwaliteiten ook moeten vragen maar ik heb zo'n idee dat de Japanners profiteren van de huidige situatie en door middel van goede producten en competatieve prijzen marktaandeel proberen te winnen.

En geef ze eens ongelijk, nu Pioneer de prijzen omhoog heeft gegooid en iedereen die ik spreek hoor over terug lopende verkoop van Pioneer producten is het ook HET moment om te proberen markt aandeel weg te snoepen bij de concurrent. En als ik dan ook om me heen zie dat Denon toch aardig in trek is bij veel dj's vanwege de vrij gunstige prijs/feature/kwaliteits verhoudingen schijnt ze dat nog te lukken ook.

Van mij mag het nog wel heel even zo door gaan zodat er straks 2 of meer grote spelers zijn die tegen elkaar op moeten boksen voor een industry club standaard, uiteindelijk word er namelijk in dat geval maar 1 groep beter van en dat zijn wij als dj's. Innovatie en ontwikkeling gaat namelijk het hardst wanneer de concurrentie hevig is.

Daar heb je verkomen gelijk in. Denon is wel altijd vooruit strevend geweest. En?is in de loop der jaren altijd wel een belanrijke speler in DJ markt geweest. Enige wat me wel opvalt is dat ze hun zelf niet geen concureren. Want ze hebben wel heel veel gear in korte tijd op te markt gebracht. Maar om een lang verhaal kort te maken. Lijkt mij dit?wel een hele goede mixer die het zeker wel goed gaat doen. wat ze nu moeten gaan doen is deze nieuwe mixer X1700 en cdspeler S3700 ook moeten blijven promoten als?hun beste gear en niet weer over een paar maanden met nieuw spul komen. En dat doet pioneer wel goed moet ik zeggen.?Die komt niet?binnen een paar maanden met iedere keer nieuw spul.?
Maar de kwaliteit van denon is altijd wel goed geweest. Vooral die nieuwe faders ALPS K die in deze mengtafel zitten schijnen top te zijn. Het beste wat je op de markt kan krijgen kwa faders. Deze kan je uielkaar halen en schoon maken. Verder vind ik de display en de funkties er van veel belovend uit zien . Ben wel benieuwd naar de verdere revieuws van dj die er wel op hebben gedraait. Ga hem zeker nog een keer uitproberen bij een of andere shop. Maar tijd zal het leren wie het beste uit de bus komt.???

Poster: voltcontrol
Lol, als die gast de powerchords van de apparatuur niet gebruikt maakt het ook niet uit wat er staat lijkt me zo.. (Hij KAN het prima, daar nite van hoor)..

Magoed, ik gok zo dat Reind (van Aboutdj) de enige (of iig zeker een van de zeer weinigen) in NL is die de X1700 heeft aangeraakt.

Wat ik zeker weet is dat de gebruikte ALPS K serie faders heerlijk aanvoelen (wist tot nu toe niet dat ze ook in 60mm gemaakt werden) en dat de gebruikte DAC en de rest van de specs behoorlijk goed klinken op papier. De X1700 ZOU dus de pan aan kunnen gaan vegen met de DJM800 en de EVO4/EVO5 (En als je er een 1D naast zet met de 4D)
De melding in de Aboutdj review dat NI weigert de X1700 te certificeren voor Traktor is dan weer een zorgelijke ontwikkeling.

Ik denk dat het wel goed komt met die certificering van de X1700. Is een kwestie van tijd.
Hij is nog niet of net leverbaar.Cool
User edit by Dolivieira on 02-08-2009 @ 03:04:17 (37%)
Estacy    posted on 02-08-2009 10:49
wat mij overigens wel heel erg aansprak over die Denon is dat ie onderdelen van zijn High-end broertjes gebruikt (hi-fi spul). Mooi dat Denon gebruikt maakt van hun andere producten
Ilja    posted on 02-08-2009 10:52
DIe DN-X1700 kost in Japan maar 1240 euro ( bij ons verdomme 1800 ), ?en omdat ik in september er naar toe ga, heb ik een hele harde neiging om hem mee te nemen.?Cool ( dan laat ik die korg wel voor later ). Binnekort bied ik dan mijn DJM-400 met EFX-500 te koop aan.
User edit by Ilja on 02-08-2009 @ 10:59:19 (5%)
Flaged
Dolivieira    posted on 02-08-2009 10:55
wat mij overigens wel heel erg aansprak over die Denon is dat ie onderdelen van zijn High-end broertjes gebruikt (hi-fi spul). Mooi dat Denon gebruikt maakt van hun andere producten

Wat bedoel je nou precies?
Bedoel de sound die er uit komt.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

77 Users online: 6 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 5.886
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.116