Poster: Estacy
yep. klik maar op het 'news' knopje bijvoorbeeld. waar is die HM voor?
edit: apart dat je het niet vondt
nou, om toch maar een mening te geven dan: Ik denk dat dit inderdaad een heerlijke mixer is, jammer dat ie ong. even duur is als zijn naam (E. 1700) dus echt een concurrent voor de DJM800 gaat het niet worden
dat ie ong. even duur is als zijn naam (E. 1700) dus echt een concurrent voor de DJM800 gaat het niet worden
Poster: Bart_
Mja, ongeveer 1/30ste van DJR heeft hier een DJM800 thuis staan die ook 1700-1800 euro kost... (wat ik ook veelste veel geld vindt overigens )
klopt, maar als club eigenaar zou ik niet die nieuwe denon kopen als de DJM kapot is. Stel dat je een feest houdt met een bekende DJ (you name it) die alleen met DJM's draait, bijv. Vato. Bovendien ben je al bekend met Pioneer, en je werkt er al lang mee.
Poster: Estacybijv. Vato.Lol, als die gast de powerchords van de apparatuur niet gebruikt maakt het ook niet uit wat er staat lijkt me zo.. (Hij KAN het prima, daar nite van hoor)..
Poster: Reind
Het begin moet toch een keer ergens gemaakt worden....
Hoe dan ook, de X1700 is het eerste Denon product waarvoor ik 0,0 documentatie over na heb hoeven slaan om er alles uit te kunnen halen. Denon is wat dat betreft echt wel op de goede toer want als er iets is waar ze nooit goed in waren en wat ook wel het "Denon syndroom" genoemd kon worden was veel features maar geen gebruiksvriendelijkheid.
Met de nieuwe producten is het echter EN veel features EN gebruiksvriendelijkheid en iedere debiel die op een DJM-800 kan draaien kan dat ook op een X1700. Anders dan bij bijvoorbeeld een EVO5 of Xone:4D waarvoor je toch wel een beetje een nerd (en das geen slecht iets want ik reken mezelf ook wel tot die groep) moet zijn om er mee te kunnen werken is dat met de X1700 niet het geval.
Daarnaast is duur een relatief begrip, als je ziet WAT er allemaal in de mixer is gestopt en dat er ook echt nergens op beknibbeld is dan vind ik duur nogal een overdreven reactie... als ik hem vergelijk met een DJM-800 vind ik die laatste namelijk duur en de Denon waar voor je geld ondanks het feit dat de 800 alles behalve een slechte mixer is.
Denon ZOU meer geld voor de mixer kunnen en gezien de kwaliteiten ook moeten vragen maar ik heb zo'n idee dat de Japanners profiteren van de huidige situatie en door middel van goede producten en competatieve prijzen marktaandeel proberen te winnen.
En geef ze eens ongelijk, nu Pioneer de prijzen omhoog heeft gegooid en iedereen die ik spreek hoor over terug lopende verkoop van Pioneer producten is het ook HET moment om te proberen markt aandeel weg te snoepen bij de concurrent. En als ik dan ook om me heen zie dat Denon toch aardig in trek is bij veel dj's vanwege de vrij gunstige prijs/feature/kwaliteits verhoudingen schijnt ze dat nog te lukken ook.
Van mij mag het nog wel heel even zo door gaan zodat er straks 2 of meer grote spelers zijn die tegen elkaar op moeten boksen voor een industry club standaard, uiteindelijk word er namelijk in dat geval maar 1 groep beter van en dat zijn wij als dj's. Innovatie en ontwikkeling gaat namelijk het hardst wanneer de concurrentie hevig is.
Poster: voltcontrol
Lol, als die gast de powerchords van de apparatuur niet gebruikt maakt het ook niet uit wat er staat lijkt me zo.. (Hij KAN het prima, daar nite van hoor)..
Magoed, ik gok zo dat Reind (van Aboutdj) de enige (of iig zeker een van de zeer weinigen) in NL is die de X1700 heeft aangeraakt.
Wat ik zeker weet is dat de gebruikte ALPS K serie faders heerlijk aanvoelen (wist tot nu toe niet dat ze ook in 60mm gemaakt werden) en dat de gebruikte DAC en de rest van de specs behoorlijk goed klinken op papier. De X1700 ZOU dus de pan aan kunnen gaan vegen met de DJM800 en de EVO4/EVO5 (En als je er een 1D naast zet met de 4D)
De melding in de Aboutdj review dat NI weigert de X1700 te certificeren voor Traktor is dan weer een zorgelijke ontwikkeling.
wat mij overigens wel heel erg aansprak over die Denon is dat ie onderdelen van zijn High-end broertjes gebruikt (hi-fi spul). Mooi dat Denon gebruikt maakt van hun andere producten
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.