Waarom techno en minimal niet populair (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJNeoforce    posted on 21-07-2009 19:14
Ik wil jullie mening wel weten waarom veel mensen de Techno en de Minimal nog niet snappen?
Kijk maar naar Middelbare scholieren die voornamelijk vertoefen op House,Bubbling, Reggeaton etc etc.., maar Minimal word net dan weer een stapje teveel voor ze.
Vele (tijdelijke hype) stylen zijn langsgeweest voor jong publiek, maar zover ik weet
heb ik nog nooit een Minimal of Techno Dj gezien op een schoolfeest.
Wat is jouw theorie hierover?
Waarom is het zoals het is?

Mod edit by Jorrit on 22-07-2009 12:05 (19%)
[MOD Edit] Topic titel te algemeen

What do you think about Waarom techno en minimal niet populair ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 24-07-2009 17:32
Kom hier morgen nog wel ff op terug, Ga nu draaien vorr top40 mensen
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-07-2009 @ 17:36:45 (100%)
Chapron    posted on 24-07-2009 17:48
Beste Mamo,
allereesrt bedankt voor je handige tips en de prettige manier waarop jij die?kenbaar maakt.
Natuurlijk mijn oprechte excuus dat ik je naam niet goed schreef en het gebrek aan enters is natuurlijk helemaal onvergeeflijk, het zal niet meer gebeuren.
Ik kan natuurlijk weer terug gaan zeiken over dat begrijpend lezen, maar ja, dan wijken we van de topic he, en dat kan natuurlijk niet.

Wij worden het in dit geval niet eens, en weet je... dat geeft helemaal niks.?
Ik merk dat ik?een ander?beeld heb?van techno/minimal dan jij.
Als ik kijk naar de DJ's die jiij opnoemt zijn dat allemaal mannen met idd een truckendoos?en een mooie staat van dienst (ook weer bij het grote publiek)?maar geen echte undergroud.?Voor ik je weer op je kennelijk lange tenen trap, laat ik dan zeggen dat?het misschien leuk is om?eens gaan kijken en vooral luisteren?op een feestje waar b.v.?b.v Randy Katana, Spider, Mike S?of Ron Van Den Beuken, draaien. Dit is puur bedoelt als een sugestie, om je kennelijk toch al zeer breede muziek kennis te verrijken.

Nu nog een?paar handige?tips van mijn kant:

Probeer niet zuur te worden in een op zich leuke discussie ook al staat er niet precies wat jij wil horen

Weeg niet elk woord zo zwaar

bemoei je met je eigen lay out...

Anyway, toch een fijn weekend!

User edit by Chapron on 24-07-2009 @ 18:24:55 (12%)
djmamo    posted on 24-07-2009 18:31
Poster: djdolivieira

Nu ga je wel dingen door mekaar halen. Want wat jij hierboven redeneerd heeft hier niemand gezegt.
Want niemand heeft hier gezegt dat mensen onderontwikkeld zijn die top40 luisteren. Dat maak jij de van.

kom opzeg. er word?gezegd dat hoog opgeleiden niet voor lange tijd naar radio 538 luistern.
Dat is toch echt wel zeggen dat je niet ontwikkeld bent als je naar radio 538 luisterd..... en dat vind IK een domme uitspraak

ik hou ook van U2 en van MJ en noem maar op. Niet alles in de top 40 is slecht. Zeg maar dat meerendeel goed is. maar juist die mensen die alleen alles in de top40 goed vinden die kraken juist andere stylen van muziek af wat net gen mainstream is. Die vinden stylen als Funk, Jazz, Hiphop, de diepere vormen van rock en alles wat niet hit pontentie?is ruk. ?Ik denk dat mijn muziek smaak vele malen breder gaat dan jou.

waaruit maak jij op dat ik ook maar ergens heb gezegd dat ik een hekel heb aan techno? of welk ander muziek styl dan ook.

laten we ff reeel blijven en lees een paar post terug dat ik alleen heb gezegd dat mensen die voornamelijk naar techno luisteren vaak op andere mensen neerkijken.
dat jullie, denken dat ik dan zeg techno is een slechte style of wat dan ook......... strakke actie

en toch jammer dat het dan weer zo persoonlijk moet, waaruit concludeer jij, dat mijn muziek smaak niet breed gaat?

ik sommeer hier alleen reacties van jullie die nergens duidelijk onderbouwt zijn.
Kun je moeilijk gaan doen, maar daar kom je op internet toch nergens mee.

Ik bedoel het ook niet kwaad van mijn kant, maar sommige dingen word te snel geroepen.
ik heb allang mijn conclussie getrokken uit jullie reacties, conclussies voor het leven zullen we maar zeggen he chapron....

Want afgaan op chaprons wijsheden is ook wel echt goed Randy Katana, Spider, Mike S?of Ron Van Den Beuken dit zijn totaal geen underground of techno dj's.

Zeker trance hardtrance dj's en als er wel iemand commercieel is dan is het ron wel met zijn top 40 hits.

Chapron weet waar je over praat.

Ik ben niet op mijn tenen getrapt, ik hou er niet van als mensen domme dingen zeggen of dingen die niet waar zijn.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 24-07-2009 @ 20:49:55 (44%)
Estacy    posted on 24-07-2009 18:42
Ik ben niet bekend met Trance, maar Ron Beuken ken ik wel! ?Maar gaan we niet erg off-topic?

"Ik wil jullie mening wel weten waarom veel mensen de Techno en de Minimal nog niet snappen?"

Nou. On-topic dan maar weer? Ik geloof best dat jullie een brede muzieksmaak hebben, en iedereen is vrij om te luisteren wat ie wil, en 538 is voor iedereen. Net als alle andere zenders. Iedereen mag het luisteren, dom of slim.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Chapron    posted on 24-07-2009 19:01
Poster: djmamo

kom opzeg. er word?gezegd dat hoog opgeleiden niet voor lange tijd naar radio 538 luistern.
Dat is toch echt wel zeggen dat je niet ontwikkeld bent als je naar radio 538 luisterd..... en dat vind IK een domme uitspraak

Mamo,
geef nou eens toe dat de doelgroep van 538 niet interlectueel Nederland is. Dat zegt natuurlijk absoluut niet?dat de mensen die daar wel naar luisteren dom zijn, dat was jouw woordkeuze, ik heb slechts aangegeven op welke doelgroep 538 zich richt. En idd iedereen heeft wel eens 538 op kantoor?of in de auto?aanstaan, maar luister je dan ook echt?

Wat Ron v/d B betreft heb?je gelijk dat deze man ook?in de top 40 staat, maar als je een keer een set van hem hoort zijn dat niet die nummers die je op?radio538 hoort.?Ik deel overigens wel volkomen je mening dat muziek helemaal afhankelijk van je stemming of de omstandigheden is. Ook ik heb geen enkel kwaad in de zin, maar een pittige discussie moet kunnen, toch?
Snel conlussies trekken is nooit goed en op de man spelen natuurlijk ook niet, maar ja,?wie kaatst..., dus wat mij betreft no hard feelings en zand erover... Ik hoop dat jij er ook zo over kan denken..

User edit by Chapron on 24-07-2009 @ 21:26:21 (26%)
Tekhead    posted on 25-07-2009 03:20
In Belgie is techno en minimal wel geliefd cq populair, evenzeer als bvb in Duitsland, UK, Balkan landen, enz... 't is vooral in Nederland minder geliefd, en populair, maar heeft vooral te maken, dat de Nederlandse top dj's, allen Trance/house/dance dj's zijn, echt commercieel, in de meest omringende landen niet, en s werelds toppers zijn bijna allemaal Techno en minimal (in mindere mate) dj's. Vergeet niet dat techno draaien, een heel moeilijke stijl is, en dat je daar jaren van oefenen nodig hebt om dat goed onder de knie te krijgen, daarom zijn dat ook meestal wat oudere dj's zijn, en die gaan niet op schoolfeesten, draaien.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 25-07-2009 09:47
Kijk Wilson, Tekhead?en Chapron weet waar ik het over heb.

Want iedere keer weer verdraai jij mijn woorden Mamo, Dan staan er dingen in jou post die ik helemaal niet gezegd heb. Jij zegt dat ik de posts beter moet lezen. Ik denk eerst dat jij dat moet dioen. Ik wordt niet persoonlijk. Jij wordt dat. Jij open de aanval omdat jij het er niet mee eens ben.?

Leer eerst je posts eens?met respect te openen niet van dat vind ik gelul, je kan het ergens niet mee eens zijn maar laten we daar op een fatsoenlijk manier?discussie over voeren.

Ik geef mijn mening jij geef de jouwe.?Ik heb niet gezegt dat jij een hekel heb aan techno. Ik heb gezegd dat de meeste mensen die Top40 luisteren techno RUK vinden. Dat jij dat persoonlijk aan trek bewijst toch dat jij ook bij die groep hoort moet ik nu concluderen. Mijn mening is mijn mening en zo denk ik er?over.?en niemand heeft gezegd dat jij het met me eens moet zijn. Maar respecteer wel mijn mening

Ik weet waar ik het over heb ben bijna 20 Jaar DJ en heb in de jaren negentig zowat alle stylen gedraait op gebied van Dance en ben pas na 5 jaar pas echt techno gaan waarderen en gaan begrijpen en ben er toen aanverslaafd geraakt. Ben nou weer terug bij af want ik draai nu ook meer mainstream. Maar wordt af toe ook nog wel eens voor een techno/techhhouse/minimal avondtje gevraagd.

No hardfeelings verder en?back on topic maar weer
User edit by Dolivieira on 25-07-2009 @ 10:25:58 (100%)
Chapron    posted on 25-07-2009 10:20
Kijk Wilson, Tekhead?en Chapron weet waar ik het over heb.

Want iedere keer weer verdraai jij mijn woorden Mamo, Dan staan er dingen in jou post die ik helmaal niet gezegt heb, jij zegt dat ik de posts beter moet lezen. ik denk eerst dat jij dat moet dioen. ik wordt niet persoonlijk. Jij wordt dat. Jij open de aanval omdat jij het er niet mee eens ben.?
Leer eerst je posts eens?met respect te openen niet van dat vind ik gelul, je kan het ergens niet mee eens zijn maar laten we daar op een fatsoenlijk manier?discussie over voeren. Ik geef mijn mening jij geef de jouwe.?Mijn mening is mijn mening en zo denk ik er?over.??Back on topic maar weer

djdolivieira,
Laten wij nou maar verstandig wezen, we gaan er op deze manier?toch niet uitkomen met ons aller?Mamo.? De grap is echter dat de meeste van onze standpunten helemaal niet zover uit elkaar liggen. In grote lijnen?bedoelen we?allemaal hetzelfde, maar je kan alles op verschillende manieren zien en uitleggen.
Ik heb geen zin om steeds met modder terug?te moeten?gooien en ik hoop echt van harte dat Mamo nu ook de strijdbijl in de wilgen kan hangen. We kunnen dan weer lekker verder gaan?met over muziek lullen, of dat techno, hardtrance of skihut is, dat maakt mij allenmaal niet zoveel uit...
We zitten hier voor de lol en niet om elkaar af te zagen en idd nu maar weer eens back on topic!
Dolivieira    posted on 25-07-2009 10:27
Chapron?@ ik heb een en ander geeditCool
Chapron    posted on 25-07-2009 10:42
ChecK!
ccc    posted on 25-07-2009 12:46
Poster: Estacy
Ik ben niet bekend met Trance, maar Ron Beuken ken ik wel! ?Maar gaan we niet erg off-topic?

"Ik wil jullie mening wel weten waarom veel mensen de Techno en de Minimal nog niet snappen?"

Het gaat niet off-topic als je goed leest.
Ik vind het wel interessant haha.
Tekhead    posted on 25-07-2009 17:03
Idd, de wat oudere en ervaren dj's onder ons waarderen allen wel techno, ik ben begonnen nog voor er sprake was van new beat en house, laat staan RnB en andere hiphop, ik persoonlijk vind het gruwelijke muziek, maar andere vinden deze stijlen heerlijk, ik respecteer hun keuze. Ik ben beginnen draaien met disco-achtige muziek, snel overgestapt naar New wave ( persoonlijk nog steeds mijn top, omdat daaruit de meeste hedendaagse muziek uit voorkomt. Van trance e.d. loop ik niet warm van, van Techno krijg ik steeds weer koude rillingen, that's my way of life.
Techno is niet voor pussy's !
Ik begrijp niet waarom mamo, djdolivieira aanvalt, hij heeft al genoeg bewezen, en bewijst ook dat hij meerdere stijlen respecteert en aankan.

Respect voor djdolivieira en andere ervaren dj's.
Dolivieira    posted on 25-07-2009 17:12
Bedankt Tek voor de credits

Als ik ergens geen verstand van heb meng ik me niet in de discussie, Hier?ik heb juist wel verstand van.?
Als er discussie zal zijn van apreski muziek hoor je mij niet. Ik vind het ruk manier van platen door mekaar gooien. Maar respecteer wel de mensen die het wel begrijpen. En kan er ook nog eens de Skihut binnen stapen. en daar een uur of drie a vier binnen blijven zitten. Want als de sfeer goed is hoor je mij ook niet. Vele van de Skihut boys houden het geen uur uit in de Boothleg Cafe. ?
User edit by Dolivieira on 25-07-2009 @ 19:28:17 (8%)
Tekhead    posted on 25-07-2009 17:54
Ik ben een vaste waarde op de die hard techno party en festivals, ben dus zelf ook een die hard techno fan, maar zoals jij ook schrijft, is dat die skihut toestanden een bepaald publiek aantrekt, waar ik soms mijn bedenkingen bij heb, maar dat doet niets af van de kunde van een skihut dj, die ook respect verdient. Ik denk dat de oudere dj's hier op djr te weinig respect krijgen van vele jonge members die nog niks bewezen hebben, jammer, maar wel realiteit. een wezelijk verschil tussen techno fans en skihut fans is dat de skihut fans in hun kroeg zitten om vooral zoveel mogelijk alcohol achterover te gieten en technofans voor de muziek uitgaan.
Renzis    posted on 25-07-2009 18:50
Poster: Tekhead
?Ik denk dat de oudere dj's hier op djr te weinig respect krijgen van vele jonge members die nog niks bewezen hebben, jammer, maar wel realiteit. .

Ergens mee eens, alleen vind ik dit ook wel een beetje zwart wit. Kijk iemand die goed is en dat al jaren bewijst, absoluut respect. Aan de andere kant heb je er ook oudere dj's tussen zitten die enkel vanwege hun leeftijd en een paar jaar bij hun vriendjes in de kroeg hebben gedraaid respect eisen (ik bedoel hier niemand persoonlijk mee).

Kijk dj'en is ook een vak waarin het om kwaliteit gaat, en iemand die het al lang doet is niet perse beter als een 19-jarige die pas 2 jaar bezig. Normaal gesproken wel neem je aan.

Daarnaast ben ik van mening dat respect ook ergens vandaan moet komen, als je niet weet wat iemand doet of kan, maar wel brult dat hij goed en geweldig is, dan wil je het toch een keer zien/horen.

Kijk zo'n Oliveira draaid op feesten waar ik zeker nog niet op sta, respect. om maar even een voorbeeld te geven.

Ontopic?
Tekhead    posted on 25-07-2009 19:04
Idd, daar heb je ook een punt, zo zwart/wit bedoelde ik het niet hoor, en inderdaad, tis niet omdat je al lang draaid dat je pers? beter bent dan een rookie, een voorbeeld heb ik een week geleden nog meegemaakt, een dj met jaren ervaring, met een top booth, persoonlijk van hem, met 3x CDJ 1000, Serato, macbook met zeer veel software, djm-800 en een EFX-1000, en die slaagde er niet 1x in om 2 platen feilloos aan elkaar te mixen, dus dergelijke dj's hebben geen recht van respect eisen.
Dolivieira    posted on 25-07-2009 19:17
Poster: Renzis

Ergens mee eens, alleen vind ik dit ook wel een beetje zwart wit. Kijk iemand die goed is en dat al jaren bewijst, absoluut respect. Aan de andere kant heb je er ook oudere dj's tussen zitten die enkel vanwege hun leeftijd en een paar jaar bij hun vriendjes in de kroeg hebben gedraaid respect eisen (ik bedoel hier niemand persoonlijk mee).

Kijk dj'en is ook een vak waarin het om kwaliteit gaat, en iemand die het al lang doet is niet perse beter als een 19-jarige die pas 2 jaar bezig. Normaal gesproken wel neem je aan.

Daarnaast ben ik van mening dat respect ook ergens vandaan moet komen, als je niet weet wat iemand doet of kan, maar wel brult dat hij goed en geweldig is, dan wil je het toch een keer zien/horen.

Kijk zo'n Oliveira draaid op feesten waar ik zeker nog niet op sta, respect. om maar even een voorbeeld te geven.

Ontopic?

Idd kijk ik zeg niet dat ik goed ben dat moet iemand anders bepalen en er zijn ook dj van 19 jaar die goed zijn zonder meer. Een ding kraak niemand af ook zijn muziek soorten niet. Bedoel ik niet jou mee hoor Renzis

Om weer ontopic te gaan minimal draai ik haast niet meer. Vanwege dat je beperkt in je optredens bent dan. Maar het is wel een hele goede vorm van underground dance muziek waar de meeste niet naar luistereen omdat ze het te eentonig vinden.?(tuurlijk zitten er ook plaatjes tussen die ik ook geen ruk aan vind. waar je dan zo van heb He waanneer gebeurt het nou.)
Met alle respect voor die mensen maar die voelen de vibe niet die er in zit.?

En tegenwoordig is het al moeilijk om ergens tussen te komen als je niet produceer. op dat gebied heb ik ook nog weinig eravring, maar ik weet wel als DJ een zaal los te krijgen. Had eigelijk al veel eerder mee moeten beginnen met produceren.?

kijk naar Benny Rodrigues die jongen is ook van orgine Techno, Techhouse, Deephouse en minimal dj.
Maar die kan je ook een house set laten draaien. ff om een voorbeeld te noemen.
User edit by Dolivieira on 25-07-2009 @ 19:19:47 (10%)
Renzis    posted on 25-07-2009 19:17
Ok, dan zitten we op de zelfde pagina, lijn etc.Winking my eye
Tekhead    posted on 25-07-2009 19:36
of dave clarke, die kan alles gewoon, geef hem gelijk welke gear, gelijk welke muziekstijl, maakt hem niet uit, hij kan het gewoon allemaal, hij is een echte god, punt andere lijn
Dolivieira    posted on 25-07-2009 19:41
Dave clarke is ook voor de house rage begonnen met draaien. Zo zijn er nog meer van die genies die er rond lopen .
Tekhead    posted on 25-07-2009 19:46
hij is ook al 40 jaar he
Dolivieira    posted on 25-07-2009 19:52
Idd ja tijd gaat hard. Ik wist nog met zijn techno hits Red 1 2 en 3. stuk voor stuk Juwellen. Red 2 was de absulute Bomb. En zijn remix van Aphrohead - In the dark we live. ook zo vet.
User edit by Dolivieira on 25-07-2009 @ 20:15:20 (100%)
Tekhead    posted on 25-07-2009 20:03
hij heeft zoveel toppers gemaakt en ge-remixed, en z'n full albums zijn stuk voor stuk blijvers en juweeltjes, ja voor mij is hij de absolute nr 1

This is an old Topic

No new postings for 5.891 days.
 Post CommentThat would be 196.4 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 107 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 31.673
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.064