K heb inderdaad bovenstaand verhaal al eens gehad, k werd op een vrijdagmiddag gebeld (door een beunhaas) of ik tijd had en of ik 's avonds kon helpen bij de technische ondersteuning bij ons op m'n oude school. Dus ik rond 3 uur naar die school, voor de zekerheid zelf ook m'n platentas maar meegenomen (onder het motto van je weet maar nooit). Op die school aangekomen was er al een hoop voorwerk gedaan, dus ik kon mezelf eerst effies rustig voorstellen aan de mensen die mij nog niet kende! Toen maar over op t echte werk, in het dak moest een hoop gebeuren om een beetje een licht show te kunnen maken. Hulpmiddel daarbij was een rolsteiger, waar ik officieel op mag klimmen omdat ik daar de papieren voor heb blablabla. Affijn, k stond nog geen 2 minuten op de steiger of er kwam een docent de zaal ingelopen die moord en brand schreeuwde dat ik van die steiger af moest komen! Dus ik naar beneden en vragen wat er aan de hand was, of er soms een calamiteit was.
Zegt die docent: Ja, waar is je begeleider? ik zo: ja, ik heb iemand onder de steiger lopen. zegt die docent: niet zo bijdehand, ga je maar melden bij je afdelingsdirecteur! dus ik: PARDON? ik word hier extern bij betrokken, ik doe dit vrijwillig, en nou beginnen jullie zo tegen mij? ik wil ook wel naar huis gaan!. Gelukkig kwam op dat moment mijn oud-begeleider licht/geluid binnen die het verder heeft afgehandeld met die docent en kreeg ik van hem de verantwoordelijkheid over zo ongeveer alles... Afijn, ik de nieuwe jongens nog effe uitgelegd hoe ze met het licht om moesten gaan en ze de knopjes in de booth uitgelegd (A)!
Toen was het dus eindelijk zo ver, het ging allemaal van start, de deuren gingen open, en wat doe je dan? ?inderdaad! oude top 40, beetje rustige shit draaien enz. enz. Ik loop nog een rondje door de zaal om te luisteren of alles goed is, tot ik op eens een fase draaiing hoor (is ook niet zo gek met 2 verschillende soorten subs en beunhaaskabels). Dus terwijl ik naar een van de subs loop om de draadjes om te draaien komt er een docent naar me toe, die vraagt: jij hebt hier de verantwoordelijkheid? ik zo: Ja, dat heb ik! Zegt die idioot: Wat is dit voor kutmuziek, deze muziek hoort thuis in het bejaardentehuis (terwijl de DJ overfade naar amy macdonald - This is the life). Docent: Ik heb nu al kinderen bij me die graag naar huis willen omdat ze er niks aan vinden (feest was net 15 minuten bezig, mensen waren nog aan het binnenkomen enz.) Dus ik netjes tegen die docent: ja meneer, ik begrijp het meneer, maar u moet ook begrijpen dat dit het begin van de avond is blablabla, verder nog uitgelegd dat ik weet waar ik over praat, paar referentie's opgenoemd, maar dat ik vanavond niet van plan was om te gaan draaien omdat ik daarvoor ook niet was gekomen (de 1e jaars licht en geluids jongens moeten het ook leren). Afijn, ik dus uitgepraat met die docent en k ga dus weer verder met waar ik mee bezig was. welgeteld 5 minuten later staat die zelfde docent in de booth, de boel de commanderen. Dus ik weer naar die knakker toe en vragen wat z'n probleem is, k heb hem zelfs nog aangeboden of hij zelf wilde draaien, maar dat kon ie niet! Toen legde hij mij op dat ik moest gaan draaien en dat het hem geen fuck kon schelen en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zou nemen. Dus ik m'n spullen gepakt en gaan draaien daar samen met de jongen die mij had gebeld, dus ik allemaal van die nummers die het geweldig doen bij dat publiek (liberte, a-team, jodeljump, je kent het wel), zaal stond bijna letterlijk op de kop enzo, staat die jongen naast mij iedere keer te vragen of ik een hardstyle nummer in wil mixen :S (terwijl daar helemaal geen vraag naar was). Komt die docent weer naar me toe, dus ik vraag hem zo: heeft u het nu naar uw zin? zegt ie: wat is die voor klere herrie? je moet jannes draaien! dus ik tegen die vent: dat gaat niet werken neem dat van mij aan! maar hij bleef bij z'n punt dat er jannes moest worden gedraait, dus ik zo, is goed, ik draai jannes, maar wilt u dan even bij die deur gaan staan? Dus ik nummer af laten lopen, jannes in de ene speler, crazy funky style in de andere en door de microfoon gillen: ok, die docent daar (wijzend naar die docent bij de deur) vind de muziek klere herrie, deze docent wil graag jannes horen, daarom bij deze een nummer van jannes, kom niet bij mij klagen, maar bij die docent! Dus ik 10 seconden jannes gedraait (hele zaal ging ineens tegen die docent) en toen crazy funky style er in! was echt de stunt van de eeuw volgens de meesten, die docent heb k de rest van de avond niet meer gezien iig!
Maar dit is dus de reden dat ik zo'n hekel heb aan die schoolfeesten... zeikende docenten die denken dat ze het beter weten! k heb trouwens ook nog wel een verhaal van een feestje van afgelopen woensdag waar het precies andersom ging, maar k denk dat deze post al lang genoeg is geworden!