platen keuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TT5    posted on 14-07-2009 12:36
ik draai ondertussen al 3 jaar, (jump/tekstyle) en heb nog altijd problemen met mijn platenkeuze. de set die ik maak?is nooit 1?geheel?, wie heeft er enkele tips voor mij?

mvg

What do you think about platen keuze ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 14-07-2009 12:39
A. Zie dat dit je eerste post is, stel je dus even in een apart topic voor, zou wel netjes zijn Happy, laughing
B. Over je vraag : oefenen, oefenen, oefenen. Heb weinig verstand van Jump en Tek, maar ik kan je wel aanraden om ''rustig'' te beginnen, en te vorderen naar de climax wanneer iedereen los kan gaan. Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoe lang je set is, duurt die 1 uur, dan zul je een uur moeten knallen, duurt het een avond, dan kan je rustiger bouwen...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dolivieira    posted on 14-07-2009 12:43
dat is heel moeilijke vraag om dat zonder je te horen te zegen. En mischien is het ook niet specifiek je platen keuze maar de volgerde waar je ze op draait. er zijn soms platen waar je weer een of meer platen tussen moet draaien voordat je de andere plaat draait omdat die 2 niet lekker in mekaar passen. daar moet je ook op letten. het moet ook niet zo zijn dat je verspelbaar wordt. Veel suc6 met oefenen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
tom-j    posted on 14-07-2009 13:03
twee woorden: harmonisch mixen, oftewel: zorgen dat de tonen heel precies op elkaar zijn afgestemd! dit is moeilijk en kost tijd! iedere track heeft een zogenaamde sleutel. die sleutels kun je op elkaar matchen (als je ze weet) zodat je mix meer 1 geheel wordt!een programma als mixed in key kan je hierbij helpen.
ow wacht:p je draait jumpstyle! geen idee of dat daarbij ook werkt..........
Dolivieira    posted on 14-07-2009 13:11
dan nog hebben die platen een intro en outro en of mixbreak.
Gery    posted on 14-07-2009 14:17
voor jump neem ik aan dat de meeste platen het 16/32 blokken systeem hanteren, mix dus altijd mooi op het begin van zo'n nieuw blok beats! ?Het ideale is het mixen juist bij het begin van de laatste melodie + 'refrein' ?gezien je dan mooi uitkomt met het einde van de intro van de plaat die je inmixt.

Platenkeuze hangt af van: past het momenteel in de set, hoe laat is het, hoeveel volk staat er al op de dansvloer.

Als je moet draaien van 22 tot 12 draai je onbekender als van 12 tot 2! very important!!

Veel beginnende dj's die op hun eerste boekingen gevraagd worden als warming up draaien nl te veel hitser al door waardoor de dj daarna die niet meer kan gebruiken wanneer die platen veel beter hadden gepast!
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 14-07-2009 14:25
Poster: Gery
voor jump neem ik aan dat de meeste platen het 16/32 blokken systeem hanteren, mix dus altijd mooi op het begin van zo'n nieuw blok beats! ?Het ideale is het mixen juist bij het begin van de laatste melodie + 'refrein' ?gezien je dan mooi uitkomt met het einde van de intro van de plaat die je inmixt.

Platenkeuze hangt af van: past het momenteel in de set, hoe laat is het, hoeveel volk staat er al op de dansvloer.

Als je moet draaien van 22 tot 12 draai je onbekender als van 12 tot 2! very important!!

Veel beginnende dj's die op hun eerste boekingen gevraagd worden als warming up draaien nl te veel hitser al door waardoor de dj daarna die niet meer kan gebruiken wanneer die platen veel beter hadden gepast!

Ja maar dit zijn mix?regels die je in acht moet nemen. Hij heeft het er over hoe die het een geheel kan laten worden.? Omdat het neem ik aan bij hem nog een beetje hoekerig klinkt.??

Ik zou zeggen neem is wat op en laat het ff horen aan ons en aan je vrienden. Kunnen we specifieker raad geven snap je.
User edit by Dolivieira on 14-07-2009 @ 14:27:28 (13%)
djmamo    posted on 14-07-2009 15:00
Poster: TT5
ik draai ondertussen al 3 jaar, (jump/tekstyle) en heb nog altijd problemen met mijn platenkeuze. de set die ik maak?is nooit 1?geheel?, wie heeft er enkele tips voor mij?

mvg

Laat eens wat horen, en als je zelf al zegt dat een set geen geheel vormt dan weet je al hoe dat komt.
Dat komt omdat je zelf platen hoort die je liever niet hoort of ergens anders in de mix wilt hebben.
Omdat ze bijv. rustiger zijn of juist harder zijn.

Dus neem een demo op (via audacity bijv.) luister hem terug, en ga dan kijken welke elementen in je mix niet fijn lopen.
Vervolgens neem je dat mee naar je volgende mix, en die beoordeel je ook weer.

Zo krijg je een?idee wat er niet lekker loopt in je mix.? en zorg dat je je platen goed kent.
Als je weet die plaat heeft ongeveer die snelheid en opbouw dan kan ik plaat b daar goed achteraan plakken enz enz
www.moonentertainment.nl
TT5    posted on 14-07-2009 19:23
ok thx , maar bestaat er zo geen truck om te weten als bv : een volgend nr dat je wil spelen ,dat je al zeker weet van vooraf dat het zeker niet zal passen, mss kun je het horen aan de track die speelt, mss aan de kicks in de track die niet zullen passen op de volgende ofzo ??

link naar set=> ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
?
als ik deze set hier niet mag posten is verwijderen de boodschapCool
alle commentaar is welkom op de set Winking my eye
User edit by TT5 on 14-07-2009 @ 19:23:58 (16%)

This is an old Topic

No new postings for 5.902 days.
 Post CommentThat would be 196.7 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

363 Users online: 278 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 39.476
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.867