CDJ400 Vertraagd jogwheel, met pc gebruik
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TomCoenen    posted on 09-07-2009 10:56
Vraagje,

Ik ben van plan een cdj400 te kopen. Maar ik heb in een zaak gehoord dat de cdj400 vertraging heeft m.b.t. gebruik jogwheel, als je deze aan de pc aansluit.
De cdj400 heeft er geen last van als je een usb-stick, of cd gebruikt.
Hebben hier meer mensen last van, dat het gevoel anders is als je de cdj400 gebruikt op de pc?

De verkoper heeft ook een gerucht gehoord dat er mischien een nieuwe versie van de cdj400 uitkomt, iemand anders ook al gehoord?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mvg

What do you think about CDJ400 Vertraagd jogwheel, met pc gebruik ??

Vote :   

main    posted on 09-07-2009 11:00
als ik jou was zou ik naar een pioneer dealer gaan of pioneer een mailtje sturen. (geen idee hoe of waar)
TomCoenen    posted on 09-07-2009 11:01
Poster: main
als ik jou was zou ik naar een pioneer dealer gaan of pioneer een mailtje sturen. (geen idee hoe of waar)

Daar ben ik al geweest, maar hebben ze helaas geen pc aangesloten op de cdj400.. Sad
Via USB getest en cd, super, maar nu de pc functionaliteit nog!
main    posted on 09-07-2009 11:04
als ze bij pioneer er nog niet van gehoord hebben zal het vast wel allemaal bullshit zijn.
viva_la_bram    posted on 09-07-2009 11:34
ik heb zelf 2x cdj400's en via usb aangesloten op mijn mac ism traktor pro en er geen last van ook met scratchen werkt het goed.
Je moet alleen alles goed instellen wat soms wel wat werk kost.
Maar als je alleen met midi wilt werken kan je beter een midi controller kopen dan 2x 400.
TomCoenen    posted on 09-07-2009 11:40
Poster: viva_la_bram

Maar als je alleen met midi wilt werken kan je beter een midi controller kopen dan 2x 400.

Ik heb zelf al 2 cdj100 (nu al 10 jaar in gebruik) Cd's wil ik nog kunnen gebruiken!
Stefjuuh    posted on 09-07-2009 19:07
Als je geen opperbeste computer hebt, en de boel niet via ASIO instelt, dan heb je inderdaad een vertraging, zeker met scratchen...
TomCoenen    posted on 09-07-2009 20:49
Poster: Stefjuuh
Als je geen opperbeste computer hebt, en de boel niet via ASIO instelt, dan heb je inderdaad een vertraging, zeker met scratchen...

Dat betekent: Als je je pc goed instelt met de ASIO drivers, en een niet al te langzame laptop hebt, gaat het goed!?

Ik ga het morgenvroeg proberen in de winkel, Ik laat jullie dan mijn bevindingen weten

Gr Tom
Bouncy    posted on 09-07-2009 22:33
T lijkt me vrij sterk dat je vertraging hebt bij zo'n duur product! Volgens mij moet dat allemaal realtime gaan... Weet je zeker dat je pc/mac aan de vereisten voldoen? En weet je zeker dat je dingen als drivers en software correct hebt geinstalleerd?
Dolivieira    posted on 09-07-2009 23:09
Ik denk ook dat er geen vertraging kan optreden, Tenzei je drivers of je latancy niet goed is ingesteld, of je PC/Labtop niet aan de eisen voldoet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-07-2009 @ 23:09:37 (2%)
Stefjuuh    posted on 10-07-2009 10:09
Poster: TomCoenen

Dat betekent: Als je je pc goed instelt met de ASIO drivers, en een niet al te langzame laptop hebt, gaat het goed!?

Ik ga het morgenvroeg proberen in de winkel, Ik laat jullie dan mijn bevindingen weten

Gr Tom

Daar ga ik wel vanuit!
TomCoenen    posted on 10-07-2009 16:58
Vanmorgen in de zaak de cdj400 met virtual dj aan de tand gevoeld..

Als je de ASIO instelling goed zet + virtual dj goed configureerd. Had ik weinig/ geen problemen met het systeem aan de praat krijgen.

Er zit wel verschil in vertragingen met usb/cd-mode of met PC mode. het is een fractie van een sec trager als je de cdj400 samen met?de pc gebruikt.
Dit komt doordat de cdj als controller gebruikt wordt voor de pc.

Ik heb de cdj toch mee naar huis genomen, omdat het gebruik met de pc voornamelijk voor verzoeken is. Als ik wil mixen/timing heel belangrijk is, prop ik er een cd in.
Bij het scratchen merk je de vertraging ook wel.

De cdj kan ook heel goed switchen tussen de verschillende modi's. Ik had geen last van vastlopende programma's ed, als ik schakelde van pc/naar cd of naar usb en terug!

Ik ben tevreden, het beetje vertaging wat er is met gebruik van de pc neem ik voor lief.

Gr

De nu trotse bezitter van?1 cdj400 Happy, laughing
Lead    posted on 10-07-2009 17:00
Als je een degelijke computer neemt, maar daar ga ik wel van uit, heb je geen vertraging als je met de CDJ-400 via MIDI dj software wilt bedienen....

Behalve als je computer's geluidskaart niet goed/snel genoeg is. Maar bij een recente computer speelt dit eigenlijk niet. Denk dat iemand iets door elkaar gooit, of een hele oude en verkeerd afgestelde computer heeft gebruikt... Als dit al uit eerste hand komt.... Waarschijnlijk wordt er een roddel nagepraat.
Let the BASS be louder
TomCoenen    posted on 10-07-2009 17:09
Poster: Lead
Als je een degelijke computer neemt, maar daar ga ik wel van uit, heb je geen vertraging als je met de CDJ-400 via MIDI dj software wilt bedienen....

Behalve als je computer's geluidskaart niet goed/snel genoeg is. Maar bij een recente computer speelt dit eigenlijk niet. Denk dat iemand iets door elkaar gooit, of een hele oude en verkeerd afgestelde computer heeft gebruikt... Als dit al uit eerste hand komt.... Waarschijnlijk wordt er een roddel nagepraat.

Ik heb een redelijk snelle pc, Ik gebruik de cdj400 via ASIO drivers (ik neem aan dat dat MIDI gebruik is??)
Mijn geluidskaart is een creative ExtremeMusic, ook een "snelle" soundkaart.
Maar ik gebruik de cdj's als geluidsuitgang, niet mijn pc.

Toch merk ik lichtelijk iets vertraging, bijna niet te meten, het is net het gevoel, als je je que punt instel, drukt op start, dan muziek.?
Bij cd gebruik is het starten van de muziek, samen met de "klik" van de play button!
Heel klein verschil!

Mischien dat ik nog wat instellingen moet wijzigen, mijn buffer van ASIO staat ingesteld met 4.9 ms vertraging. mischien dat het daar vandaan komt.

Meer testen volgt..
Stefjuuh    posted on 10-07-2009 23:36
4.9 ms is heel weinig!

Asio en Midi is iets heel anders. Asio is de driver van je geluidskaart, en met Midi bestuur je de hele mik-mak..
Dolivieira    posted on 11-07-2009 11:51
Poster: TomCoenen

Ik heb een redelijk snelle pc, Ik gebruik de cdj400 via ASIO drivers (ik neem aan dat dat MIDI gebruik is??)
Mijn geluidskaart is een creative ExtremeMusic, ook een "snelle" soundkaart.
Maar ik gebruik de cdj's als geluidsuitgang, niet mijn pc.

Toch merk ik lichtelijk iets vertraging, bijna niet te meten, het is net het gevoel, als je je que punt instel, drukt op start, dan muziek.?
Bij cd gebruik is het starten van de muziek, samen met de "klik" van de play button!
Heel klein verschil!

Mischien dat ik nog wat instellingen moet wijzigen, mijn buffer van ASIO staat ingesteld met 4.9 ms vertraging. mischien dat het daar vandaan komt.

Meer testen volgt..

Zit het niet tussen je orenConfused?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.832 days.
 Post CommentThat would be 194.4 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

35 Users online: 7 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 12.516
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.268