Poster: Happinezz
Heb de volgende vraag : is het hoorbaar wanneer je met verschillende bit rate mp3 's een set draaitMijn muziek download ik vaak via betaalde site's en krijg hiervoor een kwaliteit van 320 kbps, echterheb ik ook een aantal goede tracks van minimaal 192 kbps. Is het hoorbaar wanneer je deze verschillende tracks (320 / 192) gebruikt in je mix?
Poster: Happinezz
Is er ook nog kwaliteitsverlies wanneer je deze mps files brand op een cd? Hoor graag van jullieGroetjes, Benny
Poster: Look
. Koop dus legale tracks dan ben je er zeker van dat ze goed klinken!
Poster: Renzis
Bull-shit, Dance-tunes verkocht tot een aantal maanden terug alleen maar tot 192 kbs. Daarnaast ligt het volledig aan de mastering of de track goed is, als een track dan niet goed gemasterd is mar wel legaal word verkocht is het nog steeds niet goed
Poster: Renzis
Bull-shit, Dance-tunes verkocht tot een aantal maanden terug alleen maar tot 192 kbs. Daarnaast ligt het volledig aan de mastering of de track goed is, als een track dan niet goed gemasterd is mar wel legaal word verkocht is het nog steeds niet goed
Poster: Bouncy
Was CD kwaliteit niet te vergelijken met een 128 kbps mp3tje? of ben ik nou in de war? (ja, k ben al lang niet meer naar school geweest..)
Wat ik wel weet is dat cd kwaliteit 16Bits 44.1Khz is..
Toch maar eens een beetje gaan expirimenteren...
Poster: Mixt-Ape
Ik draai met al mijn nummers op dezelfde bitrate! Ze komen namelijk grotendeels van beatport. Ik niet dat je je er echt aan zou storen moesten de rates wel verschillen onderling...
Poster: Winston
Volgens mij als je alleen nummers van 192 kbps draait of een set met alleen 320 kbps tracks het minder opvallend is dat er met een lagere kwaliteit wordt gedraaid dan wanneer je wisselend 320 en 192 mp3 draait.
In het eerste geval heb je als luisteraar geen referentie, maar als je verschillende kwaliteit krijgt te horen heb je wel referentie materiaal.
Poster: Ilja
Volgens mij is er bijna geen verschil te horen. ( tenminste bij niet )
Poster: Epocs
Tis in de zaal niet te horen echter heb ik thuis 2 KRK VXT's staan en daar kun je het verschil dan weer wel duidelijk horen.
En soms staat er dat het 320 is terwijl het helemaal niet zo is dus per definitie nie 100% de cijfers vertrouwen. Heb zat mp3's met 320 die mss wel 128 zijn!!
Poster: Bootstrap
Ik hoor zelf heel duidelijk een verschil tussen 192 en 320 kbps als ik het op mijn Sennheiser HD-25 CII headphones luister. Ook hoor ik het heel goed op de Yamaha studio monitoren van mijn broertje. Maar het publiek in een zaaltje zal het niet horen. Sowieso al niet omdat je oren 'overstemmen' door het vaak veel te harde geluid.