Eerste CD gear: tips, opmerkingen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rusty04    posted on 03-07-2009 13:07
Hallo allemaal,
Ik denk er al enkele jaren over om mezelf echte CD spelers aan te kopen omdat ik nu draai met een laptop en een hercules DJ console. Aangezien mijn redelijk klein budget (500?) dacht ik aan het volgende setje:

- American Audio MCD-710 dubbele CD speler x1
- American Audio Q-D1 MKII Mixer x1

Het zal worden gebruikt om thuis te draaien (ik ga het ding aan mijn stereo koppelen om die als amp&boxen te gebruiken) en af en toe mee te nemen op verplaatsing voor eens ergens te gaan draaien.
- Iemand nog tips voor een goedkope koptelefoon die dienst kan doen?
Deze grap gaat me ongeveer 470? kosten met vervoer bij.
Wat denken jullie? Ervaringen of aanpassingen?

Bedankt & Mvg,
-Gilles aka DJ Rusty.

What do you think about Eerste CD gear: tips, opmerkingen ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 03-07-2009 13:11
Ben je er zeker van dat je een dubbele cd-speler wilt?
Want ik ben hier ook mee begonnen..en ga nu van miserie overstappen naar timecode vinyl met draaitafels..
dj2dj.nl
Rusty04    posted on 03-07-2009 13:13
Waarom geen dubbele CD spelers? Het bespaart me enorm wat geld wel... En het lijkt me ook praktisch (let op; lijkt).

Mvg,
-Gilles aka DJ Rusty.
Dj_Fantasy    posted on 03-07-2009 13:15
Het leek mij ook geweldig..de 1ste week, maar daarna had ik er enorm veel spijt van.
Je moet btw geen MVG op het einde van elke post zetten hoorHappy, laughing
Als je op fuiven oid gaat draaien kom je meestal lossen cd-spelers tegenWinking my eye en dan moet je plots omschakelen van dubbelaar naar single's...
Misschien kun je eens kijken naar 2de handse CDJ 100's? met een nieuwe Reloop Acces 2? kom je ongeveer op hetzelfde budget denk ik!
dj2dj.nl
Rusty04    posted on 03-07-2009 13:19
Heb je ook spijt omdat?je spullen van?American Audio waren of niet? Ik ga straks als ik thuisben eens?surfen achter jou suggesties en eens zien wat de beste conclusie?is.?Nog andere meningen? Alvast bedankt.?
Dj_Fantasy    posted on 03-07-2009 13:21
Mijn spullen waren van Behringer en Citronic.. Het was niet zeer het merk.. maar ik vond achteraf gebleken dubbelaars minder fijn draaien dan single's..
Heb jij misschien ergens een winkel waar je ze alletwee kunt uittesten?
Ik weet niet vanwaar jij bent uit antwerpen ofzo?
dj2dj.nl
Rusty04    posted on 03-07-2009 13:22
Oelegem, deelgemeente ranst (in de buurt van Wijnegem & Schilde).
main    posted on 03-07-2009 13:25
2x numark axis 9 en 1x numark dm1050 Winking my eye (begon ik ook mee, ondertussen behringer vmx 300 erbij en binnenkort mn 3e axis 9.

prima om mee te beginnen
Rusty04    posted on 03-07-2009 13:27
Wat is de (gemiddele) kostprijs van die dingen? (in't kort: how much $$ did you pay?)
polly    posted on 03-07-2009 13:29
een 2e hands cdj 100 zal je ongeveer 150 euro kosten
dan nog een leuk mengpaneeltje en je bent voor hetzelfde geld klaar.
?
?
main    posted on 03-07-2009 13:30
Poster: Rusty04
Wat is de (gemiddele) kostprijs van die dingen? (in't kort: how much $$ did you pay?)

toen ik ze kocht waren ze 300-400 per stuk (numark axis 9)? en 90 euro voor de 1050. maar had laatst nog gekeken en toen waren de axis 9's 270 (goedkoop voor een cd speler van die kwaliteit) en de dm 1050 rond de 70. dus totaaL: 610 euro.? (ik heb er iets van 700 euro voor betaald. + standaard koptelefoon)
djjh    posted on 03-07-2009 13:34
als de axis 9 te duur is. kun je ook de axis 4 pakken. is dezelfde cd speler, maar zonder effecten. en hij kost rond de 180 euro.
main    posted on 03-07-2009 13:38
Poster: djjh
als de axis 9 te duur is. kun je ook de axis 4 pakken. is dezelfde cd speler, maar zonder effecten. en hij kost rond de 180 euro.

de axis 4 heeft een hoop minder. kijk maar naar de precieze specs. dus als je toch voor een axis gaat is het zonde om voor de axis 4 te gaan. heb er zelf ook overnagedacht en het bleek toch slimmer om door te sparen voor de axis 9's
Rusty04    posted on 03-07-2009 13:53
De axis 9's zijn momenteel een beetje buiten mijn prijsklasse... Dus ik kan eens op zoek gaan naar die CDJ 100's, maar buiten het feit dat deze single CD spelers zijn, wat is er beter aan hun specs dan aan die van de AA MCD-710?
Dj_Fantasy    posted on 03-07-2009 13:53
als je de axis 9 wilt halen, kun je net zogoed ook kijken naar een 2de handse Pioneer CDJ 200..
De cdj 100 3 efx meerHappy, laughing
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 03-07-2009 @ 13:55:50 (33%)
tek-zotic    posted on 03-07-2009 14:47
Poster: Dj_Fantasy
Ben je er zeker van dat je een dubbele cd-speler wilt?
Want ik ben hier ook mee begonnen..en ga nu van miserie overstappen naar timecode vinyl met draaitafels..

dat is de grootste bull shit die ik ooit al gehoord heb, wie met een dubbelaar leert draaien is zo weg met een tabletop, andersom niet perse. dubbelaar is ideaal om te leren
main    posted on 03-07-2009 15:36
Poster: Dj_Fantasy
als je de axis 9 wilt halen, kun je net zogoed ook kijken naar een 2de handse Pioneer CDJ 200..
De cdj 100 3 efx meerHappy, laughing

cdj 100 heeft geen loop bank*
cdj 200 heeft maar 1 loop bank.
axis 9 heeft 12 effecten + 2 loop banks.
Estacy    posted on 03-07-2009 15:47
de axis 9 valt buiten zijn budget, dus hoe graag je ook wilt dat hij er een koopt, het gaat waarschijnlijk niet gebeurenCool Axis 4 is prima om mee te beginnen.
Het belangrijkste is de pitch, en er zit een prima pitch op de axis 4.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JollyJunkie    posted on 03-07-2009 16:18
Ik ga geen types noemen maar ik kan je wel helpen qua eigenschappen:

CD Spelers: belangrijkste is:
- Zeer goed werkende CUE
- Zeer goed werkende laser
- Zeer goed werkende Pitch, maakt niet uitals hij maar tot 8% gaat, als je van een bepaalde muziekstijl houd is dat meestal toch redelijk hetzelfde tempo, er zal iig nooit 50% pitch tussen liggen.
- Overzichtelijk
- Duidelijk Afleesbaar scherm
- Algeme kwaliteit van de speler
- Frame Search, Pioneers hebben dit niet (zowel dan heb ik het nog neit ontdekt), en dat vond ik erg vervelend werken.

Dingen die erg gehyped worden maar vrij nutteloos op CD-spelers zijn;
- Effecten, jaja het klinkt allemaal heel euk maar uiteindelijk heb je er spijt van dat je het geld niet in de effecten maar in een betere kwaliteit speler hebt gestoken, in het echte mixwerk zijn effecten kleine details, waar je vooral niet mee moet beginnen.
- Meerdere loops/ samples, als je ze gebruikt gebruik je er meestal maar 1, maar zelfs die ene loop is niet zeer hard nodig.
- SCRATCH, een van de minst belangrijke dingen bij gewoon mixwerk, ik doe er nou al 1,5 jaar niks meer mee.

Mixer: Belangrijkste is:
- Goede kwaliteit faders.
- Zeer goed EQ, dit is het belangrijkste op je mixer en ook het gene wat je het meest gebruikt (bij mij tenminste)
- Goede Algemene kwaliteit mixer
- Split/Cue functie, ik gebruik deze erg veel, vind ik zeer handig!
- Goed afleesbare potmeters

Dingen die erg gehyped worden maar vrijwel nutteloos op mixers zijn:
- Effecten...
- Fader Curve, is leuk maar als je niet scratch slaat het nergens op
- 4 kanalen, 2 is genoeg als je nog maar begint!

En voor beiden geldt, duurder is niet altijd beter!
Voorbeeld: Ik werk liever met een DN-S1000 dan een CDJ-800
Je kan zeggen wat je wilt maar Numarks DXM serieshebben betere geluidskwaliteit dan bijvoorbeeld een DJM-400!

Hopelijk heb ik je geholpen!
main    posted on 03-07-2009 16:25
effecten op mixers is niet echt gehyped. (vind ik zelf persoonlijk) voor de rest ben ik het wel deels met je eens.

maar?je moet zelf beslissen wat jou het best lijkt. ga een keer naar een winkel waar ze dj gear verkopen en probeer wat dingen uit.
JollyJunkie    posted on 03-07-2009 16:31
Poster: main
effecten op mixers is niet echt gehyped. (vind ik zelf persoonlijk) voor de rest ben ik het wel deels met je eens.

maar?je moet zelf beslissen wat jou het best lijkt. ga een keer naar een winkel waar ze dj gear verkopen en probeer wat dingen uit.

Mwa, niet gehyped, maar wel gehyped als je nog geen effecten op je spelers hebt!
main    posted on 03-07-2009 16:36
Poster: JollyJunkie

Mwa, niet gehyped, maar wel gehyped als je nog geen effecten op je spelers hebt!

haha, zit wat in.

en een 100% gehyped iets is om op je spelers en mixer effecten te hebben.
feestbeest    posted on 03-07-2009 16:46
Dubbel?!Ik heb zelf ook een(reloop)in een woord SUCKS!
je kan ook gewoon voor 170,-(per stuk)?twee mooie tabele tops kopenWinking my eye
Of spaar iets langer door (dit zou ik persoonlijk doen...)
Grz!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
JollyJunkie    posted on 03-07-2009 16:48
Poster: feestbeest
Dubbel?!Ik heb zelf ook een(reloop)in een woord SUCKS!
je kan ook gewoon voor 170,-(per stuk)?twee mooie tabele tops kopenWinking my eye
Of spaar iets langer door (dit zou ik persoonlijk doen...)
Grz!

Waarom 'suckt' het dan?
Ik zie neit in waarom, alleen kleinere jog (die ik toch nauwelijks gebruik) en je mist een beetje overzichtelijkheid (wat dan weer wel jammer is, maar dat wordt goedgemaakt door de prijs Winking my eye)
Estacy    posted on 03-07-2009 16:50
en JollyJunkie heeft zijn plaatje veranderd! :p maar een dubbele lijkt mij zeer mooi om mee te beginnen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.912 days.
 Post CommentThat would be 197.1 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

422 Users online: 361 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 87.951
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.866