[M] Dancetour Utrecht 2009 Demomix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RAS    posted on 01-07-2009 15:37
H? allemaal. Ik heb een demomix gemaakt voor de Dancetour DJ Contest in Utrecht.
Hoe schatten jullie m'n kansen in? (Tracklist in HM)

Rotaro - Dancetour Utrecht Demomix 28-06-2009.mp3 (zippyshare)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by RAS on 01-07-2009 @ 15:39:18 (24%)

What do you think about [M] Dancetour Utrecht 2009 Demomix ??

Vote :   

Saskia    posted on 01-07-2009 15:38
even luisteren heb ik nu toch tijd voor.
zag het helaas te laat anders had ik ook in roermond meegedaan..

edit: heb je hem al opgestuurd?
Ik zelf zou wat sneller mixen en meer nummers gebruiken. En vind de keep on rising vocal er niet zo goed tussen. Verder wel goed gemixt.
User edit by Saskia on 01-07-2009 @ 15:51:40 (100%)
GD    posted on 01-07-2009 15:53
Ik heb een demo'tje gemaakt voor de dancetour in Leeuwarden. Ik ben niet geselecteerd, maar ben wel wezen kijken bij de 4 finalisten. Beetje schandalig.. Er zou gelet worden op presentatie, muziekkeus en techniek. 2 jongens waren echt aan t knallen, mooi showtje met vette tracks en stakke mixen. 1 andere jonge draaide wat zozo en de jonge die begon had in een half uur 6 tracks gemixed. Overgangetjes van 10 seconden en weer 5 minuten niks doen. Hij stond er ook nog eens stijlloos een beetje bij. (hoop niet dat deze man hier member isCool) Hij was echter wel de enige die wat trance draaide. Hij had dus gewonnen omdat hij "het best?in het dancetour plaatje paste". Wat ik dan toch vertaal in: omdat hij trance draaide. Echter was de opdracht om een mainstream tot progressieve demo te maken. Dat is ontzettend breed. Vermeld dan gewoon dat je op zoek bent naar een trance DJ. Zo, blij dat ik mijn frustratie ook even krijt ben.
Ik weet niet hoe het in Utrecht zit, en heb hier geen geluid dus kan je demo niet beluisteren, maar in leeuwarden win je door 6 trance nummertjes achter elkaar te plakken in een half uurtje.
Voor de liefhebbers de demo die ik had ingezonden, zo moet het nietCool:
GD on 01-07-2009 @ 15:59:29 (23%)
RAS    posted on 01-07-2009 15:58
Hmm, ik heb juist geen trance gedraaid omdat ik dacht dat juist dat niet helemaal in het plaatje past. Je moet immers openen (nietwaar?). En gelijk keihard gaan knallen met trance is niet echt handig om te openen dacht ik zo.
Het liefst draai ik wel trance :D
User edit by RAS on 01-07-2009 @ 15:59:14 (1%)
GD    posted on 01-07-2009 16:00
Tja ik kan je niet vertellen wat de bedoeling is in Utrecht, ik kan je alleen vertellen hoe het er in Leeuwarden aan toe was gegaan. Ik hoop het beste voor jouCool
wizkid    posted on 01-07-2009 19:53
Poster: GD
Tja ik kan je niet vertellen wat de bedoeling is in Utrecht, ik kan je alleen vertellen hoe het er in Leeuwarden aan toe was gegaan. Ik hoop het beste voor jouCool

Helaas te laat voor de demo, maar ben er zeker bij in leeuwarden, word een leuk feestje! &d e workshop is ook altijd wel grappig...
Stefjuuh    posted on 01-07-2009 21:16
Ik ga even luisteren, twijfel nog of ik mee ga doen...

Zie al dat ik te laat ben!:P
User edit by Stefjuuh on 01-07-2009 @ 21:17:19 (59%)
justjustin    posted on 02-07-2009 08:55
Poster: Saskia

Ik zelf zou wat sneller mixen en meer nummers gebruiken. En vind de keep on rising vocal er niet zo goed tussen. Verder wel goed gemixt.

Iedereen kijkt altijd naar hoeveel nummers er worden gedraaid...Vind ik echt onzin! in de ene mix passen misschien wel 12 nummers in een half uur en de andere maar 5, Het ritme moet er gewoon lekker in blijven en de overgangen niet standaard.(en dat kan ook betekenen dat?het mixen wat minder snel gaat maar dan ben je juist goed! )?Dat doet er ff niet toe!...Mix is leuk gedaanWinking my eye...ik heb me ook aangemeld...ben benieuwd...
User edit by justjustin on 02-07-2009 @ 08:57:21 (18%)
Laidback    posted on 02-07-2009 11:47
checkerdiecheck
RAS    posted on 02-07-2009 22:35
Met het commentaar van Saskia ben ik het deels eens. De overgang van 01 -> 02 en 04 -> 05 zouden wel wat vlotter mogen. De vocal vind ik er zelf wel goed bij passen, alleen jammer dat ik 05 nog niet zo goed kende waardoor ik soms op het verkeerde moment instarte. Ik had het niet geoefend en geen tijd meer om het opnieuw op te nemen. Een beetje jury prikt daar hopelijk doorheen en hoort de skills Happy, laughing

De hoeveelheid nummers in een half uurtje, dat vind ik net als Justin niet ter zake doen. Als je denkt dat het bij DJ-en gaat om zoveel mogelijk nummers in een bepaalde tijd te draaien, dan heb je iets niet goed begrepen. 6 nummers in een half uurtje, dat kan prima en dan kun je een geweldige mix hebben. Net zoals 12 nummers in een half uur verschrikkelijk kan zijn.
User edit by RAS on 02-07-2009 @ 22:36:17 (1%)
Saskia    posted on 03-07-2009 08:52
Daar heb je groot gelijk in hoor, het gaat ook meer om het vlotte mixen ik zei het verkeerd.
Stefjuuh    posted on 03-07-2009 09:05
Poster: RAS
Met het commentaar van Saskia ben ik het deels eens. De overgang van 01 -> 02 en 04 -> 05 zouden wel wat vlotter mogen. De vocal vind ik er zelf wel goed bij passen, alleen jammer dat ik 05 nog niet zo goed kende waardoor ik soms op het verkeerde moment instarte. Ik had het niet geoefend en geen tijd meer om het opnieuw op te nemen. Een beetje jury prikt daar hopelijk doorheen en hoort de skills Happy, laughing

De hoeveelheid nummers in een half uurtje, dat vind ik net als Justin niet ter zake doen. Als je denkt dat het bij DJ-en gaat om zoveel mogelijk nummers in een bepaalde tijd te draaien, dan heb je iets niet goed begrepen. 6 nummers in een half uurtje, dat kan prima en dan kun je een geweldige mix hebben. Net zoals 12 nummers in een half uur verschrikkelijk kan zijn.

Je leert beatmatchen, je kan het steeds sneller, je gaat sneller overgangen maken, tot je bedenkt dat als je je overgangen nou netjes timed, de boel ineens veel beter gaat klinken!

Er zijn inderdaad nummers die vol zitten met vanalles en nog wat, en die dus echt hun tijd nodig hebben, vaak laat ik deze nummers wel achterwege in een kortere mix, of beperk ik, zodat ik wel iets meer tempo erin houdt. Ik heb hem nog niet geluisterd, maar ik zit vanmiddag stukje achterin de auto, dus gaat wel lukken danWinking my eye!
Dolivieira    posted on 03-07-2009 11:46
Ik ben het ook met Stefjuuh eens de meeste platen moet je wel hun verhaal laten vertellen.
De ene plaat kan je BV kort er na al weer inmixen die platen worden ook wel doormix plaaten genoemt. maar de meeste platen?moet je echt hun ding laten doen. Je heb niet voor niks mix intro`s, mix outro`s en mix breaks.

Maar klinkt niet slecht, Je moet sommige overgangen iets beter timemen maar het zit wel kwa beatmatching goed in mekaar, en je laat de meeste platen ook?hun werk doen. In die acapella die ziet er ook lekker in, je hebt hebt zodanig gebruik dat het mekaar niet bij, ten obzichte van de vocal van `Leave The World Behind`
Mag ik vragen wat voor tools/gear?je gebruikt heb. Want je booth foto is al meer dan een jaar oud.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-07-2009 @ 11:51:01 (17%)
RAS    posted on 03-07-2009 20:13
Poster: djdolivieira
Mag ik vragen wat voor tools/gear?je gebruikt heb. Want je booth foto is al meer dan een jaar oud.

2x cdj-1000mk3 + djm600. Als je eenmaal goed spul hebt dan veranderd er niet veel meer aan de booth h? Happy, laughing. Ik verwacht de komende 2 jaar ook geen booth-updates.
GD    posted on 03-07-2009 22:18
Dat je sommige platen hun verhaal echt moet laten doen ben ik het zeker wel mee eens. Bijvoorbeeld Leave the world behind idd, Your Friend van Gregor Salto vind ik nog zo ??n, maar veel platen moet je gewoon even hun ding laten doen en dan is het tijd voor een nieuwe. Als ik een mix luister heb ik vaak zoiets van doe nu de volgende maar. En je ziet de dansvloer ook vaak inkakken als je een nummer te lang door laat zeuren. Kort gezegd hang het van de plaat af en gemiddeld gezien vind ik 6 in een half uurtje traag. Ik heb je mix echter niet geluisterd, gewoon ff geen tijd voor enzo. Als ik m heb gehoord meld ik het evenCool
Oh en mensen, download die van mij ook evenCool Is niet echt een nieuw topic voor nodig schat ik zo.. Ik mijn mix vind ik dat ik Underground Sound veel te lang laat zeuren. Ergens mis gegaan ofzo..Cool
User edit by GD on 03-07-2009 @ 22:19:30 (32%)
justjustin    posted on 09-07-2009 11:01
Ben niet door...Een maat van van mij wel!! ROY-C...Hij heeft de meer de stijl van de dj's die komen...
Gaan er nog meer mensen vanavond naar utrecht?...
Mon-D    posted on 09-07-2009 11:38
Tracklisttt
RAS    posted on 09-07-2009 14:06
Ik ben helaas ook niet door. Misschien kom ik nog ff kijken.
justjustin    posted on 09-07-2009 14:18
Poster: RAS
Ik ben helaas ook niet door. Misschien kom ik nog ff kijken.

Gewoon doenWinking my eye...je woont er toch Winking my eye...
RAS    posted on 09-07-2009 15:00
Redelijke kans dat ik langs kom hoor. Ik ben die lange draak van 2 meter Happy, laughing
Detroyt    posted on 09-07-2009 16:32
tracklist checken
justjustin    posted on 10-07-2009 11:06
Jah hoor!! Maat van mij heeft gewonnen!!!
Op djr ook wel bekent als D-Ray?!!

Dit betekent nattuurlijk dat roy gaat draaien op de dancetour utrecht

This is an old Topic

No new postings for 5.920 days.
 Post CommentThat would be 197.3 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

276 Users online: 56 Guests (220 Unknown)
Pages generated today : 2.358
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.476.131