Poster: matezoJe zal met een zwevend ding OF iets in de muur moeten maken OF iets met tegengewichten moeten gaan bedenken, maar dat lijkt me nog veel lastiger.
En onze kast beneden (zwevend meubel waar verschillende andere zwevende kasten op steunen)hebben ze met stalen pinnen vastgezet dmv betonboor is dit bij een hangend meubel voor mijn doeleinden ook nodig of kan dit op een andere (makkelijkere) bouwvriendelijkere manier?
Poster: Rubbertje
Ik heb zelf ooit is op z'n Royce/Hoerboard style een meubel gemaakt;
'T is alleen dat dit erg laag zit, hehe;
Daarom ooit een wat, naar mijn mening, mooiere;
Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet
Poster: matezo
Er zijn ondertussen nog wat vragen in me te binnen geschoten.1-Hoe verkrijg je een echt een blinkende glanslak dat het bijna plastic lijkt en welke kleur zou een mooie kleur zijn voor mijn booth de muren in de kamer zijn donkerrood en lichtgrijs.(Ik dacht aan lcihtgrijs met een groene touch of helemaal wit).2-Op welke manieren kan je scherpe hoeken van het meubel afronden ?3-en hoe maak ik cinch aansluitigen in het meubel zoals tevens ook inde rechter onder poot van het witte meubel bovenaan het topic?
Poster: Rubbertje
Ik heb zelf ooit is op z'n Royce/Hoerboard style een meubel gemaakt;
'T is alleen dat dit erg laag zit, hehe;
Daarom ooit een wat, naar mijn mening, mooiere;
Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet
zie hier het ontwerp als iemand nog nuttige tips of modificaties weet . Laat ze dan maar horen!
Poster: matezoIk kan uitleg van voltcontrol alleen maar beamen. Als je mooie rondingen wilt maken en je gear echt mooi wil inbouwen heb je een bovenfrees nodig, daarmee werk je tot op de mm juist, en je kan nooit zo een mooie afwerking krijgen met figuurzaag als met een frees. Om die mooie ronding aan de zijkanten te verkrijgen zoals jij wilt kom je met een bovenfrees niet aan die grote van ronding, voor deze heb je een freestafel nodig, met een vaste frees met motor, de zogenaamde toppie, want er zijn geen half ronde frezen beschikbaar met dermate grote afmeting voor een bovenfrees. Met MDF gaat een ronding trekken niet lukken, om eenvoudige reden, dat MDF geperste houtpulp is, en buigen alleen gaat bij sommige massieve houtsoorten. Probeer eerst een simpele booth te maken, dat is al moeilijk genoeg. Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar
Nu ik eens wat info heb opgezocht over de bovenfrees ben ik van plan deze aan te kopen maar hier boven zij voltcontrol dat je daarmee hoeken kan afronden maar volgens mij heeft hij me vekeert verstaan hij bedoelt denk ik een een tafelblad rond maken. maar ik bedoel de hoeken van de verbing tussen twee mdf platen.dus zoals hieronder in zij aanzicht gezien dan de linkerbovenhoek afronden.Kan dit ook met een bovenfrees en hoe dan juist?
!-------!!
zie hier het ontwerp als iemand nog nuttige tips of modificaties weet . Laat ze dan maar horen!