uitvoering van meubel idee (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 14-06-2009 15:53
Heb twee grote mdf platen gekocht en het is de bedodling om na de vakantie hieruit een meubel te vervaardigen. Ik wil er echt mijn werk in steken met alles dus netjes tot in de puntjes afgewerkt. Heb verschillende ontwerpen gemaakt maar wil nu dus eerst weten wat juist mogelijk is en hoe ik het best zoiets kan bouwen.
-Is er een mogelijkheid om zonder nagels te werken? (had ergens iets gelezen met houtlijm en groeven maar hoe werkt dit juist?)
-Hoe kan je een bocht in hout maken dus bv de zijkanten van de tafels die langs heel de zijde naar beneden krommen.
-Hoe bouw je led verlichting in ?
-Hoe kan je je cdj of tt's inbouwen.
-om gaten voor de apparatuur te snijden (tt of cdj's) doe je dit het beste met een figuurzaag?
-is er een mogelijkheid om heel de booth te laten zweven zonder steunpoten.
Ik heb al reeds verschillende ontwerpen gemaakt en zal deze een van de dagen erbij zetten.
Ik zal ook de ruimte posten en wie zin heeft om iets te ontwerpen ,laat zich maar goed gaan en als het echt iets is wil ik altijd een beloning geven (itunes credits ofzoo,...)
User edit by Mathiz on 14-06-2009 @ 15:53:17 (1%)

What do you think about uitvoering van meubel idee ??

Vote :   

ccc    posted on 14-06-2009 16:10
-Is er een mogelijkheid om zonder nagels te werken? (had ergens iets gelezen met houtlijm en groeven maar hoe werkt dit juist?) Je kunt houtlijm gebruiken en een pengatverbinding.

-Hoe kan je een bocht in hout maken dus bv de zijkanten van de tafels die langs heel de zijde naar beneden krommen. Hoe bedoel je?

-Hoe bouw je led verlichting in ? Wat voor ledverlichting heb je ingedachten?

-Hoe kan je je cdj of tt's inbouwen. Een gat zagen met de maat van je cd of tt. Dan doormiddel van schroef en beugels een ophang systeem maken.
-om gaten voor de apparatuur te snijden (tt of cdj's) doe je dit het beste met een figuurzaag? Ik denk dat je het beter met een decoupeerzaag kan doen.

-is er een mogelijkheid om heel de booth te laten zweven zonder steunpoten. Dat is zeker mogelijk.

Estacy    posted on 14-06-2009 16:12
-Is er een mogelijkheid om zonder nagels te werken? (had ergens iets gelezen met houtlijm en groeven maar hoe werkt dit juist?)
Kijk naar een paar lego blokjes, samen met lijm heb je dan best iets stevigs
-Hoe kan je een bocht in hout maken dus bv de zijkanten van de tafels die langs heel de zijde naar beneden krommen.
? ik snap hem niet helemaal.
-Hoe bouw je led verlichting in ?
gaten in het meubel, ledjes erin, en kabels wegwerken
-Hoe kan je je cdj of tt's inbouwen.
gat maken in de tafel, met ruimte aan de achterkant voor de kabels
-om gaten voor de apparatuur te snijden (tt of cdj's) doe je dit het beste met een figuurzaag?
decoupeer zaag is makkelijker, En een boor om een beginpunt te maken
yep, aan de muur maken

edit: CCC was me net voor :p
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 14-06-2009 @ 16:13:18 (5%)
Mathiz    posted on 14-06-2009 16:43
Bedankt voor de snelle reacties!!!
En kan dom klinken maar hoe maak je zoon pentgatverbinding als ik vragen mag?
En zou nog iemand een duideleijk voorbeeld kunnen geven hoe ik dan juist die cdj's en tt en mxier kan inbouwen?
En met een bocht in hout maken bedoel ik dus zoals bij deze booth?voorbeeld
Roalin    posted on 14-06-2009 16:51
Poster: matezo En kan dom klinken maar hoe maak je zoon pentgatverbinding als ik vragen mag?
En zou nog iemand een duideleijk voorbeeld kunnen geven hoe ik dan juist die cdj's en tt en mxier kan inbouwen?

- Nou, je gaat naar de winkel en koop van die pennen, je knipt een spijkertje (of nagels, of hoe je het ook noemt) doormidden (zodat hij twee punten heeft) en slaat die in het ene stuk hout, je slaat het andere hout er boven op. Nu heb je precies de plekken waar je gaten moet boren, ten grootte van de pen. Je smeert houtlijm aan die pen, steekt het in beide gaten, stevig aandrukken, en klaar!

- Je zet je CDJ's op de plaat mdf, tekent hem af, zaagt een gat, en zet hem erin. Nu hoog je het op met een blokje, of met beugels, zodat hij precies gelijk hoog is met het blad. Tadaa!

Edit:
- Er is buigzaam mdf (of gewoon wat dunner) te koop, maar er is ook mdf met inkepingen, zodat je dat kunt buigen.

Met de indruk die ik nu van je heb, lijkt het me niet verstandig om hieraan te beginnen.
Dit zijn de meest standaard dingen in de meubel/interieurbouw. Iemand met een beetje rechte handen weet dit ook.
User edit by Roalin on 14-06-2009 @ 16:53:01 (12%)
Mathiz    posted on 14-06-2009 17:00
Je kan gelijk hebben maar we zullen zien ik wil gewoon alle manieren weten en nee ik ben niet de meest technische denker maar handig ben ik wel ik zal de foto's van het eindresultaat geven en ja als het op niets trekt dan laat ik het door een proffesional bouwen heb de platen gratis gekregen en mag al het materiaal gebruiken van mijn buuren ik bouw nu eenmaal graag iets zelf . Dus verliezen doe ik er niet aanCool.
als nog iemand tips of designs heeft laat maar komen
Mathiz    posted on 14-06-2009 17:05
Is het ook een nmogelijkheid om groeven in een plaat die verticaal staat te maken en dan de horizontale schabben er in te schuiven en hoe maak je z'on groeven ? En kom niet af van dat het standaard rechterhanden kennis is want ik doe weteschappen wiskunde wij leren hoe je een verglijking van een rechte moet opstellen doormiddel van richtigscoefficienten en niet hoe je een meubel moet maken!
User edit by Mathiz on 14-06-2009 @ 17:06:07 (2%)
dJORD    posted on 14-06-2009 17:26
-Is er een mogelijkheid om zonder nagels te werken? (had ergens iets gelezen met houtlijm en groeven maar hoe werkt dit juist?)deuvels en houtlij,
-Hoe kan je een bocht in hout maken dus bv de zijkanten van de tafels die langs heel de zijde naar beneden krommen. er is hiervoor speciaal hout met groeven er in dit is buigzaam( infomeer bij de boumarkt) of je gebruikt allemaal latjes en plamuurd deze glad
-Hoe bouw je led verlichting in ? waar en wat voor leds
-Hoe kan je je cdj of tt's inbouwen. in he tafelblad een gat zagen en een aantal cm daaronder een plank waar de apperatuur op staat
-om gaten voor de apparatuur te snijden (tt of cdj's) doe je dit het beste met een figuurzaag? decoupeerzaag
-is er een mogelijkheid om heel de booth te laten zweven zonder steunpoten. aan de muur eventueel verlichting eronder
Ik heb al reeds verschillende ontwerpen gemaakt en zal deze een van de dagen erbij zetten.
Ik zal ook de ruimte posten en wie zin heeft om iets te ontwerpen ,laat zich maar goed gaan en als het echt iets is wil ik altijd een beloning geven (itunes credits ofzoo,...)
voltcontrol    posted on 14-06-2009 17:50
Poster: matezo
-Is er een mogelijkheid om zonder nagels te werken?
 Zoals reeds gezegd: D(e)uvels en houtlijm.
-Hoe kan je een bocht in hout maken
 Planken buigen kan dmv stoom en op nog een paar manieren, MDF en multiplex gaat bijna niet, zoals eerder gezegd kan je ingezaagd MDF kopen om bochten te maken, je zou ook MDF'hoekprofiel' kunnen gebruiken wat VEEEL goedkoper is, maar je kan dus geen grote bochten maken daarmee. (onderstaand meubeltje zou bijv moeten lukken met hoekprofiel [of met een frees])
-Hoe bouw je led verlichting in ? Gaatjes/sleuven boren/openlaten en LEDS erin oid. (duh?)
-Hoe kan je je cdj of tt's inbouwen. Gaten in de plaat voortekeken en uitzagen OF losse stroken om uit de plaat halen om 'om' de apparaten heenbouwen. Scheelt je veel hout.
Ik gebruik een decoupeerzaag voor het thuiswerk, het groffe werk laat ik bij de bouwmarkt doen, daar hebben ze altijd wel een grote zaagtafel staan. Scheelt wederom veel werk.
Ja. Dan moet je de muur je meubel laten dragen (ijzerwerk in de muur dus), hieronder een goed voorbeeld:

User edit by voltcontrol on 14-06-2009 @ 17:52:51 (9%)
Seca    posted on 14-06-2009 17:52
Er is een mogelijkheid om zonder nagels te werken. ( Als je met nagels werkt kan je dit nog altijd opstoppen met kneedbaar hout )

bv:

Met lamello's werken, met deuvels werken, ... Zoals hierboven ook gezegd: Houtlijm, hiermee bedoelenn de meesten waarschijnlijk gewoon 2 stukken tegen elkaar koudlijmen, maar dit is niet zo een stevige constructie, dan zou ik dat toch nog verstevigen.

Wat men met een pen en gat bedoelt is dit: ( Onzichtbaar dus )

Dit kan met een figuurzaagje, zelf doe ik het met een bovenfrees ( Eerst een mal maken, en dan geleid ik met een ringetje van de bovenfrees net naast die mal ) ( Dit is dan wel voor mijn Synqs in te werken omdat synq draaitafels ronde hoeken hebben, dit kan ik perfect uitfrezen met die bovenfreesmachine )

Een bovenfrees is dit toestel:

Nog Vragen? Ask me.
( Ik ben schrijnwerker in opleiding, Laatste jaar middelbaar Houtbewerking )
User edit by Seca on 14-06-2009 @ 18:06:27 (100%)
ccc    posted on 14-06-2009 18:34
Poster: voltcontrol

Wat een ontzettend geil meubel.

Waar heb je die foto vandaag gehaald als ik vragen mag, ik ben namelijk wel benieuwd hoe dat met de ophanging van dit meubel is gedaan.
Mathiz    posted on 14-06-2009 19:07
En wat is juist het verschil tussen een gewone figuurzaag en z'on bovenfrees?
Kan ik hier ook bv een klein gootje in het hout maken zodat ik bv op mijn apparatuur een deksel kan leggen?
main    posted on 14-06-2009 19:08
Poster: ccc

Wat een ontzettend geil meubel.

Waar heb je die foto vandaag gehaald als ik vragen mag, ik ben namelijk wel benieuwd hoe dat met de ophanging van dit meubel is gedaan.
  dit ziet er echt fuuuucking vet uit
ccc    posted on 14-06-2009 19:10
Bij een figuurzaag moet je door de plaat zagen om bij je gat te komen. Een bovenfrees kun je gewoon boven op de plaat zetten op de plek van waar het gat moet komen.

Snap je?
Mathiz    posted on 14-06-2009 21:27
als iemand zich hierin is creatief wil laten gaan als jullie zoo vriendlijk zouden zijn.
ruimte
Estacy    posted on 14-06-2009 21:32
? wat moet dit voorstellen? een plek voor je mixert?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mathiz    posted on 14-06-2009 21:33
dit is de ruimte waar het in moet komen zoo dat je ene idee hebt.
Roalin    posted on 14-06-2009 21:42
Leuk dat je dat doet, maar er staan geen maten bij...
Dus een idee krijgen gaat vrij lastig.
voltcontrol    posted on 14-06-2009 22:01
Poster: ccc
Wat een ontzettend geil meubel

Haha :P
Bron: http://metrofarm.net/djdescs/
als iemand zich hierin is creatief wil laten gaan als jullie zoo vriendlijk zouden zijn

Naast de maten van je kamer moeten we de maten van je apparatuur weten, welk gereedschap je voorhanden hebt, wat je verder nog wil uitgeven, wat je skils zijn.

Ik vind btw dat je dat lekker zelf moet doen, hoewel ik je graag mee had geholpen als je in de buurt woonde. Met het personeel in de bouwmarkt of een handige buurman/vriend/oom/vader/e.d. kom je ook al een heel eind Winking my eye
User edit by voltcontrol on 14-06-2009 @ 22:05:31 (100%)
Mathiz    posted on 14-06-2009 22:27
Het gaat hier niet om de cm hier en daar je kan toch gewoon een simpel concept tekenen (zwevend,in een hoek)
ik vraag jullie niet om een tekening te tekenen die ik meteen aan de houtbewerker kan geven ik vraag jullie om ideen te geven het hoeft zelf niet op schaal te zijn ! En men grote broer gaat me helpen. Ik heb zelf aan een idee gewerkt maar dit kan op verschillende vlakken worden aangevuld die ik via jullie kan invullen.Ik ben zelf bijna 16 dus zelfstandig werken kan ik ook wel hoor.
Er moet een cdj-800mk2->dkm-700<-cdj-800 en technics sl1210 mk5 of mk2 maar die is nog in aankoop (ben nog opzoek tweedehands)
User edit by Mathiz on 14-06-2009 @ 22:29:58 (28%)
Prozei    posted on 14-06-2009 23:36
met wat googelen kwam ik deze site tegen.
ik denk dat je hier wel genoeg te zien krijgt op foto's hoe je zo'n constructie kan maken.
http://www.meubelsenprojecten.nl/Meubel%20Nieuwbouw/AV%20Meubel/AV-meubel_materiaal.htm

en aangezien je toch plamuur nodig hebt om de?naden van het buigbaar hout dicht te maken.
kan je net zo goed de schroeven dicht plamuren.
je meubel moet een aardige last dragen snap ik niet dat mensen een?pen gat verbinding met lijk aanraden.
een goede zet tegen?het meubel en je gear ligt?tussen?een berg hout ergens op de grond.
Mod edit by Prozei on 14-06-2009 23:41 (100%)
voltcontrol    posted on 15-06-2009 09:23
Ahaa!

Ideetjes:

Zwevend dmv beugels in de de muur (paar ideeen):

Zwevend dmv haken in plafond:

ccc    posted on 15-06-2009 12:03
Dat met die haken aan plafond had ik ook gezien. Maar dit lijkt mij niet geschikt, want bij de geringste aanraking beweegt de gehele booth.
Mathiz    posted on 15-06-2009 12:21
En onze kast beneden (zwevend meubel waar verschillende andere zwevende kasten op steunen)hebben ze met stalen pinnen vastgezet dmv betonboor is dit bij een hangend meubel voor mijn doeleinden ook nodig of kan dit op een andere (makkelijkere) bouwvriendelijkere manier?
voltcontrol    posted on 15-06-2009 12:23
Nou dat valt dus reuze mee. Het (relatief) grote gewicht (met draaitafels in ieder geval)wat je er op plaatst maakt dat zo'n 'plank'? behoorlijk stil hangt tijdens het draaien. (als je geen draaitafels gebruikt zou ik 't wel verzwaren.)
Ywe    posted on 15-06-2009 12:39
en dan niet even de stroomtoevoer ook even netjes langs zo'n kabel omhoog.... dat vind ik dan weer zo jammer :p wel toffe ideeen trouwens Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

71 Users online: 12 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 15.797
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.433.404

DJResource