Key Analyzer Gezocht (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 13-06-2009 14:05
Hey DJRCool

Ik ben opzoek naar een Key Analyzer om fijn te mixen.
Ik heb al gehoort van MixedInKey ( www.Mixedinkey.com ) Maar hiervoor moet je 58$ betalen. Ik zoek nu zo een gelijkaardig programma, maar dan een dat gratis is.

Weet iemand raad?

What do you think about Key Analyzer Gezocht ??

Vote :   

Seca    posted on 15-06-2009 23:48
Poster: mentheman88

Mijn ervaring is dat tonaal mixen geniaal klinkt, heb dit eerder ook met behulp van mixed in key gedaan. Gevolg was dat ik platen (die ik mischien niet echt kende) tonaal ging mixen met diegene die op stond. Overgangen klinken dan alsnog heel lekker, maar grote kans dat je niet daar naartoe gaat waar je heen wilt. Op de overgangen na, zal de mix niet echt lekker klinken (als je "random" platen met de juiste key kiest). Beter leer je gewoon je platen kennen, is dat zoveel gevraagd voor een dj?

Het op gehoor tonaal kunnen mixen is een ander verhaal en is super als je het kan, ik ben instrumenten gaan spelen en heb sindsdien mixed in key niet meer nodig.

Heb je er problemen mee als dj's dit kunnen?

Wat bedoel je met of ik er problemen mee heb als dj's dit kunnen?

Waarom zou ik dan een probleem hebben?Cool
Dj_T.im    posted on 15-06-2009 23:50
Weet je wat ik niet snap?, waarom zou je vinyl rippen en dan in dat programma zetten zodat je toonaard weet. want als je dan aan je pitch zit is de toon al veranderd. het heeft dan toch geen nut?
User edit by Dj_T.im on 15-06-2009 @ 23:51:09 (4%)
Esmee    posted on 16-06-2009 11:09
Poster: Dj_T.im
Weet je wat ik niet snap?, waarom zou je vinyl rippen en dan in dat programma zetten zodat je toonaard weet. want als je dan aan je pitch zit is de toon al veranderd. het heeft dan toch geen nut?

ik werk zelf NOG niet met key...
maar volgensmij is het niet zo dat wanneer je de pitch verandert, dat de key ook verandert hoor.
volgens mij werkt de key zo:
de key is in welke sleutel t is gespeeld. T heeft dan te maken met de kruisen en mollen die erin zitten... en aan de hand daarvan kan hij kijken in welke key t gespeeld is. Als ik piano speel, speel ik ook het ene in G en het ander in F. Of ik het nou 1 octaaf hoger of lager speel maakt niet uit voor de sleutel.

edit:
mocht dit hierbovenstaande niet goed zijn zeg t dan even

User edit by Esmee on 16-06-2009 @ 11:10:52 (9%)
Cyspoz    posted on 16-06-2009 11:23
Ik gebruik zelf ook Mixed in Key en ben er erg tevreden over. Programma geeft in veel gevallen een goede indicatie van de key van een nummer. Als je dat allemaal met de hand moet doen ben je veel te lang bezig.
Je moet wel altijd controleren of het ook lekker klinkt en niet blind weg nummers die dezelfde key zouden hebben met elkaar mixen.
Ik maak er vooral intensief gebruik van als ik een acapella tussendoor mix. Bij sommige nummers kan in key mixen echt een schitterende finishing touch hebben. De nummers van Kate Ryan vind ik daar een mooi voorbeeld van. Net als Urban Cookie Collective met The key, the secret. Dan mix je melodie intro's transparant in je huidige nummer.

Over het algemeen geld dat de key gewoon van nummers moet matchen anders dan gaat het clashen en dat klinkt meteen lelijk. Net als nummers die offbeat gemixt worden. Tonaal mixen is dus eigenlijk een voorwaarde waar iedereen al mee bezig moet zijn, of je moet je overgangen maken op plaatsen waar maar slechts ??n melodie lijn tegelijk?aanwezig is. Je kan dit normaal op gehoor doen maar makkelijker is het als je van te voren al zou kunnen weten welke nummers wel en niet gaan werken. Sommige doen dit op gevoel andere hebben hierbij veel steun aan een?programma zoals Mixed in Key.
Als je actief bezig bent met de keys van nummers dan kom je er achter dat er ook nog trucjes zijn om bepaalde effecten te krijgen waardoor tonaal mixen echt een toegevoegde waarde krijgt i.p.v. een randvoorwaarde te zijn.
User edit by Cyspoz on 16-06-2009 @ 11:25:33 (1%)
Starmack    posted on 16-06-2009 11:47
Poster: Dj_T.im

Daar heb je opzich ook wel weer een truc voor.

http://community.mixedinkey.com/Topic.aspx?ID=1767
Bringing the best in Trance & Progressive
User edit by Starmack on 16-06-2009 @ 11:48:16 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.855 days.
 Post CommentThat would be 195.2 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

49 Users online: 19 Guests (30 Unknown)
Pages generated today : 13.229
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.139.248