Beste mensen,
Ik heb de laatste tijd toch een berg nieuwe mensen voorbij zien komen dus daar kan mijn voorstel topic ook nog wel bij

Ik kijk stiekem al een paar weken rond en vond het nu tijd worden om actief deel te gaan nemen aan DJR.
Nou wie ben ik dan? Mijn naam is Elmer, 24 jaar, single, woon in Alkmaar en in het dagelijks leven ben ik IT consultant voor een detacheringsbureau. Sinds ik electronische muziek kan horen ben ik er verliefd op geworden. De laatste jaren met name op Trance en Progressive House. Als ik op een feest was en ik zag een DJ draaien heb ik altijd een gevoel gehad dat ik dat ook wel zou kunnen ... De mensen helemaal los zien gaan op de tunes die je draait met je eigen vleugje van muzikaliteit, geweldig! Sinds januari dit jaar ben ik dit ook actief gaan doen. Ik heb een leuke set aangeschaft en ben gewoon gaan oefenen.
Ik ben al best wel actief bezig geweest. Muziek heb ik de afgelopen jaren verzameld dus dat was geen probleem. Ik neem mixes op (ook voor eigen evaluatie), broadcast zo nu en dan via internet voor vrienden en ben ook bezig met zelf te produceren (wat ben ik nu blij met 9 jaar piano les :P)
Het is jammer dat ik nog niet een echte gig heb gehad (feestjes van vrienden tel ik niet mee) maar ik hoop dat dit snel in de pijpleiding zit. Afgelopen weekend mijn eerste masterclass gehad met een professional en dat ging geweldig. Een ontzettend leuke tijd gehad waarin ik toch fijne kneepjes heb mee kunnen pakken. Gelukkig volgen er nog een aantal vervolg sessies zodat ik het ook straks echt "kan".

Een foto van mijn booth volgt nog. De spullen die ik nu heb staan:
- Denon DN-S1200 (2x) & DX-120 mixer
- Sennheiser HD555 koptelefoon
- Geweldige CD map van Slappa
- Niet al te geweldige monitor speakers van behringer; MS16 --> staat op de vervang lijst
- Midi keyboard van Fame
- Aangeschafte software: Ableton 8, Nexus2 Synth, Mixed in Key & Platinum Notes
- En natuurlijk een leuk werkstation
Nou ik hoop dat ik een leuke bijdrage kan leveren aan dit forum en de DJ community. Vraag gerust mocht je nog iets willen weten. Zijn er mensen uit de omgeving Alkmaar?