Poster: carlosa
dat plafond is wel grappig..maar mag wel iets minder overheersend
Poster: gizzy
Is dit een beetje de droom tent waar iedereen aan denkt? http://www.rexhilversum.nl/
Function One
5 CDJ's
2 DJM's
Een Ledplafon in de vorm van een spinnenweb.
Verder alles mooi afgewerkt en ook nog een lekker restaurant er in.
Poster: Tomazos
weetje wat het rare is? er is geen 'verklaring' te geven waarom de ene tent wel goed loopt.. en de andere tent niet..,
kom het vaak genoeg tegen.. avondje stappen in een vreemde stad.. Discotheken vrij rustig.. terwijl die wel knap zijn.. maar het cafe.. om de hoek zit ram vol!,
en waarom is dat?
mensen zijn Kudde dieren.. als mensen naar 1 plek gaan.. dan gaat de rest mee.. en waarom net naar die ene plek? dat is nooit te verklaren.
je kan nooit een tent beginnen met: oh met deze en deze formule.. zit ik gegarandeerd ram vol!,
denk dat het meer een 'hype' is waar iedereen heengaat.. de ene duurd langer als de andere..
ken ook discotheken die het Ene jaar RAM en RAM vol zitten!, en 2 jaar later zijn ze failliet door een tegenvallende bezoekers opkomst!,
Ik merk het ook in de HMH, sommige weekenden zit het vol, +- 7000 man, en andere weekenden moeten we zalen sluiten om de hoofdzaal vol te krijgen.
(en toch vind ik het knap van de directie.. hoe het hun lukt om in deze tijd toch nog de hmh gevuld te krijgen)
nog een goed voorbeeld is de Hardersplaza in Harderwijk..
aantal jaar geleden was deze club elk weekend leeg.. en nu is het 'hot' en elk weekend gevult.. en hoe dat komt? beetje media.. maar verder is er nooit een verklaring voor te geven
Er is wel een verklaring waarom het bij de ene locatie wel werkt en bij de andere niet.
Ook ik kom geregeld in verschillende locaties en ik kan echt aanwijzen waarom mensen wel of niet komen.
Waarom komen mensen niet:
donker hol als discotheek
slechte bediening
slechte dj
slecht geluid of te hard
enz enz.
Waarom komen mensen er wel:
als er een leuke sfeer hangt
en alle punten bij slecht, maar dan goed.
Als zaken hun tent goed bijhouden, netjes en elk weekend schilderen en oplappen, dan blijft het mooi.
En komen mensen ook graag.
Ook moet het programma vaak varieren, en daardoor blijf je de mensen boeien, en dat is wat mensen willen.
Verniuewing, en het moet snel en goed zijn.
Ook een rede van het weg blijven van mensen is ook vaak het volgende:
Een zaak loopt goed en de eigenaar denkt, ik verkoop het op het hoogte punt, dan vang je er het meeste voor.
Zaak word verkocht, maar diegene die het gekocht heeft snapt niet helemaal wat hij doet, of voert veranderingen door die niet goed zijn.
dus als gevolg loopt de tent leegPoster: Stephanie
Als aanvulling op Djmamo, een beetje fantaseren is natuurlijk altijd heel erg leuk
Maar het gaat natuurlijk bar en bar slecht met de horeca, het publiek is verschrikkelijk verwend en wil het liefst alles gratis of zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk. Daarom is naast het lijstje van wat je in je zaak gaat hangen het minstens zo belangrijk (of nog veel belangrijker) wat ga je er doen? En hoe? Mensen komen echt niet alleen vanwege je F1 geluid of dj-booth met 6 cdj1000's. Mensen willen vermaakt / verrast worden!-Tegenvraag dus in dit topic (en als de ts het er niet mee eens is open ik wel een nieuw topic),Wat ga je doen om mensen binnen te halen in je discotheek? En waarom zouden daar mensen op af komen?Hou er ook rekening mee dat de meeste mensen iets anders tegen dj/optredens oid aankijken dan dj's.....Eerlijk is eerlijk, vanuit mijn werk en ik zeer nauw betrokken bij een grote horecazaak/discotheek, en ik ben gewoon benieuwd of iemand hier de kip met de gouden eieren heeft.......
ook ik ben hier benieuwd naar.
Wat mensen denken:
we geven gratis drank weg enz, is leuk maar een dj zaak die opengaat geeft ook geen cd spelers weg op de eerste dag dat hij open gaat.
Een horeca zaak word niet altijd herkend als een winkel, maar is het wel.
en in deze Horeca winkel moet wel geld verdiend worden, want als er niets word verdiend dan is hij binnen de kortste keren weer dicht.
En gratis kan altijd nog.
Poster: ccc
Mwhoaaa. Ik krijg er geen warm gevoel van.
Het ziet er wel erg chic uit, maar het lijkt als of er geen sfeer in de tent gecre?erd kan worden.
Poster: Hardshort
weet iemand of hier niet een sim/tycoon game voor bestaat waarin je dit in grote lijnen zelf kan ontwerpen ?
Dat zou wel tof zijn
Poster: voltcontrol
Als ik veel geld win ga ik me echt niet de zorgen op de nek halen om allerlei vergunningen bij de gemeente te verkrijgen waar ik een discotheek wil opzetten.
Feesten organiseren op bestaande (bijzondere) locaties (denk aan oude industriepanden, strandfeesten), dat zie ik wel zitten.
Poster: Snoey
Gewoon illegaal, de boete kan je dan toch makkelijk betalen.
Poster: Snoey
Gewoon illegaal, de boete kan je dan toch makkelijk betalen.
Poster: Woudtje
Ik zou meer iets van een donkere bunker willen met vele zaaltjes waar lekker kan door dwalen. Ook zou ik het zo willen inrichten dat die zaaltje weggehaald kunnen worden oom dan een vette zaal te hebben waar je dan een vet feest in kan houden. Inrichting zou ik zo somber mogelijk houden.