Je eigen discotheek (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 30-05-2009 12:21
Buiten alle DJ praatjes hier om op dit forum, kan je het natuurlijk ook ergens anders over hebben.

Hier laat je je fantasie de vrije loop gaan.

Stel, je wint de loterij, pakweg, 15 miljoen belastingvrij etc.
En je besluit om een discotheek te beginnen.
Wat zou je er dan allemaal ingooien.

De ruimte is ongeveer voor maximaal 1700 mensen.

Dus wat zet je erin?
Denk hierbij aan:

Licht:
Geluid:
DJ apparatuur:
Versiersels:
Banken etc:
Bar:

EDIT:
Tegenvraag dus in dit topic (en als de ts het er niet mee eens is open ik wel een nieuw topic),
Wat ga je doen om mensen binnen te halen in je discotheek? En waarom zouden daar mensen op af komen?
Hou er ook rekening mee dat de meeste mensen iets anders tegen dj/optredens oid aankijken dan dj's.....

Eerlijk is eerlijk, vanuit mijn werk en ik zeer nauw betrokken bij een grote horecazaak/discotheek, en ik ben gewoon benieuwd of iemand hier de kip met de gouden eieren heeft.......

^^ Van Stephanie! Dus verzin je eigen discotheek en je plan om het draaiende te houden.

Het zou ook leuk zijn als je een voorbeeldje maakt met de indeling, in paint of sketchup ofzo.

Als mensen dit topic overbodig vinden, ook goed, en als de admins dit ook bullshit vinden, gooi er dan maar een slotje op.
User edit by Crazy on 31-05-2009 @ 22:08:43 (91%)

What do you think about Je eigen discotheek ??

Vote :   

fistfull    posted on 31-05-2009 21:30
Zo'n soort topic bestaat al: ////www.djresource.eu/Forum/topic/10877/p/1/Jullie-eigen-discotheek/#191064, <-- daarin staat ook hoe ik mijn disco zou inrichten!
Tomazos    posted on 31-05-2009 21:37
Poster: Stephanie
-
Tegenvraag dus in dit topic (en als de ts het er niet mee eens is open ik wel een nieuw topic),
Wat ga je doen om mensen binnen te halen in je discotheek? En waarom zouden daar mensen op af komen?
Hou er ook rekening mee dat de meeste mensen iets anders tegen dj/optredens oid aankijken dan dj's.....

weetje wat het rare is? er is geen 'verklaring' te geven waarom de ene tent wel goed loopt.. en de andere tent niet..,

kom het vaak genoeg tegen.. avondje stappen in een vreemde stad.. Discotheken vrij rustig.. terwijl die wel knap zijn.. maar het cafe.. om de hoek zit ram vol!,

en waarom is dat?
mensen zijn Kudde dieren.. als mensen naar 1 plek gaan.. dan gaat de rest mee.. en waarom net naar die ene plek? dat is nooit te verklaren.

je kan nooit een tent beginnen met: oh met deze en deze formule.. zit ik gegarandeerd ram vol!,

denk dat het meer een 'hype' is waar iedereen heengaat.. de ene duurd langer als de andere..
ken ook discotheken die het Ene jaar RAM en RAM vol zitten!, en 2 jaar later zijn ze failliet door een tegenvallende bezoekers opkomst!,

Ik merk het ook in de HMH, sommige weekenden zit het vol, +- 7000 man, en andere weekenden moeten we zalen sluiten om de hoofdzaal vol te krijgen.
(en toch vind ik het knap van de directie.. hoe het hun lukt om in deze tijd toch nog de hmh gevuld te krijgen)

nog een goed voorbeeld is de Hardersplaza in Harderwijk..
aantal jaar geleden was deze club elk weekend leeg.. en nu is het 'hot' en elk weekend gevult.. en hoe dat komt? beetje media.. maar verder is er nooit een verklaring voor te geven

een discotheek moet ook 'met zijn tijd meegaan' de eigenaar moet liefde voor zijn tent hebben ipv het als witwas zaak te gebruiken, eigenaar moet er geld in willen stoppen om te gokken.. en niet alle winst van de discotheek in zijn eigen zak willen stoppen, afentoe een verbouwing (verbouwen is een GOK!, want een verbouwing kan ook veroorzaken dat mensen niet meer komen omdat ze zich niet meer 'thuis voelen', maar Niet verbouwen kan ook zorgen dat mensen wegblijven omdat het altijd 'hetzelfde' is.

escape in amsterdam heeft om de maand/week een ander decor, andere licht opstelling.. wat hightec snufjes die leuk zijn, en dat maakt een club.. het Totaal plaatje, en hoe je dit totaal plaatje goed maakt, is niet te zeggen Happy, laughing

daarom vind ik horeca ook zelf zo leuk.. geen 1 week is hetzelfde Winking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 31-05-2009 @ 21:43:19 (43%)
main    posted on 31-05-2009 21:40
Poster: Tomazos
Poster: Stephanie
-

weetje wat het rare is? er is geen 'verklaring' te geven waarom de ene tent wel goed loopt.. en de andere tent niet..,

kom het vaak genoeg tegen.. avondje stappen in een vreemde stad.. Discotheken vrij rustig.. terwijl die wel knap zijn.. maar het cafe.. om de hoek zit ram vol!,

en waarom is dat?
mensen zijn Kudde dieren.. als mensen naar 1 plek gaan.. dan gaat de rest mee.. en waarom net naar die ene plek? dat is nooit te verklaren.

je kan nooit een tent beginnen met: oh met deze en deze formule.. zit ik gegarandeerd ram vol!,

denk dat het meer een 'hype' is waar iedereen heengaat.. de ene duurd langer als de andere..
ken ook discotheken die het Ene jaar RAM en RAM vol zitten!, en 2 jaar later zijn ze failliet door een tegenvallende bezoekers opkomst!,

Ik merk het ook in de HMH, sommige weekenden zit het vol, +- 7000 man, en andere weekenden moeten we zalen sluiten om de hoofdzaal vol te krijgen.
(en toch vind ik het knap van de directie.. hoe het hun lukt om in deze tijd toch nog de hmh gevuld te krijgen)

nog een goed voorbeeld is de Hardersplaza in Harderwijk..
aantal jaar geleden was deze club elk weekend leeg.. en nu is het 'hot' en elk weekend gevult.. en hoe dat komt? beetje media.. maar verder is er nooit een verklaring voor te geven

daarom vind ik horeca ook zo leuk.. geen 1 week is hetzelfde Winking my eye
  goeie pr + een avond gratis consumpties (eerste avond) als je zoiets doet dan komen er mensen, als het dan een goeie avond is komen ze gegarandeerd terugWinking my eye

Tomazos    posted on 31-05-2009 21:45
Poster: main
goeie pr + een avond gratis consumpties (eerste avond) als je zoiets doet dan komen er mensen, als het dan een goeie avond is komen ze gegarandeerd terugWinking my eye

weder vraag: hoe maak je een 'goeie avond'? lastige heWinking my eyeCool
main    posted on 31-05-2009 21:48

weder vraag: hoe maak je een 'goeie avond'? lastige heWinking my eyeCool
  slimme vraag, bekende top dj laten draaien + gratis drankjes + goeie vj?
Tomazos    posted on 31-05-2009 21:50
Poster: main
slimme vraag, bekende top dj laten draaien + gratis drankjes + goeie vj?

dan komen de mensen die avond voor die 'ene' top dj.. en niet voor jou tentWinking my eye,

als je dan een keer geen top dj heb, zullen vast en zeker een hoop mensen wegblijvenHappy, laughing,

en de dj top is niet zo super groot.. dus op gegeven moment heb je alles wel gehad.. hebben de bezoekers het wel gezien.. begin je weer bij het beginWinking my eye
DJADMIN    posted on 31-05-2009 21:54
Hier is al een topic van, heb ik ooit gemaakt...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
main    posted on 31-05-2009 21:55

dan komen de mensen die avond voor die 'ene' top dj.. en niet voor jou tentWinking my eye,

als je dan een keer geen top dj heb, zullen vast en zeker een hoop mensen wegblijvenHappy, laughing,

en de dj top is niet zo super groot.. dus op gegeven moment heb je alles wel gehad.. hebben de bezoekers het wel gezien.. begin je weer bij het beginWinking my eye
  maar je tent is dan wel al bekendWinking my eye maar je hebt wel gelijk.
Crazy    posted on 31-05-2009 22:18
Poster: DJADMIN
Hier is al een topic van, heb ik ooit gemaakt...

Sorry, ik had wel een beetje gesearcht maar niks gevonden. Mijn excuses. Als jij wilt kan die gesloten worden.
maartenwreesmann    posted on 01-06-2009 00:52
geluid: goeie Funktion one speakers gehangen in ronde in het midden van de zaal!
dj gear: 4x cdj 1000 mk3
??????????? ?1x djm 800
?????????????1x efx 1000
???????? ?? ?1x dvj 1000
light: veel movingheads en lasers en een heel groot doek met daarachter heel veel led parren die matrix gestuurd zijn waar je de naam van de dj op kan zetten of leuke teksten op kan zetten!

design: modern en veel led effecten achter de onderkant van de bar!
Tekhead    posted on 01-06-2009 01:04
Een club die met trends meegaat blijft niet bestaan, een club moet z'n eigen weg gaan met een bepaalde muziekstijl, dus een bepaalde doelgroep aanspreken, en met een exclusief concept uitpakken, anders gaat ge nooit een vast publiek aanspreken, kijk maar naar bvb LaRocca, Illusion, Fuse, and many more, dit zijn legendarische clubs met een welbepaald publiek.
Mijn club zou ik verdelen in een main club van +/- 600 personen en een backstage van +/- 250 personen max.
Een mega discotheek met paar 1000 personen is niet cosy genoeg. Een VIP is not done bij mij, geen VIP's alleen Party People.
De Booth alles wat een booth nodig heeft 3 CD spelers, 2 platenspelers, super monitor en een rodec mixer en eeEFX-1000 en Korg KAOSSpad, verlichting vooral rood-wit-blauw en gele led's
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Crazy    posted on 01-06-2009 01:09
Ik ben nu bezig, gewoon puur uit verveling een kleine snelle indeling in sketchup te maken, heb toch niks beters te doen.Cool

Wanneer die af is zet ik wel een foto neer ofzo.
Tekhead    posted on 01-06-2009 01:12
is 1 juni ook in Nederland een vakantiedag ?
Crazy    posted on 01-06-2009 01:13
Poster: Tekhead
is 1 juni ook in Nederland een vakantiedag ?

Het is tweede pinksterdag ja, dus de meesten zullen vrij zijn.
Tekhead    posted on 01-06-2009 01:21
Poster: Crazy

Het is tweede pinksterdag ja, dus de meesten zullen vrij zijn.

Ah, in Belgie ook, vroeg me gewoon af.
ccc    posted on 01-06-2009 22:05
Heb je de loterij gewonnnen of hoop je net zoals ik dat je de staatloterij van 10 juni wint? Cool

Ik weet al wat ik ga kopen als ik em win, een discotheek hier bij ons in de buurt. Staat al een poos te koop. Wil ik gewoon hebben dan als ik zoveel geld win. Cool
Crazy    posted on 01-06-2009 22:07
Poster: ccc
Heb je de loterij gewonnnen of hoop je net zoals ik dat je de staatloterij van 10 juni wint? Cool

Ik weet al wat ik ga kopen als ik em win, een discotheek hier bij ons in de buurt. Staat al een poos te koop. Wil ik gewoon hebben dan als ik zoveel geld win. Cool

Ik hoop altijd dat m'n tante de loterij wint, al is het niet nodig. Maar geld is bij iedereen en altijd welkom, toch?Cool
User edit by Crazy on 01-06-2009 @ 22:07:52 (8%)
Crazy    posted on 02-06-2009 00:12
Ik denk dat ik wel de enigste leveloze op DJR bent die ook nog echt iets probeert uit vervelingCool

Zoiets zal ik dus proberen.. Natuurlijk met nog iets van 3000 aanpassingen als het ooit zover mag komen. Maargoed.

^ De DJ Booth.

^ De gear.

^ Een kijkje in de zaal, een trap naar een hoger plateau.

^ Aan de andere kant van de muur, hier een (dans)paal, een bank om te relaxen, en de bar. Hier ook een hoger plateau.

^ Iets wat een bar zou voor moeten stellen, de stroken zouden dan worden vervangen door led licht, elk een verschillende kleur.

^ De (dans)paal

^ Een kijkje van het chil/zit/relax gedeelte, de echte danszaal in.

Stefjuuh    posted on 02-06-2009 07:56
Deze week ook maar even weer sketchup opzoeken, let's make contest, en de mooiste club wordt door ****** gebouwd!:P
Bouncy    posted on 02-06-2009 09:49
Poster: Stefjuuh
Deze week ook maar even weer sketchup opzoeken, let's make contest, en de mooiste club wordt door ****** gebouwd!:P

Doe het dan goed en teken het in vectorworks/autocad :P
Crazy    posted on 02-06-2009 12:09
Poster: Stefjuuh

Door wie wordt die dan gebouwd?Cool

P.S , ben alweer bezig met een nieuwe, gewoon pure verveling.
XMatiC    posted on 02-06-2009 13:13
Dj gear :
2x CDJ-1000
2x Draaitafels ??
1x PC met Serato scratch live
1x Pioneer DJM-800
De dj tafel ongeveer zoals crazy Met veel neon(licht) ,
Veel licht ongeveer een complex 2 :PIk zou : Donderdag , Elke week een ander thema (groove of Hs , TT , HC,electro, urbanVrijdag: ook thema's
Zaterdag : Jump, tek , Hardstyle
Een gebogen trap naar boven daar is een lounge , met zeteltjes
overal staan boxen zodat er goed geluid is :P
Elke weer minsents 2 grote namen ,....
(ik hoop dat ik die droom kan waarmaken Unhappy)

Straks typ ik verder want ik moet nr school :P
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 02-06-2009 @ 13:14:22 (15%)
gizzy    posted on 02-06-2009 18:51
Is dit een beetje de droom tent waar iedereen aan denkt? http://www.rexhilversum.nl/
Function One
5 CDJ's
2 DJM's
Een Ledplafon in de vorm van een spinnenweb.
Verder alles mooi afgewerkt en ook nog een lekker restaurant er in. Winking my eye
User edit by gizzy on 02-06-2009 @ 18:52:18 (1%)
Mathiz    posted on 02-06-2009 18:55
heb is naar de site gezete dat noem ik nou echt eens ene vette club.
precies zoals als de patsers in de films.
Verry nice!!!
carlosa    posted on 02-06-2009 18:56
Poster: gizzy
Is dit een beetje de droom tent waar iedereen aan denkt? http://www.rexhilversum.nl/
Function One
5 CDJ's
2 DJM's
Een Ledplafon in de vorm van een spinnenweb.
Verder alles mooi afgewerkt en ook nog een lekker restaurant er in. Winking my eye

dat plafond is wel grappig..maar mag wel iets minder overheersend
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

218 Users online: 70 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 37.497
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.651.859