Poster: Lightzone
Ben zelf 1.60? &? 54 kg, ik wil boven de 55. Maar ik doe dit trouwens samen met krachttraining
Poster: Roov
Ik ben 16 jaar, 1,70 groot en 52 kg, is dat normaal?
Poster: Roov
Ik heb hier een handige site gevonden waar je kan zien wat gezond voor je is, het is een metertje dus ff 3 dingetjes invullen en je hebt je BMI etc.
Klikkerdeklik
Poster: Jorrit
Krachttraining wordt altijd sterk afgeraden wanneer je lichaam nog niet volgroeid is...
Nooit bewezen. Enkel als je fout traint, je spieren geen rust geeft ed.
Poster: carlosa
indd..maar het hangt ook af van de zwaarte van trainingen..als je te zwaar traint en steeds zwaarder dan ga je spiermassa opbouwen...als dit te snel gebeurt dan kan dit je groei belemmeren...dus mijn tip: train wel fitness wel...maar doe vooral veel cardio, buikspieren en het andere mag en kan ook wel...maar ga niet te ver...en pak iets langere setjes met een niet te zwaar gewicht...
Poster: LightzonePoster: carlosa
indd..maar het hangt ook af van de zwaarte van trainingen..als je te zwaar traint en steeds zwaarder dan ga je spiermassa opbouwen...als dit te snel gebeurt dan kan dit je groei belemmeren...dus mijn tip: train wel fitness wel...maar doe vooral veel cardio, buikspieren en het andere mag en kan ook wel...maar ga niet te ver...en pak iets langere setjes met een niet te zwaar gewicht...
Ik train thuis om de dag een uurtje.
Allemaal setjes van 8 reps, met uiteraard een zo hoog mogelijk gewicht zodat je bij de 8e rep redelijk uitgeput bent.
Maar niet helemaal want je moet het een uur volhouden :p
Als je lichter gaat trainen heeft het geen zin.kijk als je toch zwaardere gewichten wilt trainen kun je ht best 3 sets van iedere oefening van 20 - 15 - 12 of 15 - 12 - 12...zoeits...met een minuutje pauze tussen elke set...en dan om de dag een andere spiergroep...dus maandag en woensdag borst en triceps en benen...en dinsdag en donderdag....rug schouders en biceps...en met die andere dagen zou ik dan veel cardio en buikspieren.
waarom van die grote sets ?
ik train kracht, geen uithouding of massa.
Poster: carlosa
dat heb je verkeerd...je traint juist massa als ?je veel gewicht...en kleine aantallen setjes neemt...dus setjes van 8 maar (hele) zware gewichten...dan train je massa...als je kracht wilt trainen moet je langere setjes nemen...
Poster: LightzonePoster: carlosa
dat heb je verkeerd...je traint juist massa als ?je veel gewicht...en kleine aantallen setjes neemt...dus setjes van 8 maar (hele) zware gewichten...dan train je massa...als je kracht wilt trainen moet je langere setjes nemen...
Mag ik vragen hoe jij aan deze info komt ? doe je het zelf ook ofzo ?
Ik weet namelijk zeker dat het net andersom is :p
1-7 voor kracht, 8-12 massa, met alles daarboven train je uithouding.
ben zelf dus ook van plan om mijn aantal reps naar 6 te brengen als ik nieuwe gewichten heb aangeschaft.
maargoed, ik ben weg :pik fitness ook ja...en 8 setjes is massa...maar dat staat ook bij jouw.....want massa is tot max 10 laten we zeggen of 12..iig niet te veel reps..en krachttraining gaat zover ik weet gepaard met conditie en uithoudingsvermogen...je traint wel kracht als je bijv 3 sets pakt van 7 ...maar ik bedoelde meer als je het volle package wil hebben van kracht dan moet je ook langere sets af en toe doen om uithoudingsvermogen op te bouwen...want je kracht is niets zonder uithoudingsvermogen...
Poster: Look
Waarom zie ik in mijn posts al mijn witregels niet terwijl ik die toch echt duidelijk wel getypt heb?
Poster: RAS
Dat gebeurd mij ook, maar dan alleen als ik het met mijn telefoon gepost heb.
Poster: Look
Ik heb het nu continu, kan het komen doordat ik een mac heb en safari gebruik?
Nooit bewezen. Enkel als je fout traint, je spieren geen rust geeft ed.
Poster: ScottBPoster: Look
Ik heb het nu continu, kan het komen doordat ik een mac heb en safari gebruik?Ik heb hetzelfde en gebruik ook een Macbook met Safari.Ook hetzelfde, volgens mij ook op een imac.Net ook een nieuwe imac binnen btw!:D voor de kinderen:p meteen teste of deze witregel het deed