Dat zeker. Als je twee deck draait doe je geen voordeel op met de Sync functie. Persoonlijk vind ik dat ook minder interessant, omdat ik graag alle mogelijkheden benut. Twee deck mixen in Traktor is voor mij te omslachtig voor wat je eruit haalt. Geef me dan maar twee CD-spelers of twee TT's.
Ik draai zelf constant vier deck digitaal en dat gaat ook niet lukken zonder sync. Hiervoor draaide ik drie deck met 3x cdj1000 + efx (zie dj booths). Ik vind niet dat mijn mixen er minder interessant op zijn geworden doordat ik niet meer zelf match. De mixen zijn juist interessanter geworden door het extra deck, de extra loop mogelijkheden, de extra hotcue mogelijkheden, etc. Drie of zelfs vier CDJ's icm een EFX kunnen gewoon niet tippen aan wat je in Traktor kan.?
De uitspraken van mijn buurjongen, of broertje van zeven kan dat ook doen, dat is echt kant en klare onzin. Een goede en spectaculaire overgang ontstaat niet automatisch als twee tracks gelijk lopen en al helemaal niet als er nog meer tracks in het spel zijn. Dat zou in principe van mij aangenomen kunnen worden, omdat ik nu digitaal draai en voorheen een lange tijd met Cd heb gedraaid en ook nog vinyl. En als je het niet wilt aannemen, check mijn Youtube kanaal, de tracks staan erbij, en laat je buurjongetje of wat dan ook maar eens proberen. Het maken van een dergelijke mix wordt onderschat.?
Nog zo iets, je publiek. Wie van de 'anti-sync-groep', om het maar even zo te noemen

. Wil er gaan beweren dat je publiek er ook maar een seconde om geeft of jij zelf je plaatjes gelijk legt of dat je laptop dat doet. Sterker nog, 98% van je publiek hoort het niet eens als jij ernaast zit. De meerwaarde voor jou publiek is op het moment dat je zelf matched 0,00. Ook is de meerwaarde voor de kwaliteit van jou mix bij zelf matchen 0,00. Wanneer heeft zelf matchen ?berhaupt meerwaarde? Het kan enkel gezien worden als een leuke handeling en het geeft inderdaad enige voldoening als jij een drie deck mixt maakt en het loopt ook allemaal handmatig perfect gelijk. Wat dat betreft kan ik niemand ongelijk geven.?
Volgende iets om over na te denken. Wanneer ben je een DJ? Als je plaatjes gelijk kan leggen? Toch zeker niet

. Als je jou status ontleent aan het feit dat je tracks op de zelfde snelheid kan laten lopen door een simpele handeling uit te voeren met de pitchfader moet je toch nog eens goed gaan nadenken.?
Het idee wat ikzelf wel eens heb is dat de mensen die echt tegen de sync functie zijn en die argumenten aanhalen dat het te makkelijk wordt bang zijn dat 'de buurjongen' een betere mix in elkaar draait en dat hun uit de markt geprijsd gaan worden. Wat zal ik er eens van zeggen. Tijden veranderen. Deze discussie is zonder meer ook gevoerd toen de CD spelers in opkomst kwamen. Digitaal is op dit moment al veel meer geaccepteerd dan een aantal jaren geleden. Ik denk dat dit alles te maken heeft met het feit dat er steeds meer grote namen digitaal gaan draaien en komen met vette drie en vier deck mixen, die met CDJ's niet te maken zijn. Digitaal is nu al niet meer weg te denken, de pitchfader op de lange termijn wel.?
Dit bericht is trouwens niet aan een specifiek persoon gericht

. Ik heb gewoon mijn mening uitgebreid uiteengezet.