Digitaal draaien of niet (6/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:15
Beste leden,

Ik zit met een vraag. Ik heb veel flimpjes gezien over digitaal draaien, wat mij erg intresseert. Dit wil ik misschien ook gaan doen.?Nou vraag ik me alleen af wat je daar dan allemaal voor nodig hebt en wat de voor- en nadelen van zijn.?Wat mis je?bij digitaal draaien en wat totaal niet? En hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld op locatie moet draaien?

Mensen die ervaring hebben met digitaal draaien, vertel me alsjeblieft wat jullie er van vinden en hoe jullie er over te spreken zijn.

Bedankt!!!

User edit by CoenBaas5300 on 27-05-2009 @ 16:18:38 (15%)

What do you think about Digitaal draaien of niet ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 18-01-2010 15:37
Kijk dat is begrijpelijker. Bedankt in ieder geval ga het zo snel mogelijk proberen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
sonik    posted on 18-01-2010 16:00
Poster: djdolivieira
Dit is geen replay op mijn post. Maar hoe kan ik, en wat moet ik doen, om traktor aan te sluiten op de CDJ400? Ik hoorde dat er ook een geluidskaart in de CDJ400. Nu staat er nij een van dwe tenten waar ik draai 2xCDJ400. Dat is ook een?van de tenten?waar ik allround moet draaien. Zou ideaal zijn om dan alleen mijn labtop nodig te hebben. ??

Roalin    posted on 18-01-2010 16:07
Poster: sonik

Leuke link, maar we zitten inmiddels bij versie 1.2.4 en vanaf 1.2.0 was er HID-support.
Dus die video gaat nog over hoe het ging toen de HID-support er nog niet was.

Nu is het allemaal veel makkelijker! Cool
Dolivieira    posted on 18-01-2010 16:14
sonik, Top filmpje maar hoe werkt dat bij de PC??Heb namelijk een PC en geen Mac??

Poster: Roalin

Leuke link, maar we zitten inmiddels bij versie 1.2.4 en vanaf 1.2.0 was er HID-support.
Dus die video gaat nog over hoe het ging toen de HID-support er nog niet was.

Nu is het allemaal veel makkelijker! Cool

Dus ook bij mijn PC notebook? Ben nog een beetje een leek bij MIDI draaien.
User edit by Dolivieira on 18-01-2010 @ 16:16:20 (100%)
Roalin    posted on 18-01-2010 16:22
Ja, zolang je van?Traktor altijd maar de nieuwste versie hebt.

Ik probeer juist te zeggen dat je niets aan dat filmpje hebt, omdat de software alweer verbetert is. Het werkt op de manier zoals ik het uitgelegt heb.
Dolivieira    posted on 18-01-2010 16:32
Ok dan
Helioxx    posted on 18-01-2010 21:07
'k heb nog eens een vraagje ;
Aangezien ik een redelijk klein budget heb ( 200 ongeveer,ik weet dat dat heeeeeeel laag is,?maar?anders gaan ouders niet akkoord gaan, misschien volgende setje meer budget ^^) vraag ik me af of ik best digitaal kan draaien , of niet. Nu wil ik gewoon wat oefenen, en eventueel later eens op een feestje draaien :D
Ik heb ook Traktor scratch pro en Virtual Dj ( geen idee welke versie).
Dus, Digitaal, of niet?
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 21:17
MichaelH, heb je de software al??
dj2dj.nl
Roalin    posted on 18-01-2010 21:17
Ja, wel digitaal, met jou budget (als je dat wel een budget kunt noemen, zo weinig is het... DJ is een hele dure hobby!) kun je nog een redelijk kwalitatieve midi-controller kopen, maar met cd's of platen wordt dat echt niets...

Ik vind het wel bijzonder dat je Traktor Scratch Pro hebt. Dat pakket kost namelijk ?500,-
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 21:18
een redelijk kwalitatieve midi-controller.
Dan zit je op een Behringer BCR 2000.
Een midi controller met EINDLOOOOOOOS aan mogelijkheden!!
Geweldig dingetje voor pak them 150 euro.
dj2dj.nl
Helioxx    posted on 18-01-2010 21:22
Ja, wel digitaal, met jou budget (als je dat wel een budget kunt noemen, zo weinig is het... DJ is een hele dure hobby!) kun je nog een redelijk kwalitatieve midi-controller kopen, maar met cd's of platen wordt dat echt niets...

Ik vind het wel bijzonder dat je Traktor Scratch Pro hebt. Dat pakket kost namelijk ?500,-

Heb software gekregen van een maat van me die het niet meer gebruikt Happy, laughing
De Geluidskaart die erbij zat, heb ik dus niet Unhappy
Roalin    posted on 18-01-2010 21:27
Aha, maar dan heb je Traktor Pro (zonder Scratch), en op een illegale manier verkregen..

Echt, vertrouw niet op illegale software. Ik had Traktor Pro gedownload om eens digitaal te proberen met m'n CDJ-400's. Op ??n avond is ie 3 keer vastgelopen... Nou, dan sta je best wel voor lul!
Heb de volgende meteen Traktor Pro besteld, het is namelijk een prachtig stukje software, want dat wilde ik niet weer mee maken...

Check ook deze vergelijkingstabel!
(mijn favoriet is de Reloop Digital Jockey 2 IE)
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 21:30
Sorry roalin, maar je kunt 2de hands WEL Traktor Pro kopen van een persoonHappy, laughing
En Traktor Pro werkt WEL met een midicontroller zonder een Audio4/8DJ geluidskaart.
dj2dj.nl
Roalin    posted on 18-01-2010 21:35
Ja, maar krijg is illegaal en je kunt de software niet appart van de geluidskaart verkopen (kan wel, maar geef me gewoon gelijk, ik wil gewoon weten of hij illegale software heeft of niet Cool)

Over dat laatste heb ik niets gezegt, maar dat klopt, Traktor Pro kan met alle midicontrollers werken.
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 21:42
Ik heb het niet over de midicontroller.
Ik heb het over de geluidskaart.
Als je met een midicontroller draaitHappy, laughing dan kun je Traktor gebruiken met ELKE geluidskaart!
Gebruik je Traktor icm timecode dan heb je een Audio4/8DJ nodig.
dj2dj.nl
Seca    posted on 18-01-2010 21:42
Traktor scratch kan je inderdaad kopen van iemand 2dehands.
Je kan ook van een vriend vragen of hij het ff installeert op jou pc, maar ik denk niet dat dat legaal is.
Helioxx    posted on 18-01-2010 21:48
Maarh?, die geluidskaart is dus echt wel nodig??
Ik heb dus effectief de originele software, maar ik heb hem gekregen, niet gekocht, weet niet of dat illegaal is...
Edit; iik keek net op die vergelijkingsite van jou, en daar lees ik dat sommige MIDI's Een kaart bevatten.
Handige vergelijking btw Winking my eye
User edit by Helioxx on 18-01-2010 @ 21:50:09 (81%)
Joep    posted on 18-01-2010 21:48
@ MichaelH
Je zou ook voor de Behringer BCD3000 kunnen gaan.
Die controller ligt ook binnen je budgetCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Helioxx    posted on 18-01-2010 21:52
Poster: Joep
@ MichaelH
Je zou ook voor de Behringer BCD3000 kunnen gaan.
Die controller ligt ook binnen je budgetCool

Heb je daar zelf ervaring mee? Ik hoor namelijk veel slechts over Behringer?
+ Zit daar een geluidskaart in? + werkt die met windows 7? Ik las namelijk dat hij het niet doet op vista
Bedankt voor de hulp Winking my eye
User edit by Helioxx on 18-01-2010 @ 21:57:07 (44%)
Roalin    posted on 18-01-2010 22:09
Poster: Dj_Fantasy

Als je met een midicontroller draaitHappy, laughing dan kun je Traktor gebruiken met ELKE geluidskaart!

Dat weet ik ook wel, maar daar heb ik het helemaal niet over! Dus laten we er over ophouden.

Een geluidskaart in het algemeen is wel nodig. Een Audio8 zou super zijn, maar die past niet echt in je budget.
Software mag je niet sharen, dus je hebt hem illegaal, je krijgt er geen support op en ontvangt geen updates. Daarom gebruik ik liever legale software.

De Behringer BCR-2000 is een super ding voor zijn geld, maar aan de BCD zou ik niet beginnen.Ik zeg: budget stukje oprekken en voor de Reloop Digital Jockey gaan!
Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 22:13
Raar dat hij niets doet op Vista.. terwijl ik hem zelf op een vista heb geinstalleerd, en er mee op 4 feestjes heb gedraaidHappy, laughing
Behringer BCD 3000 en 2000 zijn goede midicontrollers maar je krijgt waar je voor betaald natuurlijk!!
Misschien dat een Reloop RDJ beter voor je is!
In die behringer zit wel een geluidskaart, of hij werkt met Windows 7 weet ik zo 1,2,3 niet.
dj2dj.nl
Helioxx    posted on 18-01-2010 22:13
Poster: Dj_Fantasy

Dat weet ik ook wel, maar daar heb ik het helemaal niet over! Dus laten we er over ophouden.

Een geluidskaart in het algemeen is wel nodig. Een Audio8 zou super zijn, maar die past niet echt in je budget.
Software mag je niet sharen, dus je hebt hem illegaal, je krijgt er geen support op en ontvangt geen updates. Daarom gebruik ik liever legale software.

De Behringer BCR-2000 is een super ding voor zijn geld, maar aan de BCD zou ik niet beginnen.Ik zeg: budget stukje oprekken en voor de Reloop Digital Jockey gaan!

Blijkbaar is de 2000 nog al instabiel. Oops; jij hebt het over de BCR :s
Als ik een Midi koop, zit daar software in, dus dan gaat Traktor terug naar zijn oorsprongkelijke eigenaar ^^
Hoop ook dat die MIDIs mijn windows 7 ondersteunen.
Zal morgen mijn budget eens herbekijken :p

Dj_Fantasy    posted on 18-01-2010 22:18
Ik heb gehoord dat Windows7 compatibler is met midicontrollers.
Ik weet niet of je ook ooit naar echt gear gaat kijken, maar misschien moet je ook in het achterhoofd houden dat je ook iets wilt hebben aan de midicontroller als je je set uitbreid!
Ik heb een BCR 2000 gekozen omdat ik deze kan gebruiken enkel als een controller,
maar ook om de effecten te gebruiken als ik draai met timecode.
dj2dj.nl
Dolivieira    posted on 19-01-2010 09:14
Ik hoorde juist dat met de nieuwe update van Traktor de compatible zijn van apparaten gewaarborgd is. Ik zal?daar juist nu het minste druk om maken. Voor Vista zijn dingen ook beter geworden met de komst van service pack 2.?Paar dagen terug?geinstaleerd. ?
Adrien1989    posted on 19-01-2010 09:44
Hm, vond Traktor etc net wat mooier lopen op XP dan op Vista, sowieso m'n flaptop binnenkort omzetten van Vista naar XP. Vista is sowieso eigenlijk 6x niets :/.

78 Users online: Lead & 11 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 25.905
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.414.279