Poster: D-Vine
Ik heb altijd met Traktor gewerkt, maar aangezien mijn toekomstige controller (xone Dx) standaard komt met Serato Itch, geef ik Serato maar een kans.
Ik moet zeggen, ik gebruik het nu al tijdje ITCH
en er zitten toch wel veel problemen in waar ik af en toe helemaal gestoord van word, vooral als je ergens op een feestje staat te draaien of gewoon aan het oefenen bent.. en dit ligt niet aan de pc maar gewoon aan de software zelf.
De problemen met ITCH die iets zijn verbeterd maar nog steeds drama zijn :
- BPM Calculatie is bagger of werkt soms gewoon helemaal niet, en dan moet je manual tap of gaan klikken met de beat (wat ook weer een slecht resultaat geeft)
(geen nauwkeurige berekeningen dus beatmatchen of effecten laten syncen is een drama)
- Met bijvoorbeeld mijn NS7 + effecten paneel, en ik gebruik het echt intensief en veel effects, dan doet het vaak niet wat je wilt, en ik heb dit zowel op een mac als een windows notebook geprobeerd, beide zelfde verhaal.
Verder zijn er nog meer dingetjes die beter zouden mogen, zo kan hij 1 vaste bpm herkennen, maar niet meerdere bpm snelheden binnen een track terwijl dit wel steeds vaker voorkomt.
Het schijnt dat ze nu druk bezig zijn met een nieuwe versie (en dan bedoel ik niet alleen 2.0) maar ze zijn bezig hier aanpassingen op te maken, aangezien versie 2.0 al een hele tijd geleden zou verschijnen laat het wel erg lang op zich wachten, maar hopen dat er snel wat aan gesleuteld word, want als de BPM accuraat zou zijn, en de software nog stabieler loopt zou het helemaal mooi zijn.